آموزشی

عوارض دستگاه وکیوم مردانه❗چیست؟ 🤷‍♂️ آیا دستگاه وکیوم عوارض دارد؟ 🤔

عوارض دستگاه وکیوم مردانه

اگر قصد دارید از دستگاه وکیوم مردانه برای مشکل نعوظ خود استفاده نمایید اما از عوارض آن می ترسید، این مقاله می تواند اطلاعات خوبی درباره مزایا و عوارض دستگاه وکیوم مردانه در اختیار شما قرار دهد. همانطور که اطلاع دارید اختلال در نعوظ می تواند تاثیر بسیار منفی در روابط زناشویی و به تبع آن به مشکلات خانوادگی منجر گردد. در کنار اینکه استفاده از وکیوم همراه می تواند مشکل نعوظ شما را رفع کرده و به بهبود این بیماری کمک کند، همچنین استفاده نادرست و بدون آگاهی و آموزش نیز می تواند عوارض دستگاه وکیوم آقایان را به همراه داشته باشد.

ابتلا به اختلال نعوظ (ED) در تمامی سنین به دلیل بعضی از بیماری ها می تواند بروز پیدا کند، اما طی تحقیقاتی که بر روی 50 درصد از مردان بالای 40 سال در آمریکا انجام گرفت، مشکل نعوظ در آنها شایع بوده است. شما می توانید این مشکل را با بسیاری از روش های درمانی مانند مصرف قرص‌، جراحی‌ و روش های دیگر نیز درمان کنید، اما باز این روش ها نیز عوارض بمراتب بیشتری نسبت به وکیوم مردانه می توانند داشته باشند. حال اگر در ذهن خود سوالاتی مانند آیا دستگاه وکیوم ضرر دارد؟ آیا می تواند عوارض جبران ناپذیری برای من داشته باشد؟ اصلا آیا می تواند برای من مفید باشد؟ و از این قبیل سوالات دارید، پس ادامه مطالعه این مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

 

در ابتدا بهتر است بدانید، وکیوم مردانه چیست، چگونه عمل می کند و آیا استفاده از این روش بهتر از روش های درمانی دیگر است؟ تا در ادامه به مزایا و معایب دستگاه وکیوم برسیم.

 

 

دستگاه وکیوم مردانه چیست؟

 

 

دستگاه وکیوم مردانه چیست؟

این دستگاه شامل یک محفظه لوله مانند پلاستیکی است که آلت تناسلی را درون آن قرار می دهید و بوسیله یک پمپ دستی یا برقی در این محفظه خلاء ایجاد می کنید و این خلاء باعث جریان خون در آلت شده و نعوظ ایجاد می گردد. لازم به ذکر است دو نوع دستگاه وکیوم وجود دارد، دستگاه وکیوم برقی و دستگاه وکیوم دستی. در آخر برای حفظ نعوظ، باید یک حلقه مانند واشر را در انتهای آلت تناسلی قرار دهید تا نعوظ طولانی گردد. دستگاه وکیوم مدل های مختلفی دارد که برخی از آنها به صورت دستی پمپ می شوند و مدل های دیگر بوسیله برق و باتری عمل می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره به مقاله وکیوم مردانه چیست مراجعه نمایید.

 

آیا استفاده از وکیوم مردانه بهتر از سایر روش های درمانی برای اختلال نعوظ است؟

به گفته اکثر پزشکان و محققان، این دستگاه برای درمان مشکل نعوظ بهتر از سایر روش های درمانی است. با این حال برای اطمینان، ابتدا باید با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا مورد بررسی قرار گیرد که این درمان برای شما مناسب است یا خیر. برخی از پزشکان اعتقاد دارند که استفاده از وکیوم همراه با اینکه بسیار مفید است اما در بعضی موارد به تنهایی نمی تواند یک راه حل طولانی مدت برای حل این مشکل باشد و در کنار آن باید دارو مصرف گردد یا مورد عمل جراحی قرار گیرد. در کل این روش بهتر، سالم تر و مفید تر از روش های دیگر برای درمان اختلال نعوظ است. اما استفاده از آن دارای معایبی است که پایین تر به آنها اشاره می کنیم و حتما باید این موارد را به دقت مورد بررسی قرار دهید.

 

 

آیا استفاده از وکیوم مردانه بهتر از سایر روش های درمانی برای اختلال نعوظ است؟

 

 

نحوه استفاده از وکیوم مردانه

بهتر است قبل از استفاده، آلت خود یا واشر را با ژل روان کننده یا همان ژل لوبریکانت آغشته نمایید. بعد از قرار دادن واشر وکیوم مردانه بر روی دهانه لوله، آلت تناسلی خود را داخل محفظه لوله مانند قرار دهید و شروع به پمپ کردن نمایید. پس از رسیدن به نعوظ و برای حفظ آن، واشر را در انتهای آلت تناسلی قرار دهید و سپس آلت خود را از محفظه خارج کنید. اینک می توانید رابطه جنسی را برقرار نمایید. طریقه استفاده از این وسیله نکات بسیار زیادی دارد که شما با مطالعه مقاله نحوه استفاده از وکیوم مردانه با تمامی این نکات آشنا می شوید.

 

عوارض دستگاه وکیوم مردانه

ممکن است این سوال برای افرادی که قصد استفاده یا خرید دستگاه وکیوم مردانه را دارند پیش بیاید که آیا دستگاه وکیوم ضرر دارد؟ باید به شما بگوییم که در صورت استفاده نادرست و بدون آموزش می تواند عوارض دستگاه وکیوم آقایان را برای شما به همراه داشته باشد. اما قبل از گفتن توضیحات درباره عوارض دستگاه وکیوم مردانه، اجازه دهید به یکی از بزرگترین سوالات و تصورات غلط درباره وکیوم همراه بپردازیم که دستگاه وکیوم چند سانت بزرگ میکند؟ طبق تحقیقات و نظرات پزشکی، این دستگاه متاسفانه نمی تواند باعث بزرگتر شدن آلت تناسلی شود. در ادامه عوارض استفاده از دستگاه وکیوم مردانه را مطالعه بفرمایید:

 

1. کبودی بر اثر ترکیدن رگ های خونی

تند پمپ کردن باعث می شود خون را خیلی سریع به آلت تناسلی پمپاژ کنید و این کار ممکن است کبودی، تاول های بنفش رنگ یا نقاطی قرمز به اندازه یک نقطه روی سطح پوست ایجاد کند. این اتفاق معمولا بدون درد است و با گذشت زمان از بین خواهد رفت. اگر در حین پمپ کردن، این مشکل برای شما پیش آمد، تا زمانی که کبودی یا تاول رفع نشده است، به استفاده از پمپ ادامه ندهید.

جلوگیری از این مورد آسان است، باید عمل پمپ کردن را به آهستگی انجام دهید. به این صورت که هنگامی که پمپاژ می کنید، چند ثانیه (تقریبا 3 ثانیه) بین هر پمپ مکث نمایید. با مکث کردن بین هر پمپ، خون کندتر از خروج هوا از لوله به آلت تناسلی وارد می شود. حتما به یاد داشته باشید، شما تشک بادی را پمپ نمی کنید، بلکه این بخش مهمی از بدن شما است، پس مراقب باشید و وقت بیشتری برای آهسته پمپ کردن صرف کنید. حتی اگر مدتی است که نعوظ کامل نداشته‌اید، بهتر است آهسته‌تر پمپ کنید.

 

2. بی حسی، تغییر رنگ یا سوزن سوزن شدن پوست

اگر به طور منظم از یک واشر بسیار تنگ، برای نگه داشتن خون و طولانی کردن نعوظ استفاده می کنید، امکان دارد به مرور زمان موجب بی حسی، تغییر رنگ یا سوزن سوزن شدن پوست در اطراف پایه (قاعده) آلت تناسلی شود. البته طبیعی است برای نگه داشتن خون و نعوظ، از یک واشر محکم و تنگ استفاده کنید تا جریان خون را متوقف کند. اما به مرور زمان باعث کبودی و درد در آن ناحیه می گردد. بنابراین، با انتخاب بهترین اندازه حلقه یا واشر، که نه خیلی سفت و ناراحت کننده باشد، و نه خیلی گشاد که تاثیری نداشته باشد از درد و کبودی جلوگیری کنید. این نکته مهم را همیشه در نظر داشته باشید که زمان قرار دادن واشر تا پایان رابطه بیشتر از 15 دقیقه طول نکشد، زیرا جریان خون اکسیژن دار و تازه می تواند از کبودی جلوگیری کند.

 

3. احساس غیر طبیعی نعوظ

برخی افراد گزارش می دهند که هنگام استفاده از این وسیله، نعوظ آنها غیر طبیعی است و حس برانگیختگی قبل را ندارند. اما با چند بار استفاده و عادی شدن استفاده از آن، تمامی این مشکلات رفع شده و عملکرد آن رضایت بخش می شود.

 

 

احساس غیر طبیعی نعوظ

 

 

4. احساس گیر افتادن منی یا انزال دردناک

بعد از ایجاد نعوظ و داشتن نزدیکی، در موقع انزال امکان دارد بدلیل وجود واشر در انتهای آلت، منی گیر کرده و احساس درد نمایید. برای رفع این مشکل می توانید در زمان احساس انزال و قبل از بیرون آمدن منی، واشر را بیرون آورید تا انزال براحتی انجام گردد.

 

5. اثرات روانی

استفاده از این وسیله قبل از رابطه جنسی، مخصوصا در مرتبه اول می تواند در مرد احساس شرمساری، خجالت و از بین رفتن برانگیختگی ایجاد نماید. بعد از چند مرتبه استفاده و همچنین با انتخاب واشر مناسب می توانید این مشکل را رفع نمایید.

 

6. عدم سفت شدن پایه آلت

بدلیل نرسیدن خون در قسمت پایه آلت تناسی امکان دارد پس از نعوظ احساس شل بودن در این قسمت داشته باشید، در صورتیکه قسمت های دیگر آلت بدلیل خون رسانی مناسب از سفتی و استحکام مناسب برخوردار است.

 

7. عدم رعایت دستوالعمل استفاده

عدم رعایت دستوالعمل های استفاده از وکیوم همراه، می تواند باعث دلسرد شدن در ادامه استفاده از آن گردد، بخصوص در افرادی که جراحی های مربوط به پروستات داشته اند. بهتر است برای رفع این مشکل و داشتن نعوظ مناسب حتما دستوالعمل های ارائه شده همراه دستگاه یا پزشک خود را دنبال کنید.

 

پیشنهاد می کنیم مقاله تاثیر دستگاه وکیوم مردانه را نیز مطالعه نمایید.

 

 

 

انواع دستگاه های وکیوم مردانه در فروشگاه درمان مدیکال

نکاتی درباره عوارض دستگاه وکیوم مردانه

  • اگر بیماری زمینه ای دارید یا داروهای خاصی مصرف می‌کنید، حتما قبل از استفاده با پزشک خود مشورت نمایید زیرا می تواند به جای مفید بودن برای شما ضرر داشته باشد.
  • شدت اختلال نعوظ (ED) در هر فردی نسبت به فرد دیگر متفاوت است. در موارد اختلال نعوظ شدید، این وسیله امکان دارد کاربردی نباشد.
  • در صورتی که در حال استفاده از داروهای رقیق کننده خون هستید، ممکن است استفاده از وکیوم موجب افزایش خطر خونریزی گردد.
  • اگر کم خونی داسی شکل یا هر اختلال خونی دیگری دارید، توصیه می کنیم به طور کلی ازدستگاه وکیوم استفاده نکنید.
  • قبل از تهیه این وسیله حتما با شریک زندگی تان درباره چگونگی عملکرد آن صحبت کنید تا از ناراحتی ناشی از آن جلوگیری کنید.
  • طبق تحقیقات انجام شده، آلت تناسلی می تواند تا 30 دقیقه در حالت نعوظ بماند، اما این مدت زمان بین افراد متفاوت است. این زمان به قدرت بدنی فرد و نداشتن بیماری خاصی مانند دیابت بستگی دارد.
  • توصیه ما به شما این است که مدت استفاده از دستگاه وکیوم از زمان قرار دادن واشر تا پایان رابطه بیشتر از 15 دقیقه طول نکشد.

 

 

نکاتی درباره عوارض دستگاه وکیوم مردانه

 

بیشتر بخوانید: بهترین دستگاه وکیوم مردانه

نتیجه گیری نهایی

علیرغم تمام توضیحاتی که در بالا درباره عوارض دستگاه وکیوم آقایان دادیم، جمعیت بسیار زیادی از بیماران هستند که استفاده از دستگاه وکیوم آقایان را آسان و راحت می‌دانند و بسیاری از زوج‌ها اعلام کرده اند که توانسته اند با موفقیت روابط جنسی گذشته را که رو به سردی رفته بود را از سر گیرند. در این گزارش ها نرخ رضایت استفاده کنندگان بالای 80 درصد اعلام شده است و همچنین درمان منجر به بهبود اختلال نعوظ، افزایش دفعات رابطه جنسی و افزایش رضایت جنسی بخصوص در شریک زندگی گزارش شده است. شما می توانید با استفاده از دیدگاه دیگران و نظرات در مورد دستگاه وکیوم مردانه به جمع بندی مناسبی برای استفاده از این محصول دست پیدا کنید.

در این گزارش میزان عدم رضایت 20 درصد ذکر شده است و شایع ترین دلایل آن سفتی ناکافی، درد آلت تناسلی، عدم انزال، نارضایتی از ظاهر و بالا رفتن دمای آلت تناسلی می باشد. این دستگاه برای تمام گروه های بیماران مبتلا به اختلال نعوظ مناسب است به جز مواردی که دارای بیماری خاص هستند که در بالا ذکر شده است. حتما قبل از استفاده از هر نوع آن، باید دستورالعمل استفاده مربوط به همان دستگاه مطالعه گردد. همچنین توجه نمایید در صورت مشکلات حاد مانند خونریزی فورا به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه نمایید.

 

برای دریافت اطلاعات کامل درباره بهترین نوع دستگاه وکیوم مردانه و همچنین خرید دستگاه وکیوم مردانه به صفحه دستگاه وکیوم مراجعه نمایید. در انتها امیدواریم مطالعه مقاله عوارض دستگاه وکیوم مردانه برای شما مفید بوده باشد و پس از مطالعه بتوانید درباره استفاده یا عدم استفاده از این وسیله تصمیم گیری نمایید. همچنین از شما همراهان عزیز درخواست داریم که نظرات و پیشنهادات، و در صورت استفاده از این محصول تجربه خود را با ما و سایر عزیزان در پایین همین صفحه در قسمت دیدگاهها درمیان بگذارید.

 

 

لینک مرجع:

https://preferredmensmedical.com/blog/do-penis-pumps-work-for-ed-side-effects/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *