آموزشی

ترازو عقربه ای یا دیجیتال؛ کدام یک بهتر است؟

ترازو عقربه ای یا دیجیتال؛ کدام یک بهتر است؟

این که ترازو چه نوعی باشد و در چه زمانی ساخته شده باشد، اهمیتی ندارد. چه ترازو عقربه ای یا دیجیتال باشد  چه از انواع باستانی پنج‌هزارساله، مهم این است که بشر نیاز مبرمی به این دستگاه داشته و دارد. ترازو در زندگی انسان گویای، دقت و باریک‌بینی، اعتماد و حتی نشان‌دهنده میزان سلامت جسم است، به‌قدری که از آن به‌عنوان نماد عدالت نیز یاد می‌ کنند. پس بیراه نیست اگر در اوستا، در درست بانوی دادگستر ، ترازویی می‌بینیم که بر اساس آن اعمال و رفتار انسان‌ها را می‌سنجد. حتی یک از ارکان مهم موفقیت در تجارت، درست پیمانه کردن بوده و است. همه این‌ها را گفتیم که به این نکته برسیم؛ ترازو از زندگی انسان مدرن قابل‌حذف نیست. در عصر مدرنیته نیز ترازو حضور دارد و قدم‌به‌قدم در طول عمر چند هزارساله خود به تکامل رسیده است.

این متن می‌کوشد درباره اهمیت ترازو در تأمین سلامت و بهداشت افراد با شما گفتگو کند. چنانچه با ما تا انتهای این نوشتار همراه باشید، مطالب مفیدی درباره نقش ترازو در تامین سلامت افراد، کاربردهای مختلف آن، مزایا و ویژگی‌های ترازو، تفاوت ترازوی دیجیتال و عقربه‌ ای و … خواهید آموخت. این متن به ‌نوعی به خریدار قدرت انتخاب داده و به این سؤال او که ترازوی عقربه ‌ای بهتره یا دیجیتال پاسخ روشنی می‌دهد. خرید تراوز دیجیتال یا خرید ترازوی عقربه ای سوال است است.

 

 

ترازو در اهرام مصر

 

 

نقش ترازو عقربه ای یا دیجیتال در تأمین سلامت افراد

بین وزن و سلامتی افراد، رابطه مستقیمی برقرار است؛ این باور بسیاری از ورزشکاران و افرادی است که به ‌سلامت جسم خود اهمیت می‌دهند. پزشکان نیز بر  این ادعا مهر صحت کوبیده‌اند. از همین رو بسیاری از افراد، علاقه‌مند هستند تا یکی از این ترازوهای وزن‌کشی را در خانه و حتی دفاتر کار خود داشته باشند. وزن کردن به ‌صورت مرتب به افراد این انگیزه را می‌دهد که بیشتر ورزش و کمتر انرژی دریافت کنند. همه این دقت نظرها برای رسیدن به یک مقوله مهم است؛ تناسب‌اندام!

حتما در مراجعه به سالن های ورزشی یا مطب های متخصصان تغذیه به ترازو عقربه ای یا دیجیتال برخورد کرده اید. وجود ترازو در این مکان ها مبین یک نکته است؛ بدون ترازو و مقوله وزن‌کشی، برنامه‌های ورزشی و رژیم غذایی بی‌معنا و پوچ خواهند بود. ترازو در هر نوعی که باشد، می‌تواند به فردی که در پی به دست آوردن تناسب‌اندام است، امید و انگیزه بدهد. با مطلع شدن از وزن دقیق، فرد می‌تواند به این فکر کند که چگونه با پیروی از یک رژیم غذایی اصولی و ورزش مرتب، به کاهش وزن برسد. برای چنین فردی، نقش ترازو در برنامه‌های ورزشی و رژیم غذایی قابل‌حذف نیست اما یک سؤال دیگر باقی می‌ماند؛ چه ترازویی بهتر است؟ چنانچه ما را طی این متن همراهی کنید، به شما پاسخ روشن و کاملی دراین‌باره خواهیم داد.

 

ترازو عقربه ای یا دیجیتال؛ کدام‌یک را انتخاب کنم؟

ترازو عقربه ای یا دیجیتال ؟ این سؤال مهمی است! شما تصمیم گرفته‌اید که به یک وزن ثابت برسید و قدم اول را برداشته‌اید. اما این پروسه بدون خرید یک دستگاه وزن‌کشی دقیق و باکیفیت امکان‌پذیر نیست. بسیاری از افراد اعتماد کافی به ترازوهای سالن‌های ورزشی و مطب‌های متخصصین تغذیه ندارند. به گمان آن‌ها، افراد بسیاری از این نوع ترازوها استفاده می‌کنند و امکان دارد، حساسیت و دقت بالای ترازوها کم شده باشد. هرچند که ترازوها را می‌توان با کالیبراسیون، دوباره بازنشانی کرد. اما بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند یک ترازوی اختصاصی داشته باشند. از همین رو می‌توان به آن‌ها حق داد که در هنگام خرید، این سؤال مهم را از فروشنده بپرسند که واقعاً کدام‌یک از این انواع ترازو مناسب من است؟ پاسخ به این سؤال نیاز به مطالعه و وقت بیشتری دارد. قبل از هر چیزی باید دید هرکدام از این ترازوها چگونه تعریف می‌شوند. با دانستن این موضوع می‌توان به‌راحتی دست به انتخاب زد و ترازوی مناسب خود را تهیه کرد. 

 

ترازوی عقربه‌ای چیست؟

اجازه بدهید، در ادامه مقاله ترازو عقربه ای یا دیجیتال ؛ کدام‌یک بهتر است؟ ابتدا، نگاهی داشته باشیم به ترازوی عقربه‌ای. با این که نسل جدیدتری از انواع ترازو به بازارهای داخلی ایران راه‌یافته‌اند، اما هنوز این نوع ترازوها کاربری داشته و علاقه‌مندان خود را حفظ کرده‌اند. یکی از دلایل استفاده از این ترازوها کاربری آسان آن‌هاست. همین ویژگی باعث شده است تا بسیاری از افراد از بین ترازوهای هوشمند که رقیب سرسخت این‌گونه ترازوها به شمار می‌روند، باز ترازوی عقربه‌ای را انتخاب کنند. چراکه این ترازوها علاوه بر استفاده آسان استقامت بالایی نیز دارند. شما می‌توانید با وزن بالای صد کیلو نیز روی آن بایستید. ترازو به‌آسانی عقربه را روی عدد وزن شما نگه می‌دارد و وزنتان را نشان می‌دهد. به همین سادگی! فقط کافی است راست ‌روی آن بایستید و نگران چیزی نباشید. حتی با کفش نیز می‌توان از این ترازوها استفاده کرد.

 

ترازوی عقربه‌ای چیست؟

 

ترازوی دیجیتال چیست؟

ترازوهای هوشمند، یکی از جدیدترین انواع ترازوها است که به میدان رقابت ترازو عقربه ای یا دیجیتال آمده اند. در حال حاضر از ترازوی دیجیتال می‌توان در زمینه‌های مختلف استفاده کرد. در حوزه‌های متعددی مانند صنعت، دام و طیور، آزمایشگاه‌های پزشکی و …  از این ترازوهای دقیق برای وزن‌کشی استفاده می‌کنند. این ترازوهای نسل جدید، می‌تواند حتی وزن‌های کمتر از صد هزار گرم را نیز با حساسیت بالایی که دارند، نشان بدهند. از همین رو، افرادی که به دنبال تناسب‌اندام بوده و سلامت برای آن‌ها امری مهم می‌باشد، خواهان استفاده از این نوع ترازوها هستند.

 

تفاوت ترازو عقربه ای یا دیجیتال

ترازو عقربه ای یا دیجیتال ؛ تفاوت آنها در چیست؟ اولین تفاوت در صفحه نمایش های آنهاست. در ترازوی دیجیتال، صفحه نمایش آن به صورت عدد می باشد و دیگر خبری از عقربه نیست. در ترازوهای عقربه ای کمترین وزن قابل نمایش یک کیلوگرم است و پایین تر از این مقدار را نشان نمی دهد. اما در برابر استقامت و طول عمر بیشتری در نسبت با نوع دیجیتال خود دارد. همچنین ترازوی عقربه ای نیاز به باتری نداشته و می توان آنها را در محیط های مرطوب مانند حمام و استخر نیز کار گذاشت. اما ترازوی های دیجیتالی با همه دقت و محاسبه گری خود، قابل استفاده در حمام و استخر نمی باشند. این ترازوهای نسل جدید مراقبت بیشتری نیز می طلبند. به عنوان مثال؛ بدون کفش نباید روی آن ایستاد و باید آنها را از ضربه های ناگهانی محافظت کرد.

 

مزایا و ویژگی های ترازوی دیجیتال

برای سهولت در خوانش شما مخاطب گرامی، مزایای ترازوی دیجیتالی را برایتان فهرست می کنیم. یک ترازوی دیجیتال خوب این ویژگی ها و امتیازات را دارا می باشد:

  • از حافظه برخوردار است
  • صفحه مانیتور آن بزرگ است
  • جا پای خوبی دارد
  • مصرف باتری آن بهینه است
  • سیستم آلارم دارد
  • جاذبه زمین و دمای محیط بر روی آن اثری ندارد
  • با هر بار روشن شدن به صورت خودکار تنظیم می شود
  • وزن سبکی داشته و می توان آن را به آسانی جابجا کرد
  • در نوع پیشرفته آن می توان میزان کالری، فشار خون، میزان توده بدنی و …. را مشاهده کرد.

جهت خرید ترازو دیجیتال وزن کشی با قیمت ارزان در انواع مدل هایی حرفه ای و خانگی کلیک کنید.

مزایا و ویژگی های ترازوی عقربه ای

درباره مزایا و ویژگی های ترازوی عقربه ای نیز باید عنوان کنیم؛ این نوع ترازوها همچنان علاقه‌مندان خود را حفظ کرده و دلایل متقنی برای حضور خود در این حوزه دارند. مهمترین ویژگی برجسته این نوع ترازوها، نحوه استفاده آسان آن است. تنها کافی است، ترازو را در سطحی صاف قرار داده و با هر وزنی روی آن بایستید و نگران خراب شدن آن نباشید. این ترازوها می توانند وزن بالای صد و سی کیلوگرم را نشان دهند. فقط توجه داشته باشید، این ترازوها را نباید روی فرش یا موکت قرار داد. چنانچه ترازو خراب شد به راحتی می توان با تعویض قطعات، آن را تعمیر کرد زیرا ساختار پیچیده ای ندارد.

رنگ بندی و اندازه های متنوعی نیز از این نوع محصول، در بازارهای داخلی یافت می شود که از امتیازات آن گفته می شود. از آنجا که این ترازوها از مواد باکیفیت و عالی ساخته شده اند، می توان بدون نگرانی آنها را در هر محیطی مورد استفاده قرار داد. قابلیت شستشوی این ترازوها یکی دیگر از امتیازات آن به شمار می رود. همچنین این ترازوها در آزمایش های مختلف توزین سربلند بیرون آمده و همچنان در کنار رقیبان قدرتمند هوشمند خود در بازارهای ایران و جهان حضور دارند. 

 

مزایا و ویژگی های ترازوی عقربه ای

 

ترازو عقربه ای یا ترازو دیجیتال؛ کدام نوع را انتخاب کنیم؟

به انتهای مقاله ترازو عقربه ای یا دیجیتال ؛ کدام یک بهتر است؟ رسیده ایم. حالا نوبت آن است که تصمیم خود را بگیریم. واقعا کدام یک از این ترازوها مناسب ما هستند. اگر ترازو را برای مصارف شخصی خود می خواهید به شما پیشنهاد می کنیم، از ترازوهای عقربه ای استفاده کنید. آنها دیر خراب می شوند، استقامت بالایی دارند و حتی می توان در وزن کشی اجسام نیز از آنها استفاده کرد. اما اگر قصد دارید، بوسیله آن وزن های کمتر از گرم و حتی پایین تر از آن را حساب کنید، بهتر است به سراغ ترازوهای دیجیتال بروید. این ترازوها به خاطر حساسیت بالا و میزان دقتی که دارند، به خوبی از پس هر نوع وزن کشی بر می آیند. همچنین اگر می خواهید به صورت دقیق و اصولی وزن کم کنید و علاوه بر آن از میزان کالری و سطح فشار خون و توده بدنی خود اطلاع یابید، این ترازوهای هوشمند مناسب شما خواهند بود.

تمام تلاش متن در این بود که بتواند شما را در خرید یک دستگاه ترازوی مناسب، کمک کند. اگر از ابتدای این متن با ما همراه بوده باشید، به اهمیت و نقش ترازو در زندگی بشر، کاربرد آن، تفاوت ترازوی دیجیتال و عقربه ای پی برده اید. در انتها امیدواریم با خواندن این نوشتار، توانسته باشیم به این سوال که ترازوی عقربه ای بهتره یا دیجیتال پاسخ متقنی داده باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *