آموزشی

معرفی بهترین دستگاه بخور در بازار ایران

معرفی بهترین دستگاه بخور در بازار ایران

با توجه به تنوع زیاد محصولات مختلف در بازار، یکی از دغدغه هایی که همواره افراد با آن روبرو هستند انتخاب بهترین محصول متناسب با نیاز، سلایق، کاربرد و بودجه  آنها می باشد. احتمالا شما نیز درگیر این موضوع هستند که بتوانید بهترین دستگاه بخور را متناسب با نیازتان انتخاب و خریداری نمایید. تنوع زیاد محصولات می تواند باعث سردر گمی در انتخاب شود در این مقاله تمام  نکاتی را که در انتخاب بهترین دستگاه بخور باید در نظر داشته باشید را با شما در میان خواهیم گذاشت و در پایان نیز چند نمونه از بهترین محصولات بازار را به شما معرفی خواهیم کرد. با درمان مدیکال همراه باشید امیدواریم که این مقاله بتواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

 

امروزه برای افزایش رطوبت و کاهش خشکی هوا در فضاهای بسته از انواع مدل های دستگاه بخور استفاده می شود. این دستگاه می تواند در فصل­های مختلف سال مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از دستگاه بخور می توان مشکلات مختلفی مانند خشکی چشم، خشکی گلو، تنفس نامنظم، بیماری های تنفسی، سرماخوردگی، کاهش آلودگی و … را به راحتی رفع کرد.

 

اگر شما نوزاد و فرزند کوچکی در خانه دارید، استفاده از دستگاه بخور برای شما ضروری و واجب می باشد. زیرا این دستگاه به خوبی آلودگی ها را از فضای محیط پاک کرده و فضایی پاک را برای افراد خانواده به وجود می آورد.

 

انواع دستگاه بخور و کاربرد های آن

به طور کلی دو نوع دستگاه بخور وجود دارد که یکی از آن ها دستگاه بخور گرم و دیگری دستگاه بخور سرد نامیده می شود. هر کدام از این موارد ویژگی ها و کاربرد های منحصر به فردی دارند که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

 

بهترین دستگاه بخور گرم

یکی از کاربردی ترین انواع دستگاه بخور، مدل گرم آن می باشد که می توان از آن در فصل های سرد سال استفاده کرد. این دستگاه دارای یک المنت داخلی می باشد که به وسیله ی آن آب درون دستگاه را می جوشاند و بخار ناشی از آن را به محیط اطراف می فرستد. به دلیل دمای بالای این دستگاه، باکتری درون آن رشد نمی کند و می تواند هوای پاکی را به محیط بفرستد.

 

از مهم ترین ویژگی های بهترین دستگاه بخور گرم می توان به بی صدا بودن آن، مرطوب کردن محیط، تمیز کردن فضا، مناسب برای سلامتی، کاهش سرفه، بهبود تنفس افراد و …. اشاره کرد. اگر شما می خواهید در فصل های سرد سال محیطی سالم و مرطوب داشته باشید، حتما از دستگاه بخور گرم استفاده کنید. در نظر داشته باشید که این دستگاه برای فضا های کوچک مناسب است و در فضا های بزرگ کارایی زیادی ندارد.

 

این دستگاه ها مانند هر دستگاه دیگری ممکن است نواقص و معایبی نیز داشته باشد که حتما باید از آن ها مطلع باشید. از مهم ترین معایب دستگاه بخور گرم می توان به داغ شدن بدنه ی دستگاه، مصرف برق زیاد، نیاز به آب مقطر، نگهداری سخت و …. اشاره کرد.

 

 

بهترین دستگاه بخور سرد

یکی از محبوب ترین دستگاه های بخور، مدل بخور سرد آن می باشد که می توان آن را در فصل های گرم سال مورد استفاده قرار داد.این دستگاه، بخاری را به محیط می فرستد که هم دمای آن می باشد. این دستگاه ها می توانند با دو تکنولوژی تبخیری یا اولتراسونیک کار کنند. دستگاه هایی که با تکنولوژی تبخیری کار می کنند، بخار آب خنکی را به محیط و فضای اطراف پخش می کنند. اما دستگاه هایی که با تکنولوژی اولتراسونیک کار می کنند، بخار آب ریز را به محیط می فرستند. برای فضا های بزرگ می تواند از دستگاه بخور سرد استفاده کرد.

 

از مهم ترین ویژگی های بهترین دستگاه بخور سرد می توان به مرطوب نگه داشتن محیط، کاهش استرس، مصرف برق کم، ایمن بودن دستگاه بخور سرد، کاهش آلودگی محیط، سرد کردن محیط و …. اشاره کرد. در نتیجه با توجه به این ویژگی های خاص بهتر است حتما یک نمونه از دستگاه های بخور سرد را برای فصل های گرم سال برای محیط منزل و کار خود خریداری کنید.

 

دستگاه بخور سرد مانند هر وسیله ی دیگری ممکن است معایبی نیز به همراه داشته باشد. در نتیجه قبل از تصمیم گیری برای تهیه ی آن بهتر است با آن ها آشنایی پیدا کنید. از مهم ترین معایب این دستگاه می توان به ایجاد صدا، نیاز به تمیزکاری مداوم، خنک کردن محیط بیش از اندازه، نیاز به آب مقطر و …. اشاره کرد.

 

مقالات پیشنهادی:

معرفی انواع بخور و نکات مهم در استفاده از انواع دستگاه های بخور

 

بخور سرد چیست؟ تفاوت بخور سرد و بخور گرم چیست؟

 

راهنمای خرید دستگاه بخور

اگر شما قصد دارید که بهترین دستگاه بخور سرد یا گرم را برای خود خریداری کنید، باید در زمان خرید به نکات مختلفی توجه داشته باشید. در این صورت می توانید بهترین دستگاه بخور را برای مکان مورد نظر خود خریداری کنید. از مهم ترین نکات برای خرید یک محصول خوب می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

  • اولین نکته ای که در زمان خرید باید به آن توجه داشته باشید، انواع مختلف آن می باشد. قبل از هر چیز شما باید بدانید که شما چه نوعی از دستگاه بخور را نیاز دارید. اگر این دستگاه را برای فصل های سرد سال می خواهید باید دستگاه بخور گرم را انتخاب کنید. البته برخی از دستگاه ها دو منظوره هستند و شما می توانید دستگاه بخور سرد و گرم را همزمان در یک دستگاه داشته باشید.
  • در زمان خرید حتما باید دقت داشته باشید که دستگاه را برای چه فضایی می خواهید. باید بدانید که دستگاه های بخور سرد برای فضا های بزرگ و دستگاه های بخور گرم برای فضا های کوچک مناسب هستند. در نتیجه حتما به متراژ محیط خود دقت داشته باشید.
  • اگر در منزل خود حیوان خانگی یا کودک خردسال دارید، باید بدانید که دستگاه های بخور گرم، بدنه ی داغی دارند و ممکن است سوختگی در افراد به وجود آید. در نتیجه بهتر است دستگاه های بخور سرد را خریداری کنید.
  • در زمان خرید یک محصول خوب، باید به بیماری های خود و افراد خانواده دقت داشته باشید. به طور مثال اگر شما یا یکی از اعضای خانواده تان دچار بیماری آسم یا التهاب مجاری تنفسی است باید حتما بهترین دستگاه بخور سرد را خریداری کنید.

 

معرفی بهترین دستگاه های بخور سرد و گرم

زمانی که شما برای خرید بهترین دستگاه بخور سرد یا گرم به بازار می روید، نمونه های مختلفی از برند های ایرانی و خارجی را مشاهده خواهید کرد که هر کدام از آن ویژگی های منحصر به فردی را دارا می باشند. برای کاهش سردرگمی شما در زمان خرید، برخی از بهترین دستگاه های بخور سرد و گرم ایرانی و خارجی را به شما معرفی می کنیم.

 

دستگاه بخور گرم امسیگ مدل fc16

دستگاه بخور گرم امسیگ مدل fc16 را می توان بهترین دستگاه بخور گرم صورت در بازار به شمار آورد. این دستگاه دارای دو قسمت خاص برای استنشاق بینی و دهان می باشد. به همین سبب می تواند به راحتی گرفتگی بینی، خشکی گلو، مشکل در تنفس و … را رفع کند. از این دستگاه می توان برای اتاق خواب، اتاق کار، سالن آرایشی و … استفاده کرد. این مدل از دستگاه های برند امسیگ به عنوان پرفروش ترین دستگاه بخور گرم شناخته شده است.

 

از مهم ترین ویژگی های این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

  • نوع بخور این دستگاه گرم است و شما می توانید در زمستان و فصل های سرد سال از آن استفاده کنید.
  • این دستگاه یک مخزن جدا برای خوشبو کننده ها و گیاهان خشک دارد.
  • ظرفیت آب این دستگاه 80 میلی لیتر می باشد.
  • روی این دستگاه دو صفحه نمایش وجود دارد که شما می توانید تایمر، دما و دیگر موارد را روی آن ها مشاهده کنید.

این دستگاه معایبی را نیز به همراه دارد که از مهم ترین آن ها می توان به نداشتن فیلتر ضد رسوب، نداشتن ریموت کنترل، داشتن چراغ خواب و … اشاره کرد.

 

دستگاه بخور گرم امسیگ مدل fc16

 

بخور سرد و گرم بیورر مدل lb88

یکی از پرفروش ترین دستگاه های بخور برند بیورر، مدل lb88 می باشد که یک دستگاه دو منظوره به حساب می آید. در ساخت بهترین دستگاه بخور بیورر از سیستم نبولایز یا همان ریزپاش استفاده شده است به همین سبب می توان به وسیله ی آن رطوبتی تمیز و پاک را به محیط اطراف پخش کرد. این دستگاه توسط محبوب ترین برند دستگاه های بخور به نام برند بیورر طراحی و ساخته شده است. به همین دلیل افراد زیادی آن را به عنوان بهترین دستگاه بخور سرد و گرم می شناسند.

 

از مهم ترین ویژگی های این محصول می توان به وجود فیلتر هوا در آن، دو منظوره بودن آن، قابلیت تنظیم بخار، وجود چراغ خواب در دستگاه، وجود مخزن خوشبو کننده و …. اشاره کرد.

 

بخور سرد و گرم بیورر مدل lb88

 

 

دستگاه بخور سرد زیکلاس مدل zyk-c07

بدون شک می توان بهترین دستگاه بخور سرد از برند زیکلاس را مدل zyk-c07 به حساب آورد. این دستگاه با تکنولوژی های روز دنیا ساخته شده است و دارای کیفیت بالایی می باشد. اگر شما قصد دارید که یک دستگاه بخور عالی با قابلیت های فراوان خریداری کنید، باید حتما به این مدل رجوع داشته باشید.

 

از مهم ترین مزایا و ویژگی های این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

  • این دستگاه یک مخزن خوشبو کننده ی جدا دارد که می تواند رایحه ی دلپذیری را برای محیط ایجاد کند.
  • یکی از مهم ترین مزایای آن، خاموش شدن خودکار دستگاه در زمان اتمام آب آن می باشد.
  • این دستگاه ریموت کنترل و کلید تنظیم بخار دارد.
  • دستگاه بخور سرد از برند زیکلاس کیفیت بسیار بالایی دارد و می تواند به خوبی وظایف خود را انجام دهد.

 

این دستگاه مانند هر دستگاه دیگری ممکن است معایبی نیز به همراه داشته باشد. از مهم ترین آن ها می توان به نداشتن کلید تنظیم دما، نداشتن چراغ خواب، نداشتن فیلتر ضد رسوب و … اشاره کرد.

 

دستگاه بخور سرد زیکلاس مدل zyk-c07

 

دستگاه بخور گرم مدل ونوس از برند ویکس

مدل ونوس از برند ویکس را می توان بهترین دستگاه بخور گرم از برند های ایرانی به شمار آورد که با مجوز های استاندارد ساخته شده است. این دستگاه بخور محبوبیت زیادی بین افراد دارد زیرا می تواند با صدای بسیار کم، رطوبت مورد نیاز محیط را تامین و فضایی تمیز و پاک را برای افراد به وجود آورد. علاوه بر این، دستگاه بخور ونوس نسبت به نمونه های مشابه قیمت بسیار مناسبی دارد.

 

از مهم ترین ویژگی های این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

  • نوع بخور این دستگاه گرم است و می تواند خشکی محیط را به خوبی از بین ببرد.
  • این دستگاه یک مخزن جداگانه برای انواع خوشبو کننده ها دارد که باعث پخش رایحه ی خوب در فضا می شود.
  • دستگاه بخور ونوس دارای چراغ خواب و رقص نور می باشد که در شب می توان از آن ها استفاده کرد.
  • وجود یک کلاهک با قابلیت چرخش باعث شده است که بتوان به راحتی مسیر خروج بخار را تنظیم کرد.

 

از مهم ترین معایب و نواقص این دستگاه نیز می توان به نداشتن ریموت کنترل دما و رطوبت، نداشتن صفحه نمایش و … اشاره کرد.

 

دستگاه بخور گرم مدل ونوس از برند ویکس

 

 

دستگاه بخور سرد و گرم مدل mh-502t از برند سایلن

یکی دیگر از دستگاه های دو منظوره، دستگاه بخور مدل mh-502t از برند سایلن می باشد. با خرید این دستگاه می توانید در تمام فصل های سال رطوبت مورد نیاز را برای محیط مورد نظر ایجاد کنید. این دستگاه بخور مانند هر دستگاه دیگری ویژگی های منحصر به فردی را دارا می باشد که از مهم ترین آن ها می توان به  نمایش میزان آب، وجود مخزن جداگانه برای خوشبو کننده، وجود فیلتر ضد رسوب، قابلیت خاموش شدن خودکار دستگاه در زمان اتمام آب، هشدار برای کاهش آب، وجود کلید تنظیم بخار و … اشاره کرد.

 

از معایب مورد توجه این دستگاه نیز می توان به نداشتن چراغ خواب، نداشتن کلید تنظیم دما، نداشتن ریموت کنترل و … اشاره کرد.

 

دستگاه بخور سرد و گرم مدل mh-502t از برند سایلن

 

دستگاه بخور صورت کوپکس مدل ch-6515

یکی دیگر از دستگاه های بخور گرم مدل ch-6515 از برند معروف کوپکس می باشد. این دستگاه تنها یک دستگاه بخور نیست، بلکه می توان از آن به عنوان یک دستگاه پاکسازی پوست صورت نیز نام برد. زیرا این دستگاه یک مخزن 200 میلی لیتری دارد که می توان در آن آب، روغن های گیاهی، ژل های بر پایه ی آب، مواد دارویی و …. را قرار داد.

 

این دستگاه مزایا و ویژگی های بسیار زیادی نسبت به نمونه های مشابه دارد به همین سبب می توان به راحتی آن را بهترین دستگاه بخور گرم ایرانی شناخت. از مهم ترین ویژگی ها و مزایای این دستگاه می توان به افزایش کلاژن پوست، خارج سازی چربی های پوست، افزایش الاستین پوست صورت، افزایش گردش خون، استفاده از آداپتور برق به عنوان منبع انرژی، مخزن بزرگ و …. اشاره کرد.

 

مهم ترین عیب و نقص این دستگاه نداشتن صفحه نمایش برای مشاهده ی تایم و دمای بخار می باشد.

 

دستگاه بخور صورت کوپکس مدل ch-6515

 

دستگاه بخور سرد وکتو مدل HQ-2008B1

دستگاه بخور سرد وکتو مدل HQ-2008B1 با حجم مخزن 5 لیتری می تواند براحتی به مدت زمان حدود 13 ساعت (با بخار دهی 380 میلی لیتر بر ساعت) برای محیطی حدود 30 متر مربع مورد استفاده قرار گیرد (این مدت زمان به تنظیم میزان شدت بخاردهی بستگی دارد). این دستگاه بخور سرد دارای گواهینامه CE اروپا بوده و بدلیل استفاده از موتور قدرتمند، کارایی بالایی داشته و در کنار آن بسیار کم صدا می باشد. دستگاه بخور وکتو دارای تایمر 4 حالته برای کارکرد دستگاه از 2 ساعت، 4 ساعت، 6 ساعت و 8 ساعت قابل تنظیم می باشد. همچنین در صورت اتمام آب درون مخزن دستگاه مجهز به سیستم خاموشی خودکار (Auto Off) بوده و خاموش می گردد.

 

دستگاه بخور سرد وکتو دارای فیلتر جهت رسوب زدایی آب مخزن بوده و از جرم و رسوب گرفتن در اثر استفاده از آب املاح دار جلوگیری می کند. این بخور سرد دارای دکمه سه حالته برای تنظیم شدت بخور بصورت کم، متوسط و زیاد می باشد. با امکان چرخش 360 درجه خروجی بخار و قرار دادن خروجی ها در دو جهت متفاوت می توانید تمامی قسمت های اتاق یا سالن را پوشش دهید.

 

دستگاه بخور سرد وکتو مدل HQ-2008B1

 

دستگاه بخور گرم آنی ساز مدل MF 2010

این دستگاه بخور گرم جزء پرفروش ترین دستگاه های بخور گرم در بازار می باشد که استفاده از آن بسیار راحت می باشد. این بخور با توان ورودی 220 وات قدرت مناسبی دارد و با مخزن 4.3 لیتری به راحتی تا 24 ساعت روشن می ماند. این دستگاه مجهز به سیستم خاموشی خودکار است و هر زمان که آب داخل مخزن تمام شد خاموش می شود.

 

دستگاه بخور گرم آنی ساز مدل MF 2010

در پایان امیدوارم که این مقاله مورد توجه شما واقع شده باشد و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار داده باشد. لطفا هر گونه نظر و تجربه ای در رابطه با استفاده از بهترین دستگاه بخور سرد و گرم دارید با ما و دیگران خوانندگان این مقاله به اشتراک بگذارید.

 

شما می توانید جهت خرید انواع مدل های دستگاه بخور  و مشاهده لیست قیمت انواع مدل ها از طریق لینک قیمت دستگاه بخور  اقدام نمایید و در صورت نیاز به راهنمایی می توانید با همکاران ما در ارتباط باشید و مشاوره رایگان خرید دریافت نمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *