آموزشی

بهترین ماسک برای بعد از بخور صورت چیست؟

بهترین ماسک برای بعد از بخور صورت چیست؟

بهترین ماسک برای بعد از بخور صورت چیست؟ با توجه به پوست نوزاد و مقایسه آن با پوست خود، متوجه خواهید شد که پوست لطیف چگونه زیر فشارها و استرس های زندگی شادابی و لطافت خود را از دست داده است. خیلی از عوامل باعث از دست دادن تدریجی، لطافت پوست می شوند. بخور صورت از بهترین روش ها برای با طراوت و لطیف شدن پوست است. بخور صورت جریان خون را افزایش می دهد. با توجه به اینکه پوست صورت از قسمت ‌های حساس بدن می باشد و نیاز به رسیدگی دارد، در ادامه این مقاله از سایت کالا پزشکی درمان مدیکال در مورد بخور صورت و اینکه بعد از بخور صورت چه کنیم، مزایای بخور، کارهایی که باید بعد از انجام بخور انجام دهید و همچنین معرفی ماسک برای بعد از بخور صورت صحبت خواهیم کرد.

کاربرد بخور صورت

بخور صورت با دستگاه بخار ساز و استفاده از ماسک برای بعد از بخور صورت برای شادابی پوست کاربرد دارد. بخار آب گرم منافذ پوست را باز کرده و مواد زائد بدن را از طریق پوست دفع می کند. در مواقع سرماخوردگی هم از بخور میتوان استفاده کرد، ولی باید گیاههای دارویی را در آب گرم برای اثرگذاری بیشتر به کار برد. از بخور صورت همچنین برای درمان خشکی ها و در کل تداخلات پوستی استفاده می شود. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که قبل از گذاشتن ماسک روی صورت بهتر است از بخور استفاده کنید تا ماسک تاثیر بشتری روی پوست شما داشته باشد.

 

 

کاربرد بخور صورت

 

 

فواید ماسک برای بعد از بخور صورت

برای داشتن پوستی زیبا و سالم، نیاز است که حتماً به آن رسیدگی شود.  بخور صورت و استفاده از ماسک برای بعد از بخور صورت جزو گزینه هایی هستند، که باعث طراوت و ترمیم پوست می شوند. توصیه شده که هر بار تقریباً ۱۰ دقیقه بخور صورت انجام دهید. بخور دادن بهترین روش برای شروع یک پاکسازی موفق است. اکثر افراد هفته ای یکبار، بخور صورت انجام می دهند. با این کار، پوست آمادگی لازم جذب ماسک برای بعد از بخور صورت را کسب می کند. با بخور صورت آلودگی ها و میکروب ها خیلی ساده تر از سطح پوست جدا می شوند. بخور باعث باز شدن منافذ پوست شده و سموم را از پوست دفع می کند.

یکی از مهمترین مزایای بخور صورت و استفاده از ماسک برای بعد از بخور صورت ، افزایش میزان رطوبت پوست و جلوگیری از ایجاد چین و چروک و پیری پوست است. بخور صورت مزایای درمانی هم دارد. در درمان آلرژی، میگرن، سینوزیت و مشکلات تنفسی نیز استفاده از بخور صورت مفید است.

 

 

 

لیست قیمت انواع دستگاه های بخور سرد و گرم در فروشگاه درمان مدیکال

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک 3.8 لیتری

1,575,000 تومان

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US412

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US414

2,818,000 تومان

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US416

3,837,000 تومان

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US418

2,994,500 تومان

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US434

2,999,000 تومان

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US442

2,349,000 تومان

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US444

3,135,000 تومان

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US464

2,389,000 تومان

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US468

3,089,000 تومان

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک زیکلاس مد مدل C06

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک زیکلاس مد مدل C07

بعد از بخور صورت چه کنیم ؟

بعد از اینکه با دستگاه بخور صورت، بخور را کامل انجام دادیم، باید به فکر تهیه ماسک خانگی بعد از بخور صورت باشیم. برای شروع کار میتوان از برش های گوجه فرنگی استفاده کرد. با گذاشتن برش گوجه فرنگی روی گونه ها و پیشانی و چانه، ویتامین C بهتر به پوست خواهید رسید. این کار باعث کم رنگ شدن لک های پوست هم خواهد شد. بعد از بخور صورت، نوشیدن آبمیوه توت فرنگی یا پرتقال خیلی مفید است. آبمیوه باعث افزایش کلاژن سازی بدن و شادابی پوست می شود. دانه های سرسیاه و جوش ‌های صورت را میتوان بعد از بخور صورت، خالی کرد. برای تخلیه جوش ها باید از دستگاه استفاده کرد. البته خالی کردن بعضی جوش های عفونی توصیه نمی شود.

جهت استفاده از ماسک برای بعد از بخور صورت ، باید صورت را ده دقیقه بعد از بخور دادن با آب سرد شست. با این کار منافذ پوست بسته شده و آلودگی جذب آن نمی شود. بعد از شستن با آب سرد، از کرم مرطوب کننده با چربی متوسط باید استفاده کرد تا پوست مرطوب بماند. بعد از بخور میتوان از خیار رنده شده یا لیمو ترش هم استفاده کرد. بعد از بخور صورت بهتر است تا مدتی از کرم های آرایشی استفاده نکنید. افرادی که پوست خشکی دارند، باید از ماسک برای بعد بخور صورت مخصوصاً ماسک های مرطوب کننده یا کرم های مرطوب کننده استفاده کنند. بعد از بخور فرصت مناسبی جهت تخلیه چربی ها و آلودگی های پوست می باشد. استفاده از دستگاه میکرودرم  برای پاکسازی پوست و تخلیه منفذهای پوستی، بهترین روش برای رسیدگی به پوست است.

پاکسازی پوست برای مدت کوتاهی پوست را به خاطر تخلیه کردن منفذ های پوستی قرمز می کند، اما بعد از آن پوستی صاف و شاداب تحویل می دهد. بعد از بخور صورت حتماً باید به منقبض شدن سلول های پوستی کمک کرد. گلاب هم گزینه مناسبی برای صورت می باشد، که بعضی مواقع به جای آب میتوان صورت را با آن شست. برای پوست های چرب هم میتوان در ساخت ماسک خانگی بعد از بخور صورت از لیموترش استفاده کرد. البته میتوان آب لیموترش را هم به تنهایی بعد از بخور با پنبه روی صورت مالید. افرادی که پوستی خشک دارند، می توانند از بخور سرد استفاده کنند.

 

 

بعد از بخور صورت چه کنیم ؟

 

 

ماسک برای بعد از بخور صورت برای انواع پوست ها

هر نوع صورتی ماسک مخصوص به خود را دارد. ما در این قسمت از مقاله تعدادی از انواع ماسک برای بعد از بخور صورت برای انواع پوست ها را برای شما معرفی خواهیم کرد.

  • ماسک خانگی بعد از بخور صورت برای پوست های چرب و لکه دار:

با مقدار مساوی از سیب، هلو، خیار، ۴ گرم صدف دریایی پودر شده و ۶ گرم آرد، میتوان ماسک برای بعد از بخور صورت تهیه و استفاده کرد. قطعات میوه را مخلوط کنید و تا زمانی که محلول به حالت سسی درامد، ادامه دهید. بعد از این محلول، باید پودرهای دیگر را در آن ریخته و مخلوط کنید. این ماسک مخصوص افراد با پوست چرب است.

  • ماسک برای بعد از بخور صورت پوست های حساس:

یک ماسک برای بعد از بخور صورت که فوق العاده است و برای مرطوب کردن و نرم کردن پوست های حساس نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد، مخلوطی از آرد جو و عسل است. میتوان با ترکیب کردن عسل و آرد جو، ماسک خانگی ساخت و اثرات آن را با تکرارهای مکرر روی پوست خود مشاهده کرد.

  • ماسک برای بعد از بخور صورت پوست های معمولی:

افرادی که پوستی معمولی دارند، می‌ توانند از ماسک شکلاتی به عنوان ماسک برای بعد از بخور صورت استفاده کنند. این نوع ماسک، برای مرطوب و نرم و لطیف کردن پوست مناسب است. برای تهیه این ماسک باید مواد زیر را تهیه نمود:

  1. پودر کاکائو
  2. خامه ی پر چرب
  3. پنیر محلی
  4. عسل
  5. آرد جو

بعد از تهیه مواد، آنها را با هم مخلوط کرده و روی صورت بمالید. ۱۰ دقیقه برای خشک شدن ماسک صبر کنید، بعد با آب گرم صورت خود را شستشو دهید. این ماسک شادابی باور نکردنی به پوست شما می بخشد.

 

بیشتر بخوانید: آموزش پاکسازی صورت با دستگاه بخور

ماسک خانگی بعد از بخور صورت با ترکیبات زرده تخم مرغ و عسل:

از انواع ماسک برای بعد از بخور صورت و بخشیدن طراوت و تازگی به پوست، ماسک تخم مرغ و عسل می باشد. از سفیده تخم مرغ برای پوست های چرب استفاده کنید. زرده را افرادی که پوست خشک دارند، میتوانند استفاده کنند. برای ساخت ماسک تخم مرغ و عسل باید آنها را همراه روغن زیتون با هم مخلوط کرد. مخلوط به دست آمده را با انگشت روی صورت بمالید، با نوک انگشت به آرامی روی پوست ضربه بزنید. بعد از زدن ماسک صورت را ماساژ داده و دوباره از ماسک استفاده کنید. استفاده از این ماسک برای تقریبا دو بار در هفته مفید است. با استفاده از این ماسک در همان بار اول هم، اثرات مثبت آن روی پوست قابل مشاهده است و استفاده مداوم در طول ماهها بسیار اثر گذار تر می باشد.

 

 

ماسک خانگی بعد از بخور صورت با ترکیبات زرده تخم مرغ و عسل

 

 

نتیجه گیری

ماسک برای بعد از بخور صورت، مناسب انواع پوست ها وجود دارد، هم به صورت صنعتی هم خانگی. با استفاده از ماسک های مناسب پوست صورت خود، میتوان لطافت و سرزندگی پوست را بازگرداند و از پیری زودرس پوست جلوگیری کرد. در این مقاله سعی کردیم بهترین انواع ماسک های صورت بعد از بخور را با شما در میان بگذاریم. امیدوارم که نتیجه مطلوبی در استفاده از این ماسک ها دریافت نمایید. در ادامه اگر نظر یا پشنهادی دارید با ما و دیگران خوانندگان این مقاله در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *