آموزشی

گن ساعت شنی چیست؟

گن ساعت شنی چیست؟

 

گن ساعت شنی چیست؟ تناسب اندام، خوش فرم بودن بدن و زیبایی پوست و مو دغدغه هایی هستند که همیشه وجود داشته اند؛ اما در حال حاضر هر کدام از این مسائل تبدیل به موقعیت های چالش برانگیزتری شده است. به طوری که مردان و زنان بیشماری درگیر آن هستند. به خصوص برای بانوان، تناسب اندام به ویژه نداشتن شکم و پهلو اهمیت بیشتری دارد. آنها برای رسیدن به اندام ایده آل، یعنی بدون وجود چربی دور شکم و پهلو، متدهای مختلفی را امتحان می کنند. جراحی، قرص های لاغری، ورزش، کمربند لاغری و کاربرد انواع گن، روش هایی هستند که اغلب خانم ها و آقایان با آنها آشنایی دارند. برخی بانوان راهکارهای پرمخاطره مثل جراحی و قرص های لاغری را انتخاب می کنند که متاسفانه پیامدهای منفی زیادی به همراه دارند. حتی ممکن است جان خود را از دست بدهند. از نظر متخصصین تناسب اندام، استفاده از انواع گن مثل گن لاغری ساعت شنی جزو کم خطرترین راه حل های خلاص شدن از چربی پهلو ها و شکم می باشد. گن ساعت شنی چیست ، چه عملکردی دارد، مزیت های آن چیست و تفاوت آن با سایر گن ها جزو پرسش های رایجی است که ذهن مخاطبان را درگیر کرده است. در این مقاله از فروشگاه درمان مدیکال به بررسی این موارد خواهیم پرداخت و شما را به صورت کامل با گن ساعت شنی و کاربرد و تاثیر آن آشنا خواهیم کرد.

 

گن ساعت شنی چیست؟

گن ساعت شنی چیست، اولین پرسشی که بعد از شنیدن گن ساعت شنی در ذهن افراد شکل می گیرد این است که گن ساعت شنی چیست؟. گن لاغری ساعت شنی نوعی گن لاغری است که برای کاهش سایز دور کمر و چربی های اضافه شکم و پهلو به کار برده می شود. این محصول کمک می کند تا فرم بدن زیباتر شده و از انجام روش های سختی مثل جراحی و قرص های لاغری بی نیاز شوید. گن های ساعت شنی با هدف اینکه وضعیت بدن را به شکل ساعت شنی در آورند ساخته شدند.

البته زمانی که ایده ساخت انواع گن در ذهن سازندگان شکل گرفت، هدف فقط فرم دادن به بدن نبوده؛ بلکه تسکین دردهای عضلانی هنگام فعالیت های بدنی نیز مد نظر بوده است. جنس گن های لاغری مثل مدل ساعت شنی از لاتکس می باشد که از نوعی صمغ گیاهی ساخته و مانع خروج گرما در ناحیه شکم و پهلو می شود. کارکرد اصلی گن لاغری ساعت شنی این است که بدن تان را از زیر سینه تا باسن فشرده می کند و فرمی شبیه به ساعت شنی به بدن تان می دهد. حالا که به پرسش گن ساعت شنی چیست، پاسخ داده شد، می توانیم درباره انواع گن های ساعت شنی صحبت کنیم.

 

انواع گن های ساعت شنی

بیشتر افراد فکر می کنند که فقط بانوان از گن ساعت شنی استفاده می کنند. در حالی که آقایان نیز می توانند از انوع مدل های گن ساعت شنی استفاده کنند. هر چند که بین گن های مردانه و زنانه تفاوت هایی وجود دارد؛ اما در کل می توان آنها را در گروه های ذیل طبقه بندی کرد. هر کدام از انواع گن های ساعت شنی دارای ویژگی منحصربه فرد خود می باشند و شما می توانید با توجه به وضعیت بدن تان یکی از آنها را انتخاب کنید.

  • گن لاغری بند دار یا سوتینی

اگر بالا تنه گوشتی، شکم و پهلو دارید، انتخاب گن بنددار بسیار مناسب است. معمولا افرادی که تنه گوشتی دارند، نمی توانند از گن کمری استفاده کنند؛ زیرا وقتی مشغول جمع کردن شکم و پهلو هستند،گوشت های بالاتنه بیشتر به چشم می خورد. گن بنددار دارای دو مدل بند سوتینی و بند ثابت است. اندازه بندها در مدل سوتینی قابل تغییر می باشند، در حالی که در نوع ثابت، بند ها غیر قابل تغییر هستند.

  • گن لاغری ساعت شنی مدل کمری

مدل کمری برای افرادی که در پهلوها و شکم چربی انباشته شده زیادی دارند، گزینه مناسبی است. این مدل در دو  مدل گن لاغری ساعت شنی 9 فنره و 25 فنره وجود دارند. تفاوت آنها در تعداد فنر، نوع لاتکس میانی و تعداد قزن است. میزان فرم دهی با مدل 25 فنره بیشتر می باشد.

  • گن لاغری ساعت شنی مدل تاپی

برای کسانی که در قسمت پشت کمر و زیر بغل چربی انباشته شده بیشتری دارند، گن لاغری ساعت شنی مدل تاپی انتخاب خوبی است. این گن ها قابلیت تنظیم شدن دارند و شما به راحتی می توانید اندازه آنها را بر اساس بدن تان تغییر دهید.

  • گن لاغری ساعت شنی جلیقه ای

مدل جلیقه ای نیز مناسب افرادی است که در ناحیه پشت کمر و زیر بغل چربی انباشته شده دارند، با این تفاوت که مانند مدل تاپی، قابلیت تنظیم شدن ندارد.

 

انواع گن های ساعت شنی

 

انواع مدل های گن ساعت شنی به همراه لیست قیمت و مشخصات کامل در فروشگاه درمان مدیکال

آتل گن ساعت شنی

11,000 تومان

گن ساعت شنی 6 قزن 9 فنر اصل کلمبیا آنچری

1,200,000 تومان

گن ساعت شنی 6 قزن آنشری

570,000 تومان

گن ساعت شنی آناماری 6 قزن 13 فنر

گن ساعت شنی تاپی 6 قزن 25 فنر آناماری

1,435,000 تومان

گن ساعت شنی تاپی 6 قزن 25 فنر اصل کلمبیا آنچری

1,400,000 تومان

گن ساعت شنی تاپی 6 قزن 27 فنر لیدی کلمبیا

1,800,000 تومان

گن ساعت شنی تاپی 7 قزن 15 فنر اصل آناماری

1,650,000 تومان

گن ساعت شنی تاپی 7 قزن 27 فنر اصل آناماری

1,800,000 تومان

گن ساعت شنی شکمی 6 قزن 25 فنر اصل کلمبیا آنچری

1,150,000 تومان

گن ساعت شنی شکمی 6 قزن 27 فنر لیدی کلمبیا

1,500,000 تومان

گن ساعت شنی شکمی 6 قزن 9 فنر آناماری

1,000,000 تومان

گن ساعت شنی چگونه عمل می کند؟

مانند سایر محصولات لاغری،گن لاغری ساعت شنی نیز با هدف افزایش تعریق و متراکم سازی سلول های چربی دور شکم و پهلو، تولید شده اند. درست است که گن های لاغری پایه های اولیه کاهش وزن را می گذارند؛ ولی به تنهایی نمی توانند در چربی سوزی نقش موثری داشته باشند. اگر می خواهید از گن ساعت شنی نتیجه بهتری بگیرید، بهترین کار این است که ورزش های هوازی را فراموش نکنید. ورزش های هوازی همراه با سوزاندن چربی های متراکم شده توسط گن لاغری، کمک می کنند نتایج بهتری بگیرید. گن لاغری مدل ساعت شنی با وارد کردن فشار بر شکم و پهلوها، فضای خالی معده را کمتر کرده و باعث کاهش اشتها می شود. با این مکانیسم، متابولیسم بدن بیشتر شده، سوخت و ساز چربی ها افزایش پیدا می کنند. از طرفی این گن ها با بالا بردن دمای بدن، موجب تعریق بیشتر در ناحیه شکم و پهلو می شوند.

آیا گن ساعت شنی موثر است؟

حال که دیگر ابهام یا پرسشی درباره گن ساعت شنی چیست و چگونه عمل می کند، در ذهن تان وجود ندارد، بیایید درباره این موضوع صحبت کنیم که آیا واقعا این مدل گن در لاغری و زیبایی اندام تاثیر دارد یا نه؟ وقتی که گن ساعت شنی را می پوشید، آن طور که دوست دارید، نمی توانید غذا بخورید. در چنین شرایطی بدن برای سوخت و ساز، بدن چربی های اضافه را می سوزاند. هر چند برخی گن ها چربی سوز نیستند؛ ولی کمربند لاغری مثل گن ساعت شنی، موجب توزیع چربی ها در کل بدن می شوند.

به طور کلی گن لاغری ساعت شنی در کوتاه مدت با فشرده سازی، کمر شما را باریک کرده و به شکل یک ساعت شنی در می آورد. با این وجود نتایج عملکرد این ابزار لاغری، طولانی مدت است؛ ولی هرگز نباید در بکارگیری آن افراط کنید. استفاده طولانی مدت از این کمربند، به اندام های داخلی بدن مثل کبد، معده، کلیه و روده آسیب می زند. بهتر است برای اثربخشی بیشتر گن، دستورالعمل هایی چون داشتن یک رژیم غذایی مناسب، نوشیدن آب و ورزش های مناسب را بکار ببرید.

تفاوت گن ساعت شنی با گن های معمولی در چیست؟

تفاوت گن لاغری ساعت شنی با گن های معمولی در ساختار، عملکرد، شکل ظاهری و طراحی آن می باشد. در ساخت گن های مدل ساعت شنی از تکنولوژی دبل کمپرس استفاده شده است و از نظر جنس، گن های ساعت شنی از لاتکس ساخته شده و مهم ترین عملکرد آن افزایش چربی سوزی است. با این ساز و کار، بعد از چند ماه شاهد کوچکتر شدن سایز بدن و کاهش چربی دور شکم و پهلو خواهید بود. وقتی پرسش گن ساعت شنی چیست و چه تفاوتی با گن معمولی دارد، مطرح می شود، بهترین پاسخ اشاره به جنس پارچه در گن های ساعت شنی می باشد.

جنس پارچه ای که در تولید انواع گن های لاغری ساعت شنی استفاده شده است، حالت الاستیک یا کشی دارند. این حالت به اندام های پهلو و شکم فشار بیشتری وارد می کند. برای بانوانی که زایمان کرده اند و دچار افتادگی شکم هستند، گن های ساعت شنی، بهتر از گن های معمولی در بهبود افتادگی شکم تاثیر می گذارند. اگر برای تناسب اندام به سراغ عمل های جراحی مثل پیکرتراشی رفته اید، برای کاهش التهاب، درد و تورم عضلات این مدل گن ها مناسب تر هستند. مدل های ساعت شنی بر خلاف گن های معمولی، موجب حساسیت های پوستی نمی شوند.

تفاوت گن ساعت شنی با گن های معمولی در چیست؟

مزایای استفاده از گن های ساعت شنی

وقتی با پرسش گن ساعت شنی چیست، روبه رو می شوید، به این فکر می کنید که آیا واقعا این گن ها در تناسب اندام تاثیر دارند یا خیر؟ و همچنین استفاده از این گن های چه مزیتت های به دنبال خواهد داشت. حالا به این سوال پاسخ خواهیم داد که مزیت استفاده از این گن ها در چیست؟ این سوالات به احتمال زیاد در شما تردید ایجاد می کند. اگر بخواهید بین روش جراحی برای خارج کردن چربی ها و تناسب اندام و استفاده از گن های لاغری مثل مدل ساعت شنی یکی را انتخاب کنید، کدام را ترجیح می دهید؟ روش جراحی با پیامدها و عوارض آن، هزینه های سنگین عمل جراحی و مراقبت های طولانی مدت را ترجیح می دهید یا لاغری موضعی بدون خونریزی و خطرات احتمالی را انتخاب می کنید. به طور حتم، انتخاب شما روش آسان و مطمئن تر مانند گن لاغری ساعت شنی است. چنانچه شما این روش را برای زیبایی اندام در اولویت قرار داده اید، با ما همراه شوید تا با مزایای گن ساعت شنی آشنا شوید.

  • شکل دادن به بدن: کاهش سایز و فرم دادن به بدن مهم ترین کارکرد گن ساعت شنی است. چنانچه گفتیم این مدل از گن ها با متراکم کردن چربی های پهلو و شکم و ایجاد گرما در شکل گیری اندام به صورت مدل ساعت شنی تاثیر می گذارد.
  • کاهش میل به غذا: به علت فشرده سازی با کمربند لاغری ساعت شنی، فضای خالی معده کاهش پیدا می کند و اجازه نمی دهد شما پرخوری کنید. با این گن، احساس گرسنگی کمتری کرده و میزان کالری بدن کنترل می شود.
  • پیشگیری از شل شدن بدن با افزایش سن: هر چه قدر که سن بیشتر می شود، حالت ارتجاعی پوست کمتر شده، در نتیجه موجب افتادگی در نواحی شکم، پهلو و بازوها می شود. گن ساعت شنی برای جلوگیری از افتادگی پوست نواحی شکم و پهلو اثر خوبی دارد.
  • اصلاح فرم نشستن و بهبود ستون فقرات: علت بیشتر کمردردها، نحوه نشستن است. معمولا گن لاغری ساعت شنی به خاطر داشتن فنرهای بلند، طرز نشستن شما را تا حدودی اصلاح می کند.

درست است که گن ها در فرم دادن بدن موثر هستند، اما هنگام استفاده از آنها باید دقت کنید تا به اندام های داخلی تان زیاد فشار وارد نشود. زمان استفاده از آنها را کوتاه تر کنید و به ساعاتی از روز که فعالیت بیشتری دارید، موکول کنید.

گن ساعت شنی مناسب چه افرادی می باشد؟

گن ساعت شنی چیست و چه کسانی می توانند آن را استفاده کنند؟ گن های لاغری مانند مدل ساعت شنی مناسب همه زنان و مردان می باشند. هر کدام از شما که احساس می کنید، نیاز به کاهش سایز دور شکم و پهلو دارید، می توانید از انواع گن های ساعت شنی استفاده کنید. به طور کلی گن لاغری ساعت شنی برای افراد ذیل مناسب است.

  • افرادی که قصد چربی سوزی در ناحیه شکم و پهلو دارند.
  • افرادی که به صورت حرفه ای ورزش می کنند و به دنبال تناسب اندام در ناحیه کمر هستند.
  • زنانی که در نتیجه زایمان به افتادگی شکم دچار شده اند.
  • کسانی که جراحی زیبایی شکم انجام داده اند.
  • کسانی که به کمردردهای خفیف مبتلا هستند و از کمربندهای طبی استفاده می کنند.

در طراحی گن ساعت شنی سه لایه با ابر نرم استفاده شده که کاربرد آن را راحت کرده است. همچنین فنرهایی که دور تادور گن به کار رفته شده در فرم دهی بدن تاثیر بیشتری دارند.

گن ساعت شنی مناسب چه افرادی می باشد؟

جمع بندی مطالب

گن ساعت شنی چیست، جزو سوالات متداولی است که هنگام خرید انواع ابزار لاغری مثل گن های لاغری به ذهن تان خطور می کند. کاملا طبیعی است، وقتی تناسب اندام به یک دغدغه تبدیل شود، به سراغ انواع متدهای چربی سوزی و زیبایی اندام بروید. جراحی، قرص های لاغری، کمربند لاغری، ورزش، تغذیه جزو متدهایی است که اغلب شما آنها را امتحان کرده اید. برخی گزینه ها مثل جراحی و قرص های لاغری دارای عوارض مختلفی هستند؛ اما گن لاغری ساعت شنی، بهترین و تقریبا بی خطرترین راهکاری است که با کمک آن می توانید چربی های اضافه بدن را از بین ببرید. مکانیسم گن لاغری ساعت شنی به این شکل است که با فشرده سازی چربی ها و افزایش گرما، متابولیسم بدن را بیشتر و منجر به افزایش چربی سوزی می شود. علت این عملکرد به خاطر جنس لاتکس آن می باشد. طراحان انواع گن های شن ساعتی را طراحی کرده و با کارایی های مختلف روانه بازار کرده اند. در این مقاله نیز به انواع گن ساعت شنی، نحوه عملکرد، مزایا، تفاوت آنها با گن های معمولی، میزان تاثیر و از همه مهم تر برای چه کسانی مفید است، صحبت کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *