آموزشی

درمان خانگی نعوظ: روشهای طبیعی و گیاهی رفع اختلال نعوظ

درمان خانگی نعوظ: روشهای طبیعی و گیاهی رفع اختلال نعوظ

 

چه اطلاعاتی در خصوص درمان خانگی نعوظ در آقایان دارید؟ اختلال در نعوظ آقایان شامل چه مواردی می شود؟ آیا علت و نشانه های این اختلال در آقایان را می شناسید؟ درمان خانگی نعوظ از جمله راه های درمانی مؤثر و بسیار رایج جهت درمان این نوع اختلال است. زیرا اکثر آقایان ترجیح می دهند به جای استفاده از داروهای شیمیایی و سایر روش های دیگر از بی خطرترین و مناسب ترین نوع درمان بهره بگیرند. اختلال نعوظ معضلی است که در رابطه زناشویی زن و مرد تأثیر مخرب و منفی بسیاری می گذارد. بنابراین لازم است جهت درمان آن از مؤثرترین و بهترین روش ها استفاده کرد. تمام پزشکان متخصص معتقدند که این مشکل هنگامی حادث می شود که خون کافی به آلت تناسلی مرد نرسد. از این رو هر نوع درمانی که بتواند به جریان یافتن خون در این ناحیه از بدن مردان کمک کند قطعاً مقید است.

لازم به ذکر است که درمان خانگی اختلال نعوظ یکی از روش های درمانی است که به وسیله آن می توان به جریان یافتن خون در این بخش از بدن مردان کمک کرد. البته نباید فراموش کرد که استفاده از این روش درمانی مستلزم یافتن علل و دلایل بروز این مشکل می باشد. بنابراین بهتر است پیش از آغاز درمان به دلایل ایجاد این مشکل پی برد.

 

اختلال نعوظ چیست؟

پیش از پرداختن به درمان خانگی نعوظ لازم است با این مشکل به طور کامل آشنا شد. به این ترتیب می توان به درک درست و صحیحی از این بیماری رسید. این بیماری نوعی ناتوانی جنسی است که در برخی از آقایان و بنا به دلایل مشخصی بروز می کند. به این معنی که مرد در زمان برقراری رابطه جنسی توانایی رسیدن به نعوظ و یا حفظ آن را ندارد. در واقع زمانی این مشکل در آقایان جدی تلقی می شود که علائم آن سه هفته تا یک ماه طول بکشد. بعد از گذشت این مدت اگر مشکل رفع نشود لازم است نسبت به درمان آن اقدام جدی انجام داد.

 

 

اختلال نعوظ چیست؟

 

 

علت اختلال نعوظ چیست؟

درمان خانگی نعوظ یک روش مطمئن و بسیار مؤثر است. با این حال بهتر است پیش از آغاز درمان دلایل و علت های ایجاد این بیماری را پیدا کرد. چنین مشکلی در مردان دلایل متعدد و بسیاری دارد که مهم ترین آن ها عوامل فیزیکی و روانی هستند. نکته بسیار مهم در این باره آن است که اگر افراد هر از گاهی درگیر چنین حالتی می شوند و مشکل آن ها همیشگی نیست جای هیچ گونه نگرانی نیست. حال اگر همیشگی و اغلب اوقات با این مشکل روبه رو هستند لازم است به روش های درمانی مفید از جمله روش های خانگی روی بیاورند تا از جدی شدن مشکل خود جلوگیری کنند. به طور کلی علت ایجاد این مشکل عبارت‌اند از:

  • استرس و اضطراب بیش از اندازه.
  • مصرف مشروبات الکلی.
  • پرکاری تیروئید.
  • خستگی مفرط.
  • مشکلات زناشویی.
  • بیماری ام اس.
  • بیماری دیابت.
  • فشار خون بالا.
  • بیماری پارکینسون.
  • بزرگ شدن پروستات.
  • بیماری های قلبی.
  • افسردگی شدید.
  • چاقی مفرط.
  • مصرف بیش از اندازه دخانیات.
  • اضطراب در عملکرد.
  • مصرف برخی داروها.
  • ایجاد آسیب های عصبی.
بیشتر بخوانید: دستگاه وکیوم سینه چیست؟
 

 

آیا مشکل نعوظ قابل درمان است؟

در جواب این پرسش مهم باید گفت که بله روش های درمانی بسیاری برای رفع این بیماری وجود دارد که درمان خانگی نعوظ یکی از آن ها است. لازم به توضیح است که این اختلال تا هنگامی که به یک مشکل ریشه دار و مداوم تبدیل نشده باشد قابل درمان است. در غیر این صورت درمان آن بسیار سخت و حتی گاهی هم غیر ممکن خواهد بود. مسئله مهمی که درباره درمان این بیماری وجود دارد آن است که استفاده از داروهای شیمیایی عوارض بسیاری را در بدن فرد ایجاد می کنند. بنابراین بهتر است به جای استفاده از داروهای شیمیایی از درمان خانگی و گیاهی جهت رفع و درمان آن استفاده کرد.

 

روش های درمان خانگی اختلال نعوظ

بهترین نوع درمان خانگی نعوظ و تقویت نعوظ تغییر سبک زندگی و در اصطلاح سالم زندگی کردن، انجام ورزش به صورت روزانه و همچنین پیروی از یک رژیم غذایی سالم و متنوع است. موارد ذکر شده اساس و بنیاد هر نوع درمان بخصوص درمان خانگی این بیماری است. به همین دلیل در ادامه مطلب این موارد را به طور جدی مورد بررسی قرار می دهیم.

 

 

روش های درمان خانگی اختلال نعوظ

 

 

پیروی از رژیم غذایی سالم

به عنوان بهترین روش درمان خانگی اختلال نعوظ هرگز داشتن یک رژیم غذایی سالم را دست کم نگیرید. زیرا این مورد یکی از بهترین و شگفت انگیز ترین درمان های خانگی است. بهره گیری از یک رژیم غذایی سالم سلامت سیستم گردش خون و سلامت کلی بدن را به دنبال دارد. همچنین استفاده از مواد غذایی مقوی و حاوی مواد مغذی از ایجاد بیماری های خطرناکی مانند بیماری های قلبی، چاقی، دیابت جلوگیری می کند. همان طور که پیش تر نیز شرح داده شد این موارد دلایل مهم در ایجاد اختلال یاد شده هستند.

 

بیشتر بخوانید: غذاهای نعوظ آور کدامند؟

 

 

انجام ورزش روزانه و منظم

همه ما به نقش مهم ورزش آن هم ورزش مرتب و مستمر در حفظ و بهبود سلامت کل بدن آگاهیم. همچنین می دانیم که حرکات ورزشی گردش خون در اندام ها و دستگاه های مختلف بدن را بهبود می بخشند. در نتیجه به درمان و رفع علائم اختلال نعوظ کمک می کنند.

 

ترک الکل و کاهش مصرف سیگار

زمانی که از ترک دخانیات و پرهیز از مصرف مشروبات الکلی صحبت می کنیم شاید به یک نکته مهم توجه نکنیم و یا اصلاً اطلاعی درباره آن نداشته باشیم. اگر به دنبال درمان خانگی اختلال نعوظ هستید باید به طور جدی از مصرف مشروبات و دخانیات خودداری کنید.

 

کاهش استرس و مدیریت آن

امروزه استرس و اضطراب به بخش جدایی ناپذیر زندگی انسان ها تبدیل شده اند و این تماماً به دلیل مشکلات متعددی است که در زندگی همه کم و بیش وجود دارند. البته می توان با استفاده از راهکارهای مختلف اثرات منفی این حالات را بر روی جسم خود کاهش و یا از بین برد. استرس به صورت مستقیم بر روی عملکرد دستگاه تناسلی و بخصوص کاهش میل جنسی تأثیر می گذارد. بنابراین آقایانی که مدام در معرض چنین حالتی قرار می گیرند بیشتر از سایر مردان احتمال بروز چنین بیماری در آنان بالا است. به همین جهت می توان با کاهش و مدیریت صحیح اضطراب از بروز این بیماری جلوگیری کرد.

نکته: تمامی موارد ذکر شده جزء تغییر سبک زندگی هستند که با در نظر گرفتن آن ها می توان از یک زندگی نرمال و سالم بهره‌مند شد.

 

 

کاهش استرس و مدیریت آن

 

 

درمان های گیاهی اختلال نعوظ

درمان های گیاهی اختلال نعوظ

روش های گیاهی یکی دیگر از راه های درمان خانگی نعوظ به شمار می آیند. به‌کارگیری این روش ها در کنار بالا بردن کیفیت زندگی می توانند تأثیر فوق العاده ای بر روی درمان این بیماری بگذارند. برخی از درمان های گیاهی که مورد تائید بسیاری از پزشکان هستند عبارت‌اند از:

●          مصرف پسته

پسته سرشار از پروتئین آرژنین است. این پروتئین به طرز خارق العاده ای باعث باز شدن و شل شدن رگ های خونی می شود. ایجاد چنین حالتی در بدن به طور حتم سبب جریان یافتن خون در آلت تناسلی آقایان و کاهش علائم اختلال نعوظ می شود. بنابراین اغلب محققان و پزشکان متخصص معتقدند پسته می تواند یکی از مناسب ترین روش های درمان خانگی در این رابطه باشد.

●          اپیمدیوم یا علف هرز بز شاخی

علف هرز بز شاخی یک داروی گیاهی مؤثر است که در قدیم برای باروری از آن استفاده شده است. امروزه پژوهشگران با انجام تحقیقات گسترده بر روی گیاهان دارویی به نقش مهم علف هرز بز شاخی در درمان اختلال نعوظ پی برده اند. بنابراین در صورتی که بروز اختلال به دلیل آسیب عصبی در اندام تناسلی باشد مصرف این گیاه بسیار مؤثر خواهد بود. با این حال گیاه مذبور ممکن است سبب بروز علائمی از جمله تهوع، خشکی دهان و بالا رفتن ضربان قلب و استفراغ شود. البته این علائم چندان جدی و آزار دهنده نبوده و برای افراد قابل تحمل هستند.

●          انار

مصرف انار نیز یک درمان مؤثر است که می توان با مصرف اصولی آن به کاهش علائم اختلال نعوظ کمک کرد. انار سرشار از آنتی اکسیدان است که سبب گشاد شدن شریانات بدن می شود. در نتیجه مصرف آن باعث خون‌رسانی به اندام تناسلی می شود.

●          جینسینگ

یکی از محبوب ترین روش های درمان خانگی اختلال نعوظ استفاده از گیاه جینسینگ است. این گیاه سرشار از مواد شیمیایی ارزشمندی است که به طور جدی بر روی نرم شدن عضلات تأثیر می گذارد. در صورتی که اختلال یاد شده در مراحل اولیه و یا حتی مراحل متوسط باشد با این گیاه قابل درمان است. بالا رفتن فشار خون، بی خوابی، سردرد و افزایش ضربان قلب از جمله عوارضی هستند که با مصرف جنسینگ در مردان مشاهده می شوند. با این حال با توجه به تأثیر بالای این گیاه می توان از عوارض آن چشم پوشی کرد.

●          یوهمبین

در طب سنتی آفریقایی از یوهمبین یا همان پوست درختان آفریقایی جهت افزایش میل جنسی استفاده می شود. بر همین اساس بر رفع بیماری نعوظ بی تأثیر نبوده و می توان از آن به عنوان یک داروی گیاهی در درمان خانگی اختلال نعوظ یاد کرد. امروزه از این گیاه ترکیبی به نام یوهمبین هیدروکلراید ساخته شده و به عنوان یک داروی نسخه ای در دسترس بیماران قرار داده شده است. بالا رفتن فشار خون، مشکلات معده و اضطراب از جمله عوارض جانبی مصرف این گیاه هستند که با مصرف درست آن می توان تا حد زیادی از این عوارض جلوگیری کرد.

●          ریشه طلایی

بر اساس تحقیقات انجام شده ریشه طلایی یکی از گیاهان بسیار مفید است که به عنوان درمان خانگی نعوظ معرفی شده است. افرادی که به مدت تقریباً سه ماه و هر روز حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلی گرم از عصاره این گیاه را استفاده کنند می توانند شاهد بهبود علائم بیماری خود باشند.

●          جینکو بیلویا

جینکو بیلوبا نیز یکی دیگر از گیاهان دارویی مناسب جهت رفع اختلال نعوظ است که در بالا بردن میل جنسی نیز بسیار مفید است. سردرد، سرگیجه، ناراحتی معده، تپش قلب و یبوست از عوارض جانبی مصرف این گیاه هستند که تنها گاهی در افراد مشاهده شده اند.

 

بیشتر بخوانید: بهترین قرص گیاهی نعوظ

 

 

 

درمان های گیاهی اختلال نعوظ

 

درمان خانگی نعوظ با دستگاه وکیوم مردانه

یکی دیگر از روشهایی که می توان به عنوان یک روش به صرفه و سریع در رفع مشکل نعوظ به آن اشاره کرد دستگاه وکیوم مردانه می باشد. این دستگاه با ایجاد خلا در آلت تناسلی می تواند خیلی سریع مشکلات نعوظ را در آقایان رفع نماید. اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این دستگاه یک درمان موقت محسوب می شود و نمی تواند در بلند مدت کمک چندانی به شما نماید. لذا توصیه می شود که در کنار روشهای درمانی رفع مشکل نعوظ که گاهاً زمانبر نیز هستند از دستگاه وکیوم آلت استفاده نمایید تا در مدت زمانی که به درمان مشغول هستید مشکل نعوظ نداشته باشید. دستگاه وکیوم در دو نمونه دستگاه وکیوم برقی و دستگاه وکیوم دستی در فروشگاه درمان مدیکال با بیشترین تنوع و قیمت مناسب موجود می باشد که می توانید از این دستگاه ها برای رفع مشکل نعوظ استفاده کنید. در صورت نیاز به مشاوره نیز می توانید از طریق شماره تماس های سایت با ما در ارتباط باشید و یا از طریق چت آنلاین با ما ارتباط بگیرید.

 

 

انواع مدل های دستگاه وکیوم مردانه در فروشگاه درمان مدیکال با بهترین قیمت بازار

 

بیشتر بخوانید: آموزش تصویری استفاده از دستگاه وکیوم مردانه بدون سانسور

 

درمان شلی نعوظ در طب سنتی

علاوه بر درمان خانگی نعوظ بحث های زیادی بر سر مفید بودن طب سنتی در درمان این اختلال وجود دارند. طبق پژوهش ها و تحقیقات انجام شده درمان های متعددی در طب سنتی ایرانی، چینی و آفریقایی برای درمان این اختلال وجود دارد. بهترین درمانی که در طب سنتی برای درمان این مشکل وجود دارند مصرف روزانه یک قاشق مرباخوری اسپند به صورت ناشتا به همراه کمی آب است. به طور کلی هر ماده خوراکی که دارای طبعی گرم باشد برای درمان شلی نعوظ مفید است. زیره و نعناع، زیتون و کنجد و زنجبیل تأثیر فوق العاده مثبتی بر روی شلی نعوظ دارند. همچنین در طب سنتی به زالو درمانی نیز اشاره شده و انجام آن را بی تأثیر در درمان این اختلال نمی دانند. درمان خانگی نعوظ جزء درمان های بسیار ساده و کاملاً مؤثری است که بالاترین نتیجه را عاید افراد درگیر با این مشکل می کند. ورزش کردن در کنار رژیم غذایی سالم و خودداری از مصرف مشروبات الکلی و دخانیات بهترین نوع درمان هستند که صاحب نظران بسیاری بر آن تأکید دارند. علاوه بر آن داشتن یک خواب با کیفیت در طول شبانه روز نیز بی تأثیر نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *