آموزشی

چگونه از بالش طبی استفاده کنیم؟

چگونه از بالش طبی استفاده کنیم؟

 

بالش طبی می تواند زندگی و خواب شما را دگرگون نماید. معمولا یکی از دلایلی که افراد با درد ناحیه گردن و یا سردرد و یا با خستگی از خواب بیدار میشوند عدم استفاده از بالش استاندارد می باشد. بالش های طبی با بالش های معمولی تفاوت هایی دارد که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. اما چگونگی استفاده از بالش طبی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است در این مقاله ما به این موضوع که چگونه از بالش طبی استفاده کنیم نیز خواهیم پرداخت و از مزایا و انواع بالش های طبی سخن به میان خواهیم پرداخت. در ادامه با درمان مدیکال سایت تجهیزات پزشکی همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در این باره در اختیار شما قرار دهیم.

بالش طبی چیست؟

بالش طبی با بالش های معمولی متفاوت می باشد. این نوع بالش ها برای محافظت از سر و گردن در هنگام خواب به وجود آمده اند. همچنین سبب می‌ شوند افراد به واسطه آن خواب راحت و پر از آرامشی را تجربه کنند. درون این بالش ها یک فوم مخصوص قرار گرفته است. این فوم می‌ تواند به خوبی از گردن و سر افراد در هنگام خواب محافظت کند. این بالش ها مزیت‌ های بسیار زیادی دارند. افرادی که با مشکلات خروپف درگیر هستند با استفاده از این بالش می توانند تا حدود زیادی مشکل خود را برطرف نمایند. این بالش ها مزیت های بسیار زیادی دارند. همچنین این بالش ها می توانند از به وجود آمدن آرتروز در ناحیه گردن جلوگیری نمایند. مواد اصلی که در ساخت این بالش ها به کار برده شده است پلی اورتان می باشد. پلی اورتان این خاصیت را دارد که در اثر هر فشار تغییر شکل دهد.

با هر فشاری که به این بالش وارد می شود شکل سر و گردن افراد را به خود می گیرد. همچنین این ویژگی سبب جلوگیری از فشار مضاعف بر ناحیه سر و گردن افراد می شود. بعد از بلند کردن سر خود از روی این بالش های طبی مجدد به حالت اولیه خود باز می‌گردند. بر اساس آمار و تحقیقات صورت گرفته شده، محققان متوجه شدند که این نوع بالش ها می توانند از فشار مضاعف بر روی سر و گردن جلوگیری کرده و باعث بهبود کیفیت خواب شوند. استفاده از بالش های طبی سبب می‌ شود تا افراد خوابی پر از آرامش را تجربه کنند و در هنگام صبح با سردرد و گردن درد از خواب بیدار نشوند.

 

بالش طبی چیست؟

 

مزایای استفاده از بالش طبی

استفاده از بالش طبی سبب می‌ شود تا افراد از به وجود آمدن بیماری آرتروز در ناحیه گردن جلوگیری کنند. همانطور که در بالا اشاره کردیم این بالش ها دارای مزایای بسیار زیادی می باشند. به همین دلیل افراد زیادی تمایل دارند از این بالش ها استفاده کرده و از مزیت‌ های آن بهره‌مند شوند. می توان گفت مهمترین مزیت استفاده از بالش طبی قرار گرفتن صحیح سر و گردن در هنگام خواب می باشد. افرادی که از این بالش در هنگام خواب استفاده می‌ کنند می‌ توانند نحوه قرار گرفتن سر و گردن و ستون فقرات خود را در هنگام خواب اصلاح کنند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید استفاده از این بالش ها سبب می شود از وارد شدن فشار به قسمت های دیگر مانند شانه و کمر و … جلوگیری به عمل آید. این بالش ها می توانند سلامت بدن را افزایش داده و به حفظ ایمنی بدن بسیار کمک کنند.

یکی دیگر از مزیت های استفاده از بالش طبی جلوگیری از رفلاکس معده می باشد. متخصصان برای جلوگیری از سردرد های مزمن آرتروز و بیماری های دیگر استفاده از این نوع بالش ها را به بیماران تجویز می کنند. این بالش ها می توانند به تسکین درد بسیار کمک کنند. همچنین از عوارض خوابیدن ناصحیح جلوگیری نمایند. افراد زیادی که در هنگام خواب با مشکل خروپف کردن مواجه هستند. با استفاده از این نوع بالش ها توانستند تا حدود بسیار زیادی این مشکل خود را برطرف نمایند.

پس یکی دیگر از مزیت های استفاده از بالش طبی جلوگیری از خروپف در هنگام خواب می باشد. بر اساس تحقیقاتی که محققان انجام دادند متوجه شدند که بالش های معمولی در طولانی مدت می توانند سبب به وجود آمدن چین و چروک بر روی پوست در هنگام خواب شوند. این بالش ها به دلیل نرم بودن و شکل پذیری با حالت سر و گردن می توانند فشار بسیار کمی به صورت وارد کنند. همچنین در دراز مدت از ایجاد چین و چروک بر روی صورت جلوگیری به عمل آورند.

افراد بسیار زیادی در هنگام خواب با مشکل پف زیر چشم مواجه می شوند. اگر سر پایین تر از حد معمول در هنگام خواب قرار بگیرد باعث جمع شدن مایعات در زیر چشم شده و مشکل پف چشم را ایجاد می‌ کند. این بالش ها می توانند تا حدود زیادی این مشکل را برطرف نمایند. همچنین از پف زیر چشم جلوگیری کنند. در نظر داشته باشید در هنگام خواب سر و گردن و ستون فقرات باید در یک راستا و همسو هم قرار بگیرند تا فشاری بر روی این نواحی وارد نشود. این بالش ها سبب می شوند که ستون فقرات و گردن در یک راستا بوده و در هنگام خواب فشار مضاعفی به این نواحی وارد نشود.

انعطاف پذیری که در بالش های طبی وجود دارد سبب بهبود گردش جریان خون در بدن می شود. هرچقدر گردش جریان خون در بدن بهتر صورت بگیرد سبب کاهش درد ها در ناحیه گردن و کمر می شود. مزیت های دیگر استفاده از بالش طبی کاهش تعریق شبانه می باشد‌. این مزیت برای افرادی که دچار تعریق های بسیار زیاد شبانه هستند بسیار مهم است. همچنین این بالش ها می توانند فشار را به صورت یکنواخت در کل نواحی سر و گردن پخش کنند. یا از وارد شدن فشار مضاعف بر روی نواحی مانند دهان و فک جلوگیری نمایند. این مزیت برای افرادی که دچار دندان قروچه شبانه هستند یک مزیت بسیار مهم و عالی می باشد.

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب بالش طبی

تفاوت بالش طبی و بالش معمولی

در مطالب بالا در رابطه با مزایای استفاده از بالش طبی مطالبی را خدمت شما ارائه کردیم‌. حال می خواهیم به بررسی تفاوت های این بالش با بالش های معمولی بپردازیم. همانطور که عنوان کردیم درون بالش های طبی از پلی اورتان استفاده شده است. این فوم خاصیت شکل پذیری بسیار بالایی دارد. به گونه‌ای که در اثر فشار گردن و سر افراد شکل دقیق گردن و سر را گرفته و سبب جلوگیری از فشار زیاد بر این نواحی می شود. همچنین این فوم خاصیت برگشت پذیری بسیار سریع نیز دارد. اگر فردی سر و گردن خود را از روی این بالش بردارد، سریعا بالش های طبی به حالت اولیه خود برمی گردند.

اما در نظر داشته باشید در بالش های معمولی این خاصیت وجود ندارد. افراد در زمانی که سر خود را بر روی بالش قرار می دهند یک فشار بسیار زیاد بر نواحی گردن و سر خود احساس می‌ کنند. یکی دیگر از تفاوت های بالش های طبی با بالش های معمولی کیفیت ساخت آن ها و طول عمرشان می باشد. این بالش ها از کیفیت ساخت بالا و از طول عمر بسیار زیادی برخوردار هستند. بالش های طبی بر عکس بالش های معمولی خاصیت ضد باکتری و میکروب دارند. مانع جذب گرد و غبار و آلودگی ها می شوند و می‌توانند از بروز حساسیت های پوستی جلوگیری کنند.

اما بالش های معمول این خاصیت را نداشته و در طولانی مدت و در صورت رعایت نکردن بهداشت می توانند جوش های صورت و حساسیت های پوستی را به وجود آورند. در بالش های طبی به دلیل نوع فومی که درون آن ها به کار رفته است، فشار به سر و گردن وارد نمی‌ شود و این بالش ها می توانند سر و ستون فقرات را در یک راستا قرار دهند. اما بالش های معمولی این خاصیت را نداشته و نمی‌ توانند به صورت اصولی و درست ستون فقرات و سر و گردن را در یک راستا و همسو با هم در هنگام خواب قرار دهند. از دیگر تفاوت های بالش های طبی و بالش های معمولی کاهش تعریق در هنگام خواب شبانه می باشد. این بالش ها توانایی کاهش تعریق افراد در هنگام خواب را دارند.

 

تفاوت بالش طبی و بالش معمولی

 

انواع بالش طبی

استفاده از بالش طبی سبب شده است که افراد بتوانند خواب بسیار با کیفیتی را تجربه نمایند‌. البته در نظر داشته باشید که بالش های طبی دارای انواع بسیار مختلفی هستند که افراد می‌ توانند با توجه به خواسته و نیاز خود یکی از انواع این بالش ها را خریداری کرده و از آن استفاده کنند. حال قصد داریم به بررسی انواع متکا طبی بپردازیم. بالش شیاردار، بالش گردنی، بالش آرتروز، بالش مخصوص تنگی نفس، بالش مخصوص نشیمنگاه، بالش زانو، بالش دوران بارداری، بالش مخصوص مادران شیرده و بالش صندلی و… جزو انواع مختلف بالش های طبی می باشند که افراد با توجه به نیاز خود می توانند یکی از این بالش ها را تهیه و از آن به صورت درست و اصولی استفاده نمایند.

هر کدام از این بالش ها برای موارد خاصی طراحی و تولید شده اند. به عنوان مثال بالش مخصوص دوران بارداری برای ماه های آخر بارداری بانوان طراحی گردیده است. بانوانی که در ماه های آخر بارداری خود قرار دارند می‌ توانند از این بالش استفاده کرده و آن را در زیر شکم خود قرار دهند. به این صورت از وارد شدن فشار بیش از حد به کمرشان جلوگیری به عمل بیاید. این کار سبب می‌ شود که مادران باردار در ماه های آخر بارداری خوابی پر از آرامش و راحتی را تجربه کنند.

 

چگونگی استفاده از انواع بالش طبی

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه از بالش طبی استفاده کنیم. همچنین چگونگی استفاده از بالش طبی به چه صورت است. البته بستگی دارد که شما از چه نوع بالش طبی می‌خواهید استفاده نمایید‌. چون هر کدام از این بالش ها طرز استفاده جداگانه و گوناگونی دارند. اکثر افراد از این بالش ها در زیر سر و گردن خود استفاده می‌ کنند تا بتوانند خواب بسیار با کیفیتی را تجربه نمایند. نحوه استفاده از بالش طبی برای آرتروز گردن به سه طریق می باشد.

روش اول برای استفاده از بالش طبی آرتروز گردن به این صورت است که شما باید سر و گردن خود را بر روی قسمت نرم و پهن این بالش قرار دهید. در روش دوم می توانید سر خود را بر روی قسمت فیبر متوسط این بالش گذاشته و خواب راحت و دلپذیر را تجربه نمایید. در روش سوم شما باید گردن خود را بر روی قسمت نرم و فیبر نرم این بالش بگذارید. همانطور که عنوان کردیم استفاده از این بالش ها به نوع بالش طبی بستگی دارد. اما در نظر داشته باشید استفاده از بالش طبی عملکرد خاصی ندارد و شما با توجه به نوع این بالش ها می توانید از مزیت های آن بهره مند شوید.

جهت خرید انواع بالش طبی ارزان قیمت می توانید از لینک بالش طبی اقدام نمایید.

 

چگونگی استفاده از انواع بالش طبی

 

جمع بندی در رابطه با چگونگی استفاده از بالش طبی

اگر شما با سر درد و گردن درد از خواب بیدار می‌شوید و در ناحیه سر و گردن خود درد شدیدی را احساس می‌ کنید می‌ توانید با استفاده از بالش طبی تا حدود بسیار زیادی این مشکل خود را برطرف کرده و از وارد شدن فشار بیش از حد به این نواحی جلوگیری به عمل آورید. البته در نظر داشته باشید تنها استفاده از بالش طبی نمی‌ تواند از فشار وارد شده بر این نواحی جلوگیری نماید.  شما باید نوع خوابیدن خود را نیز اصلاح کرده و از خوابیدن بر روی شکم جلوگیری به عمل آورید. افرادی که دچار خواب ناآرام هستند همواره در طول روز کسل می باشند. داشتن خواب با کیفیت و پر از آرامش سبب می‌ شود تا افراد بتوانند روزی پر از انرژی را شروع کرده و به کارها و فعالیت روزمره خود برسند. پس در نظر داشته باشید یکی از روش های رسیدن به این مقصود استفاده از بالش طبی با کیفیت و بسیار مناسب می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *