آموزشی

بهترین گردنبند طبی برای دیسک گردن ✅ (صفر تا 💯) (نکات مهم خرید 🛒)

بهترین گردنبند طبی برای دیسک گردن

  استفاده از گردنبند طبی یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین راهکارها برای درمان دیسک گردن است. خیلی از کارشناسان ارتوپدی، اولین و ساده ترین راهکار برای تسکین درد گردن را استفاده از گردنبندهای طبی عنوان می کنند. با استفاده از گردنبند طبی، درد ناحیه گردن به اندازه قابل توجهی کاهش می یابد. چرا که سر و گردن در بهترین حالت ممکن قرار می گیرند. در این مقاله از فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی درمان مدیکال قصد داریم در ابتدا در مورد بهترین گردنبند طبی برای دیسک گردن و فواید آن نکاتی را توضیح  دهیم و پس از آن، انواع گردنبندها و برندهای معروف ایرانی را معرفی کنیم.

 

فواید و ویژگی های گردنبدهای مخصوص دیسک گردن و تفاوت آن با دیگر گردنبندهای طبی

گردن درد یکی از مشکلات شایع در بین بزرگسالان است. حدود ۴۰ درصد افراد به دلایل مختلف، گردن درد را تجربه کرده اند یا از آن رنج می برند. یکی از اصلی ترین دلایل گردن درد، قرار گرفتن نامناسب آن، مخصوصاً در حالت خواب یا تماشای تلویزیون یا کار با کامپیوتر است. به همین دلیل دردهایی که معمولاً در صبحگاه برای افراد پیش می آید، یک معضل رایج است. به جز قرار گرفتن گردن در هنگام خواب، انجام فعالیتهای فرسایشی مثل نشستن بیش از حد در مقابل کامپیوتر یا عدم تحرک بدن، باعث آسیب های گردن و مشکلاتی مانند آرتروز می شوند.

 

اغلب متخصصین برای کسانی که به دلایل مختلف ( از جمله فعالیت های ورزشی یا آسیب های شدید به گردن ) دچار دردهای مزمن هستند، در اولین مرحله استفاده از بهترین گردنبند طبی برای دیسک گردن را توصیه میکنند. اگر فردی نیاز به عمل جراحی داشته باشد یا  عمل جراحی انجام داده، باز هم پس از عمل، استفاده از گردنبند طبی برای تسکین درد گردن لازم و ضروری است.

 

اصلی ترین فایده استفاده از بهترین گردنبند طبی برای دیسک گردن، قرار گرفتن سر و گردن در راستای مناسبت است. تثبیت سر و گردن در حالت درست، علاوه بر اینکه باعث تسکین درد می شود،  از هرگونه آسیب‌دیدگی مجدد گردن نیز جلوگیری می کند. اگر به دلیل فعالیت‌های ورزشی شدید یا آسیب های مختلفی که به سر و گردن وارد شده، از گردنبندهای طبی باکیفیت استفاده شود، رباط ها و تاندون ها در آن قسمت از بدن، در مقابل آسیب های مجدد، مصون خواهند بود.

 

 

انواع گردنبندهای طبی

 

 

انواع گردنبندهای طبی

برخی از گردنبندهای طبی، فقط مناسب دیسک گردن هستند. یعنی ساختار آنها به گونه ای است که برای تسکین درد و بهبود سریع دیسک گردن مورد استفاده قرار می گیرند. مسلم است که استفاده از دیگر گردنبندهای طبی که برای رفع دردهای خفیف گردن تولید شده اند، راهکار مناسب برای افراد مبتلا به دیسک گردن نیست. برای خرید یک گردنبند طبی، اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، تجویز پزشک است. متناسب با نوع آسیب دیدگی یا دردی که در ناحیه گردن وجود دارد، پزشک یا ارتوپد، یک نوع گردنبند طبی را به شما پیشنهاد می‌کند. این گردنبندها، هم به صورت نرم و انعطاف پذیر و هم به صورت نیمه سخت و سفت عرضه می شوند که انتخاب آنها در ابتدا باید بر اساس تجویز و نظر پزشک باشد.

 

گردنبندهای طبی سخت، عمدتاً برای نگه داشتن گردن به صورت ثابت و بدون هیچ گونه حرکتی ( به گونه ای که شخص نتواند گردن خود را به طرفین حرکت دهد و چانه نیز در حالت درست قرار بگیرد ) مورد استفاده قرار می گیرند. مخصوصاً برای کسانی که دچار دیسک یا کشیدگی رباط های گردن هستند، بهتر است که گردن، بی‌حرکت بماند تا درد آنها سریعتر تسکین پیدا کند.

 

گردنبندهای طبی نرم، عمدتاً از فوم ساخته شده اند. این گردنبندها به وسیله یک چسب تنظیم می شوند. اما به واسطه بافت نرمی که دارند، افراد می‌توانند کمی گردن خود را بچرخانند و حرکت دهند. این گردنبندهای طبی، قابل شستشو هستند و عمدتاً برای مواقعی مورد استفاده قرار می‌گیرند که آسیب های جزئی و خفیف برای گردن به وجود آمده است. از این رو کمتر برای درمان دیسک گردن مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 انتخاب بهترین گردنبند طبی برای دیسک گردن

زمانی که درد گردن کمی بیشتر و آسیب به آن جدی تر باشد، از گردنبندهای طبی دو قسمتی یا سخت استفاده می‌شود. مدل این گردنبندها را فیلادلفیا می گویند. این گردنبندها از گردنبندهای نرم کمی بزرگتر هستند و باعث می‌شوند که سر و گردن در حالتی ثابت بماند. گردنبندهای فیلادلفیا یک قسمت بزرگ دارند که بر روی سینه قرار میگیرد تا سر را همواره به حالت مناسب نگه دارد. کار با گردنبند طبی فیلادلفیا بسیار ساده است. چرا که به صورت چسبی بسته می شود. از این رو می توان آنها را بهترین گردنبند طبی برای دیسک گردن دانست. از گردنبند های طبی فیلادلفیا زمانی استفاده میشود که شکستگی ستون فقرات یا آسیب های جدی اتفاق افتاده است. از مهم‌ترین ویژگی آنها وجود یک سوراخ بزرگ در جلوی آن است که برای بیمارانی در نظر گرفته شده، که نیاز به استفاده از لوله برای اتصال به نای دارند.

 

مدل دیگر گردنبندهای طبی، گردن بندهای آسپن هستند که شباهت زیادی به گردن بند‌های فیلادلفیا دارند. فقط تفاوت آنها در این است که سوراخ های بیشتری برای تهویه در آنها وجود دارد. اصلی ترین و مهم ترین ویژگی گردن بندهای مختلف از جمله فیلادلفیا و آسپن، این است که نسبت به انواع پوست ها، خاصیت ضد حساسیت دارند.

 

یک نوع دیگر از گردنبندهای دوتکه ای، گردنبندهای طبی به نام میامی هستند که یک قسمت آن بر روی ستون فقرات سوار میشود. گردنبندهای سخت فیلادلفیا، آسپن و میامی عمدتا از پلکسی گلاس تهیه می شوند. به همین دلیل مقاومت و طول عمر بالایی دارند.  این گردنبندها در انواع و اقسام مختلف عرضه می شوند و به خوبی چانه بر آن ها سوار می گردد. برای افرادی که دردهای خفیف و جزئی در ناحیه گردن دارند، گردنبند های طبی توماس بخاطر استفاده از پلاستیک وینیل، انتخاب مناسبی است. این گردنبندهای طبی جزو گردن بندهای نرم محسوب می شوند.

 

 

آیا استفاده از گردنبندهای طبی دیسک گردن عوارض دارند؟

 

 

آیا استفاده از گردنبندهای طبی دیسک گردن عوارض دارند؟

یکی از سوالاتی که معمولا خیلی از استفاده کنندگان از این گردنبندهای طبی می پرسند این است که، آیا این گردنبندها عوارض دارند؟ آیا گردنبند طبی برای دیسک گردن خوب است؟ اگر  گردنبندی که استفاده می کنید، مناسب با شرایط شما باشد، قطعا فواید زیادی خواهد داشت. در غیر اینصورت، ممکن است عوارض هم داشته باشد. مثلاً اگر شما به جای استفاده از بهترین گردنبند طبی برای دیسک گردن، از  گردنبندهای بی‌کیفیت استفاده کنید، نه تنها مشکل گردن درد شما حل نمی شود، بلکه ممکن است باعث تشدید آن شود.

 

پس اولین و مهمترین نکته، این است که از بهترین گردنبند طبی برای دیسک گردن استفاده کنید. اگر عمل جراحی کرده اید یا نیاز به گردنبندهای دو تکه دارید،  قاعدتاً باید از بهترین و باکیفیت ترین برند گردنبندهای طبی استفاده کنید. از دیگر ویژگی‌های بسیار مهم برای گردنبندهای طبی، قابلیت گردش هوا است. مسلما با استفاده از گردنبندهای غیراستاندارد، امکان گردش هوا وجود ندارد و معمولاً گردن عرق می کند. اما تولیدکنندگان گردنبندهای طبی با ایجاد سوراخ های مختلف، کاری کرده اند که گردش هوا در آن قسمت از بدن، به بهترین شکل ممکن انجام شود.

 

 

شرکت های ایرانی تولید کننده گردن بندهای طبی دیسک گردن

شرکت‌های ایرانی زیادی نیز تولیدکننده گردنبندهای طبی هستند. شرکت اپو یکی از شرکت های پیشرو در حوزه ساخت گردنبندهای طبی است که محصولات خود را در سایزبندی های مختلف برای همه افراد تهیه می کند.  گردنبندهای تولید شده توسط شرکت سما طب پاکان نیز گردنبند های نرم و از نوع چسبی هستند که عمدتاً از فوم و نخ در ساخت آن ها استفاده شده است.

 

نوید نیز از برندهای معروف در تجهیزات پزشکی است که به واسطه استفاده از خاصیت ضد حساسیتی، تولیدکننده  بهترین گردنبند طبی برای دیسک گردن است. در واقع صنایع پزشکی نوید، انواع گردنبندهای طبی و دیگر لوازم حوزه ارتوپدی را تولید می کند. این شرکت، انواع و اقسام گردنبندهای طبی ابری، پارچه ای و فومی را  به صورت چسبی و کمربندی عرضه می کند. اصلی ترین ویژگی گردنبندهای این برند، استفاده از پلی استر است که باعث دوام و استحکام بیشتر گردنبندهای طبی می شود.

 

 

گردن بندهای طبی ایرانی

 

 

گردن بندهای طبی ایرانی

شرکت پاک سمن نیز تولیدکننده انواع و اقسام گردنبندهای طبی است. این شرکت معمولا علاوه بر گردنبند طبی، دیگر محصولات ارتوپدی مانند شکم بند، قوزبند، پاشنه بند و … تولید می کند. این محصولات در سایزهای مختلف S, M, X, XL  و … تهیه و توزیع می شوند. محصولات پاک سمن در حوزه کمک درمانی و محصولات ارتوپدی هستند. یکی دیگر از محصولات پاک سمن، گردنبندهای سخت چانه‌دار است که به خوبی سر و گردن را نگه میدارند. علاوه بر نرمی و مقاومت بالا، از ویژگی های جالب گردنبندهای طبی سخت چانه‌دار این شرکت، امکان تنظیم کردن اندازه کمربندهای آن است. این گردنبندها قابلیت شستشو با آب سرد را نیز دارند.

 

شرکت الست آریا تن که محصولات ارتوپدی مختلف را تولید می کند و با نام تجاری چیپسو معروف است، عمدتاً تولیدکننده گردنبند های طبی نرم است. بیشتر تولیدات این شرکت با جنس پارچه هستند و هدف آنها، گرم نگه داشتن ناحیه گردن است. مسلما قیمت بهترین گردنبند طبی برای دیسک گردن متناسب با نوع بافت و ویژگی های آن نیز متفاوت است.

 

جهت خرید انواع مدل های گردنبند طبی کلیک کنید.

 

 کلام آخر

در این مقاله به فواید و اهمیت استفاده از  بهترین گردنبند طبی برای دیسک گردن  برای کاهش دردهای گردن در هنگام بیدار شدن از خواب، تصادفات، آسیب های ورزشی و … اشاره کردیم. همچنین انواع مدل های گردنبند طبی و برندهای مختلف آن را توضیح دادیم. با توجه به نکات گفته شده، می توان گفت استفاده از گردن بند طبی، راهکاری مناسب و ارزان برای تسکین دردهای ناحیه گردن است. از این رو توصیه می کنیم با مراجعه به سایت ما، انواع و اقسام گردنبندهای طبی در برندهای مختلف و با قیمت های مناسب را مشاهده و در صورت تمایل خریداری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *