آموزشی

مردان تا چند سالگی نعوظ دارند؟

مردان تا چند سالگی نعوظ دارند؟

مردان تا چند سالگی نعوظ دارند؟ نعوظ ناقص از جمله مواردی است که در هنگام رابطه جنسی باعث ایجاد مشکل می شود. طبق گفته پزشکان نعوظ ناقص به معنای ناتوانی و یا عدم توانایی در حفظ نعوظ در هنگام رابطه جنسی می باشد. نکته ای که باید بدانید این است که این مشکل ممکن است برای آقایان در سنین مختلف رخ دهد. طبق تحقیق های انجام شده این مشکل در افراد مسن شایع تر می باشد. طبق آمارگیری های انجام شده در سن 50 تا 65  سالگی حدود یک سوم از آقایان دچار این مشکل می شوند.

به این مورد توجه داشته باید که الزاما سن بالا علت وجود آمدن این اختلال نیست و افراد بسیار زیادی در سنین بالا به این اختلال دچار نمی شوند. شاید برایتان جالب باشد بدانید افراد سیگاری و کسانی که مشکل قند خون دارند بیشتر به این عارضه دچار می شوند. در نتیجه اگر به دیابت مبتلا هستید یا سیگار مصرف می کنید بهتر است حتما به پزشک مراجعه نمایید تا در آینده دچار این اختلال نشوید. خبر خوب این است که این مشکل قابل درمان می باشد. در ادامه بیشتر به این مسئله خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید تا به این پرسش پاسخ دهیم که مردان تا چند سالگی نعوظ دارند؟ و افرادی که با مشکل عدم نعوظ روبرو هستند چگونه می توانند این مشکل را رفع نمایند.

 

نعوظ چگونه در مردان شکل می گیرد؟

معمولا نعوظ در آقایان در ابتدا به وسیله ذهن انجام می شود. بویی که مرد حس می کند و چیزی که می بیند، هر آن چیزی که ممکن است موجب تحریک آقایان شود باعث ایجاد نعوظ در مردان می شود. در این مرحله اعصاب با ارسال پیام به رگ های خونی در آلت تناسلی آقایان باعث ایجاد نعوظ در آن ها می شود. درست در زمانی که گردش خون در آلت تناسلی آقایان افزایش پیدا می کند نعوظ اتفاق می افتد. نعوظ ممکن است حتی با فکر و تجسم یک فرد اتفاق بیفتد. باید یکی از دلایلی که افراد مسن بیشتر دچار مشکلات نعوظ می شوند کاهش قدرت تجسم در افراد می باشد. در نتیجه می توان این چنین گفت:

به تحریک پذیری و گردش خون در آلت تناسلی آقایان نعوظ گفته می شود. در این مرحله آلت تناسلی نسبت به سایر اوقات در سفت ترین حالت خود قرار می گیرد.  بعد از تحریک پذیری آقایان، جریان خون در بدن آن ها کاهش پیدا می کند و مرحله تحریک پذیری آقایان فروکش می کند.

 

نعوظ چگونه در مردان شکل می گیرد؟

 

سن اوج لذت جنسی در مردان

در این قسمت قصد داریم به این پرسش پاسخ دهیم که مردان تا چند سالگی نعوظ دارند؟

قطعا زمانی که زوجین به اوج لذت جنسی خود می رسند یکی از بهترین زمان ها را تجربه می کنند. شاید عده ای از افراد فکر کنند 20 سالگی اوج لذت جنسی در آقایان می باشد. چرا که در آن زمان در اوج لذت هستند. در حالی که این چنین می باشد. طبق تحقیق محققین آقایان در سن 50 تا 60 سالگی نیز می توانند اوج لذت جنسی را تجربه کنند و از آن لذت ببرند. طبق آمارهای به دست آماده خانم ها خیلی زودتر از آقایان لذت جنسی را تجربه می کنند. به طور میانگین می توان اینگونه گفت که اوج لذت جنسی در آقایان از سن 35 تا 45 سالگی می باشد. البته بالاتر هم به این مورد اشاره کردیم این مورد برای همه افراد صدق نمی کند. عده ای از افراد در سن 50 سالگی اوج لذت جنسی را تجربه می کنند و عده ای دیگر در سن 20 سالگی. نمی توان به طور دقیق گفت که مردان تا چند سالگی نعوظ دارند؟

طبق صحبت های متخصص روابط جنسی، تریسی کاکس، به نظر عاقلانه می آید اگر مدت زمان بسیاری طول بکشد تا افراد بتوانند بهترین رابطه جنسی خود طی سال های گذشته زندگی شان را تجربه کنند. چرا که دقیقا همانند هر چیز دیگری رابطه جنسی نیز با تکرار بهتر از قبل می شود. از سوی دیگر یادگیری چگونگی کنترل ارگاسم و درک پیچیدگی های نعوظ برای آقایان امری است زمان بر.

 

مردان تا چند سالگی نعوظ دارند

معمولا اولین فعالیت جنسی آقایان بعد از سن بلوغ اتفاق می افتد. شاید برایتان جالب باشد بدانید قدرت باروری در آقایان نسبت به خانم ها بیشتر می باشد. به بیانی دیگر می توان ادعا کرد آقایان تا پایان عمر توانایی برقراری رابطه جنسی را دارند. اما این مورد نیز برای تمامی آقایان صدق نمی کند چرا که نعوظ در آقایان با شرایط جسمی و روحی آن ها ارتباط مستقیم دارد. در نتیجه نعوظ در آقایان تا پایان عمر انجام می شود اما عوامل بسیاری ممکن است باعث ایجاد اختلال در این امر شوند. به طور مثال مصرف مواد مخدر، مشروبات الکلی، ایجاد مشکل در پروستات و دیابت می تواند منجر به ایجاد اختلال نعوظ در آقایان شود و سن نعوظ را در آقایان کاهش دهد.

 

مردان تا چند سالگی نعوظ دارند

 

عوامل اثر گذار در نعوظ افراد مسن

در بسیاری از موارد با افزایش سن در سیستم جنسی آقایان اختلال ایجاد می شود. حتی ممکن است این اختلال هیچ ارتباطی با افزایش سن نداشته باشد و به دلیل مصرف دارو های مختلف افراد با اختلال نعوظ روبرو شوند. اما در حالت کلی می توان اینگونه گفت که میل جنسی آقایان در سنین بالا نسبت به خانم ها بیشتر می باشد. اگر یک فرد مسن فاقد بیماری باشد و داروهایی که باعث ایجاد اختلال نعوظ می شوند را مصرف نکند می تواند تا پایان عمر از سیستم جنسی خود به بهترین نحو ممکن استفاده کند.

در حالت کلی می توان گفت عوامل تاثیرگذار بر نعوظ آقایان به شرح ذیل می باشد:

سعی کنید با شریک جنسی خود صحبت کنید: در خصوص تغییراتی که در بدن شما ایجاد شده است با شریک جنسی خود صحبت کنید و مشکلات خود را با وی در میان بگذارید.

مدت زمان معاشقه را طولانی تر کنید: با افزایش سن زمان تحریک پذیری در افراد افزایش پیدا می کند. به همین دلیل لازم است تا در سنین بالاتر زمان بیشتری را برای رابطه جنسی خود صرف نمایید.

ورزش کنید: با ورزش کردن بدن آمادگی خود را حفظ می کند و قلب، عملکرد بهتری را از خود نشان می دهد. در نتیجه سعی کنید در سنین بالا ورزش کردن را  سرلوحه کار و امورات خود قرار دهید.

سعی کنید رژیم غذایی سالمی داشته باشید: با افزایش سن میزان نیاز بدن به مواد معدنی و ویتامین ها افزایش پیدا می کند. با رعایت رژیم غذایی سالم رابطه جنسی بهتری را تجربه خواهید کرد.

عدم مصرف سیگار: شاید برایتان جالب باشد نیکوتین موجود در سیگار باعث کاهش گردش خون در اندام جنسی می شود. در نتیجه اگر به دنبال یک رابطه سالم هستید بهتر است سیگار را به طور کامل از زندگی خود حذف نمایید.

مشاوره با روانشناس را جدی بگیرید: اگر در طی روز با مشکلات و استرس هایی روبرو هستید می توانید با مشاوره گرفتن از روانشناس این مشکلات را به صورت کامل از خود دور کنید. چرا که یکی از دلایل داشتن رابطه جنسی سالم داشتن اعصابی راحت می باشد. در نتیجه به هیچ عنوان نمی توان گفت که مردان تا چند سالگی نعوظ دارند؟

 

میزان شیوع اختلال نعوظ در سنین بالا

همانطور که در بالاتر نیز اشاره کردیم اختلال نعوظ در سنین بالا می تواند وابسته به عوامل مختلفی باشد. عواملی نظیر:

  • افزایش سن
  • دیابت
  • فشار خون
  • اضافه وزن
  • کلسترول بالا
  • بیماری های قلبی و غیره.

معمولا در سنین بالا قدرت تجسم افراد کاهش می کند و همین مورد یکی از مهم ترین عوامل در بروز اختلال نعوظ در آقایان باشد.

تمامی مواردی را که در بالا نام بردیم می تواند بر گردش خون و سیستم عصبی افراد تاثیر بگذارد. این دو عامل جزو مهم ترین عوامل برای داشتن یک رابطه جنسی لذت بخش می باشد. معمولا سطح تستوسترون در افراد با افزایش سن کاهش پیدا می کند و همین مورد می تواند یکی از عوامل مهم در شروع اختلال نعوظ در آقایان باشد.

تمامی عواملی را که در بالا ذکر کردیم در اختلال نعوظ آقایان تاثیرگذار می باشد. طبق آخرین بررسی های انجام شده در سال 2022 میلادی 82 درصد از مردانی که سنشان بالاتر از 80 سال می باشد مدعی ایجاد اختلال نعوظ شده اند.

 

میزان شیوع اختلال نعوظ در سنین بالا

 

روشهای درمان عدم نعوظ در افراد مسن

همانطور که در بالاتر نیز اشاره کردیم ایجاد این اختلال در افراد با افزایش سن افزایش پیدا می کند. چرا که با افزایش سن به صورت پیش فرض ترشح هورمون تستوسترون کاهش پیدا می کند. اختلال نعوظ در افراد مسن ممکن است به علت های مختلفی رخ دهد. این اختلال قابل درمان می باشد و با تکمیل دوره درمان می توان به طور کامل این اختلال را از بین برد. در ادامه به راه های درمانی از بین بردن اختلال نعوظ اشاره خواهیم کرد.

  • استفاده از دارو درمانی: با مراجعه به پزشک و تجویز وی بر مصرف داروهای ED می توان این اختلال را تا حدی درمان نمود. توجه کنید حتما برای مصرف دارو های ED با پزشک مشورت نمایید. چرا که ممکن است این دارو با بعضی از دارو های مصرفی شما تداخل داشته باشد.
  • استفاده از روش تستوسترون درمانی: در افرادی که با کمبود تستوسترون روبرو هستند پزشکان تزریق تستوسترون را تجویز می کنند. توجه داشته باشید این روش درمانی فقط برای افرادی مناسب می باشد که فاقد مقدار مناسب تستوسترون در بدن خود هستند.
  • استفاده از دارو های تزریقی: آلپروستادیل یک شیاف آلت تناسلی و یا یک داروی تزریقی است. این دارو ممکن است برای بعضی از افراد مسن تجویز شود با استفاده از این دارو در سریع ترین زمان ممکن به نعوظ دست پیدا خواهید کرد.
  • انجام عمل جراحی: زمانی که سایر روش های درمانی پاسخگو نباشند این روش درمانی انتخاب می شود. معمولا این روش برای افراد مقاوم به درمان استفاده می شود. در این روش، جراحی کاشت آلت تناسلی انجام میشود. این روش برای افراد مسن به ندرت انجام می شود.
  • استفاده از دستگاه وکیوم مردانه: دستگاه وکیوم یک دستگاه کمک کننده به انتقال جریان خون به آلت تناسلی می باشد. در بسیاری از افراد مسن امکان انتقال خون به آلت تناسلی به صورت کامل وجود نداد و همین موضوع باعث می شود که آلت تناسلی به نعوظ کامل نرسد. این دستگاه می تواند به صورت فوری این مشکل را حل نماید. دستگاه وکیوم مردانه در دو نوع دستگاه وکیوم دستی و دستگاه وکیوم برقی با بیشترین تنوع در فروشگاه درمان مدیکال موجود می باشد.

 

سوالات متداول در مورد میل جنسی مردان در سنین بالا

رایج ترین علت در خصوص کاهش میل جنسی و اختلال نعوظ در افراد مسن چه می باشد؟

  • بیماری
  • کاهش تستوسترون
  • مشکلات اعصاب و غیره.

آیا اختلال نعوظ در افراد مسن با مصرف داروهای گیاهی قابل درمان می باشد؟

در بعضی موارد بله می توان با استفاده از طب سنتی این مسئله را درمان کرد. به یاد داشته باشید برای هر نوع درمانی بهتر است با پزشک متخصص مشورت نمایید.

آیا مصرف قرص افزایش دهنده میل جنسی در افراد مسن با عارضه همراه است؟

برای مصرف قرص تقویت کننده میل جنسی در افراد مسن، بهتر است حتما با پزشک متخصص مشورت شود چرا که ممکن است با داروهایی که فرد مسن مصرف می کند تداخل داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید: درمان اختلال نعوظ در سالمندان

 

 

سخن پایانی در خصوص این پرسش که مردان تا چند سالگی نعوظ دارند؟

در انتها لازم است بیان کنیم به صورت کلی افراد سالمند و مسن بیشتر از افراد دیگر دچار این عارضه می شوند. اما به صورت کلی این سوال درست نیست که بپرسیم مردان تا چند سالگی نعوظ دارند در واقع مردان می توانند تا آخر عمر نعوظ کامل داشته باشند اما بیماری هایی ممکن است بر نعوظ مردان تاثیر گذار باشند. سالمندانی که حس می کنند به این عارضه دچار شده اند می توانند به پزشک مراجعه کنند و اطمینان داشته باشند این اختلال قابل درمان می باشد.

افراد سالمند در هنگام مراجعه به پزشک ممکن است با تجویز تغییر سبک زندگی و استفاده از روش های درمانی مواجه شوند. فردی که دچار این عارضه شده است می تواند با پزشک خود در خصوص روش های درمانی صحبت کند و در نهایت بهترین روش درمانی با توجه به سن و شرایط جسمی بیمار مشخص شود.

ایجاد اختلال جنسی در آقایان می تواند آن ها را پرخاشگر و عصبی کند و یا گاها باعث ایجاد مشکل شود.  با اطمینان می توان گفت این اختلال قابل درمان است و با استفاده از یکی از روش های درمانی که در بالا ذکر کردیم می توان این عارضه را به صورت کامل از بین برد. در این مقاله سعی کردیم در خصوص نعوظ در آقایان به ویژه در افراد مسن اطلاعاتی را در اختیارتان بگذاریم و به این پرسش پاسخ دهیم که مردان تا چند سالگی نعوظ دارند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *