آموزشی

بهترین حرکات اصلاحی هالوکس والگوس با عکس 🖼️ (7 روش 💯% موثر)

بهترین حرکات اصلاحی هالوکس والگوس با عکس

 

هالوکس والگوس یکی از بیماری ها و مشکلات رایج در پاها است که در اثر تغییر شکل مفصل پا به وجود آمده است. این بیماری می تواند باعث متمایل شدن انگشت شست پا به سمت انگشتان دیگر شود و یک برآمدگی روی انگشت شست پا ایجاد کند. به این بیماری در جهان بونیون نیز می گویند. هالوکس والگوس در ابتدای کار یک برآمدگی کوچک و تغییر زاویه اندک ایجاد می کند. اما به مرور زمان تشدید می شود و احساس درد زیادی را در هنگام پوشیدن کفش و یا لمس برآمدگی پا به وجود می آورد. اگرچه شدت بیماری در درمان انحراف شست پا موثر است؛ اما معمولا می توان با انجام حرکات اصلاحی هالوکس والگوس، این مشکل را برطرف کرد. توصیه پزشکان این است که افراد به محض مطلع شدن از این بیماری، به دنبال انجام ورزش های مناسب برای درمان آن باشند. در این صورت شدت بیماری افزایش پیدا نمی کند و علائم فرد نیز کاسته می شود. با این حال انجام دقیق حرکات اصلاحی هالوکس والگوس نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با حرکات اصلاحی برای انحراف شست پا و روش های رایج دیگر برای درمان این مشکل آشنا کنیم.

 

حرکات اصلاحی هالوکس والگوس به همراه عکس

اگر برای شما مهم است که هالوکس والگوس را در همان مراحل اولیه درمان کنید، می توانید از حرکات اصلاحی هالوکس والگوس کمک بگیرید. در ادامه به چند حرکت اصلاحی برای کنترل علائم بونیون اشاره می کنیم که در کاهش زاویه انحراف شست پا موثر هستند. با ما همراه باشید تا با این حرکات اصلاحی برای انحراف شست پا آشنا شوید.

 

تمرین 1؛ تقویت عضلات خم کننده پا

تمرین اول باعث می شود تا عضلات خم کننده پا تقویت شوند. به همین خاطر، این تمرین مناسب افرادی است که دارای هالوکس والگوس، فاسیای کف پا، خار پاشنه، سندرم پاشنه آشیل و صافی کف پا می باشند. برای انجام این حرکت اصلاحی درمان هالوکس والگوس می توانید به شرح زیر عمل کنید. این ورزش باید 10 بار در روز تکرار شود.

  • یک سنگ کوچک یا سایر اشیاء کوچک را با انگشتان پا بگیرید.
  • یک دستمال کاغذی را با انگشتان پا پاره کنید.
  • با انگشتان پا یک پارچه را جمع کنید.

 

آموزش بهترین حرکات اصلاحی هالوکس والگوس با عکس

 

تمرین 2؛ ورزش پا با توپ

یکی از بهترین حرکات اصلاحی هالوکس والگوس، ورزش با توپ است. این ورزش می تواند برای درمان فاسیای کف پا، خار پاشنه، سندرم پاشنه آشیل و صافی کف پا نیز مورد استفاده قرار گیرد. انجام ورزش با توپ 10 بار در روز توصیه می شود که روش انجام آن به شرح زیر است:

  • یک توپ را با قسمت داخلی پاهای خود نگه دارید.
  • برای چند ثانیه توپ را بلند کنید.

 

آموزش حرکات اصلاحی بونیون با عکس

 

تمرین 3؛ تمرین پای پیچ

چرخاندن پاها با کمک نیروی دست، یک تمرین ورزشی عالی برای درمان هالوکس والگوس است. این حرکت اصلاحی برای درمان هالوکس والگوس، فاسیای کف پا، خار پاشنه، سندرم پاشنه آشیل و صافی کف پا مناسب می باشد. برای انجام آن می توانید طبق مراحل زیر و عکس موجود پیش بروید:

  • روی زمین بنشینید و پای راست خودتان را در مقابل خود قرار دهید. اجازه دهید زانو به سمت بیرون روی یک کوسن یا توپ فرو رود.
  • اکنون با دست راست در امتداد لبه ساق پا ضربه بزنید و پا را در سطح کف پا بگیرید.
  • حالا پا را به صورت مارپیچ در برابر مقاومت دست روی لبه داخلی پا کمی به جلو و پایین بچرخانید.
  • سپس پا را به عقب برگردانید و حرکت پیچ مانند را چندین بار تکرار کنید.
  • تمرین را با پای چپ تکرار کنید.

 

حرکات اصلاحی برای انحراف شست پا با عکس

 

تمرین 4؛ ایجاد قوس در پا

یکی دیگر از حرکات اصلاحی برای درمان انحراف شست پا، ایجاد قوس در کف پا است. این ورزش نیز می تواند برای درمان مشکلات مختلفی به غیر از هالوکس والگوس مانند فاسیای کف پا، خار پاشنه، سندرم پاشنه آشیل و صافی کف پا مورد استفاده قرار گیرد. بهتر است که این ورزش را برای مشاهده اثربخشی فوق العاده آن، در 2 ست 10 تایی تکرار کنید. نحوه انجام این تمرین بر اساس تصویر به شرح زیر است:

  • روی زمین بایستید و پای خود را به طور کامل کف زمین قرار دهید.
  • ابتدا وزن را به صورت مرکزی روی دو پا تقسیم کنید. (یعنی صاف بایستید که توزیع فشار در دو پا یکسان باشد.)
  • سپس تمام ماهیچه های کف پا را منقبض کرده و انگشت شست پا را به سمت پاشنه پا بکشید.
  • نقاط فشار زیر پاشنه، لبه بیرونی پا و شست پا قرار دارند.
  • اگر می خواهید اثربخشی این حرکت اصلاحی برای درمان بونیون را افزایش دهید، می توانید بعدا آن را روی یک سطح ناهموار و ناصاف انجام دهید.

 

درمان انحراف شست پا

 

تمرین 5؛ تاتی تاتی راه رفتن

یکی از حرکات اصلاحی هالوکس والگوس که بسیاری از شما قادر به انجام آن هستید، تاتی تاتی راه رفتن است. در این ورزش فقط کافیست که روی انگشتان پای خودتان راه بروید تا بتوانید علائم هالوکس والگوس را کاهش دهید. این تمرین باعث تقویت عضلات پا می شود و قوس پا را نیز تثبیت خواهد کرد. همین موضوع باعث شده تا این تمرین برای درمان مشکلات مختلف از قبیل فاسیای کف پا، خار پاشنه، سندرم پاشنه آشیل و صافی کف پا مورد استفاده قرار گیرد. برای انجام این تمرین ورزشی کافیست که مطابق با مراحل زیر پیش بروید:

  • روی یک چهارپایه یا صندلی بنشینید.
  • انگشتان پا را به سمت جلو بکشید، به طوری که پای شما به طور دقیق روی کف زمین قرار داده شده باشد.
  • سپس با پای راست خودتان روی انگشت راه بروید. البته منظور ما این نیست که از روی صندلی بلند شوید. بلکه می توانید همانطور که روی صندلی نشسته اید، پای خود را چند قدم به سمت جلو ببرید.
  • در عین انجام این ورزش تا جایی که ممکن است، انگشت شست پای خودتان را خم کنید.
  • 5 بار پای راست خود را به سمت جلو و 5 بار آن را به سمت عقب بیاورید. در نهایت می توانید این تمرین را با پای چپ نیز انجام دهید.

 

اصلاحی هالوکس والگوس

 

تمرین 6؛ باز کردن انگشتان پا

یکی از حرکات اصلاحی هالوکس والگوس که بسیار ساده نیز انجام می شود، باز کردن انگشتان پا است. در این ورزش عضلات کوچک پا تقویت می شوند. بنابراین، این ورزش فقط برای درمان هالوکس والگوس مناسب نیست. می توان این تمرین ورزشی را برای درمان فاسیای کف پا، خار پاشنه، سندرم پاشنه آشیل و صافی کف پا انجام داد. برای انجام این تمرین ورزشی، کافیست که طبق مراحل زیر پیش بروید. این تمرین بهتر است که در 3 ست 10 تایی انجام شود.

  • روی یک صندلی بنشینید به طور متناوب انگشتان پا را به هم فشار داده و باز کنید.
  • تمرین را ابتدا با پای راست و سپس با پای چپ انجام دهید.

 

درمان انحراف شست پا

 

تمرین 7؛ تمرین کشش ساق پا

یکی از بهترین حرکات اصلاحی که می تواند برای درمان هالوکس والگوس فاسیای کف پا، خار پاشنه و سندرم پاشنه آشیل مورد استفاده قرار گیرد، کشش ساق پاها است. توصیه می شود که این تمرین را 3 تا 5 بار تکرار کنید تا شاهد اثربخشی فوق العاده آن باشید. برای انجام این تمرین، کافیست که مطابق با مراحل زیر پیش بروید:

  • تصور کنید که روی یک پله ایستاده اید. در این صورت دو پای شما روی زمین قرار گرفته اند و انگشتان پا به سمت جلو هستند.
  • حالا پای عقب را بکشید و باسن خودتان را به جلو فشار دهید. در این مرحله باید پاشنه روی زمین باقی بماند.
  • این وضعیت را به مدت 20 الی 30 ثانیه نگه دارید.
  • این ورزش را برای هر دو پا انجام دهید.

 

درمان انحراف شست پا با ورزش

 

دیگر روشهای درمان هالوکس والگوس

درمان هالوکس والگوس فقط با انجام حرکات اصلاحی امکان پذیر نیست. گاهی اوقات بهتر است که از روش های درمانی دیگر در کنار هالوکس والگوس نیز کمک گرفت تا اثربخشی روش های درمانی افزایش پیدا کند. دو روش درمانی دیگر که بیشتر کنترل کننده علائم بونیون هستند، عبارتند از: پد هالوکس والگوس و آتل هالوکس والگوس

  • استفاده از پد

پدها نقش چندانی روی کاهش زاویه انحراف انگشت شست پا ندارند. در واقع این پدها می توانند به راحتی روی بخش برآمده بونیون قرار بگیرند و به عنوان یک واسطه میان انگشت شست پا و کفش شما باشند. در این صورت دردی که در هنگام پوشیدن کفش و یا ضربه خوردن به پا ایجاد می شود، کاهش پیدا خواهد کرد. پدها دارای تنوع زیادی هستند. اما اکثر آن ها از ژل ها و محصولات مختلفی ساخته شده اند که نقش ضربه گیری دارند.

  • استفاده از آتل

یکی از بهترین روش های درمان هالوکس والگوس، استفاده از آتل است. آتل ها می توانند برای ثابت نگه داشتن انگشت شست پا و جلوگیری از انحراف آن در حالت معمول مورد استفاده قرار گیرند. در واقع این آتل ها نقش حمایت کننده از انگشت شست پا را دارند و می توانند پس از انجام حرکات اصلاحی هالوکس والگوس، برای کاهش انحراف شست پا مورد استفاده قرار گیرند.

 

لیست قیمت انواع پد و اسپلینت هالوکس والگوس جهت رفع مشکل انحراف شست پا

اسپلینت هالوکس والگوس مفصل دار

109,000 تومان

اسپلینت هالوکس والگوس مفصل دار سما طب پاکان کد 6060

203,000 تومان

اسپلینت هالوکس والگوس مفصل دار قابل تنظیم

اسپلینت هالوکس والگوس مفصل دار قابل تنظیم اسپنکو ژل

پد بین انگشتی سه حلقه اسپنکو ژل کد 1018

139,000 تومان

پد پیشرفته هالوکس والگوس اسپنکو ژل کد 1002

پد ژله ای هالوکس والگوس 5 انگشتی

67,000 تومان

پد ژله ای هالوکس والگوس 5 انگشتی InnovaGoods

97,000 تومان

پد ژله ای هالوکس والگوس پنج انگشتی سما طب پاکان کد 6058

115,900 تومان

پد ضد درد هالوکس و والگوس پارچه ای Foot Mate

پد متاتارسال همراه با بین انگشتی هالوکس والگوس

79,000 تومان

پد هالوکس والگوس سیلیکونی انگشت شست پا

35,000 تومان

چه زمانی برای درمان هالوکس والگوس جراحی ضروری می باشد؟

یکی از روش های رایج برای درمان هالوکس والگوس، استفاده از جراحی است. اگرچه بسیاری از پزشکان توصیه می کنند که افراد تا حد ممکن با انجام حرکات اصلاحی هالوکس والگوس از شدید شدن این بیماری جلوگیری کنند تا نیازی به جراحی نباشد؛ اما در شرایطی درمان هالوکس والگوس با جراحی به یک ضرورت تبدیل می شود.

به طور کلی، هر زمانی که شدت هالوکس والگوس افزایش پیدا کند، به طوری که انحراف شست پا بسیار زیاد باشد، می توان برای درمان هالوکس والگوس از روش جراحی کمک گرفت. معمولا افرادی که از این مشکل رنج می برند، می توانند به کارهای روزمره خودشان برسند. ولی برخی از افراد حتی قادر به پوشیدن کفش نیستند و به محض اینکه یک جسم یا کفش به برآمدگی آن ها می خورد، احساس درد بسیار زیادی دارند.

تشخیص اینکه برای درمان هالوکس والگوس نیاز به جراحی است یا خیر، بستگی به نظر پزشک دارد. پزشکان با بررسی علائم و شرایط فرد، بهترین روش درمانی را برای بیمار انتخاب می کنند. در این صورت هم علائم فرد کاهش پیدا می کند، هم زندگی وی بهتر خواهد شد. در صورتی که پزشک شما روش جراحی را برای درمان هالوکس والگوس پیشنهاد کرده است، توصیه می کنیم که حتما مطابق با نظر او پیش بروید. چون احتمالا هیچ روش دیگری برای درمان این بیماری در شما اثربخش نخواهد بود.

 

جمع بندی

یکی از بهترین روش ها برای درمان بونیون در خانم ها و آقایان، انجام ورزش است. درمان انحراف شست پا با ورزش امکان پذیر است، به شرطی که افراد به صورت منظم از حرکات اصلاحی هالوکس والگوس کمک بگیرند. انجام این حرکات به صورت منظم و تداوم در انجام آن، باعث می شود تا در نهایت بونیون بهبود پیدا کند و بتوان به راحتی با این بیماری کنار آمد. انجام حرکات اصلاحی هالوکس والگوس باید مطابق با تصاویر درج شده در این مقاله انجام شود. اگر قادر به انجام این حرکات اصلاحی نیستید، می توانید از یک فرد دیگر کمک بگیرید تا به شما برای درمان هالوکس والگوس کمک کند. همچنین، می توانید از روش های درمانی دیگر مانند استفاده از پد و آتل نیز برای بهبود شرایط پاهای خودتان کمک بگیرید تا اثربخشی حرکات اصلاحی بهبود پیدا کند. در نهایت در صورتی که احساس می کنید درد شدیدی را در حین پوشیدن کفش و راه رفتن تجربه می کنید، باید حتما به پزشک مراجعه کنید. شاید در برخی از موارد بهترین روش، انجام جراحی برای درمان بونیون باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *