آموزشی

بهترین بالش طبی برای دیسک گردن ✅ (نقد و بررسی 🔍)

بالش طبی برای دیسک گردن

عادت های نادرست ما باعث بروز بیماری های بسیاری شده اند. مثلا یکی از این عادت ها بد خوابیدن است. بی آنکه متوجه باشیم، شب ها سر را بر روی بالشی می گذاریم که هم ردیف با گردن ما نیست. نتیجه چه می شود؟! آشکار شدن بیماری هایی مثل دیسک گردن. پس بهتر است کمی آگاهی خود را بالاتر برده و بالش مناسب را انتخاب کنید تا دیگر به چنین عوارضی دچار نشوید. البته جای نگرانی نیست. با استفاده از بالش طبی برای دیسک گردن می توانید این مشکل را حل کرده و سلامتی خود را به دست آورید. حال آنچه که در ادامه می خواهیم راجع به آن صحبت کنیم، تاثیر بالش طبی برای دیسک گردن است. در ادامه با درمان مدیکال وندیش همراه باشید تا تاثیرات این بالش را به صورت موردی نام برده و شما را با آنها آشنا کنیم.

دیسک گردن چیست؟

بالش طبی برای دیسک گردن می تواند ناجی افرادی باشد که همواره دارای احساس درد و ناراحتی در ناحیه گردن خود هستند. دیسک ها، بالشتک هایی هستند که در بین مهره های گردن قرار گرفته اند. این بالشتک ها دارای دو بخش هسته و حلقه محکم فیبری می باشند. هسته حاوی ماده ای ژل مانند است که از به هم ساییده شدن استخوان ها و مهره های گردن جلوگیری می کند. وظیفه حلقه فیبری دور آن نیز محافظت از این ژل و ممانعت از خارج شدن آن است. کسانی که به دیسک گردن دچار می شوند، دارای مشکلاتی در ناحیه دیسک بین مهره های خود می باشند.

هنگامی که حلقه دور هسته پاره شود، ماده ژل مانند از آن خارج شده و موجب وارد کردن فشار به نخاع می شود. بنابراین هیچ جای تعجب ندارد کسانی که به این مشکل مبتلا می شوند، در ناحیه گردن خود احساس ناراحتی و درد همیشگی داشته باشند. مبتلا شدن به دیسک کردن می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد، کار زیاد، فرم نادرست بدن هنگام خوابیدن، افزایش سن، عوامل ارثی، دخانیات و … همگی می توانند از دلایل ایجاد دیسک گردن باشند. برای درمان دیسک گردن لازم است حتما به پزشک ارتوپد مراجعه شود. زیرا این پزشکان می توانند کمک زیادی به بهبود مشکلات دیسک گردن کنند.

 

دیسک گردن چیست؟

 

بالش طبی چگونه می تواند به دیسک گردن کمک کند؟

بالش طبی برای دیسک گردن به خوبی می تواند به رفع مشکلات دیسک کمک کرده و از به وجود آمدن مشکلات بیشتر جلوگیری کند. پزشکان بالش های طبی را به افرادی که از دیسک گردن رنج می برند پیشنهاد می دهند. این بالش ها دارای ویژگی هایی هستند که به خوبی می توانند ناحیه سر، گردن و ستون فقرات فرد را حمایت کنند. در نتیجه فرد در هنگام خواب کمترین فشار را روی مهره های گردن خود حس می کند.

این بالش ها انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند. در نتیجه به راحتی می توانند خود را با حالت و شکل بدن فرد منطبق سازند. نرم بودن و راحت بودن بالش طبی دیسک گردن باعث کاهش درد گردن در هنگام خواب می شود. بالش طبی برای دیسک گردن برای خوابیدن به پهلو نیز کاملا مناسب می باشد. اگر عادت دارید به پهلو بخوابید بهتر است یک بالش نازک را در میان پاهای خود نیز قرار دهید. این گونه فشار کمتری به دیسک های شما وارد می شود. برای کاهش مشکلات دیسک گردن، سر و کمر باید در موقعیت درستی با گردن قرار بگیرند. بنابراین تنها بالش های طبی می توانند این حجم از انعطاف پذیری را داشته باشند.

معرفی بهترین بالش های طبی برای دیسک گردن

تا اینجای مقاله به معرفی بالش طبی برای دیسک گردن، مزایا و اهمیت استفاده از آن پرداختیم. در این بخش می خواهیم به معرفی برخی از محصولاتی بپردازیم که تحت عنوان بالش طبی دیسک گردن به فروش می رسند. این محصولات، جزء بهترین و باکیفیت ترین بالش های طبی هستند که در کشورمان به فروش می رسند.

  • بالش طبی دیسک گردن مدل شیاردار هوشمند

این بالش یکی از بهترین بالش هایی است که هم برای افراد دارای دیسک گردن و هم برای افراد سالم مناسب است. این بالش دارای شیار هایی می باشد که باعث گردش مناسب هوا داخل آن می شود. بنابراین اگر فردی هستید که شبانه تعریق زیادی دارید میتوانید از این مدل بالش نهایت استفاده را ببرید. بالش شیاردار هوشمند می تواند برای انواع فرم های خوابیدن به کار رود. زیرا انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد. سایز این بالش برای کسانی که عرض شانه متوسطی دارند بسیار مناسب می باشد. این بالش طبی باکیفیت ساخت کشور ایران است.

  • بالش طبی برای دیسک گردن مدل مموری فوم آکسون

این بالش طبی جزء بالش هایی است که خواب بسیار عمیق و راحتی را به فرد هدیه می دهد. روکش این بالش قابل شستشو می باشد و می توانید با استفاده از ماشین لباسشویی آن را تمیز کنید. این روکش که مهم ترین ویژگی این بالش محسوب می شود قابلیت این را دارد که سر و گردن را خنک نگه دارد و مانع از تعریق شود. بنابراین برای فصل های گرم که تعریق زیاد است این بالش فوق العاده عمل می کند. وزن این محصول 3 کیلوگرم بوده و ساخت کشور اسپانیا است. تمامی افراد می توانند از این محصول استفاده نمایند.

  • بالش طبی دیسک گردن مدل دور گردنی

احتمالا بارها از این بالش ها استفاده کرده اید و یا آن ها را بارها مشاهده کرده اید. این بالش ها هم در منزل و هم در مسافرت بسیار کاربردی هستند. مدل بادی این مدل بالش را به دلیل جا به جایی راحت برای مسافرت ها و محل کار پیشنهاد می دهند. این بالش برای زمانی که در حال کار و یا تماشای تلویزیون و کامپیوتر هستیم بسیار مناسب می باشد. زیرا می تواند فشار وارده به مهره های گردن را کاهش دهد و به عضلات گردن استراحت بدهد. اگر زمان زیادی را پای سیستم می نشینید بهتر است حتما یکی از این بالش ها را داشته باشید.

  • بالش طبی برای دیسک گردن مدل کلاسیک ورنا

این بالش برای کسانی که از مشکلات گردن و سردرد رنج می برند بسیار گزینه مناسبی است. روکش این بالش کاملا ضد حساسیت بوده و قابلیت شستشو دارد. با این بالش می توان در هنگام خواب گردن و سر را در موقعیت مناسب قرار داد. بنابراین کسانی که مشکل تنفسی دارند می توانند با استفاده از این بالش خروپف خود را کاهش داده و تنفس خود را بهبود ببخشند. این بالش دارای گارانتی 3 ساله و ساخت کشورمان ایران می باشد.

Subtitle text example

انواع بالش طبی با قیمت عالی 👌در فروشگاه درمان مدیکال

Text after title text example

بالش بادی سفری

45,000 تومان

بالش بارداری (بالش بدن) هوشمند

605,000 تومان

بالش طبی آکسون مدل مدرن

بالش طبی بین زانویی هوشمند

576,000 تومان

بالش طبی زیکلاس مد مدل ZYK

بالش طبی سفت آکسون مدل مدیکال

بالش طبی سما طب پاکان مدل 1017

1,155,000 تومان

بالش طبی کامفی لایف مدل Butterfly

بالش طبی کامفی لایف مدل Classic

1,049,000 تومان

بالش طبی مموری فوم آرون مدل پروانه نرمال

1,095,000 تومان

بالش طبی مموری فوم مدل موج دار نرمال آرون سایز لارج

925,000 تومان

بالش طبی مموری فوم مدل موج دار نرمال آرون سایز مدیوم

895,000 تومان

بالش طبی نرم آکسون مدل مدیکال

بالش طبی هوشمند مدل بامبو کلاسیک

بالش طبی هوشمند مدل بامبو موج

1,050,000 تومان

بالش طبی هوشمند مدل پروانه

1,030,000 تومان

بالش طبی هوشمند مدل سوپر موج

1,025,000 تومان

بالش طبی هوشمند مدل سوپر موج نسیم

بالش طبی هوشمند مدل کلاسیک

1,050,000 تومان1,065,000 تومان

بالش طبی هوشمند مدل کودک

بالش طبی هوشمند مدل موج

1,025,000 تومان

بالش طبی هوشمند مدل موج سایز XXL

1,050,000 تومان

بالش طبی هوشمند مدل موج شیاردار

1,030,000 تومان

بالش طبی هوشمند مدل نوزاد

330,000 تومان

بالش طبی هوشمند مدل هلال

999,000 تومان

بالش فرم دهی و بعد از تزریق ژل باسن آرون

قیمت بالش طبی برای دیسک گردن چقدر است؟

قیمت بالش طبی برای دیسک گردن قیمت خاص و یکسانی نیست. زیرا این بالش ها انواع بسیار مختلفی دارند. انواع این بالش هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و توسط شرکت خاصی طراحی و تولید می شوند. بنابراین نمی توان برای همه آن ها قیمت یکسانی را در نظر گرفت. قیمت بالش طبی برای دیسک گردن به نوع بالش، الیاف آن، جنس پارچه، اندازه، شرکت و برند سازنده آن دارد.

قیمت بالش طبی برای دیسک گردن هر چقدر که باشد ارزش خرید دارد. زیرا شما با صرف یک هزینه معقول، از به وجود آمدن هزینه های اضافی درمانی جلوگیری می کنید. هزینه خرید یک بالش مناسب در مقایسه با هزینه درمان مشکلاتی مانند دیسک گردن بسیار ناچیز می باشد. همچنین این هزینه برای داشتن خوابی آرام و سالم صرف می شود. در نتیجه ارزش خرید این بالش به صورت قابل توجهی بالا می رود. هزینه ای که برای خرید یک بالش صرف خواهید کرد تنها یک بار خواهد بود. اما هزینه های مربوط به درمان مشکلات گردن همانند دیسک و آرتروز گردن ممکن است بارها تکرار شوند. خرید بالش طبی می تواند باعث بهبود دیسک گردن و کاهش هزینه های مربوط به درمان آن شود. بنابراین سعی کنید در اولین فرصت نسبت به خرید یک بالش طبی برای دیسک گردن خود اقدام کنید. برای اطلاع یافتن از قیمت بالش طبی برای دیسک گردن می توانید از کارشناس مرکز مربوطه سوال نمایید.

 

اهمیت استفاده از بالش طبی

اهمیت بالش طبی برای دیسک گردن بر هیچکسی پوشیده نیست. همه افراد تقریبا 6 تا 8 ساعت از شبانه روز خود را در خواب هستند. خواب شبانه می تواند سبب استراحت بدن و ریکاوری شدن آن شود. اما اگر خواب فرد با استفاده از وسایل نامناسب و به صورت نامناسب انجام شود دقیقا می تواند نتیجه عکس روی بدن داشته باشد. یعنی این مدل خواب نه تنها به سلامتی و استراحت بدن کمک نمی کند، بلکه باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی برای آن می شود. بنابراین افرادی که برای بدن و سلامتی خود ارزش قائل هستند لازم است روی کیفیت خواب شبانه خود کار کنند. یک راه آسان و ساده برای بالا بردن کیفیت خواب شبانه استفاده از بالش طبی دیسک گردن است. در ادامه به مزایای مهم این بالش می پردازیم تا بهتر با اهمیت آن آشنا شوید.

  • بالش طبی دیسک گردن می تواند کیفیت خواب افراد را به صورت چشمگیری بهبود ببخشد. یعنی حتی افرادی که مشکلات دیسک گردن ندارند و تنها از بی خوابی رنج می برند می توانند از این بالش بهره ببرند.
  • بالش طبی می تواند سر و گردن را در ارتفاع مناسبی از بدن قرار دهد. یعنی می تواند موقعیت سر را در هنگام خوابیدن اصلاح نماید.
  • پر کردن فضای خالی بین گردن و سر یکی از مهم ترین مزیت های بالش طبی برای دیسک گردن است. زیرا همین فضای خالی باعث وارد شدن فشار به دیسک و بیرون زدن آن می شود.
  • این بالش به دلیل نرم بودن و آناتومی خاص خود باعث ریلکس شدن ماهیچه های گردن در هنگام خواب می شود. بنابراین ماهیچه ها در هنگام خواب در بهترین حالت خود قرار می گیرند.

 

اهمیت استفاده از بالش طبی

 

اثرات مثبت بالش طبی برای دیسک گردن

  • ممانعت از کشیدگی مجدد گردن

اگر تا پیش از استفاده از بالش طبی، گردن شما در هنگام قرار گرفتن روی بالش، دچار کشیدگی می شد، حالا دیگر با وجود این بالش، از کشیدگی مجدد آن جلوگیری خواهد شد.

 

  • عدم احساس درد

عدم استفاده از بالش طبی باعث می شود تا مشکلاتی مثل دیسک گردن تشدید شده و همواره احساس درد داشته باشید. اما به لطف تاثیر بالش طبی برای دیسک گردن، دیگر از درد خبری نخواهد بود.

 

  • حفظ حالت سر

سر به لطف حضور بالش طبی، در بهترین حالت و وضعیت قرار می گیرد.

 

  • پشتیبانی کامل از گردن

یکی از دلایلی که باعث می شود تا در اثر استفاده از بالش های معمولی و غیر استاندارد دچار گردن درد شوید، عدم پشتیبانی این بالش از گردن است. درست برعکس بالش طبی که پشتیبانی کاملی را از گردن به عمل آورده و آن را از درد و ناراحتی در امان نگه میدارد.

 

  • حذف فشارهای اضافی

در حالت عادی وقتی روی بالش معمولی می خوابید، ممکن است گاهی فشارهای اضافی احساس کنید. ولی با بالش طبی، دیگر از این فشارها هم خبری نخواهد بود.

 

  • خواب آرام و آسوده

یکی دیگر از تاثیرات خوب بالش طبی برای گردن، داشتن خوابی آسوده و آرام است. چون هم سر و هم گردن در وضعیت مناسب قرار گرفته و باعث می شوند تا چنین خوابی را تجربه کنیم. خواب خوب هم مصادف خواهد بود با حال بهتر و انرژی بیشتر.

 

مقاله پیشنهادی:

انواع بالش طبی نشیمنگاه

 

بالش طبی مناسب برای دیسک گردن

اصلا با خود فکر کرده اید که چرا همیشه پزشکان روی این مسئله تاکید دارند که بالش طبی مناسب برای دیسک گردن است؟! اگر جواب این سوال را تا الان پیدا نکرده اید؛ ما به شما در یافتن این پاسخ، کمک خواهیم کرد. بالش طبی برای دیسک گردن مناسب است، به این دلیل که این عارضه را کاملا برطرف ساخته و اثری از آن باقی نمی گذارد. اما چرا این بالش، چنین تاثیری را روی این بیماری می گذارد؟ پاسخ مشخص است. بالش طبی با به همراه داشتن این مزایاست که توانسته چنین اثرات مثبتی داشته باشد:

 

  • تسریع گردش خون

بالش طبی، سرعت گردش خون در بدن را افزایش می دهد. به دنبال آن درد گردن نیز کاهش یافته و تسکین می یابد.

 

  • مطابق با آناتومی بدن

بالش طبی برای دیسک گردن، مناسب به نظر می رسد؛ چون مطابق با آناتومی بدن بوده و از طراحی ارگونومیک برخوردار است. در نتیجه مثل سر و گردن فرم گرفته و فشار اضافی را از روی آنها بر میدارد.

 

  • کاهش کوفتگی

این بالش با ساختار استاندارد خود، مانع از ایجاد حس کوفتگی در ناحیه گردن می شود.

 

  • نهایتِ راحتی

بالش طبی کاری کرده تا بیشترین احساس راحتی را با آن داشته باشید. پس دیسک گردن شما هم بهبود خواهد یافت.

 

 

مدل های متنوع بالش طبی

 

اندازه و فرم بالش طبی برای دیسک گردن

وقتی برای خرید این بالش، پا به فروشگاه می گذارید، با انواعی از اندازه و فرم بالش طبی برای دیسک گردن مواجه می شوید. پس از بررسی اندازه و فرم این بالش می توانید محصول مورد نیاز خود را پیدا کرده و خریداری نمایید. برای مثال می توان بالش هارمونی را نام برد که در ظاهر، فرم ساده ای دارد. این محصول، شبیه به سایر بالش ها بوده و از ابعاد 13*50*32 سانت برخوردار می باشد.

محصول بعدی، بالش طبی ارکیده است که فرم ساده و استانداردی داشته و اندازه دقیق آن 50*30*70 سانت است. این بالش، آنتی باکتریال بوده و ضد حساسیت می باشد. بالش طبی بعدی که برای دیسک گردن، گزینه مناسبی به نظر می رسد، بالش طبی ورنا است که اندازه و ابعاد آن، 13*37*51 سانت می باشد. محصولاتی که نام بردیم، فقط چند نمونه از چندین محصولی هستند که به بازار بالش طبی عرضه گردیده اند. خلاصه کلام اینکه باید به اندازه و فرم بالش طبی توجه داشته و محصولی مطابق با نیاز خود را انتخاب کنید. مبادا محصولی را انتخاب نمایید که اندازه و فرم آن مغایر با نیازتان باشد. وگرنه به دردسر می افتید.

 

مقاله پیشنهادی:

بهترین گردنبند طبی برای دیسک گردن

 

انواع بالش طبی برای دیسک گردن

در این بخش می خواهیم تا به معرفی انواع بالش طبی برای دیسک گردن پرداخته و شما را با این محصولات آشنا نماییم.این آشنایی به شما کمک می کند تا تصمیمات هوشیارانه تر و بهتری را جهت خرید بالش طبی برای دیسک گردن اتخاذ فرمایید. لازم است بگوییم که مدل های این بالش، بسیار زیادند؛ ما فقط چند مورد را نام میبریم:

 

1- بالش طبی مدل کلاسیک

این محصول متعلق به یکی از بهترین برندهاست و کیفیت بالایی را به همراه دارد. بالش طبی فوق از طراحی ارتوپدیک برخوردار بوده و از تشکیل دردهای عضلانی جدید جلوگیری خواهد کرد. ضمنا بهترین بالش برای دیسک گردن محسوب می شود. چه بسا که خیلی از پزشکان، آن را به بیماران تجویز نموده اند.

 

2- بالش مدل کرسنت

یکی دیگر از بهترین انواع بالش طبی برای دیسک گردن، بالش کرسنت است. این محصول، از سری بالش های هوشمند به شمار آمده و متشکل از بهترین متریال یعنی مموری فوم می باشد. طراحی ایده آل این بالش باعث شده تا خون به خوبی در رگ ها جریان یابد. در نتیجه دیسک گردن شما هم بهبود پیدا کرده و به مرور، حضور آن کمرنگ تر خواهد شد.

 

 

3- مدل مدیوم وِیو

 

این محصول هم در گروه بالش های هوشمند قرار داشته و سایز مدیوم را به همراه دارد. با قرار گرفتن سر روی این بالش، مشکلات تنفسی، دیگر به سراغ افراد در هنگام خواب نیامده و نتیجه آن، یک خواب انرژی بخش و راحت خواهد بود. اگر به پزشک معالج مراجعه کرده و علاج دیسک گردن را از او بخواهید، مسلما یکی از گزینه هایی که به شما پیشنهاد خواهد کرد، همین بالش است. محصول فوق از روکش کتان برخوردار بوده و فوم نرمی دارد.

 

4- مدل وِیو

بالش مدل ویو هم از دیگر گزینه های خوبی است که به عنوان بالش طبی برای دیسک گردن به شما معرفی می کنیم. تولید کنندگان از فناوری دو لایه جهت ساخت این بالش بهره برده و متریالی مثل مموری فوم و فوم پلی اورتان را نیز برای تولید آن انتخاب نموده اند. اگر می خواهید کمتر با درد ناشی از دیسک گردن، دست و پنجه نرم کنید، حتما این بالش نرم و لطیف را امتحان نمایید.

در فروشگاه درمان مدیکال انواع مدل های بالش طبی را با قیمت مناسب برای شما مهیا کرده ایم که جهت خرید می توانید به لینک خرید بالش طبی مراجعه کنید.

 

بهترین بالش طبی برای دیسک گردن

آیا میدانید بهترین بالش طبی برای دیسک گردن، از چه ویژگی هایی برخوردار می باشد؟ یا بهتر است سوال خود را اینطور طرح کنیم که بهترین بالش طبی برای دیسک گردن باید واجد چه شاخصه هایی باشد؟ برای یافتن پاسخ این سوالات می توانید نگاهی به موارد زیر بیندازید:

 

  • بهترین بالش طبی برای دیسک گردن باید از پارچه هایی مناسب (پارچه همراه با میزان نرمی و سفتی مناسب) تشکیل یافته باشد. اگر غیر از این باشد که دیگر اسمش بالش طبی نیست. چه بسا که با چنین بالشی، درد گردن شما تشدید شده و دیسک گردنتان هم عود می کند.

 

  • این بالش باید از بهترین فوم برخوردار باشد. در این صورت، بستر مناسبی را برای خوابیدن فراهم می کند. مثل بالش مموری فوم که یک بالش کاملا عالی محسوب می شود.

 

  • ضمنا این بالش، نه آنقدر تخت است و نه آنقدر گود. این بالش دارای طراحی نرمالی بوده و از همین رو به مقابله با دردهای ناشی از دیسک گردن می پردازد.

 

بهترین بالش طبی برای دیسک گردن

بیشتر بخوانید: بالش طبی برای آرتروز گردن

نحوه استفاده از بالش طبی برای دیسک گردن

بالش طبی برای دیسک گردن، زمانی تاثیرگذار بوده و اثرات مثبتش را نشان خواهد داد که به درستی استفاده گردد. وگرنه در صورت استفاده ناصحیح، این بالش، فرقی با بالش های معمولی نداشته و اثربخشی هم نخواهد داشت. حالا در این بخش می خواهیم تا نحوه استفاده از بالش طبی را کمی شرح دهیم. شما باید این بالش را طوری زیر سر و گردن خود قرار دهید که کاملا این دو ناحیه را تحت الحمایه خود قرار دهد. اگر بالش را کمی بالاتر از گردن قرار داده و یا کل گردنتان در محوطه بالش قرار نگیرد، در این صورت، پشتیبانی کاملی هم صورت نخواهد گرفت.

 

برای استفاده صحیح تر از این بالش، باید همانطور که بالش را متناسب با سر و گردن تنظیم می کنید، بدن خود را هم مطابق با آن تنظیم نمایید. مثلا اگر به پهلو بخوابید، خیلی بهتر است. خوابیدن به این حالت باعث می شود تا هیچ نوع فشاری متوجه گردن نشود. در آخر اینکه می توانید بالش گردنی را هم استفاده کرده و آن را زیر گردن قرار دهید. در این حالت، حس آرامش بهتری را تجربه می کنید.

 

بیشتر بخوانید: بالش طبی برای دیسک کمر 

جمع بندی

احتمالا تاکنون بارها در مورد بالش طبی برای دیسک گردن شنیده اید و آن را در فروشگاه های تجهیزات پزشکی مشاهده کرده اید. شاید فکر کنید که این بالش ها تنها برای کسانی مناسب هستند که از ناراحتی های مربوط به گردن و ستون فقرات رنج می برند اما این طور نیست. بالش طبی لازمه داشتن یک خواب سالم و مفید برای هر کسی است. اما اهمیت استفاده این بالش ها برای کسانی که از دیسک گردن رنج می برند دو برابر است. زیرا این بالش می تواند مشکلات آن ها را رفع کرده و درد ناشی از آن را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. اگر با بالش طبی دیسک گردن آشنایی کافی ندارید، ما در ادامه به معرفی کامل آن پرداخته ایم. از این که تا انتهای این مقاله با درمان مدیکال همراه بودید از شما تشکر میکنیم و امیدوارم که این اطلاعات برای شما مفید واقع شده باشد. اگر این مقاله برای شما مفید بوده لطفا تجربیات و اطلاعات خودتون رو با ما و دیگران خوانندگان این مقاله به اشتراک بگذارید تا دیگران نیز از اطلاعات شما استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *