آموزشی

درمان نعوظ در طب سنتی + روش ها و اقدامات موضعی آن

درمان نعوظ در طب سنتی + روش ها و اقدامات موضعی آن

 

درمان نعوظ در طب سنتی یکی از راه حل های کم عارضه ای است که می توانید از آن برای بهبود این مشکل استفاده کنید. اختلال نعوظ یا Erectile dysfunction به بیماری گفته می شود که منجر به عدم ارتجاع آلت تناسلی شده و مشکلاتی را در رابطه جنسی بین زن و شوهر ایجاد می کند. این اختلال در بیش از نصف مردان بالای 40 سال تجربه می شود که بیشتر بیماران آن با پنهان کاری، برای درمان اقدام نمی کنند. برای رفع این مشکل می بایست در قدم اول، علت اصلی آن برطرف شود. این کار را می توان با اصلاح سبک زندگی، حذف دخانیات و نیز بهبود تغذیه، کاهش استرس و درمان مشکلات روانشناختی انجام داد. با این حال شما می توانید در کنار این رویه، از راهکارهای درمان نعوظ دائم در طب سنتی نیز استفاده کنید. در ادامه و با توجه به کاربردی بودن این روش ها به بررسی راهکارهای درمان اختلال نعوظ بدون دارو با طب سنتی می پردازیم و شما را با راهکارهای موضعی و گیاهان نعوظ آور طب سنتی آشنا خواهیم کرد.

 

مشکل نعوظ چیست؟

درمان نعوظ در طب سنتی راهکارهای مختلفی دارد که باعث می شود با کمترین عوارض جانبی، نسبت به تقویت نعوظ و رفع این مشکل در مردان اقدام کرد. یکی از مشکلات متداولی که امروزه منجر به سردی در رابطه جنسی می شود، عدم نعوظ آلت تناسلی مردان است. منظور از این اختلال که به آن Erectile dysfunction یا impotence نیز گفته می شود، عدم ارتجاع آلت تناسلی در طول فعالیت جنسی است. در تعریف دیگر، این مشکل به عدم پایدار ماندن نعوظ در رابطه اشاره دارد.

شاید بتوان درمان مشکل نعوظ را یکی از مهم ترین دغدغه های بسیاری از مردان دانست. جالب است بدانید بیش از نیمی از مردان که در بازه سنی 40 – 70 سال قرار دارند، به نوعی این مشکل را تجربه کرده اند. بیشتر آنها به دلیل خجالت یا کمرویی، آن را پنهان می کنند. علت این بیماری در حدود 80 درصد از کیس های مختلف قابل شناسایی بوده و می تواند ناشی از بیماری های مختلفی باشد که با اصلاح سبک زندگی و رفع علل زمینه ای قابل حل است.

به این نکته توجه کنید که این اختلال در حالتی که به صورت گاه و بی گاه رخ دهد، نگران کننده نخواهد بود اما مداوم بودن آن، نشانه مهمی از این مشکل است. عدم رفع مشکل نعوظ ممکن است منجر به برخی مسائل حاشیه ای از جمله کاهش اعتماد بنفس، استرس و افزایش نارضایتی بین زوجین شود. در ادامه با ما باشید تا به بررسی روش های درمان نعوظ در طب سنتی بپردازیم و با افرادی که بیشتر در معرض این مشکل قرار دارند، آشنا شویم.

 

مشکل نعوظ چیست؟

 

عدم نعوظ بیشتر در چه افرادی رخ می دهد؟

پیش از آنکه بخواهیم به روش های درمان نعوظ دائم در طب سنتی بپردازیم، ابتدا بهتر است با افرادی که بیشتر در معرض ابتلای این بیماری هستند، آشنا شوید. در این خصوص می توان گفت مشکل عدم نعوظ جنسی می تواند در همه افراد و هر سنی رخ دهد اما بیشترین کسانی که به این مشکل دچار می شوند، افراد بالای 40 سال هستند. این دسته از افراد به دلیل ابتلا به بیماری های مختلف، تحت مشکلات مختلفی قرار می گیرند. در این گروه، مشکلاتی از جمله اختلالات غدد درون ریز و نیز هورمونی از جمله پایین بودن هورمون های تستوسترون علت ایجاد چنین بیماری هستند. به همین دلیل توصیه می شود از درمان نعوظ در طب سنتی، برای رفع این مشکل اقدام شود.

همچنین افراد دیگری که ممکن است به این مشکل مبتلا شوند، عبارتند از:

  • افراد با مشکلات روانشناختی: افسردگی، وجود مشکلاتی مانند اضطراب و دیگر اختلال های روانشناختی، یکی از مهم ترین عوامل در اختلال فعالیت بدن هستند که اثرات آن در بخش های مختلف نمود پیدا می کند. از آنجایی که این عوامل در تحریک مغز و رویدادهای فیزیکی آن نقش مهمی دارد، منجر به مشکل در نعوظ خواهد شد.
  • افراد با سبک زندگی نامناسب: یکی دیگر از گروه هایی که بیشترین خطر ابتلا به این بیماری را دارند، کسانی هستند که سبک زندگی نادرستی در پیش گرفته اند. کم بودن فعالیت بدنی، تغذیه نامناسب و نیز مصرف مواد مخدر از جمله سیگار و تنباکو عواملی در مختل شدن فرآیند نعوظ خواهند بود.

در ادامه با ما باشید تا به روش های درمان نعوظ دائم در طب سنتی و معرفی گیاهان نعوظ آور طب سنتی بپردازیم.

 

روشهای درمان نعوظ در طب سنتی

برای درمان مشکلات نعوظ، لازم است پس از تشخیص این بیماری، عوامل ایجاد آن برطرف شوند. به همین خاطر، در اولین مرحله می بایست به مقابله با علل به وجود آورنده این مشکل، چه جسمی یا روحی بپردازید. به موازات این روش های درمانی، می توان به استفاده از راهکارهای درمان نعوظ در طب سنتی نیز اشاره کرد که به شرح زیر می باشند:

  • استفاده از ال-آرژینین: یکی از آمینو اسیدهایی که می تواند به عنوان گشاد کننده عروق به کار برود، L-arginine نام دارد. این ماده در طب سنتی، به منظور افزایش گردش خون در قسمت آلت تناسلی استفاده می شود که منجر خواهد شد تا نعوظ در مردان بهینه شود. همچنین با توجه به بررسی های علمی که در این زمینه انجام شده است، مقدار ال-آرژینین، منجر به اختلال نعوظ در هنگام پایین بودن مقدار آن خواهد شد. از جمله عوارض احتمالی که ممکن است در اثر مصرف این ماده رخ دهد عبارتند از: افزایش قند خون، کرامپ شکم و نیز فشار پایین خون.
  • یوهیمبین: یکی دیگر از موادی که می تواند به عنوان درمان نعوظ دائم در طب سنتی کمک کننده باشد، یوهیمبین (Yohimbine) نام دارد. در این روش، می بایست حتما این ماده (مکمل از پوست درختی آفریقایی) را با مشورت پزشک مصرف کنید. اثر این یوهیمبین با افزایش جریان خون در عروق آلت جنسی تاثیر خود را خواهد گذاشت.

نکته: استفاده از این ماده در کنار داروهایی از جمله ویاگرا ممنوع می باشد؛ چراکه منجر به افت فشار خون با رخ دادن نشانه هایی از جمله سردرد یا گرگرفتگی خواهد شد.

  • ورزش و تمرین: ورزش کردن یکی از راهکارهای سنتی و طبی دیگری است که می توانید آن را در پیش بگیرید. برای این کار می توان به تمرینات کگل و نیز ورزش های هوازی اشاره کرد. به عنوان مثال، شما می توانید از تمرینات کگل برای تقویت عضلات کف لگن استفاده کنید. این ورزش می بایست 10 – 20 بار و پشت سر هم (3 بار در روز) انجام گردد. شما می توانید برای انجام این کار از یک فیزیوتراپیست نیز کمک بگیرید. همچنین ورزش های هوازی، راهکار دیگری در این بخش هستند که می توانید از آن برای سلامت کلی بدن خود استفاده کنید. این کار با تقویت گردش جریان خود به شما کمک می کند تا بتوانید به درمان اختلال نعوظ خود بپردازید. برخی از بهترین تمارین ورزشی شامل دویدن، شنا و نیز یوگا می باشند.

 

روشهای درمان نعوظ در طب سنتی

 

معرفی گیاهان نعوظ آور در طب سنتی

اگر می خواهید برای درمان نعوظ در طب سنتی اقدام کنید، می بایست حتما از گیاهان نعوظ آور طب سنتی کمک بگیرید. برخی از مهم ترین این گیاهان عبارتند از:

  • جینکوبیلوبا: یکی از گیاهانی که می توانید از آن برای بهبود نعوظ استفاده کنید، Ginkgo biloba نام دارد. این گیاه می تواند در روند افزایش جریان خون در آلت تناسلی مفید باشد. با توجه به آزمایش های انجام شده، تاثیر مثبت این ماده بر روی افراد معمولی و نیز افرادی که افسرده هستند، اثبات شده است.
  • زعفران: یکی از دیگر از گیاهان نعوظ آور طب سنتی که برای بهبود سلامت جنسی مردان استفاده می شود، زعفران یا Saffron نام دارد. درمان نعوظ دائم در طب سنتی با این گیاه از طریق افزایش جریان خون در بافت های اندام تناسلی می باشد. همچنین استفاده از زعفران می تواند در افزایش کیفیت اسپرم ها و ریخت شناسی و تحرک آنها موثر باشد.
  • دارچین: از دیگر گیاهانی که می بایست در این مقاله از آن نام برد، باید به دارچین اشاره کرد که در درمان زودانزالی و نیز سردمزاجی زنان نیز موثر است. این ماده در رفع مشکل نعوظ با تحریک و افزایش جریان خون در آلت تناسلی به شما کمک می کند. همچنین ترکیب بوی موادی همچون اسطوخودوس یا کدو مسمایی نیز می تواند برای این کار مناسب باشد.

 

اقدامات موضعی جهت درمان نعوظ در طب سنتی

یکی دیگر از راه حل هایی که می توان برای درمان نعوظ در طب سنتی به آن اشاره کرد، استفاده از مواد موضعی است. در این خصوص می توان به موارد زیر اشاره کرد که به شرح زیر می باشند:

  • روغن زیتون: از نسخه های طب سنتی برای تقویت نعوظ در این بخش می توان به روغن زیتون اشاره کرد. این ماده قادر است برای کاهش التهابات و نیز افزایش جریان خون استفاده شده و در بهبود ارتجاع آلت تناسلی مفید باشد. شما می توانید با استفاده از روغن زیتون، برای حفظ مدت زمان نعوظ نیز از این ماده استفاده کنید.
  • سیر: شما می توانید با شل کردن رگهای خونی و نیز بهبود گردش خون در عروق بدن که از خواص سیر هستند، برای کنترل اختلال نعوظ و نیز ناتوانی جنسی اقدام کنید.
  • روغن گل سرخ: استفاده از روغن گل سرخ علاوه بر خواص آن برای درمان افسردگی، منجر به افزایش اعتماد به نفس، تولید اسپرم و نیز افزایش تستوسترون خواهد شد.

 

پرسش های متداول درمان نعوظ در طب سنتی

برخی از پرسش های متداولی که ممکن است شما کاربران راجع به درمان نعوظ در طب سنتی داشته باشید عبارتند از:

  • درمان نعوظ دائم در طب سنتی چگونه انجام می شود؟

مهم ترین روش برای درمان این مشکل، برطرف کردن علت اصلی آن است که می تواند دلایل مختلفی با توجه به وضعیت جسمانی و روحی افراد داشته باشد. همچنین شما می توانید از ورزش کردن، استفاده از گیاهان و نیز داروها برای درمان این مشکل کمک بگیرید.

  • بهترین روغن ها برای درمان نعوظ دائم در طب سنتی کدامند؟

از جمله مواد مفید در این بخش می توان به روغن اسطوخودوس، چوب دارچین، ریحان، زنجبیل و نیز ایلانگ ایلانگ اشاره کرد.

 

پرسش های متداول درمان نعوظ در طب سنتی

 

روش سریع جهت رفع مشکل نعوظ در مردان

از جمله روشهای سریع برای درمان نعوظ در مردان استفاده از دستگاه وکیوم مردانه می باشد. این دستگاه بدون عوارض خیلی سریع مشکل نعوظ را در کوتاه مدت برای مردان برطرف میکند. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که این روش جز روشهای قطعی درمان نعوظ نمیباشد. اما با توجه به اینکه درمان قطعی نعوظ می تواند زمانبر باشد لذا تا زمانی که مشکل به صورت کامل برطرف شود می توان از دستگاه های وکیوم برای رفع این مشکل استفاده کرد. در زیر انواع دستگاه وکیوم برقی و دستی به همراه لیست قیمت را مشاهده می کنید که جهت بررسی بیشتر میتوانید روی دستگاه مورد نظر کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: تاثیر دستگاه وکیوم مردانه در نعوظ مردان

 

نتیجه گیری

جریان خون ناکافی، مشکلات روانشناختی، عدم تحریک و نیز آسیب بافت عصبی یا مشکلاتی که در میانسالی برای بدن رخ می دهند، علل اصلی وقوع اختلال نعوظ می باشند. برای آنکه بتوانید جهت رفع این مشکل اقدام کنید، می توانید با مراجعه به پزشک، از راهکارهای درمان نعوظ در طب سنتی نیز استفاده نمایید. عدم نعوظ و درمان آن در طب سنتی راهکارهای بسیاری دارند. از آنجایی که مصرف گیاهان نعوظ آور طب سنتی با مشورت پزشک عوارض شدیدی ندارند، راهکارهای ذکر شده در این مقاله به این بیماران پیشنهاد می شود. در این مقاله تلاش کردیم با معرفی چندین روش درمان نعوظ دائم در طب سنتی، مواد طبیعی و گیاهی مختلفی اعم از روغن های گیاهی مانند گل سرخ، زیتون و یا موادی همچون جینکوبیلوبا یا زعفران را به شما معرفی کنیم. اکنون شما می توانید با تکیه بر محتوای این مقاله، روند درمان و رفع مشکل نعوظ خود را سریع تر انجام دهید. قبل از استفاده از این راهکارها، به این نکته توجه کنید در صورتی که مشکلات زمینه ای دیگری دارید و یا دارویی مصرف می کنید، لازم است حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *