آموزشی

برای بزرگ کردن سینه چه باید کرد؟

برای بزرگ کردن سینه چه باید کرد؟

 

 برای بزرگ کردن سینه چه باید کرد؟ بزرگ کردن سینه ها می تواند از شایع ترین دغدغه های میان بانوان محسوب شود. داشتن سینه های خوش فرم و بزرگ نقش بسیار موثری در زیبایی اندام و افزایش جذابیت بانوان دارد. دلایل مختلفی وجود دارند که می توانند دلیل اصلی کوچک ماندن سایز سینه ها در بانوان باشند. شناخت این دلایل می تواند در انتخاب روش مناسب برای درمان آن نقش بسیار موثری داشته باشد. خوشبختانه امروزه روش های بسیار متعددی وجود دارند که می توانند به افزایش سایز سینه کمک کنند. بسیاری از افراد بر این باورند که برای افزایش سایز و حجم سینه ها تنها باید از روش جراحی استفاده نمود. در صورتی که این روش آخرین انتخاب پزشکان محسوب می شود. با توجه به تنوع بالای روش های افزایش حجم می توان با در نظر گرفتن شرایط بیمار بهترین روش را انتخاب نمود. رژیم غذایی مناسب، وکیوم، ماساژ درمانی، طب سنتی و جراحی از رایج ترین روش های بزرگ کردن سینه هستند. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با تمامی روش های موثر در افزایش حجم سینه ها به طور کامل آشنا کنیم.

 

فرم و سایز سینه ها به چه عواملی بستگی دارد؟

از مهم ترین عواملی که می توانند در تعیین حجم سینه ها موثر باشند، می توان به عوامل زیر اشاره داشت.

·       ژنتیک:

از ابتدایی ترین عوامل موثر در تعیین سایز سینه ها ژنتیک است. معمولا افزایش سایز سینه ها از دوران بلوغ آغاز می شود و با توجه به شرایط ژنتیکی افراد ادامه پیدا می کند.

·       تغییرات وزنی:

از دیگر عوامل موثر در افزایش حجم سینه ها لاغری و یا چاقی افراد است. از آنجایی که رژیم غذایی می تواند در رشد سینه ها موثر باشد، افزایش و یا کاهش وزن می تواند در تعیین سایز سینه ها نقش داشته باشد.

·       فعالیت ورزشی:

ورزش و فعالیت های بدنی نیز در افزایش سایز سینه ها موثرند. فعالیت های ورزشی موجب کاهش چربی در اطراف سینه ها شده و عضلات را تقویت می نمایند. در نهایت سینه ها خوش فرم تر دیده می شوند.

 

فرم و سایز سینه ها به چه عواملی بستگی دارد؟

 

·       تغییرات هورمونی:

تغییرات هورمونی در بدن بانوان نیز می تواند در میزان افزایش سایز سینه ها نقش داشته باشد. به طور مثال در زمان تخمک گذاری و عادت ماهانه میزان هورمون های پروژسترون و استروژن در بدن افزایش یافته و سینه ها پر و بزرگ دیده می شوند. در دوران یائسگی نیز به دلیل کاهش این هورمون ها سینه ها کوچک تر می گردند.

·       داروهای ضد بارداری:

استفاده از قرص های ضد بارداری نیز منجر به افزایش آب بدن و همچنین افزایش سایز سینه ها به طور موقتی می گردد.

·       رابطه جنسی:

رابطه جنسی منجر به افزایش میزان گردش خون در سینه ها می شود. بنابراین بافت های سینه تحریک شده و رشد بهتری خواهند داشت. به همین دلیل بانوان متاهل معمولا سینه های خوش فرم تر و بزرگتری دارند.

·       استعمال دخانیات:

استعمال دخانیات با کاهش میزان اکسیژن در سلول های بدن باعث افتادگی و شل شدن سینه ها می گردد.

 

دلیل کوچک بودن سینه ها چیست؟

برای بزرگ کردن سینه ها در ابتدا باید دلیل اصلی کوچک بودن سینه ها را پیدا کنید. سپس می توانید با توجه به آن مناسب ترین روش را برای افزایش سایز و فرم سینه ها تشخیص دهید. دلایل مختلفی وجود دارند که می توانند اصلی ترین دلیل کوچک بودن سینه ها باشند. ژنتیک از ابتدایی ترین دلایل کوچک بودن سینه ها محسوب می شود. برخی افراد استخوان بندی ظریف و کوچکی دارند و این موضوع موجب می شود تا جثه ریزتری داشته باشند. در نهایت سایز سینه آن ها نیز نسبت به افراد درشت نقش کوچک تر خواهد بود. بارداری، یائسگی، کاهش وزن، شیردهی و اختلالات هورمونی نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار بر سایز سینه ها می باشند. معمولا افرادی که با این موارد مواجه شده اند، سینه های افتاده تر و کوچک تری دارند.

کم کاری تیروئید نیز می تواند افزایش سایز سینه ها را در دوران بلوغ متوقف نماید. میکروماستی نیز از دیگر دلایل پزشکی می باشد که منجر به کوچک ماندن سینه ها می گردد. این اصطلاح پزشکی در رابطه با سینه هایی کاربرد دارد که در دوران بلوغ رشد نکرده اند و یا بافت پستان رشد کرده بسیار کم است. این اختلال می تواند در هر دو سینه و یا یکی از آن ها وجود داشته باشد. از دلایل مادرزادی اختلال میکروماستی می توان به سندرم ترنر، سندرم لهستان، اولنا پستانی و هیپرپلازی آدرنال اشاره نمود. البته جراحی در دوران کودکی نیز می تواند دلیلی برای کوچک ماندن سینه ها باشد.

 

بزرگ کردن سینه چگونه امکان پذیر است؟

خوشبختانه امروزه بزرگ کردن سینه با استفاده از روش های متعددی امکان پذیر است. در برخی از مواقع اختلالات هورمونی دلیل اصلی عدم رشد سینه ها هستند. در این صورت باید مشکلات هورمونی در بدن بهبود پیدا کنند و سپس برای افزایش سایز سینه ها اقدام نمود. اما در صورتی که بیماری های ژنتیکی مانند میکروماستی یا هیپو ماستیا دلیل کوچکی و عدم رشد سینه ها باشند، باید از روش جراحی برای درمان این مشکل استفاده نمود.

از موثرترین روش های طبیعی بزرگ کردن سینه می توان به رژیم غذایی مناسب، پمادهای مخصوص سینه، وکیوم، ماساژ و ورزش های سینه اشاره نمود. معمولا پزشکان در ابتدا توصیه می نمایند تا از این روش ها برای افزایش حجم سینه استفاده شود. اما در صورتی که دلایل جدی تری برای کوچکی سینه ها وجود داشته باشد و یا سینه ها بیش از حد کوچک باشند، روش های جدی تری توصیه می شود. از روش های پزشکی برای افزایش سایز سینه می توان به جراحی برای پروتز، فیلتر و تزریق چربی به سینه ها اشاره داشت. معمولا انتخاب مناسب ترین روش جراحی برای افزایش سایز سینه با توجه به تشخیص پزشک انجام می شود. بنابراین بهتر است انتخاب نوع جراحی سینه را به پزشک متخصص و مجرب در این زمینه بسپارید.

 

بزرگ کردن سینه چگونه امکان پذیر است؟

 

راه های بزرگ کردن سینه در خانه

برای بزرگ کردن سینه در خانه می توانید از روش های مختلفی استفاده نمایید. ماساژ درمانی با استفاده از روغن های گیاهی یکی از موثرترین روش های خانگی برای افزایش سایز سینه است. همچنین می توانید پس از ماساژ سینه ها از تمرینات ورزشی موثر برای دستیابی به نتیجه بهتر استفاده کنید. پمادهای مختلفی نیز وجود دارند که به منظور افزایش سایز سینه در داروخانه ها به فروش می رسند، می توانید از آن ها نیز برای ماساژ درمانی سینه ها استفاده نمایید. استفاده از رژیم غذایی مناسب و سالم نیز نقش بسیار موثری در افزایش حجم سینه ها دارد. تمرینات یوگا و استفاده از مکمل ها نیز دیگر راهکارهای خانگی برای افزایش سایز و حجم سینه ها محسوب می شوند.

 

برای بزرگ کردن سینه چه باید کرد؟

اگر نمی خواهید برای بزرگ کردن سینه های خود از روش های جراحی استفاده کنید، می توانید روش های طبیعی را انتخاب نمایید. این روش ها شاید نتیجه ای مانند جراحی به همراه نداشته باشند، اما قطعا عوارض آن ها نسبت به جراحی نیز بسیار محدود می باشد. به طور مثال پیروی از یک رژیم غذایی مناسب نه تنها عوارضی را به همراه ندارد، بلکه می تواند در کنار افزایش سایز سینه به تقویت ایمنی بدن نیز کمک کند. همچنین ماساژ و تمرینات ورزشی سینه ها می توانند با تحریک عضلات سینه ای به افزایش حجم آن ها کمک کنند. این روش ها معمولا هیچ گونه عوارضی را متوجه بافت های سینه ای نمی کنند.

در صورتی که سایز سینه ها بسیار کوچک باشد، می توان از روش های جراحی برای بزرگ کردن سینه ها استفاده نمود. روش های جراحی شامل پروتز، فیلتر و تزریق چربی به سینه ها می شوند. معمولا پروتزها حدود 10 سال ماندگاری دارند، در صورتی که نتیجه تزریق فیلتر نهایتا 3 سال ماندگار است. همچنین نتایج حاصل از تزریق چربی نیز می تواند تا 5 سال ماندگاری داشته باشد. با این وجود انتخاب مناسب ترین روش جراحی سینه کاملا به شرایط جسمی شما بستگی دارد.

 

رژیم غذایی برای بزرگ کردن سینه

استفاده از رژیم غذایی مناسب نیز می تواند در بزرگ کردن سینه ها نقش بسیار موثری داشته باشد. بنابراین اگر احساس می کنید سینه های شما نسبت به اندامتان کوچک است، می توانید با تصحیح رژیم غذایی خود به بزرگ تر شدن آن ها کمک کنید. برخی از مواد خوراکی سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز عضلات هستند که می توانند منجر به تقویت عضلات سینه ای نیز شوند.

از موثرترین مواد خوراکی که می توانند نقش ویژه ای در بزرگ کردن سینه ها داشته باشند، می توان به آجیل ها، دانه ها و میوه ها اشاره نمود. شیر و دیگر فرآورده های آن نیز می توانند با ساخت بافت های چربی در ناحیه سینه ها به افزایش حجم آن ها کمک کنند. سویا نیز به دلیل ایزوفلاون هایی که دارد در افزایش استروژن موثر است و به همین دلیل می تواند سایز سینه ها را افزایش دهد. دانه شنبلیله، دانه کتان و انواع ماهی ها نیز می توانند جزو مواد خوراکی موثر برای بزرگ کردن سینه ها محسوب می شوند. زیرا اسیدهای چرب ضروری مانند امگا3 و امگا6 در تقویت بافت های چربی سینه و رشد آن ها بسیار کاربردی هستند.

 

رژیم غذایی برای بزرگ کردن سینه

 

حرکات ورزشی برای بزرگ کردن سینه ها

ورزش کردن می تواند نقش بسیار زیادی در بزرگ کردن سینه داشته باشد. به طور کلی از بهترین روش های طبیعی برای افزایش حجم و فرم دهی سینه ها انجام تمرینات ورزشی است. این تمرینات با تحریک بافت های سینه و تقویت عضلات می توانند به فرم دهی و بزرگ تر شدن سینه ها کمک کنند. عضلات پکتورال یا همان عضلات سینه ای نقش بسیار موثری در ایستایی و حجم سینه ها دارند. بنابراین با انجام تمریناتی که به تقویت این عضلات می پردازند می توان سینه ها را بزرگ نمود.

بزرگ کردن سینه با استفاده از تمرینات یوگا نیز امکان پذیر است. بوجانگاسانا، اوشتراسانا و دوکوناسانا از جمله روش های یوگا هستند که می توانند در افزایش حجم سینه تاثیرگذار باشند. از جمله تمرینات ورزشی موثر در تقویت عضلات سینه ای و افزایش حجم آن ها می توان به موارد زیر اشاره داشت.

·       شنا روی دیوار:

شنا روی دیوار از جمله تمرینات موثر برای بزرگ کردن سینه می باشد. در این تمرین مقابل دیوار ایستاده و دست های خود را روی دیوار قرار می دهید. دست ها باید در موازات سینه قرار گرفته و آرنج ها به سمت دیوار خم شوند. زمانی که صورت کاملا به دیوار چسبیده شد به حالت اول بازگردید و مجدد تمرین را تکرار کنید.

·       فلای دبلیو:

در این تمرین نیز برای بزرگ کردن سینه باید دست ها را مقابل سینه قرار داد و به صورت 90 درجه خم شوید. سپس دست ها را از یکدیگر فاصله دهید و مجدد به یکدیگر نزدیک کنید.

·       شنا سوئدی:

از دیگر تمرینات بزرگ کردن سینه شنا سوئدی می باشد. در این تمرین باید دراز بکشید و دست ها را در کنار خود قرار دهید. سپس با استفاده از دست ها روی آرنج بلند شوید و سعی کنید آرنج های خود را صاف کنید.

 

استفاده از وکیوم سینه برای افزایش سایز سینه ها

یکی از جدیدترین محصولات پزشکی برای بزرگ کردن سینه دستگاه وکیوم سینه است. این دستگاه که به پمپ بزرگ کننده نیز معروف می باشد، می تواند منجر به افزایش بافت سینه ها شود. مکش ایجاد شده توسط این وکیوم به صورت دستی و یا الکتریکی می باشد و با کشش بافت های سینه، آن ها را برای رشد تحریک می نماید. البته فراموش نکنید که استفاده مداوم از این دستگاه می تواند منجر به تورم سینه ها شود و حجم ایجاد شده را از بین ببرد.

بزرگ کردن سینه ها با استفاده از وکیوم موجب پیشگیری از افتادگی سینه ها می شود .همچنین می تواند شل شدگی سینه ها را پس از شیردهی درمان کند. سهولت در استفاده از این دستگاه نیز جزو دیگر مزایای آن محسوب می شود. این روش به دلیل اینکه به صورت موضعی بافت های سینه را تحریک می کند، هیچ عوارض جانبی را متوجه فرد نمی کند. نکته قابل توجه در رابطه با استفاده از این دستگاه برای افزایش حجم سینه، استفاده از آن در یک دوره کامل است. در صورتی که این دستگاه را به طور مداوم در طول یک دوره استفاده نکنید، نمی توانید به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید. از طرفی دستگاهی را انتخاب نمایید که از برند و عملکرد آن مطمئن هستید و کیفیت آن ثابت شده است.

 

انواع دستگاه های وکیوم سینه (وکیوم زنانه) در فروشگاه درمان مدیکال

بزرگ کردن سینه با طب سنتی

یکی از موثرترین روش های بزرگ کردن سینه استفاده از طب سنتی می باشد. طب سنتی می تواند با استفاده از داروهای گیاهی به تحریک بافت های سینه و رشد آن ها کمک کند. همچنین در برخی از مواقع ممکن است از طب سوزنی برای افزایش حجم سینه استفاده شود. برخی از پزشکان در این زمینه استفاده از بادکش را روشی موثر برای افزایش سایز سینه می دانند. معمولا پزشکان طب سنتی این روش را به بانوانی که به دلیل شیردهی دچار افتادگی سینه شده اند، توصیه می کنند. البته به دلیل فشار احتمالی روی سینه ها بهتر است از این روش پس از اتمام دوران شیردهی استفاده شود.

از دیگر روش های طب سنتی برای بزرگ کردن سینه می توان به استفاده از تخم رازیانه اشاره داشت. رازیانه حاوی فلاونوئیدها می باشد و به افزایش میزان استروژن بدن کمک می کند. بنابراین در تحریک بافت های سینه و رشد آن ها نقش موثری را ایفا می نماید. از طرفی استفاده از آن در طول شیردهی می تواند به افزایش میزان شیر نیز کمک کند. تاثیرات روغن خراطین روی رشد سایز سینه ها نیز در طب سنتی غیر قابل انکار است. استفاده مرتب از این روغن به صورت موضعی می تواند تاثیر فوق العاده ای روی سینه ها داشته باشد.

بسیاری از پزشکان طب سنتی بر این باورند که خشکی مزاج نیز می تواند از دلایل کوچک ماندن سینه ها است. بنابراین با برطرف نمودن خشکی مزاج میتوان به رشد مجدد سینه ها و افزایش سایز آن ها کمک کرد. از دیگر روشهای سنتی که می تواند در تغییر سایز و فرم دهی سینه ها موثر باشد نیز می توان به دمنوش های دست ساز و گیاهی اشاره داشت. تخم شنبلیله، گل گاز زبان، سیاه دانه و … از جمله گیاهانی هستند که برای رشد سینه ها توصیه می شوند.

 

سخن پایانی

بزرگ کردن سینه با استفاده از روش های مختلفی امکان پذیر است. بنابراین شما می توانید با توجه به دلایل کوچکی سینه و سایز آن بهترین و مناسب ترین روش را انتخاب نمایید. از رایج ترین روش های افزایش حجم سینه ها می توان به استفاده از رژیم غذایی، وکیوم، ورزش مخصوص، جراحی و … اشاره داشت. در صورتی که تنها یک یا دو سایز نیاز به تغییر سایز دارید، می توانید از روش های خانگی و رژیم غذایی مناسب استفاده کنید. اما در صورتی که سینه های بسیار کوچکی دارید، ممکن است پزشک روش های جدی تری مانند جراحی را به شما توصیه نماید. فراموش نکنید که انتخاب روش مناسب برای افزایش حجم و سایز سینه کاملا وابسته به شرایط جسمی و روحی شما می باشد. فراموش نکنید که برای جراحی سینه باید علاوه بر شرایط جسمی مناسب، از وضعیت روحی ایده آلی نیز برخوردار باشید. به همین دلیل بهتر است پیش از انتخاب روش افزایش سایز سینه ها با یک پزشک متخصص در این زمینه مشورت نمایید. در این صورت می توانید بهترین روش را انتخاب نموده و به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *