آموزشی

درمان هالوکس والگوس 💯% با جدیدترین روش های خانگی 🏡

درمان هالوکس والگوس با ورزش های مفید🏃🏿 و روش های خانگی 🏡

درمان هالوکس والگوس یا درمان بونیون چیست؟ درمان انحراف شست پا چیست؟چه فصل پوشیدن کفش های تابستانه باشد، چه فصل پوشیدن چکمه های بلند در طول زمستان، شاید به این فکر کنید که وقت آن رسیده که بیرون زدگی استخوان انگشت پای خودتان را درمان کنید. پزشکان به این مشکل هالوکس والگوس یا بونیون می گویند که باعث انحراف شست پا به سمت انگشت های داخلی پاها می شود. این بیماری زمانی شکل می گیرد که انگشت شست پا از جای خود منحرف شود و دیگر شکل طبیعی نداشته باشد. داشتن حرکات غیر طبیعی و فشار روی مفاصل می تواند سال ها باعث ایجاد فشار در انگشت شست شود و این موضوع باعث خم شدن انگشت شست روی دیگر انگشتان خواهد شد. اگرچه شاید به نظر نرسد، اما بونیون می تواند به همراه درد باشد و مشکلات زیادی را برای شما به وجود آورد. چرا که مفصل انگشت شست پا وزن زیادی را در هنگام ایستادن و راه رفتن شما تحمل می کند و قوس ایجاد شده در آن، باعث عدم تعادل در انگشتان پا می شود. اگر شما هم با این بیماری مواجه هستید و به فکر درمان هالوکس والگوس می باشید، با ما در ادامه مقاله همراه باشید. درمان انحراف شست پا با روش های مختلفی امکان پذیر است که یکی از روشهای موجود درمان هالوکس والوکس با پد می باشد که در ادامه این مقاله از سایت کالا پزشکی درمان مدیکال آن ها را بررسی می کنیم.

هالوکس والگوس چیست؟

هالوکس والگوس یا بونیون در واقع یک بیماری رایج است که باعث ایجاد انحراف جانبی در انگشت شست پا می شود. این بیماری بدشکلی والگوس را در اولین مفصل انگشت پا به نام متاتارسوفالانژیال (MTP) ایجاد می کند. بسیاری از مردم هالوکس والگوس را با نام بونیون نیز می شناسند. انحراف بیش از 15 درجه در انگشت پا می تواند یک انحراف غیر طبیعی باشد و باعث بهم خوردن تعادل بیومکانیکی در استخوان های پا شود.

ممکن است انحراف انگشت پا روی دیگر انگشتان آنقدر زیاد باشد که حتی انگشت شست پا بخشی از انگشتان دیگر را بپوشاند. هالوکس والگوس می تواند باعث ایجاد برجستگی روی استخوان شست پا شود. این برآمدگی شامل بورس پر از مایع است که با فشار آوردن به آن احساس درد زیادی خواهید داشت. به همین خاطر، افرادی که با این بیماری مواجه هستند، در هنگام پوشیدن کفش درد زیادی را تجربه می کنند.

آیا انحراف شست پا قابل درمان است؟

انحراف شست پا یا هالوکس والگوس، یک مشکل متداول در بخش انحراف‌های استخوانی پا است که بسیاری از افراد را درگیر می‌کند. هنگام بروز این مشکل (که با نام بونیون نیز شناخته می­شود) در قسمت خارجی پا، انحراف مشخصی در استخوان‌های پا، به ویژه شست پا، ایجاد می‌شود. این مشکل معمولاً به صورت تدریجی ایجاد می­شود و می­تواند به دلایل ژنتیکی و یا فشار وارده بر استخوان‌ها باشد. افرادی که از این مشکل رنج می‌برند، ممکن است مواردی مانند درد، تغییر شکل پا، پینۀ پوستی و یا ناتوانی در استفادۀ کفش‌های معمولی را تجربه کنند.

آیا انحراف شست پا قابل درمان است؟ این سؤال برای افرادی که از این مشکل رنج می‌برند یا با علائم آن روبرو هستند، می­تواند یک چالش بزرگ باشد. قبل از پاسخ دادن به این سؤال، بد نیست بدانیم که در بعضی موارد، لزوماً نیازی به درمان هالوکس والگوس نیست. مثلاً، اگر فرد هیچ گونه دردی نداشته باشد و دفرمیتی (تغییر شکل) انگشت شست و انگشت­های کناری به مرور زمان بیشتر نشود و همچنین اگر پینه ای در پا مشاهده نشود، ممکن است نیازی به درمان نباشد.

اما برای درمان انحراف شست پا باید توجه کنیم که درمان هالوکس والگوس به طور کامل بستگی به شدت و علائم مشکل در هر فرد دارد. هیچ تضمینی برای از بین رفتن کامل علائم هالوکس والگوس نیست. اما یک روش­ درمانی مناسب می­تواند علائم آن را تا مقدار خیلی زیادی کاهش دهد، به‌طوری که فرد بتواند به راحتی به زندگی عادی خود ادامه دهد.

در مواردی که انحراف شست پا در حدی نیست که عملکرد روزمره را تحت تأثیر قرار دهد و علائم آن نسبتاً ملایم هستند، درمان غیر جراحی می‌تواند موضوع را بهبود بخشد. این درمان‌ها می‌توانند شامل استفاده از کفش‌های مخصوص، کفش‌های ارتوپدی، روش‌های فیزیوتراپی، تمرینات تقویتی عضلات شست پا، تزریقات ضدالتهاب، و یا استفاده از اسپلینت باشد.

در صورتی که انحراف شست پا و علائم ناشی از آن شدید باشد، راه حل‌های غیر جراحی ممکن است نتیجه مطلوبی به همراه نداشته باشند. در این صورت، پزشک معالج ممکن است روش جراحی را برای درمان بونیون توصیه کند. در این روش، جراح با اصلاح استخوان‌ها و بازسازی پا، به بهبود علائم انحراف پا می­پردازد. روش جراحی اصلاح انحراف شست پا، به عواملی مانند شدت انحراف، نوع انحراف و همچنین سبک زندگی شما بستگی دارد.

در هر صورت، تشخیص و تجویز درمان برای انحراف شست پا باید توسط پزشک متخصص انجام شود. او با بررسی شدت مشکل، اندازه انحراف، علائم، تاریخچه بیماری، و عوامل دیگر، می‌تواند یک طرح درمانی مناسب برای هر فرد تنظیم کند.

 

آیا انحراف شست پا قابل درمان است؟

 

ویدئوی درمان هالوکس والگوس

 

علت انحراف شست پا چیست؟

علت انحراف شست پا یا همان هالوکس والگوس به طور دقیق مشخص نیست. این بیماری معمولا در اثر ضعف مادرزادی بافت همبند پاها ایجاد می شود. در این صورت به محض اینکه فشار زیادی در هنگام ایستادن و راه رفتن های طولانی مدت در پاها ایجاد می شود، شست پا منحرف شده و باعث ایجاد فشار روی پا به صورت نابرابر می شود. منحرف شدن انگشت شست پا، تنها اتفاقی نیست که بر اثر ضعف مادرزادی بافت همبند ایجاد می شود. بیرون زدگی استخوان انگشت شست پا نیز نشانه دیگر از این بیماری می باشد.

زنان بیشتر از مردان تحت تاثیر هالوکس والگوس قرار می گیرند. اگرچه به طور دقیق مشخص نیست که چرا زنان ریسک بیشتری برای ابتلا به این بیماری دارند؛ اما به نظر می رسد یکی از دلایل آن پوشیدن کفش های زنانه، پاشنه بلند و تنگ باشد.

علت انحراف شست پا چیست؟

روش های درمان هالوکس والگوس

اگرچه بیماری هالوکس والگوس جزء بیماری های بی آزار است و می توان به راحتی با آن کنار آمد. اما باز هم این موضوع نباید دلیلی برای عدم درمان هالوکس والگوس باشد. روش های درمان این بیماری به دو دسته تقسیم بندی می شوند. یک سری روش های درمانی، محافظه کارانه هستند و بدون جراحی انجام می شوند و یک سری از روش های دیگر نیز مربوط به روش های جراحی هستند که به صورت تهاجمی انجام می شوند.

  • درمان هالوکس والگوس محافظه کارانه

درمان انحراف شست پا بستگی به میزان تغییر شکل، میزان درد و یا ناراحتی دارد. در صورتی که شرایط بیماری به گونه ای باشد که بتوان آن را بدون جراحی کنترل کرد، می توان از روش های درمان هالوکس والگوس محافظه کارانه کمک گرفت. موارد خفیف این بیماری را می توان با کمک فیزیوتراپی، کفش های مخصوص، آتل و پد مخصوص بونیون و … درمان کرد. اما در مواردی که علائم افراد شدیدتر باشد، حتی ممکن است استفاده از این روش ها باعث تشدید علائم شود و منجر به ساییدگی مفصل نیز شود. بنابراین، در صورتی که علائم با روش های محافظه کارانه بهبود پیدا نکردند، درد تشدید شد و انگشتان دیگر پا تغییر شکل دادند، باید از جراحی برای درمان هالوکس والگوس کمک گرفت.

  • درمان هالوکس والگوس با جراحی

در صورتی که هالوکس والگوس تشدید شده باشد، هیچ راهی به غیر از جراحی آن نمی ماند. درمان هالوکس والگوس اغلب با یک عمل ساده امکان پذیر است. بنابراین، می توان با این عمل ناهنجاری استخوان متاتارس و استخوان انگشت پا را اصلاح کرد. بزرگ شدن بافت نرم تحریک کننده روی پا نیز در طی این عمل کاهش پیدا می کند. اگرچه جراحی به صورت تهاجمی انجام می شود؛ اما کاملا کم خطر است. بنابراین، می توان بدون عارضه از این روش جراحی کمک گرفت و شاهد بهبود علائم مربوط به این بیماری بود.

درمان خانگی هالوکس والگوس

کنترل هالوکس والگوس بهترین روش برای درمان آن است. درمان خانگی هالوکس والگوس به شما این امکان را می دهد تا با کمترین احساس درد، این بیماری را در خانه درمان کنید. البته این روش ها زمانی نتیجه می دهند که علائم این بیماری خفیف باشد. در غیر این صورت باید حتما به پزشک مراجعه کنید تا روش های دیگر درمان هالوکس والگوس به شما پیشنهاد شود. از جمله روش های درمان خانگی برای بیماری هالوکس والگوس عبارتند از:

  • خیس کردن پاها در حمام

خیس کردن پاهای خودتان در آب چند بار در هفته، می تواند باعث کاهش درد و التهاب شود. همچنین، می توانید از نمک حمام نیز برای بهبود درد و کاهش التهاب بونیون استفاده کنید.

  • استفاده از یخ برای پاها

یخ می تواند التهاب و درد ایجاد شده در بونیون را کاهش دهد. از قرار دادن یخ به صورت مستقیم روی پوست خودداری کنید. فقط کافیست که چند تکه یخ را درون یک پلاستیک قرار دهید و با قرار دادن پلاستیک در یک پارچه نرم و قرار دادن پارچه روی ناحیه بونیون، درد و التهاب را تسکین دهید.

  • مصرف داروهای ضد التهابی

داروهای ضد التهابی می توانند باعث کنترل درد بونیون و کنترل عوارض این بیماری شوند. اگر احساس درد دارید، می توانید از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی استفاده کنید. این داروها شامل ناپروکسن، استامینوفن و … می باشند که باعث کاهش درد و التهاب در شما خواهند شد.

درمان خانگی هالوکس والگوس

  • انتخاب کفش های مناسب

عدم استفاده از کفش های تنگ که فشار زیادی به پاهای شما وارد می کنند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برای درمان هالوکس والگوس باید از کفش های مناسب استفاده کنید. به طوری که هیچ فشاری روی استخوان برآمده شما ایجاد نشود.

  • ماساژ دادن پاها

اگر به دنبال بهترین درمان خانگی هالوکس والگوس هستید، ما به شما ماساژ پا را توصیه می کنیم. ماساژ دادن پاها می تواند باعث نرم نگه داشتن انگشتان پا شود. می توانید در کنار ماساژ از ورزش های مفید برای درمان انحراف شست پا نیز استفاده کنید. این دو روش باعث تقویت عضلات پا می شوند و از بدشکلی پاها نیز جلوگیری خواهند کرد.

  • حفظ وزن سالم

شاید عجیب به نظر برسد، ولی حفظ وزن سالم می تواند به درمان هالوکس والگوس کمک کند. هر چقدر وزن شما بیشتر باشد، اضافه وزن بیشتری روی پاها و مفصل شست پا وارد می گردد. در نتیجه احتمال بروز بونیون و یا بدتر شدن علائم این بیماری افزایش پیدا می کند. کاهش وزن می تواند باعث کنترل فشار اضافی روی مفصل شست پا شود و علائم بیماری بونیون را کاهش دهد.

درمان هالوکس والگوس با پد و آتل

یکی از روش های درمان هالوکس والگوس در خانه، استفاده از پد هالوکس والگوس و آتل شست پا جهت درمان هالوکس والگوس

 می باشد. پدها می توانند یک حائل میان کفش و پای شما باشند و باعث کاهش درد شوند. اگر احساس درد زیادی در هنگام پوشیدن کفش دارید، می توانید از پدهای حاوی ژل برای پوشش دادن بونین استفاده کنید. عملکرد آتل برای درمان انحراف شست پا کاملا متفاوت است. آتل ها می توانند باعث نگه داشتن استخوان و مفصل شما در جای مناسب شوند. بنابراین، اجاره نمی دهند تا انگشت شست شما بیشتر از چیزی که هست، منحرف شود.

 

انواع پد و آتل هالوکس والگوس جهت درمان انحراف شست پا در فروشگاه درمان مدیکال

اسپلینت هالوکس والگوس مفصل دار

109,000 تومان

اسپلینت هالوکس والگوس مفصل دار سما طب پاکان کد 6060

203,000 تومان

اسپلینت هالوکس والگوس مفصل دار قابل تنظیم

اسپلینت هالوکس والگوس مفصل دار قابل تنظیم اسپنکو ژل

پد بین انگشتی سه حلقه اسپنکو ژل کد 1018

139,000 تومان

پد پیشرفته هالوکس والگوس اسپنکو ژل کد 1002

پد ژله ای هالوکس والگوس 5 انگشتی

67,000 تومان

پد ژله ای هالوکس والگوس 5 انگشتی InnovaGoods

97,000 تومان

پد ژله ای هالوکس والگوس پنج انگشتی سما طب پاکان کد 6058

115,900 تومان

پد ضد درد هالوکس و والگوس پارچه ای Foot Mate

پد متاتارسال همراه با بین انگشتی هالوکس والگوس

79,000 تومان

پد هالوکس والگوس سیلیکونی انگشت شست پا

35,000 تومان

 

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین اسپلینت هالوکس والگوس

 

ورزشهای مفید برای درمان هالوکس والگوس

بهترین روش برای درمان خانگی هالوکس والگوس، ورزش کردن است. ورزش باعث تقویت عضلات پا شده و علائم هالوکس والگوس را کاهش می دهد. در ادامه به برخی از ورزشهای مفید برای درمان خانگی هالوکس والگوس اشاره می کنیم. اگر بتوانید چند ورزش را به صورت همزمان و منظم انجام دهید، نتیجه بهتری خواهید داشت. از جمله ورزش های مفید برای درمان هالوکس والگوس که به سادگی در خانه قابل اجرا هستند، عبارتند از:

  • کشیدن انگشت پا

کشیدن انگشت پا می تواند به صاف نگه داشتن آن و کاهش درد پا کمک کند. برای کشش انگشتان پا می توانید انگشت شست پای خودتان را به مدت 5 ثانیه به سمت جلو بگیرید و سپس آن را به مدت 5 ثانیه بچرخانید تا کش بیاید. می توانید در طول 10 بار این حرکات کششی 10 ثانیه ای را انجام دهید. این ورزش در مجموع زیر 2 دقیقه وقت شما را می گیرد، ولی برای درمان هالوکس والگوس بهترین گزینه است.

  • انقباض انگشتان پا

انگشتان پا را روی یک سطح سخت مثل دیوار فشار دهید و آن ها را خم کنید و کشش دهید. این وضعیت را به مدت 10 ثانیه نگه دارید و 3 یا 4 بار تکرار کنید. حالا دوباره انگشتان پای خودتان را در جهت مخالف خم کنید و این وضعیت را به مدت 10 ثانیه نگه دارید. سپس می توانید دوباره 3 یا 4 بار این ورزش را انجام دهید. این ورزش نیز می تواند 80 ثانیه از وقت شما را بگیرد، ولی بسیار کاربردی خواهد بود.

  • تمرین مقاومتی برای انگشت پا با حوله

تمرینات کششی که تا به الان برای درمان انحراف شست پا ذکر کردیم، می توانند بسیار موثر باشند. اما بهتر است که علاوه بر آن ها، از تمرینات مقاومی نیز استفاده کنید. یک حوله یا کمربند را دور انگشت شست خودتان بپیچید. سپس، انگشت شست پای خودتان را با کمک حوله یا کمربند به سمت خود بکشید. سپس، انگشت شست پا را به سمت جلو فشار دهید. در واقع شما در حال کشیدن حوله به یک سمت دیگر هستید و می خواهید انگشت پای خودتان را به یک سمت دیگر فشار دهید.

  • استفاده از توپ گلف

یک توپ تنیس یا توپ گلف را زیر پاهای خودتان قرار دهید. سپس، توپ را به مدت 2 دقیقه زیر پاهای خودتان بچرخانید. این کار باعث می شود تا فشار وگرفتگی در پای شما کاهش پیدا کند و بتوانید با آرامش بیشتری کارهای خودتان را انجام دهید.

  • برداشتن تیله و سنگ با انگشت پا

یکی از جذاب ترین ورزش ها برای درمان هالوکس والگوس، برداشتن تیله و سنگ با انگشت پا است. کافیست که روی زمین چند عدد سنگ بریزید و سپس تلاش کنید که با انگشتان پای خودتان این سنگ را از روی زمین بلند کنید و درون یک کاسه بریزید. برای اینکه با مشکل عدم تعادل در هنگام ورزش کردن مواجه نشوید، بهتر است که روی یک صندلی بنشینید.

ورزشهای مفید برای درمان هالوکس والگوس

چه زمانی برای درمان هالوکس والگوس باید به پزشک مراجعه کنیم؟

انحراف شست پا یا هالوکس والگوس، مشکلی است که برخی افراد ممکن است با آن روبرو شوند. اما آیا همیشه لزومی به مراجعه به پزشک برای درمان این مشکل است؟ در این قسمت، توضیح می‌دهیم که در چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد و یا چه زمانی درمان یک ضرورت محسوب می­شود.

اگر شما علائمی از هالوکس والگوس تجربه می‌کنید و یا این مشکل در پاهای شما وجود دارد، در برخی موارد، نیاز به مراجعه فوری به پزشک دارید. این شامل موارد زیر است:

  • درد شدید و مداوم: اگر درد شدید و مداومی در منطقه شست پا یا پاهای شما وجود دارد و مانع از انجام فعالیت‌های روزمره شما می‌شود، بهتر است بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.
  • تغییرات قابل توجه در ظاهر پا: اگر تغییرات چشمگیری در ظاهر پاهای خود مشاهده می‌کنید، مانند تورم شدید، تغییر شکل قابل توجه استخوان‌ها، انحراف شدید شست پا، یا رنگ غیرطبیعی، به پزشک مراجعه کنید.
  • مشکلات حرکتی: زمانی که هالوکس والگوس باعث محدودیت شدید در حرکت پاها شود و یا مشکلات مشابه ایجاد کند، احتمالاً نیاز به مشورت پزشکی دارید.
  • علائم تنبلی یا بی حسی: اگر تنبلی یا کاهش قابل توجه قدرت و حس در پاهایتان تجربه می‌کنید، بهتر است سریعاً به پزشک مراجعه کنید.
  • بروز عفونت: اگر پوست پاهایتان قرمز، گرم و دردناک است و علائم عفونت دارید، به پزشک خود مراجعه کنید تا درمان مناسب را تجویز کند.

در ضمن، اگر شما علائم ملایمی از هالوکس والگوس دارید، اما این علائم عملکرد روزمره شما را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد، می‌توانید با مراجعه به پزشک خانواده یا پزشک عمومی خود در ابتدا مشورت کنید. آن‌ها ممکن است شما را به پزشک متخصص، ارجاع دهند تا ارزیابی دقیق‌تری انجام دهد و برنامه درمانی مناسب را برای درمان هالوکس والگوس تعیین کند.

 

درمان هالوکس والگوس با لیزر

درمان انحراف شست پا برای افرادی است که از این مشکل رنج می‌برند، یک چالش است. اما آیا لیزر می‌تواند یک گزینه درمانی مؤثر برای هالوکس والگوس باشد؟ در این بخش، ما به بررسی درمان هالوکس والگوس با لیزر می‌پردازیم و به جنبه‌های مختلف آن توجه می‌کنیم.

استفاده از لیزر در درمان بونیون بر اساس اصول فیزیکی و تأثیرات آن بر بافت‌های بدن استوار است. وقتی نور لیزر به بافت می‌رسد، باعث تحریک سلول‌ها و فرایندهای بیوشیمیایی آن‌ها می‌شود. این روش مانند بسیاری از روش­های درمانی، مزایا و معایبی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می­کنیم.

مزایا:

  • کاهش درد: یکی از مزایای اصلی درمان هالوکس والگوس با لیزر، کاهش درد و التهاب است. لیزر می‌تواند علائم درد و التهاب را در مناطق مورد نظر کاهش دهد و برای برخی افراد باعث تسکین قابل توجهی می‌شود.
  • تسریع فرایند التیام: استفاده از لیزر می‌تواند فرایند التیام و بازسازی بافت را تسریع کند. این ممکن است بهبودی در جهت‌گیری استخوان‌ها و کاهش انحراف را به دنبال داشته باشد.
  • عدم نیاز به جراحی: یکی از مزیت‌های استفاده از لیزر در درمان هالوکس والگوس، عدم نیاز به جراحی است. این به معنای عدم نیاز به برش باز و زمان بازسازی طولانی است.

معایب:

  • نتایج نامشخص: اثرات دقیق لیزر در درمان انحراف شست پا هنوز مورد بررسی و بحث قرار دارد. تاکنون، نتایج متناقضی از اثربخشی لیزر در این مورد گزارش شده است.
  • نیاز به جلسات مکرر: درمان هالوکس والگوس با لیزر ممکن است نیاز به جلسات مکرر داشته باشد تا نتایج قابل توجهی به دست آید. این ممکن است باعث افزایش هزینه و زمان درمان شود.

نکات مهم:

  • مطمئن شوید که درمان با لیزر توسط پزشک متخصص و با استفاده از تجهیزات پزشکی مجاز و مناسب انجام می‌شود.
  • درمان با لیزر اگر با سایر روش‌های درمانی، مانند فیزیوتراپی، تمرینات تقویتی عضلات پا و یا کفش­های ارتوپدی ترکیب شود، ممکن است نتایج بهتری حاصل شود.
  • هر فرد به طور متفاوت به درمان با لیزر پاسخ می‌دهد. این ممکن است به عواملی مانند شدت هالوکس والگوس، طول مدت مشکل، و واکنش بدن هر فرد نسبت به لیزر برگردد. برخی افراد ممکن است به شدت واکنش نشان دهند و نتایج قابل توجهی از درمان با لیزر ببینند، در حالی که دیگران ممکن است به طور محدود به آن پاسخ دهند.

 

درمان هالوکس والگوس با لیزر

 

کفش مناسب برای انحراف شست پا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

در انحراف شست پا یا هالوکس والگوس، انتخاب کفش مناسب می‌تواند نقش مهمی در کاهش علائم و بهبود آسیب‌های مرتبط با این مشکل داشته باشد. در ادامه، ویژگی‌های کلیدی کفش‌های مناسب برای افراد مبتلا به انحراف شست پا را بررسی می‌کنیم:

  • حمایت مناسب از پا: کفش مناسب برای انحراف شست پا باید دارای ساختاری پشتیبان‌ دهنده باشد تا از استخوان‌ها و مفاصل پا حمایت کند. پشتیبانی در مناطق مهم مانند قوس پا، پشت شست پا و عرض کفش بسیار حائز اهمیت است. استفاده از کفش‌هایی که قسمت پشتی شست پا را به خوبی در برمی‌گیرند، می‌تواند به تثبیت شست پا و کاهش انحراف کمک کند.
  • فضای کافی در جلوی کفش: کفش‌های مناسب برای انحراف شست پا باید دارای فضای کافی در جلوی کفش (منطقه انگشتان پا) باشند. این فضا به پاهای انحرافی اجازه می‌دهد که راحت‌تر جا بیفتند.
  • عرض مناسب: کفش‌هایی عریض و نوک پهن برای افرادی با انحراف شست پا بسیار مناسب هستند. این نوع کفش‌ها به پاها استحکام و استقامت بیشتری می‌بخشند و فشار را به طور یکنواخت بر تمام سطح پا توزیع می‌کنند. همچنین، می­تواند از لغزش انگشتان پا جلوگیری کند.
  • جنس تنفس پذیر: کفش‌های مناسب برای انحراف شست پا باید از جنس و پارچه تنفس پذیر ساخته شده باشند. این ویژگی امکان عبور هوا و تبادل حرارت پا را فراهم می‌کند و از ایجاد تعریق و رطوبت زیاد در داخل کفش جلوگیری می‌کند.
  • سایز مناسب: مطمئن شوید کفشی که انتخاب می‌کنید، سایزی مناسب برای پاهایتان داشته باشد. کفش باید به طور دقیق برای شکل پا و انحراف شست پا ساخته شده باشد.
  • راحتی: در هنگام خرید کفش، به راحتی و قابلیت حرکت انگشتان پا داخل کفش توجه کنید. انگشتان پا باید به آزادی حرکت کنند و فشار زیادی بر آن‌ها وارد نشود. فراموش نکنید که هر کفش تنگی به مرور زمان جا باز خواهد کرد، اما این جا باز کردن ممکن است به قیمت دفرمه شدن (تغییر شکل) پا تمام شود.

جمع بندی

هالوکس والگوس یا بونیون یک بیماری رایج در خانم ها و آقایان است که به علت ضعیف شدن بافت های همبند در پاها به وجود می آید. این بیماری می تواند دلیلی برای احساس درد و برآمده شدن استخوان پاها باشد. با داشتن این بیماری احساس درد شدیدی را روی پاهای خودتان تجربه می کنید، اما می توانید با درمان های خانگی بونیون، انحراف شست پا و علائم آن را کنترل کنید. در اکثر موارد نیازی به جراحی برای درمان هالوکس والگوس نیست. ولی اگر پزشک توصیه به جراحی کند، می توان این بیماری را به سادگی درمان کرد. در صورتی که هنوز شدت بیماری شما زیاد نیست، بهتر است برای جلوگیری از تشدید علائم به دنبال درمان هالوکس والگوس با پد و آتل و انجام ورزش های مفید باشید. در این مقاله به طور کامل در مورد ورزش های مفید برای درمان انحراف شست پا و روش های درمان خانگی هالوکس والگوس صحبت کردیم. امیدواریم که اگر از این بیماری رنج می برید، بتوانید با در نظر گرفتن نکات ذکر شده در این مقاله آن را درمان کنید و علائم خود را تسکین دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *