بیماری

هر آنچه در مورد فشار خون بالا باید بدانید

هر آنچه در مورد فشار خون بالا باید بدانید

فشار خون بالا چیست؟

فشار خون بالا هنگامی اتفاق می افتد که فشار خون شما به سطوح ناسالم افزایش یابد. در اندازه گیری فشار خون شما میزان خون از طریق رگ های خونی و میزان مقاومت خون در حین پمپاژ قلب به دست می آید.

عروق باریک باعث افزایش مقاومت می شوند. هرچه رگ های شما باریکتر باشد ، فشار خون بالاتر می رود. در طولانی مدت ، افزایش فشار می تواند باعث مشکلات سلامتی ، از جمله بیماری های قلبی شود.

فشار خون بالا بسیار شایع است. در حقیقت ، از آنجا که اخیراً دستورالعمل ها تغییر کرده اند ، انتظار می رود که تقریباً نیمی از بزرگسالان آمریکایی اکنون با فشار خون بالا تشخیص داده شوند.

فشار خون بالا به طور معمول در طی چندین سال ایجاد می شود. معمولاً هیچ علائمی مشاهده نمی کنید. اما حتی بدون علائم ، فشار خون بالا می تواند به رگ ها و اندام های شما ، به ویژه مغز ، قلب ، چشم ها و کلیه ها آسیب برساند.

تشخیص زودهنگام مهم است. اندازه گیری منظم فشار خون می تواند به شما و پزشک کمک کند تا متوجه هر تغییری شوید. اگر فشار خون شما افزایش یافته باشد ، پزشک ممکن است شما را مجبور کند که فشار خون خود را طی چند هفته بررسی کنید تا ببینید آیا بالا باقی می ماند یا به حد طبیعی می رسد.

درمان پرفشاری خون هم شامل تجویز داروهای تجویزی و هم تغییر در سبک زندگی سالم است. اگر این بیماری درمان نشود ، می تواند منجر به مشکلات سلامتی ، از جمله حمله قلبی و سکته مغزی شود.

 

 

>برای خرید دستگاه اندازه گیری فشار خون کلیک نمایید 

 

 

چه چیزی منجر به فشار خون بالا میشود؟

فشار خون دو نوع است. هر نوع علت متفاوتی دارد.

 

فشار خون بالا

به فشار خون اولیه فشار خون اساسی نیز گفته می شود. این نوع فشار خون بالا با گذشت زمان ایجاد می شود و هیچ علتی قابل شناسایی نیست. بیشتر افراد این نوع فشار خون را دارند.

محققان هنوز مشخص نیستند که چه مکانیزمی باعث می شود فشار خون به آرامی افزایش یابد. ترکیبی از عوامل ممکن است نقش داشته باشد. این عوامل عبارتند از:

 

  • ژن ها: برخی از افراد از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به فشار خون هستند. این ممکن است از جهش های ژنی یا ناهنجاری های ژنتیکی به ارث رسیده از والدین شما باشد.
  • تغییرات جسمی: ​​اگر چیزی در بدن شما تغییر کند ، ممکن است در سراسر بدن خود با مشکلاتی روبرو شوید. فشار خون بالا ممکن است یکی از این موارد باشد. به عنوان مثال ، تصور می شود که تغییر در عملکرد کلیه شما به دلیل افزایش سن ممکن است تعادل طبیعی نمک و مایعات بدن را بر هم بزند. این تغییر ممکن است باعث افزایش فشار خون بدن شما شود.
  • محیط: با گذشت زمان ، انتخاب های ناسالم در سبک زندگی مانند کمبود فعالیت بدنی و رژیم غذایی نامناسب می توانند صدمات زیادی به بدن شما وارد کنند. انتخاب سبک زندگی می تواند منجر به مشکلات وزن شود. اضافه وزن یا چاقی می تواند خطر ابتلا به فشار خون را افزایش دهد.

 

فشار خون ثانویه

فشار خون ثانویه اغلب به سرعت رخ می دهد و می تواند شدیدتر از فشار خون اولیه باشد. چندین بیماری که ممکن است باعث پرفشاری خون ثانویه شود عبارتند از:

 

  • بیماری کلیوی
  • آپنه انسدادی خواب
  • نقص مادرزادی قلب
  • مشکلات تیروئید
  • عوارض جانبی داروها
  • استفاده از داروهای غیرقانونی
  • سو مصرف الکل یا استفاده مزمن
  • مشکلات غده فوق کلیه
  • تومورهای غدد درون ریز خاص

 

علائم فشار خون بالا چیست؟

فشار خون بالا به طور کلی یک بیماری خاموش است. بسیاری از افراد هیچ علائمی را تجربه نخواهند کرد. ممکن است سالها یا حتی دهه ها طول بکشد تا شرایط به اندازه کافی شدید باشد که علائم آشکار شود. حتی در آن زمان ، این علائم ممکن است به مسائل دیگر نسبت داده شود.

 

علائم فشار خون شدید می تواند شامل موارد زیر باشد:

 

  • سردرد
  • تنگی نفس
  • خون دماغ شدن
  • گرگرفتگی
  • سرگیجه
  • درد قفسه سینه
  • تغییرات بصری
  • خون در ادرار

 

این علائم نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارند. در همه افراد مبتلا به فشار خون بالا اتفاق نمی افتد ، اما انتظار برای نشان دادن علائم این بیماری می تواند کشنده باشد.

بهترین راه برای آگاهی از فشار خون بالا ، اندازه گیری منظم فشار خون است. بیشتر مطب های پزشکان در هر قرار ملاقات فشار خون را می گیرند.

اگر فقط بصورت سالانه برای بررسی وضعیت جسمی به پزشک مراجعه می کنید، با پزشک خود در مورد خطرات مربوط به فشار خون بالا و سایر مواردی که ممکن است برای کمک به شما در کنترل فشار خون لازم باشد صحبت کنید.

به عنوان مثال ، اگر سابقه خانوادگی بیماری قلبی دارید یا عوامل خطرزای ابتلا به این بیماری را دارید ، ممکن است پزشک توصیه کند که فشار خون را دو بار در سال بررسی کنید. این به شما و پزشک کمک می کند تا قبل از بروز مشکل در مشکلات احتمالی باقی بمانند.

 

 

>برای خرید دستگاه اندازه گیری فشار خون کلیک نمایید 

 

 

تشخیص فشار خون بالا

تشخیص فشار خون بالا به اندازه ، اندازه گیری فشار خون ساده است. بیشتر مطب های پزشکان فشار خون را به عنوان بخشی از یک ویزیت معمول بررسی می کنند.

اگر فشار خون شما افزایش یافته باشد ، ممکن است پزشک در طی چند روز یا چند هفته از شما بخواهد که کنترل بیشتری داشته باشید. تشخیص فشار خون به ندرت فقط پس از یک بار مطالعه انجام می شود. پزشک شما باید شواهدی از یک مشکل پایدار را ببیند. به این دلیل که محیط شما می تواند به افزایش فشار خون کمک کند ، مانند استرسی که ممکن است با حضور در مطب پزشک احساس کنید. همچنین ، سطح فشار خون در طول روز تغییر می کند.

اگر فشار خون شما بالا بماند ، پزشک احتمالاً آزمایش های بیشتری برای رد کردن شرایط زمینه ای انجام می دهد. این آزمایشات می تواند شامل موارد زیر باشد:

 

  • آزمایش ادرار
  • غربالگری کلسترول و سایر آزمایشات خون
  • آزمایش فعالیت الکتریکی قلب با الکتروکاردیوگرام (EKG که گاهی اوقات به عنوان نوار قلب نیز خوانده می شود)
  • سونوگرافی از قلب یا کلیه های شما

 

این آزمایشات می تواند به پزشک شما کمک کند تا مشکلات ثانویه را که باعث افزایش فشار خون می شود ، تشخیص دهد. آنها همچنین می توانند تأثیرات فشار خون بالا بر اندام های شما را بررسی کنند.

در این مدت ممکن است پزشک درمان فشار خون شما را شروع کند. درمان زودرس ممکن است خطر آسیب دائمی شما را کاهش دهد.

 

 

چگونه می توان میزان فشار خون بالا را درک کرد

دو عدد فشار خون را ایجاد می کنند:

 

  • فشار سیستولیک: این عدد اول یا بالا است. این نشان دهنده فشار در رگهای شما هنگام ضربان قلب و خون رسانی خون است.
  • فشار دیاستولی: این عدد دوم یا پایین است. این عدد ، فشار در عروق بین ضربان قلب شما است.

 

پنج دسته میزان فشار خون را برای بزرگسالان تعریف می کنند:

 

  • سالم: میزان فشار خون سالم کمتر از 120/80 میلی متر جیوه (میلی متر جیوه) است.
  • بالا رفتن: تعداد سیستولیک بین 120 تا 129 میلی متر جیوه است و تعداد دیاستولیک کمتر از 80 میلی متر جیوه است. پزشکان معمولاً فشار خون بالا را با دارو درمان نمی کنند. در عوض ، پزشک شما ممکن است تغییر سبک زندگی را برای کاهش فشار شما پیشنهاد کند.
  • فشار خون مرحله 1: عدد سیستولیک بین 130 تا 139 میلی متر جیوه یا عدد دیاستولیک بین 80 تا 89 میلی متر جیوه است.
  • فشار خون مرحله 2: عدد سیستولی 140 میلی متر جیوه یا بیشتر یا عدد دیاستولی 90 میلی متر جیوه یا بالاتر است.
  • بحران فشار خون: تعداد سیستولیک بیش از 180 میلی متر جیوه یا عدد دیاستولیک بیش از 120 میلی متر جیوه است. فشار خون در این محدوده نیاز به توجه فوری پزشکی دارد. اگر علائمی مانند درد قفسه سینه ، سردرد ، تنگی نفس یا تغییرات بینایی در هنگام بالا رفتن فشار خون ایجاد شود ، نیاز به مراقبت های پزشکی در اورژانس است.
    میزان فشار خون با کاف فشار گرفته می شود. برای خواندن دقیق ، مهم است که شما یک کاف مناسب داشته باشید. یک کاف نامناسب ممکن است قرائت های نادرستی را ارائه دهد.

 

میزان فشار خون برای کودکان و نوجوانان متفاوت است. اگر شما میخواهید فشار خون فرزندتان را کنترل کنید ، می توانید برای نتیجه بهتر از پزشک فرزندتان مشورت بگیرید.

 

 

>برای خرید دستگاه اندازه گیری فشار خون کلیک نمایید 

 

 

روش های درمان فشار خون بالا

تعدادی از عوامل به پزشک کمک می کنند تا بهترین گزینه درمانی را برای شما تعیین کند. این عوامل شامل کدام نوع فشار خون بالا هستند و علل آن مشخص شده است.

 

روش های درمان فشار خون بالا
اگر پزشک شما فشار خون اولیه را تشخیص دهد ، تغییر سبک زندگی ممکن است به کاهش فشار خون بالا کمک کند. اگر تغییر در شیوه زندگی به تنهایی کافی نباشد ، یا اگر دیگر موثر نباشد ، پزشک ممکن است دارو تجویز کند.

 

روش های درمان فشار خون ثانویه 
اگر پزشک شما یک مسئله اساسی را در ایجاد فشار خون بالا کشف کند ، درمان بر روی آن شرایط دیگر متمرکز خواهد شد. به عنوان مثال ، اگر دارویی که شروع به مصرف آن کرده اید باعث افزایش فشار خون می شود ، پزشک داروهای دیگری را که این عارضه جانبی را ندارند آزمایش می کند.

 

گاهی اوقات ، با وجود درمان علت اصلی ، فشار خون بالا پایدار است. در این حالت ، پزشک ممکن است برای ایجاد تغییر در سبک زندگی و تجویز داروهایی برای کمک به کاهش فشار خون با شما همکاری کند.

برنامه های درمانی برای فشار خون بالا اغلب متحول می شوند. آنچه در ابتدا کار کرده است ممکن است با گذشت زمان کمتر مورد استفاده قرار گیرد. پزشک شما برای اصلاح درمان شما به کار شما ادامه خواهد داد.

 

دارو برای فشار خون بالا

بسیاری از افراد با داروهای فشار خون مرحله آزمایش و خطا را پشت سر می گذارند. ممکن است لازم باشد که داروهای مختلف را امتحان کنید تا زمانی که یک یا ترکیبی از داروها را برای شما مناسب پیدا کنید.

برخی از داروهایی که برای درمان فشار خون بالا استفاده می شوند عبارتند از:

 

  • بتا-بلاکرها: بتا-بلاکرها باعث می شوند ضربان قلب شما کندتر و با نیروی کمتر شود. این باعث کاهش میزان خون پمپ شده از طریق عروق با هر ضربان می شود که فشار خون را کاهش می دهد. همچنین هورمون های خاصی را در بدن شما مسدود می کند که می توانند فشار خون شما را افزایش دهند.
  • داروهای ادرار آور: سطح بالای سدیم و مایعات اضافی در بدن می تواند فشار خون را افزایش دهد. داروهای ادرار آور ، که به آنها قرص آب نیز گفته می شود ، به کلیه ها کمک می کند تا سدیم اضافی را از بدن شما خارج کنند. با خروج سدیم ، مایعات اضافی در جریان خون به درون ادرار حرکت می کند ، که به کاهش فشار خون کمک می کند.
  • مهارکننده های ACE: آنژیوتانسین ماده شیمیایی است که باعث سفت شدن و تنگ شدن رگ های خونی و دیواره شریان ها می شود. مهار کننده های ACE (آنزیم مبدل آنژیوتانسین) از تولید مقدار بیشتری از این ماده شیمیایی در بدن جلوگیری می کنند. این امر به شل شدن رگهای خونی و کاهش فشار خون کمک می کند.
  • انسداد گیرنده های آنژیوتانسین II (ARB): در حالی که هدف مهارکننده های ACE جلوگیری از ایجاد آنژیوتانسین است ، ARB از اتصال آنژیوتانسین با گیرنده ها جلوگیری می کند. بدون ماده شیمیایی ، رگ های خونی سفت نمی شوند. که به آرامش عروق و کاهش فشار خون کمک می کند.
  • مسدود کننده های کانال کلسیم: این داروها مقداری از کلسیم را به عضلات قلب قلب شما می بندند. این امر منجر به ضربان قلب کمتر و فشار خون پایین می شود. این داروها در رگ های خونی نیز کار می کنند و باعث آرامش و کاهش فشار خون می شوند.
  • آگونیست های آلفا 2: این نوع دارو باعث تغییر تکانه های عصبی می شود که باعث سفت شدن رگ های خونی می شود. این به رگ های خونی کمک می کند تا آرام شوند ، که باعث کاهش فشار خون می شود.

 

داروهای خانگی فشار خون بالا

تغییر سبک زندگی سالم می تواند به شما در کنترل عواملی که باعث فشار خون بالا می شوند ، کمک کند. در اینجا برخی از رایج ترین درمان های خانگی آورده شده است.

ایجاد یک رژیم غذایی سالم

یک رژیم غذایی مناسب برای قلب برای کمک به کاهش فشار خون بسیار حیاتی است. همچنین برای کنترل فشار خون بالا و کنترل خطر ابتلا به عوارض مهم است. این عوارض شامل بیماری قلبی ، سکته مغزی و حمله قلبی است.

 

یک رژیم غذایی مناسب برای قلب بر غذاهایی تأکید دارد که شامل موارد زیر است:

 

  • میوه ها
  • سبزیجات
  • غلات کامل
  • پروتئین های لاغر مانند ماهی
  • افزایش فعالیت بدنی

 

رسیدن به وزن سالم باید شامل فعالیت بدنی بیشتر باشد. علاوه بر کمک به کاهش وزن ، ورزش می تواند به کاهش استرس ، کاهش طبیعی فشار خون و تقویت سیستم قلبی عروقی کمک کند.

هدف داشته باشید هر هفته 150 دقیقه فعالیت بدنی متوسط داشته باشید. که حدود 30 دقیقه و پنج بار در هفته است.

 

رسیدن به وزن سالم

اگر اضافه وزن یا چاقی دارید ، کاهش وزن از طریق رژیم غذایی مناسب برای قلب و افزایش فعالیت بدنی می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

 

مدیریت استرس

ورزش یک روش عالی برای کنترل استرس است. فعالیت های دیگر نیز می تواند مفید باشد. این شامل:

 

  • مراقبه
  • تنفس عمیق
  • ماساژ
  • شل شدن عضله
  • یوگا یا تای چی

 

اینها همه تکنیک های اثبات شده کاهش استرس هستند. داشتن خواب کافی همچنین می تواند به کاهش سطح استرس کمک کند.

 

اتخاذ یک سبک زندگی تمیزتر

اگر سیگاری هستید ، سعی کنید آن را ترک کنید. مواد شیمیایی موجود در دود تنباکو به بافت های بدن آسیب می رساند و دیواره رگ های خونی را سفت می کند.

اگر مرتباً بیش از حد الکل مصرف می کنید یا به الکل وابسته هستید ، برای کاهش میزان نوشیدن و یا قطع کامل آن به دنبال کمک باشید. الکل می تواند فشار خون را افزایش دهد.

 

توصیه های رژیم غذایی برای افرادی که فشار خون بالا دارند

یکی از ساده ترین راه های درمان فشار خون و جلوگیری از عوارض احتمالی ، رژیم شما است. آنچه می خورید می تواند تا حد زیادی به کاهش یا از بین بردن فشار خون کمک کند.

در اینجا برخی از رایج ترین توصیه های غذایی برای افراد مبتلا به فشار خون بالا ذکر شده است.

 

گوشت کمتر ، گیاهان بیشتر بخورید

رژیم غذایی گیاهی راهی آسان برای افزایش فیبر و کاهش میزان سدیم و چربی اشباع و ترانس ناسالم است که از غذاهای لبنی و گوشت دریافت می کنید. تعداد میوه ها ، سبزیجات ، سبزیجات برگ دار و غلات سبوس دار را که می خورید افزایش دهید. به جای گوشت قرمز ، پروتئین های بدون چربی سالم مانند ماهی ، مرغ ، یا توفو را انتخاب کنید.

 

سدیم غذایی را کاهش دهید

افراد مبتلا به فشار خون بالا و افرادی که در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی هستند ممکن است نیاز به دریافت سدیم روزانه خود بین 1500 میلی گرم تا 2300 میلی گرم در روز داشته باشند. بهترین راه برای کاهش سدیم ، پختن غذاهای تازه بیشتر است. از خوردن غذاهای رستوران یا غذاهای بسته بندی شده که اغلب دارای مقدار زیادی سدیم هستند خودداری کنید.

 

شیرینی ها را کم کنید

غذاها و نوشیدنی های شیرین حاوی کالری خالی هستند اما محتوای غذایی ندارند. اگر چیز شیرینی می خواهید ، سعی کنید میوه های تازه یا مقادیر کمی شکلات تلخ بخورید که به این مقدار با شکر شیرین نشده اند. منابع معتبر نشان می دهد خوردن مرتب شکلات تلخ ممکن است فشار خون را کاهش دهد.

 

 

>برای خرید دستگاه اندازه گیری فشار خون کلیک نمایید 

 

 

فشار خون بالا در دوران بارداری

زنان مبتلا به فشار خون بالا می توانند نوزادان سالم را با وجود ابتلا به این بیماری به دنیا بیاورند. اما اگر در دوران بارداری تحت نظارت دقیق و کنترل نباشد ، می تواند برای مادر و کودک خطرناک باشد.

زنان مبتلا به فشار خون بالا بیشتر دچار عوارض می شوند. به عنوان مثال ، زنان باردار مبتلا به فشار خون بالا ممکن است عملکرد کلیه را کاهش دهند. نوزادانی که از مادران مبتلا به فشار خون بالا متولد می شوند ممکن است وزن کم داشته باشند یا زودرس به دنیا بیایند.

برخی از زنان ممکن است در دوران بارداری دچار فشار خون بالا شوند. انواع مختلفی از مشکلات فشار خون بالا ممکن است ایجاد شود. این وضعیت معمولاً پس از به دنیا آمدن کودک وارونه می شود. ایجاد فشار خون بالا در دوران بارداری ممکن است خطر ابتلا به فشار خون بالا در زندگی را افزایش دهد.

پره اکلامپسی
در برخی موارد ، زنان باردار مبتلا به فشار خون بالا ممکن است در دوران بارداری خود دچار پره اکلامپسی شوند. این وضعیت افزایش فشار خون می تواند باعث عوارض کلیه و سایر اعضای بدن شود. این می تواند منجر به سطح بالای پروتئین در ادرار ، مشکلات عملکرد کبد ، مایعات در ریه ها یا مشکلات بینایی شود.

با بدتر شدن این شرایط ، خطرات مادر و کودک افزایش می یابد. پره اکلامپسی می تواند منجر به اکلامپسی شود که باعث تشنج می شود. مشکلات فشار خون بالا در بارداری همچنان یکی از دلایل مهم مرگ مادران در ایالات متحده است. از عوارض نوزاد می توان به وزن کم هنگام تولد ، تولد زود هنگام و مرده زایی اشاره کرد.

درمان رایج پره اکلامپسی خفیف یا مسمومیت حاملگی کنترل فشار خون، رژیم غذایی و تجویز سولفات منیزیم است.. اگر در دوران بارداری به این بیماری مبتلا شوید ، پزشک از نزدیک شما را از نظر عوارض کنترل می کند.

 

تأثیر فشار خون بالا بر بدن چیست؟

از آنجا که فشار خون بالا اغلب یک وضعیت خاموش است ، می تواند سال ها قبل از آشکار شدن علائم به بدن شما آسیب برساند. اگر فشار خون بالا درمان نشود ، ممکن است با عوارض جدی ، حتی کشنده ای روبرو شوید.

عوارض فشار خون بالا شامل موارد زیر است:

 

عروق آسیب دیده

عروق سالم انعطاف پذیر و قوی هستند. خون از طریق عروق و عروق سالم به طور آزاد و بدون مانع جریان می یابد.

فشار خون بالا باعث سخت شدن ، تنگ شدن و کشش عروق می شود. این آسیب رساندن چربی های رژیم در رگ های شما و محدود کردن جریان خون را آسان می کند. این آسیب می تواند منجر به افزایش فشار خون ، انسداد و در نهایت ، حمله قلبی و سکته مغزی شود.

 

قلب آسیب دیده
فشار خون بالا باعث می شود قلب شما بیش از حد کار کند. افزایش فشار در رگهای خونی ، عضلات قلب را مجبور می کند که بیشتر و بیشتر از فشار قلب سالم به پمپاژ بپردازند.

این ممکن است باعث بزرگ شدن قلب شود. بزرگ شدن قلب خطر ابتلا به موارد زیر را افزایش می دهد:

 

  • نارسایی قلبی
  • آریتمی
  • مرگ ناگهانی قلب
  • حمله قلبی

 

مغز آسیب دیده
مغز شما برای تأمین درست عملکرد خود به تأمین سالم خون غنی از اکسیژن متکی است. فشار خون بالا می تواند میزان خون رسانی مغز شما را کاهش دهد:

 

  • انسداد موقت جریان خون در مغز حملات ایسکمی گذرا (TIA) نامیده می شود.
  • انسداد قابل توجه جریان خون باعث مرگ سلول های مغزی می شود. این به عنوان سکته مغزی شناخته می شود.

 

فشار خون کنترل نشده ممکن است بر حافظه و توانایی یادگیری ، یادآوری ، صحبت و استدلال شما تأثیر بگذارد. درمان فشار خون بالا اغلب اثرات فشار خون کنترل نشده را پاک یا معکوس نمی کند. با این وجود خطرات مربوط به مشکلات آینده را کاهش می دهد.

 

فشار خون بالا: نکاتی برای پیشگیری

اگر عوامل خطر ابتلا به فشار خون بالا دارید ، اکنون می توانید برای کاهش خطر ابتلا به بیماری و عوارض آن گام بردارید.

 

غذاهای سالم را به رژیم خود اضافه کنید

به آهستگی به سمت خوردن وعده های بیشتر گیاهان سالم برای قلب خود حرکت کنید. روزانه بیشتر از هفت وعده میوه و سبزی بخورید. سپس هدف قرار دادن یک وعده بیشتر در روز به مدت دو هفته است. پس از این دو هفته ، هدف خود را به اضافه کردن یک وعده بیشتر اضافه کنید. هدف این است که روزانه ده وعده میوه و سبزی بخورید.

 

نحوه فکر شما در مورد بشقاب متوسط ​​شام را تنظیم کنید

به جای داشتن گوشت و سه طرف ، ظرفی درست کنید که از گوشت به عنوان چاشنی استفاده می کند. به عبارت دیگر ، به جای خوردن یک استیک با سالاد کناری ، یک سالاد بزرگتر بخورید و روی آن را با قسمت کوچکتر استیک بریزید.

 

شکر را حذف کنید

سعی کنید غذاهای شیرین شده با شکر ، از جمله ماست های طعم دار ، غلات و نوشابه های شیرین را در حذف کنید. غذاهای بسته بندی شده قند غیرضروری را پنهان می کنند ، بنابراین حتما برچسب ها را بخوانید.

 

اهداف کاهش وزن را تعیین کنید

به جای یک هدف دلخواه برای “کاهش وزن” ، با پزشک خود در مورد یک وزن مناسب برای خود صحبت کنید. منبع معتبر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) هدف کاهش وزن هفته ای یک تا دو پوند را توصیه می کند. این بدان معنی است که شروع به خوردن 500 کالری در روز کمتر از آنچه معمولاً می خورید ، کنید. سپس تصمیم بگیرید که برای رسیدن به آن هدف می توانید چه فعالیت بدنی را شروع کنید. اگر انجام پنج شب در هفته برای انجام برنامه ریزی شما خیلی سخت است ، یک شب بیشتر از آنچه در حال حاضر انجام می دهید ، هدف بگیرید. وقتی که به راحتی در برنامه شما قرار می گیرد ، یک شب دیگر اضافه کنید.

 

فشار خون خود را مرتباً کنترل کنید

بهترین راه پیشگیری از بروز عوارض و جلوگیری از بروز مشکلات ، ابتلا به فشار خون زود هنگام است. می توانید برای اندازه گیری فشار خون به مطب پزشک مراجعه کنید ، یا ممکن است پزشک از شما بخواهد یک کاف فشار خون بخرید و در خانه قرائت کنید.

اطلاعاتی را در مورد فشار خون خود ثبت کرده و آن را به قرارهای منظم با پزشک خود برسانید. این می تواند به پزشک شما کمک کند تا مشکلات احتمالی را قبل از پیشرفت بیماری مشاهده کند.

 

 

 

برای خرید دستگاه اندازه گیری فشار خون کلیک نمایید 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *