آموزشی

انتخاب سایز گن 🔴 و جدول سایز بندی گن لاغری 🌟

انتخاب سایز گن و جدول سایز بندی گن لاغری

 

انتخاب سایز گن یکی از مواردی است که در هنگام خرید گن مورد توجه می باشد. با انتخاب گن مناسب می توانید کلیه فعالیت های روزمره را بدون دردسر و ناراحتی انجام دهید و از خوش فرم بودن لذت ببرید.  خانم ها همواره به دنبال تناسب اندام و زیبایی هستند. گن لاغری از جمله مواردی است که می تواند به تناسب اندام کمک کند. بیشتر افراد با خرید گن لاغری می توانند استایل مورد نظر خود را در زمان پوشیدن لباس مجلسی یا رفتن به مهمانی به دست آورند. ضمن اینکه خود این گن ها، می توانند نقش مهمی در لاغری افراد داشته باشند. به شرطی که این گن ها به همراه برنامه غذایی مناسب استفاده شوند.

تناسب اندام با رژیم غذایی مغذی و تمرینات ورزشی منظم به دست می آید. با این حال، اگر به دنبال لاغری سریع هستید تا بتوانید در یک لباس مجلسی جذاب، خوش استایل و خوش اندام به نظر برسید، استفاده از گن لاغری می تواند ایده مناسبی باشد. گن های لاغری از نظر مدل و شکل طراحی تفاوت قابل توجهی با هم دارند. این گن ها از زمان های دور استفاده می شده اند. انتخاب سایز گن لاغری کمک می کند که گن نقش موثرتری در کاهش وزن، تسکین درد یا تناسب اندام داشته باشد.

 

انواع گن لاغری و روش تعیین سایز آنها

گن های لاغری از نظر سایز، مدل و غیره به انواع مختلفی تقسیم می شوند. هر فردی با توجه به نیازی که برای استفاده از گن دارد، نوع آن را انتخاب می کند.

  • گن یک تکه یا یکسره

افرادی که می خواهند گن را برای تغییر سایز مورد استفاده قرار دهند، از گن لاغری یک تکه استفاده می کنند. این گن با توجه به اینکه یک تکه بوده، نواحی مختلفی از بدن مثل شکم، پهلو، ران، باسن و سینه را تحت تاثیر قرار می دهد. استفاده از گن های یک تکه، وضعیت متابولیسم بدن را بهبود می بخشد. به همین خاطر می تواند نقش موثری در سلامت بدن داشته باشد. برندهای معروف و معتبری در زمینه تولید و طراحی گن های یک تکه فعالیت می کنند.

  • به کمک گن یک تکه، می توانیم قسمت های مختلف بدن را درگیر کنیم و کاهش وزن داشته باشیم.
  • با استفاده از این گن ها، اعتماد به نفس بیشتری به دست می آوریم. چون به کمک آن ها می توانیم استایل مناسبی را تجربه کنیم. در واقع این گن لاغری کمک می کند که قسمت های مختلف بدن با کاهش سایز قابل توجهی نمایان شوند.
  • گن های یک تکه به دلیل یک تکه بودن و سرتاسری بودن، در زیر لباس به سختی قابل تشخیص هستند و برای مجالس و مهمانی گزینه بسیار مناسبی می باشند.
  • این نوع گن ها از تشکیل سلولیت جلوگیری می کنند.

 

  • گن لاغری نیم تنه

گن های لاغری نیم تنه، در کاهش وزن و تغییر سایز بدن بسیار موثر هستند. همچنین آن ها با استفاده طولانی مدت، می توانند روند لاغری را تسریع کنند. گن لاغری نیم تنه از متریال و مواد ضد حساسیت و آنتی باکتریال تولید شده است. بنابراین با استفاده طولانی مدت، مشکلی برای فرد به وجود نمی آورد.

گن نیم تنه همانطور که از نامش پیداست، برای قسمت نیم تنه یعنی بالاتنه مورد استفاده قرار می گیرد. افرادی که بالاتنه  حجیم و پر تری دارند، می توانند از این گن استفاده کنند. اگر در قسمت کمر، شکم، پهلو و سینه دچار اضافه وزن هستید، این گن می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

گن لاغری نیم تنه قادر است به خوبی قسمت های بالاتنه را پوشش داده و به این نواحی، فرم و استایل ایده آل شما را ببخشد. استفاده از این گن به شکل طولانی مدت در لاغری بالاتنه بسیار موثر است. افرادی که دچار کمردرد هستند، نیز می توانند از گن نیم تنه استفاده کنند.

افرادی که با هدف کاهش سایز یا کاهش وزن یا بهبود بعد از عمل جراحی تصمیم به خرید گن می گیرند، می توانند از گن نیم تنه استفاده کنند. گن نیم تنه به شکل بدون بند و بند دار مورد استفاده قرار می گیرد. مدل بند دار این گن، با پوشش دهی روی شانه همراه می باشد. بنابراین برای مواقعی که شما لباس آستین دار یا پوشیده به تن دارید، گزینه بسیار مناسبی است اما اگر می خواهید لباس بدون آستین بپوشید، بهتر است از مدل های بدون بند گن نیم تنه استفاده کنید.

  • گن های نیم تنه فرم دهنده بدن هستند و سینه ها را به حالت سر بالا نگه می دارند.
  • این گن ها، شرایط مناسب برای جمع کردن چربی در ناحیه کمر را فراهم می کنند. در نتیجه افراد با استفاده از آن ها، بسیار کمر باریک می شوند.

 

انواع گن لاغری و روش تعیین سایز آنها

 

  • گن لاغری شورتی

گن شورتی نیز به عنوان گن لاغری استفاده می شود. گن های شورتی برای افرادی مناسب هستند که پایین تنه حجیم و چاقی دارند. در واقع زمانی که قسمت هایی همچون پهلو، شکم، ران و باسن دارای چربی اضافی هستند، شما می توانید از گن شورتی استفاده کنید. گن شورتی به خوش فرم شدن قسمت های مختلف بدن مثل باسن، ران و غیره کمک می کند. البته بسیاری از افراد نیز بعد از انجام ابدومینوپلاستی و لیپوساکشن، از گن لاغری شورتی استفاده می کنند.

واقعیت امر در مورد گن های شورتی این است که آن ها بهترین گن لاغری می باشند. چرا که این نوع گن ها، نواحی همچون ران، شکم و پهلو را به خوبی سفت می کنند. همچنین باسن را بالاتر می برند و به شکل خوش فرم تر نمایان می کنند. به کمک این گن ها، می ‌توانید حداقل 2 شماره، کاهش سایز داشته باشید.

  • برای خوش فرم شدن قسمت پایین تنه می توان از گن شورتی استفاده کرد. این گن ها، نواحی پایین تنه را به خوبی جمع می کنند.
  • گن شورتی، کمر شما را باریک تر از حد واقعی نشان می‌دهد و چربی قسمت شکم را جمع می کند.
  • گن های شورتی را می توان به شکل روزمره استفاده کرد.
  • بعضی از افراد بعد از انجام عمل جراحی لاغری، نیاز به استفاده مداوم از گن لاغری دارند. گن شورتی برای این افراد می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.
  • گن های لاغری شورتی برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار می ‌گیرند. در بیشتر موارد این گن ها می ‌توانند ظاهر فرد را جمع و جور کرده و باعث خوش فرم و خوش استایل شدن اندام ها شوند.

 

  • گن لاغری شکم و پهلو

گن لاغری شکم و پهلو با توجه به استفاده و قابلیت هایی که دارد، به یکی از گن های پرفروش و محبوب تبدیل شده است. اگر این گن ها در کیفیت اصلی خریداری شوند، معمولاً از جنس لاتکس بدون حساسیت هستند. بنابراین می‌ توانند برای خانم هایی که تعریق زیادی را تجربه می کنند، گزینه بسیار مناسبی باشند. چون از التهاب، تورم و قرمزی پوست ممانعت می کنند.

گن لاغری شکم و پهلو با فنر یا همان آتل در قسمت کمر طراحی می ‌شود. این نوع طراحی کمک می کند که ناحیه شکم و پهلو به شکل محکم فرم دهی شود. بهترین گن های لاغری شکم و پهلو در نمونه های بدون قزن و قزن دار طراحی می شوند. در نمونه های قزن دار، شما می توانید سایز گن را مطابق با سایز بدن خود تنظیم کنید.

خرید گن لاغری شکم و پهلو در مدل های بند دار نیز وجود دارد. این مدل ها کمک می‌ کنند که شما گن لاغری شکم و پهلو را به خوبی تنظیم کنید. بندهای این مدل بر روی قسمت شانه قرار گرفته و به ایستایی صحیح و مناسب گن بر روی بدن افراد کمک بسیاری می کند.

  • گن ساعت شنی

گن ساعت شنی یکی از گن های لاغری است که برای افزایش اعتماد به نفس و زیبایی اندام مورد استفاده قرار می گیرد. این گن ها با توجه به شکل ساعت شنی که دارند، به نام ساعت شنی شناخته می شوند. فرم ساعت شنی به شکلی است که باعث می شود یک انحنای خاص و زیبا بر روی پهلو و کمر افراد ایجاد شود. نکته قابل توجه در مورد گن های ساعت شنی، این است که این گن ها نسبت به شکم بندهای لاغری بسیار متفاوت هستند و عملکرد به مراتب بهتری دارند.

گن ساعت شنی در 2 مدل تاپ و شکمی استفاده می شود.

گن ها معمولا در قسمت جلو دارای قزن هستند. خانم ها بعد از هر بار کاهش وزن، می توانند قزن ها را یک ردیف جلوتر ببرند. این موضوع برای سایز گن ساعت شنی اهمیت زیادی دارد. همچنین باعث می شود این گن ها، فرم ساعت شنی خود را همچنان حفظ کنند. برخی از گن های ساعت شنی 9 قزن و بعضی دیگر دارای 6 قزن می باشند که بسته به نوع گن قیمت گن ساعت شنی متفاوت می باشد.

 

 

انواع مدل ها با لیست قیمت گن های لاغری

آتل گن ساعت شنی

11,000 تومان

سوتین گنی جلو بازشو اِما مدل 3651

249,000 تومان

سوتین گنی و شورت Dream Luna

255,000 تومان

گن اسلیپ جلو قزن دار و فاق غزن دار ژله ای بعد از سزارین آرتان مدل 3018

610,000 تومان

گن اسلیپ قزن دار بند دار آرتان مدل 3023

770,000 تومان

گن پادار بعد از زایمان آرتان مدل 3017

610,000 تومان

گن ساعت شنی 6 قزن 9 فنر اصل کلمبیا آنچری

1,200,000 تومان

گن ساعت شنی 6 قزن آنشری

570,000 تومان

گن ساعت شنی آناماری 6 قزن 13 فنر

گن ساعت شنی تاپی 6 قزن 25 فنر آناماری

1,435,000 تومان

گن ساعت شنی تاپی 6 قزن 25 فنر اصل کلمبیا آنچری

1,400,000 تومان

گن ساعت شنی تاپی 6 قزن 27 فنر لیدی کلمبیا

1,800,000 تومان

گن ساعت شنی تاپی 7 قزن 15 فنر اصل آناماری

1,650,000 تومان

گن ساعت شنی تاپی 7 قزن 27 فنر اصل آناماری

1,800,000 تومان

گن ساعت شنی شکمی 6 قزن 25 فنر اصل کلمبیا آنچری

1,150,000 تومان

گن ساعت شنی شکمی 6 قزن 27 فنر لیدی کلمبیا

1,500,000 تومان

گن ساعت شنی شکمی 6 قزن 9 فنر آناماری

1,000,000 تومان

گن ساعت شنی شکمی 6 قزن 9 فنر اصل کلمبیا آنچری

890,000 تومان

گن ساعت شنی شکمی 7 قزن 15 فنر اصل آناماری

1,500,000 تومان

گن ساعت شنی شکمی 7 قزن 27 فنر اصل آناماری

1,500,000 تومان

گن کامل قزن دار آرتان مدل 3013

770,000 تومان

گن لاغری ساعت شنی

115,000 تومان

گن لاغری مردانه آرتان مدل 2072

580,000 تومان

چگونه سایز گن مناسب خودمان را انتخاب کنیم؟

قبل از خرید گن، ابتدا باید انتخاب سایز گن به شکل مناسبی انجام شود. گن های لاغری با توجه به نیاز افراد طراحی و تولید شده اند. بنابراین برای انتخاب سایز گن لاغری، ابتدا باید سایز اندام و بدن خود را بدانید. راحت ترین روش برای پیدا کردن سایز لباس ها، این است که برچسب سایز لباس، شلوار و… را مشاهده کنید. به کمک این روش، می توانید سایزهای خود را به دست آورید. در غیر این صورت باید یک متر مناسب برای اندازه گیری سایز داشته باشید.

دور سینه یکی از مواردی است که برای به دست آوردن سایز گن لاغری مورد توجه می باشد. برای اندازه دور سینه کافی است که یک متر را در برجسته ترین ناحیه سینه قرار داده و اندازه به دست آمده را یادداشت کنید. در واقع اندازه دور تا دور سینه بر روی برجسته ترین ناحیه سینه اندازه گیری می شود.

اندازه دور کمر از دیگر مواردی است که در انتخاب سایز گن لاغری اهمیت زیادی دارد. برای اندازه گیری دور کمر نیز باید  اندازه کمر را در قسمت گودی کمر به دست آورید.

اندازه دور باسن برای سایز گن های پایین تنه بسیار مهم است. این اندازه گیری نیز مانند اندازه گیری دور سینه با توجه به برجسته ترین قسمت باسن انجام می شود.

با به دست آوردن اندازه دور باسن، اندازه دور کمر و اندازه دور سینه تقریباً بخش قابل توجهی از موارد لازم برای انتخاب سایز گن را به دست آورده اید. در ادامه به کمک جدول زیر، سایز خود را به دست می آورید. به عنوان مثال اگر دور باسن شما ۱۰۴ سانتی متر، دور کمر شما ۷۸ سانتی متر و دور سینه شما ۹۵ سانتی متر است،  سایز بدن و اندام شما ۴۲ می باشد.

 

چگونه سایز گن مناسب خودمان را انتخاب کنیم؟

 

در مواردی نیز ممکن است سایزهایی که برای سه قسمت باسن، سینه و دور کمر به دست آمده با سایزهای درج شده در جدول هماهنگ نباشد. به عنوان مثال یکی از سایزها متفاوت باشد. در این حالت چه کاری باید انجام داد؟

هنگام انتخاب سایز گن، ممکن است اندازه پایین تنه با اندازه بالاتنه هماهنگ نباشد. این نوع اندام ها را با نام اندام های دوسایز می شناسند. افرادی که چنین اندامی دارند، باید در انتخاب سایز گن دقت بیشتری داشته باشند. این موضوع با ذکر مثالی شفاف تر می شود. فرض کنید اندازه دور باسن شما ۱۰۷ سانتی متر، دور کمر شما ۷۸ و دور سینه‌تان ۹۵ سانتی متر است. طبق جدول سایز، سایز بدن شما حدود ۴۲ تا ۴۴ می باشد. یعنی بالاتنه شما سایز ۴۲ بوده اما پایین تنه شما سایز ۴۴ می باشد.

در چنین حالتی، گن لاغری شما با توجه به مدل گن مورد نیاز انتخاب می شود. در واقع اگر شما می خواهید یک گن لاغری اسلیم یا شکم بند لاغری بخرید، بهتر است سایز بالاتنه را مورد توجه قرار دهید. در این حالت، لاغری شکم مورد توجه شماست. یعنی سایز ۴۲ باید مدنظر قرار بگیرد. اما در مواردی که خرید گن لاغری پادار مورد توجه است، باید سایز پایین تنه یعنی سایز ۴۴ را مورد توجه قرار دهید. در مواردی که گن لاغری شما از نوع یکسره می باشد، بهتر است همواره سایز کوچکتر را برای انتخاب سایز گن در نظر بگیرید.

زمانی که سایز بدن خود را به دست آوردید، به سراغ جدول انتخاب سایز گن بروید. به عنوان مثال اگر سایز بدن شما عدد ۴۲ می باشد، باید به سراغ جدول زیر بروید و این عدد را در جدول پیدا کنید. عدد ۴۲ در سایز گن لاغری جزء سایز های متوسط قرار می گیرد.

 

انتخاب سایز گن لاغری

 

فرض کنید سایز بدن شما ۴۸ است. در این حالت با توجه به جدول سایز، دو انتخاب XL و L برای شما وجود دارد. همانطور که قبلاً گفته شد، مواقعی که یک سایز بزرگ و کوچک داریم، سایز کوچک را به سایز بزرگ ترجیح می دهیم. بنابراین در این حالت باید سایز لارج را انتخاب کنیم.

 

نحوه اندازه گیری دور شکم برای خرید گن لاغری

برای اندازه گیری دور شکم، باید پهن ترین ناحیه شکم یا دور ناف را سانت بزنید. به این ترتیب، سایز شکم را به دست می آورید.

 

جدول سایز بندی گن ساعت شنی

برای تعیین سایز گن ساعت شنی، نیاز به یک متر خیاطی دارید. البته این تعیین سایز به میزان وزن شما نیز نیاز دارد. ابتدا به کمک متر خیاطی، اندازه دور باسن خود را به دست آورید و یادداشت کنید. راهنمای سایز گن ساعت شنی نشان می دهد که اندازه گیری دور باسن، باید از حجیم ترین قسمت آن انجام شود. این نوع اندازه گیری درست و دقیق است. در گام بعدی، باید وزن فعلی خود را یادداشت کنید. اگر وزن خود را نمی دانید، خود را وزن کنید.

 

جدول سایز بندی گن ساعت شنی

 

شما تنها با داشتن وزن و اندازه دور باسن، می توانید سایز مناسب برای گن لاغری ساعت شنی را تعیین کنید. با توجه به اندازه باسن و وزن، سایز مورد نظر را در جدول سایز بندی گن ساعت شنی پیدا کنید.

 

بیشتر بخوانید: طریقه بستن گن ساعت شنی

 

 

چند ساعت در روز گن بپوشیم؟

هر چه گن لاغری بیشتر پوشیده شود، جلوه فرم دهی بهتری بر روی بدن خواهد داشت. با این حال گن ها در طی روز نباید بیشتر از 8 ساعت پوشیده شوند. زیرا آن ها متابولیسم اولیه بدن انسان را کند می کنند. علاوه بر این، فشرده سازی بیش از حد بدن با آن ها نیز می تواند بر تنفس طبیعی بدن ساعتتأثیر بگذارد.

 

نظرات در مورد تاثیر گن لاغری

  • بیشتر افراد در مورد تاثیر گن لاغری بر روی کاهش وزن چنین نظری دارند که این لباس های فرم دهنده باید به همراه رژیم غذایی مناسب و تمرینات ورزشی استفاده شوند.
  • گن های لاغری با بیرون کشیدن آب بین بافت های چربی می توانند شما را لاغرتر از حد واقعی نشان دهند.
  • انتخاب سایز گن تاثیر قابل توجهی در کاهش وزن دارد.
بیشتر بخوانید: راهنمای خرید گن لاغری

 

راهنمای انتخاب سایز گن بعد از زایمان

انتخاب سایز گن بعد از زایمان کار بسیار سختی است. چون بدن بعد از زایمان، هنوز ورم دارد و به فرم طبیعی خود برنگشته است. ورم بعد از زایمان تا 4 هفته ادامه دارد. این ورم در قسمت شکم و پهلو بسیار زیاد است. بنابراین اندازه دور شکم نمی تواند واقعی باشد. بعد از 4 هفته، حداقل یک یا دو شماره، تغییر سایز را تجربه می کنید. بهتر است حداقل 10 روز بعد از زایمان صبر کنید تا سایز واقعی شما مشخص شود.

 

راهنمای انتخاب سایز گن بعد از زایمان

 

نکات مهم در انتخاب سایز گن لاغری

  • برای انتخاب سایز گن، سایز مناسب را انتخاب کنید. گن های سایز کوچک باعث بریده شدن پوست شما می شوند و پوست را در تنفس طبیعی دچار مشکل می کنند.
  • هنگام انتخاب سایز گن، تست نشستن را فراموش نکنید (گن را به حالت نشسته امتحان کنید).
  • اگر در پایین تنه اضافه وزن دارید، از گن های پادار و اگر در بالاتنه دچار اضافه وزن هستید، از گن های نیم تنه استفاده کنید.

 

خلاصه کلام

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افرادی که از گن های لاغری استفاده میکنند انتخاب سایز گن لاغری می باشد. انتخاب سایز گن لاغری تاثیر بسیار زیادی در تاثیر گن لاغری بر روی لاغری شما خواهد داشت. گن لاغری که مورد استفاده قرار می دهید نباید خیلی بدن شما را مورد فشار قرار دهد و در عین حال باید اندام شما را متناسبتر نیز نشان دهد، بنابراین انتخاب سایز گن های لاغری یکی از نکات بسیار مهم برای تمام افرادی است که از گن لاغری استفاده میکنند. در این مقاله ما به انواع گن پرداختیم و سپس با ارائه جدول سایزبندی انواع گن های لاغری سعی کردیم شما را در انتخاب سایز مناسبتان یاری کنیم. امیدواریم این مقاله مورد توجه شما واقع شده باشد در پایان هر گونه سوال یا پیشنهادی در مورد سایز بندی گن لاغری دارید می توانید در زیر همین مقاله با ما و دیگر خوانندگان مقاله به اشتراک بگذارید. از اینکه تجربیات خود را به اشتراک میگذارید صمیمانه از شما تشکر می کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *