آموزشی

راهنمای خرید پالس اکسیمتر خوب و دقیق

پالس اکسیمتر خوب

پالس اکسیمتر خوب

اگر به دنبال یک پالس اکسیمتر خوب برای استفاده در خانه هستید؟ در این مقاله ویژگی و مواردی را که باید قبل از خرید پالس اکسیمتر به آنها توجه کنید، توضیح می دهیم.

پالس اکسیمتر چیست؟

پالس اکسیمتر ها دستگاه‌ های پزشکی کوچکی هستند که به شما امکان می‌دهند موارد بهداشتی مهمی مانند میزان سطح اکسیژن خون و ضربان نبض را در خانه اندازه گیری کنید و در صورت نیاز به مشاوره و درمان آنها را با پزشک خود در میان بگذارید. برای اطلاعات بیشتر می توانید مطالب پالس اکسیمتر چیست و نحوه کار با دستگاه پالس اکسیمتر را مطالعه کنید.

در این مقاله، ما مواردی مانند مشخصات پالس اکسیمتر خوب و ارزان، قیمت پالس اکسیمتر خوب و قیمت پالس اکسیمتر بیمارستانی را مورد بررسی قرار داده و توضیح می‌دهیم. همچنین ویژگی‌های کلیدی که برای خرید پالس اکسیمتری ارزش دارد را به شما نشان داده و اینکه چگونه تصمیم بگیرید که آیا خرید پالس اکسیمتر برای شما مناسب است یا خیر. پس با مجله پزشکی درمان مدیکال همراه باشید.

 

آیا به دستگاه پالس اکسیمتر نیاز دارم؟

این مورد به شرایط و بیماری شما بستگی دارد و پزشک معمولاً به شما توصیه می کند که به پالس اکسی متر نیاز دارید یا خیر. پالس اکسیمتر ابزارهای نظارتی کاربردی و مفیدی هستند که در خانه برای گروه‌های خاصی از افراد مانند افرادی که مستعد نارسایی تنفسی هستند، از یک بیماری مزمن تنفسی رنج می‌برند، درگیری ریه به دلیل ویروس کرونا یا نیاز به اکسیژن درمانی دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. برای این دسته از بیماران، کاهش سطح اکسیژن خون می تواند به موارد بسیار جدی تری از بیماری اشاره کند. در طول همه‌گیری ویروس کرونا، برخی از پزشکان خرید پالس اکسی‌متر را برای آزمایش سطح اکسیژن خون در خانه به عنوان یک اقدام احتیاطی پیشنهاد کرده‌اند تا در صورت درگیری شدید ریه بتوان اقدامات پیشگیرانه و درمانی را انجام داد. توصیه مهم این است که بدون توصیه و نظارت یک متخصص پزشکی به این دستگاه ها اعتماد نکنید و خودسرانه خوددرمانی نکنید. دستگاه پالس اکسیمتر جایگزین توصیه های پزشکی نیست و هرگونه نظارت در خانه باید زیر نظر متخصص پزشکی باشد.

 

قیمت پالس اکسیمتر خوب چقدر است؟

قیمت پالس اکسیمتر انگشتی معمولاً بین حدود 80 هزار تا 2 میلیون تومان است، اگرچه رنج قیمت ها می تواند متفاوت باشد. برای داشتن یک پالس اکسیمتر عالی، لزوماً نیازی به پرداخت هزینه بیشتری نیست. برخی از بهترین مدل ها برای استفاده در خانه، کمتر از 250 هزار تومان قیمت دارند. اما اگر به دنبال ویژگی های خاصی هستید (مانند عملکرد شاخص پرفیوژن یا صفحه نمایش بزرگتر)، این ویژگی ها معمولاً هزینه بیشتری برای شما در بر خواهد داشت. موارد دیگری مانند کیفیت ساخت که منجر به افزایش طول عمر دستگاه می شود، مدت زمان گارنتی دستگاه، حتی برند و مارک دستگاه پالس اکسیمتر که در قیمت دستگاه اکسیژن ساز خون تاثیر دارد می توان اشاره نمود.

شما باید هزینه استفاده از باتری ها را نیز در نظر بگیرید، تمام پالس اکسیمترها معمولا از باتری نیم قلمی AAA استفاده می کنند، اما ممکن است با برخی از آنها برخورد کنید که از باتری قلمی AA استفاده می کنند. در دستگاه پالس اکسیمتر به دلیل مکانیزم آن، شارژ باتری می تواند خیلی سریع تمام شود، به خصوص اگر به طور منظم از آن استفاده می کنید، بنابراین اگر به خواندن منظم نیاز دارید، از باتری آلکالاین (فرقی ندارد از چه برندی باشد) به دلیل قدرت و طول عمر بیشتر استفاده نمایید و حتما باتری های یدکی و اضافی در اختیار داشته باشید.

 

مشخصات پالس اکسیمتر خوب

ممکن است با خواندن برخی از اصطلاحات و کلمات استفاده شده در مقالات مرتبط با مشخصات پالس اکسیمتر گیج شوید اما در زیر برخی از این موارد را برای شما عنوان کرده ایم که شما بتوانید، سریع‌ترین و دقیق‌ترین نوع پالس اکسیمتر را انتخاب و اینکه نحوه استفاده از کدام یک راحت‌تر است را جستجو کنید.

 

خواندن SpO2

SpO2 اندازه گیری میزان اکسیژن در خون شما است. این ویژگی از مهمترین ویژگی های هر پالس اکسیمتری است، که این دستگاه برای اندازه گیری میزان اکسیژن خونطراحی شده است. نمایش Spo2 کمتر از 92٪ (یا 88٪ برای افراد مبتلا به بیماری مزمن انسدادی ریه) می تواند نشان دهده این باشد که فرد به شدت بیمار است و نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد.

 

ضربان نبض (ضربان قلب)

ضربان نبض تعداد دفعاتی است که قلب شما در دقیقه می‌زند. برای یک فرد بزرگسال سالم، این تعداد معمولاً حدود 60 تا 100 ضربه در دقیقه است. در اکثر پالس اکسیمترها این عدد با مخفف PRbpm نمایش داده می‌شود، اما می‌تواند به شکل یک نمودار میله‌ای یا شکل موج پلتیسموگرافی باشد (منحنی پیوسته ضربان قلب شما را نشان می‌دهد).

 

شاخص پرفیوژن (PI)

این شاخص نسبت خون ضربان دار به خون غیرضربان را در انگشت شما اندازه گیری می کند و به عنوان نشانه ای از قدرت جریان خون شما استفاده می شود. معمولا این شاخص کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. شاخص پرفیوژن بالاتر به معنای جریان خون بیشتر در انگشت و شاخص پرفیوژن پایین تر به معنی کاهش جریان خون در انگشت است.

 

سیستم هشدار (آلارم)

با تنظیم کردن قابلیت سیستم هشدار (آلارم)، به محض کم شدن میزان اکسیژن موجود در خون با دادن هشدار شما را متوجه وضعیت نامناسب خودتان یا بیمار می کند.

 

چرخش صفحه نمایش

اکثر پالس اکسیمترها به شما این امکان را می دهند که صفحه نمایشگر را یا فشار دادن دکمه روشن خاموش، بچرخانید تا زمانی که دستگاه روی انگشت شما قرار دارد، خواندن آن برای شما یا افراد دیگر آسان تر شود.

 

صفحه نمایش OLED

اکثر دستگاه ها دارای صفحه نمایش LCD اولیه هستند، اما تعداد انگشت شماری صفحه نمایش OLED کمی پیشرفته تر دارند.

 

گواهینامهٔ بین‌المللی

داشتن گواهینامه های بین المللی از مراکز مهمی مانند FDA (ادارهٔ مواد غذایی و دارویی ایالات متحدهٔ آمریکا)، EMA (آژانس دارویی اروپا) و یا CE (استانداردهای اتحادیه اروپا برای بهداشت، ایمنی و حفاظت از محیط زیست) می تواند از ویژگی های بسیار مهم یک پالس اکسیمتر خوب باشد.

 

گارانتی معتبر شرکتی

داشتن گارانتی معتبر شرکتی می تواند خیال شما را از بابت خرابی احتمالی و عدم کارکرد مناسب دستگاه راحت کند.

 

خاموشی خودکار

یکی از نکاتی که در زمان خرید پالس اکسیمتر باید به آن توجه کرد قابلیت خاموشی خودکار است. این قابلیت با توجه به بازه زمانی کاری منبع تغذیه می تواند برای شما موجب صرفه جویی شود. عملکرد به این صورت است که چند ثانیه پس از خارج کردن انگشت از دستگاه، به صورت خودکار پالس اکسیمتر خاموش می شود.

 

از کجا پالس اکسیمتر بخریم؟

اگر تصمیم به خرید پالس اکسیمتر دارید، در ابتدا باید فروشگاهی معتبر را انتخاب کنید تا اگر مشکلی برای دستگاه به وجود آمد، پاسخگوی شما باشند و شما را راهنمایی نمایند. اگر قصد خرید به صورت آنلاین را دارید حتما وبسایت مورد نظر دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشد. فروشگاه اینترنتی درمان مدیکال که دارای پروانه کسب اتحادیه کالا پزشکی و همچنین نماد اعتماد الکترونیکی می باشد، می تواند شما را برای انتخاب و خرید پالس اکسیمتر  راهنمایی و مشاوره نماید.

 

معرفی تعدادی پالس اکسیمتر خوب در بازار

در زیر تعدای از پالس اکسیمترهای خوب در بازار جهت معرفی و خرید برای شما عزیزان آورده شده است:

 

  • پالس اکسیمتر یانکر مدل YK-81C

پالس اکسیمتر یانکر مدل YK-81C با وزنی سبک و جمع و جور اینجاست تا زندگی شما را راحت تر کند. دستگاه پالس اکسیمتر یانکر مخصوص اندازه گیری اشباع اکسیژن خون (Sp02) و میزان ضربان قلب می باشد. استفاده از این پالس اکسیمتر بسیار آسان است و با استفاده از دکمه پاور دستگاه روشن و به سادگی انگشت را درون دستگاه و بر روی سنسور قرار دهید ، مقدار اشباع اکسیژن خون (SpO2) و ضربان نبض در کوتاه ترین زمان روی صفحه نمایش داده می شود.

با کلیک برروی نام پالس اکسیمتر یانکر می توانید به صفحه این پالس اکسیمتر رفته و مشخصات، قیمت و ویدیو معرفی و آموزش استفاده از پالس اکسیمتر یانکر مدل YK-81C را مشاهده نمایید.

 

پالس اکسیمتر یانکر مدل YK-81C

 

  • پالس اکسیمتر چویس مد

پالس اکسیمتر چویس مد دقیق و قابل اطمینان – SpO2 (میزان اشباع اکسیژن خون) ، ضربان نبض و قدرت نبض خود را به طور دقیق در 10 ثانیه تعیین کنید و آن را به راحتی روی صفحه نمایش بزرگ دیجیتال LED نشان دهید. FULL SPO2 VALUE – تنها پالس اکسی متر LED که می تواند تا 100٪ را برای SpO2 بخواند و نمایش دهد. علاقه مندان به ورزش / سلامتی – برای علاقه مندان به ورزش مانند کوهنوردان ، اسکی بازان ، دوچرخه سواران یا هر کسی که علاقه به اندازه گیری میزان SpO2 و نبض خود دارد. SpO2 و Pulse Rate اکنون به جای دوری از کاربر برای خوانایی آسان روبرو هستند.
دامنه وسیعی از انگشتان را جمع می کند – محفظه انگشت با سیستم فنر SMART. برای سنین 12 سال به بالا کار می کند.

با کلیک برروی نام پالس اکسیمتر چویس مد می توانید به صفحه این پالس اکسیمتر رفته و مشخصات و قیمت پالس اکسیمتر چویس مد را مشاهده نمایید.

 

پالس اکسیمتر چویس مد مدل MD300C29

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *