آموزشی

8 مورد از مهمترین فواید بخور سرد 🆒

8 مورد از مهمترین فواید بخور سرد

آیا شما هم به دنبال استفاده از دستگاه بخور سرد هستید و از مهم ترین فواید بخور سرد چیزی نمی دانید؟ بی شک استفاده از دستگاه بخور سرد می تواند مزایای زیادی را برای بدن شما به همراه داشته باشد. جدا از بهبود سیستم ایمنی بدن و تقویت سینوس ها، بخور سرد می تواند همه سلول های بدنی شما را تحت تاثیر خود قرار دهد و سلامتی آنها را بهبود ببخشد. با شرایط کنونی جهان و همه گیری بیماری کرونا، استفاده از دستگاه هایی همچون بخور سرد اهمیت زیادی پیدا کرده است. چرا که این دستگاه سرعت انتقال ویروس را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد. اگر شما هم به دنبال تهیه این دستگاه هستید، قبل از خرید باید با خواص بخور سرد آشنا شوید. امروز ما قصد داریم تا در مورد مهم ترین فواید  دستگاه بخور سرد با شما صحبت کنیم. همچنین ما یک سری اطلاعات مهم در مورد تاثیرات دستگاه بخور سرد بر روی بیماری های مختلف آماده کرده ایم. در ادامه با درمان مدیکال همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم.

فواید بخور سرد برای کرونا

همانطور که گفته شد لیست فواید دستگاه بخور سرد یک لیست طولانی است. اولین خاصیتی که ما قصد بررسی آن را داریم فواید بخور سرد برای بیماری کرونا می باشد. از سال 2020 همه گیری بیماری کرونا شروع شد و افراد از راه های متنوع و خلاقانه ای برای پیشگیری از این بیماری یا درمان آن استفاده کرده اند. با توجه به اینکه هنوز درمان قطعی برای این بیماری پیدا نشده است، شما باید از یک سری راه ها و روش های خاص برای تقویت بدن خود استفاده کنید. به کار گیری بخور سرد به شما کمک می کند تا خیلی راحت و بدون مشکل بیماری کرونا را از بین ببرید.

تحقیقاتی که در این زمینه توسط دانشمندان صورت گرفت به ما نشان داد که فواید بخور سرد خیلی بیشتر از دیگر راه های درمان کرونا بوده است. افرادی که در محیط های خشک زندگی می کنند حتما باید به صورت روزانه از این بخور استفاده کنند. مخصوصا اگر فرد با بیماری های همچون کرونا مواجه شده باشد، الزام استفاده از این دستگاه دو چندان می شود. هنگامی که ویروس کرونا در محیط مرطوب قرار می گیرد، احتمال انتقال پیدا کردن و عملکرد شدید آن تا حد بسیار زیاد و قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

فواید بخور سرد برای سرماخوردگی

درمان سرماخوردگی به عنوان دیگر مورد از مهم ترین فواید بخور سرد شناخته شده است. با استفاده از این بخور شما می توانید هم سرماخوردگی را درمان کنید و هم از آن پیشگیری نمایید. خیلی از افراد فکر می کنند که بخور سرد محیط را ضد عفونی کرده و می تواند باکتری ها یا ویروس های مربوط به سرما خوردگی را به صورت کامل از بین ببرد ولی این مسئله اشتباه است. چرا که ویروس ها خارج از بدن موجودات زنده نیستند و فقط وقتی که به داخل بدن انسان وارد می شوند جان می گیرند. با استفاده از دستگاه بخور سرد و مرطوب کردن محیط شما می توانید سرعت انتقال و حرکت ویروس ها و باکتری های مختلف را کاهش دهید.

هنگامی که سرعت حرکت و انتقال باکتری های مختلف کاهش پیدا کند، امکان ورود آن به بدن افراد تا حد بسیار زیادی کم می شود. همین مسئله هم باعث شده تا خیلی از افراد به دنبال استفاده از بخور سرد در جهت بهبودی سلامتی خود باشند. اگر یک نفر در یک خانه سرما بخورد یا با بیماری های ویروسی مواجه شود، دیگر افراد خانه می توانند با استفاده از دستگاه بخور سرد سرعت انتقال را کاهش دهند و از شیوع بیماری جلوگیری نمایند. دیگر مورد از خواص دستگاه بخور سرد مربوط به همین مورد است: پیشگیری از بیماری!

فواید بخور سرد برای سرماخوردگی

فواید بخور سرد صورت

اگر بخواهیم فواید بخور سرد را برای اعضای بدن مورد بررسی قرار دهیم، اولین خاصیت آن برای صورت است. مطمئنا صورت اولین قسمتی است که تحت تاثیر بخور سرد قرار گرفته و وضعیت خود را تغییر می دهد. به صورت کلی بخور سرد می تواند پوست صورت را تا حد بسیار زیاد و قابل توجهی تحت تاثیر خود قرار دهد. از آنجایی که پوست صورت همواره در معرض آلودگی ها و آسیب های مختلف است، رسیدگی به آن می تواند اهمیت زیادی داشته باشد. بالا بردن سطح سلامت پوست صورت یکی از دغدغه های بسیاری از افراد می باشد، همچنین خشک بودن پوست یکی از مشکلاتی است که خیلی از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند و بخور سرد می تواند درمانی بر این مشکل باشد.

مقاله پیشنهادی: بهترین دستگاه بخور سرد 

دیگر مورد از فواید بخور سرد برای صورت، مربوط به از بین بردن مشکلات صورت و مشکلات پوستی است. افرادی که با حساسیت های پوستی یا اگزما مواجه شده اند به راحتی می توانند از بخور سرد برای درمان استفاده کنند. رطوبتی که این بخور ایجاد می کند می تواند قرمزی پوست را تا حد بسیار زیاد و قابل توجهی کاهش دهد. جالب است بدانید که این بخور می تواند پوست شما را نرم و لطیف کند. بسیاری از افراد که تجربه زندگی یا سفر به شمال کشور را دارند تجربه لطیف شدن پوستشان را دارند، دستگاه بخور سرد می تواند مانند آب و هوای شمال کشور پوست شما را لطیف و نرم نماید.

بیشتر بخوانید: فواید بخور سرد برای پوست

فواید بخور سرد برای ریه

دومین مورد از مهم ترین خواص بخور سرد برای بدن مربوط به ریه است. ریه انسان وظیفه دریافت هوا و انتقال آن از طریق اکسیژن را بر عهده دارد. با اینکه ریه از مکانیزم ها و سیستم های دفاعی متنوعی استفاده می کند ولی همیشه در معرض خطر است. بینی، گلو، گلبول های سفید و راه های ارتباطی از جمله مهم ترین مکانیزم های ریه برای دفاع هستند ولی با این شرایط گاهی اوقات افراد باز هم با بیماری های ریوی همچون کرونا مواجه می شوند. در این شرایط، استفاده از دستگاه بخور سرد می تواند سلامتی را به شما باز گرداند. جدا از اینکه بخور سرد می تواند هوا را پاکسازی کند، استفاده از آن به صورت مستقیم می تواند به شما اجازه دهد تا سلامتی ریه های خود را تضمین نمایید.

فواید بخور سرد برای جوش صورت

از بین بردن جوش صورت به عنوان دیگر مورد از خواص دستگاه بخور سرد به حساب می آید. با اینکه بخور سرد می تواند سلامت کلی و جامع بدن شما را بهبود ببخشد ولی تاثیر آن بر روی پوست بیشتر از سایر قسمت های بدن است. قرار گرفتن باکتری ها و آلودگی های مختلف را می توان به عنوان مهم ترین دلیل ایجاد جوش های صورت شناسایی کرد. از آنجایی که بخور سرد می تواند باکتری های موجود در هوا را کنترل کند و سرعت آنها را کاهش دهد، استفاده از این دستگاه نتایج مطلوبی را برای شما به همراه خواهد داشت. هنگامی که شما از بخور سرد استفاده کنید، می توانید پوست صورت خود را پاکسازی نمایید و سلامتی آن را افزایش دهید.

فواید بخور سرد برای جوش صورت

فواید دستگاه بخور سرد برای گیاهان

اگر شما تا کنون به یک گلخانه وارد شده باشید، متوجه می شوید که درصد رطوبت آن همواره اندازه گیری شده و تنظیم می شود. دیگر مورد از فواید بخور سرد مربوط به گیاهان می باشد. گیاهان برای سالم بودن و رشد کافی به هوای مرطوب نیاز دارند. یکی از بهترین راه های موجود در جهت تامین رطوبت مورد نیاز گیاه های آپارتمانی استفاده از بخور سرد است. با استفاده از بخور سرد شما به راحتی می توانید محیط اطراف گیاه های خود را مرطوب کنید. اگر منطقه شما دارای آب و هوای سرد و مرطوب است، نیازی به استفاده از ابزار های همچون بخور سرد وجود ندارد اما اگر در مناطق خشک زندگی می کنید استفاده از دستگاه بخور سرد می تواند تاثیر بسزایی در رشد گیاهان داشته باشد.

مقاله پیشنهادی: لزوم استفاده از دستگاه بخور سرد برای گیاهان

فواید بخور سرد برای کودکان

کودکان و نوزادان بدن حساسی دارند. پوست آنها در حال تکامل یافتن بوده و بدن آنها توان زیادی برای مقابله با بیماری های مختلف را ندارد. به همین علت هم هفتمین مورد از مهم ترین فواید بخور سرد، مربوط به کودکان است. بخور سرد می تواند سلامت کلی و جامع کودکان را تا حد بسیار زیاد و قابل توجهی تحت تاثیر خود قرار دهد. خشکی هوا پوست، بینی، ریه و سینوس های کودک را تحریک کرده و به آنها آسیب وارد می کند. به همین علت هم خیلی از متخصصین به والدین توصیه می کنند تا از بخور سرد در جهت بهبود سلامتی کودکان خود استفاده نمایند.

فواید بخور سرد در تابستان

آخرین مبحثی که ما امروز قصد داریم تا در مورد آن با شما صحبت کنیم، مهم ترین فواید بخور سرد در تابستان است. همانطور که گفته شد پوست قسمت های مختلف بدن به خصوص صورت همواره در معرض آلودگی های مختلف می باشد. از آنجایی که در فصل تابستان هوا گرم است، شما باید از بخوری استفاده کنید که هم می تواند آلودگی های صورت را از بین ببرد و هم پوست را خنک کند. استفاده از بخور سرد در فصولی همچون تابستان به شما اجازه می دهد تا پوستتان را خنک و تمیز کنید.

فواید بخور سرد در تابستان

 

لیست قیمت و خرید انواع بخور سرد به همراه بررسی مشخصات دستگاه

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک 3.8 لیتری

1,575,000 تومان

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US412

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US414

2,818,000 تومان

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US416

3,837,000 تومان

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US418

2,994,500 تومان

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US434

2,999,000 تومان

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US442

2,349,000 تومان

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US444

3,135,000 تومان

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US464

2,389,000 تومان

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US468

3,089,000 تومان

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک زیکلاس مد مدل C06

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک زیکلاس مد مدل C07

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک زیکلاس مد مدل C08

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک مدل D081

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک مدل T-281

دستگاه بخور سرد تایمر دار Linhui مدل LH-192

دستگاه بخور سرد صورت مدل مثلثی

98,500 تومان

دستگاه بخور سرد طرح گربه ای

275,000 تومان

دستگاه بخور سرد طرح گربه ای 2

275,000 تومان

دستگاه بخور سرد لمسی کنترل دار مدل D083

1,675,000 تومان

دستگاه بخور سرد لین هو مدل LH191

دستگاه بخور سرد و رطوبت ساز سرد

دستگاه بخور سرد وکتو مدل HQ-2008B1

دستگاه بخور سرد وکتو مدل HQ-2008B2

دستگاه بخور سرد وکتو مدل HQ-602

دستگاه بخور سرد وکتو مدل HQ-602A

دستگاه بخور و رطوبت ساز سرد صورت استوانه ای

97,000 تومان

 

 

 

 

کلام آخر

همانطور که در مقاله امروز ما مشاهده کردید، لیست فواید بخور سرد لیستی طولانی است. ما سعی کردیم تا مهم ترین فواید دستگاه بخور سرد را برای شما شرح دهیم. بی شک توجه به این خواص و استفاده از دستگاه بخور سرد در فصولی همچون تابستان به شما اجازه می دهد تا به راحتی سلامتی کلی و جامع بدنتان را بهبود ببخشید. البته، لازم به ذکر است که بخور سرد در فصول سرد تر سال هم کاربرد دارد. فقط به خاطر اینکه این دستگاه از رطوبت سرد استفاده می کند دلیل نمی شود که شما در فصول سرد تر سال از آن استفاده نکنید. به صورت کلی وجود یک دستگاه بخور سرد در هر خانه ای یک مسئله ضروری به حساب می آید. مسئله ای که چشم پوشی از آن نتایج نا مطلوبی را برای شما به همراه خواهد داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *