آموزشی

گن چیست؟ | راهنمای انتخاب گن مناسب

گن چیست؟ انواع گن و راهنمای انتخاب گن مناسب

گن چیست؟ گن وسیله ای است که اندام شما را صافتر و تراشیده تر نشان میدهد. با انتخاب یک گن مناسب می توانید به منحنی‌ها و برجستگی های بدنتان شکل داده و اندام خود را در انواع لباس ها به زیبایی برسانید. در این مقاله از فروشگاه درمان مدیکال به مواردی مانند گن چیست، انواع گن لاغری مردانه و زنانه، نحوه انتخاب گن مناسب خواهیم پرداخت.

اگر تصمیم گرفته اید که از گن چربی سوز مردانه یا زنانه استفاده نمایید، در این مقاله سعی بر این شده است که راهنمایی مناسبی برای شناخت انواع گن و این که چگونه گزینه مناسب را پیدا کنید و آن را بپوشید برای شما توضیح داده شود. این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که شما بدون استفاده از گن لاغری شگفت‌انگیز و شیک هستید، اما ایرادی ندارد که از گن برای زیبایی و راحتی بیشتر کمی کمک بگیرید.

برای تهیه گن در بازار مارک، جنس و کیفیت های زیادی در انواع مدل های گن مردانه و زنانه موجود می باشد که باعث گیج شدن شما می شود. اما انتخاب بهترین مارک گن لاغری مردانه و زنانه به موارد زیادی بستگی دارد که سعی شده در این مطلب بصورت کامل برای شما توضیح داده شود.

گن چیست

گن چیست؟

گن لباسی است که اندام شما را صاف و تراشیده می کند. گن لاغری انواع مختلفی دارند که برای فرم دادن به بدن شما طراحی شده اند، همچنین برای بعضی از بیماران بعد از انجام عمل جراحی از گن هایی مانند لیپوماتیک، ابدومینوپلاستی و غیره استفاده می شود. از انواع گن برای قسمت های مختلف بدن که در زیر اشاره شده است استفاده می شود و بدن شما را باریک و صاف می کند.

انواع گن

  • گن کمر
  • گن شکم
  • گن پشت و پهلوها
  • گن پا
  • گن بازو
  • گن غبغب و صورت

آیا گن لاغری بدن شما را تغییر می دهد؟

گن لاغری یک راه حل دائمی برای صاف کردن و از بین بردن چربی قسمت های مختلف بدن نیست، به این معنی که بدن شما را مانند شکم بند لاغری در طول زمان تغییر نمی دهد و چربی های شما را از بین نمی برد. پوشیدن گن لاغری باعث می شود به نظر برسید شکم صاف تر یا کمر باریکتری دارید، اما وقتی آن را در پایان روز از تن درآورید، دوباره شبیه خود دوست داشتنی قبلی خود خواهید شد. برای رفتن به مهمانی یا تناسب اندام در محل کار، گن های لاغری گزینه ای مناسب و عالی هستند که می توانند تغییرات جزئی دائمی یا نتایج چشمگیری در ظاهر شما به همراه داشته باشند. (توجه نمایید که استفاده از آنها اصلا ضروری نیستند)

بهترین گن لاغری چه ویژگی هایی دارد؟

در هنگام خرید گن لاغری به نکات مختلفی باید توجه کنید که بتوانید یک خرید موفق داشته باشید. ویژگی های بهترین گن چیست ؟ یک گن خوب ویژگی های زیادی دارد که در اینجا تعدادی از آنها را بیان می کنیم.

۱–  باید با اندام فرد متناسب باشد.

۲– یک گن لاغری مناسب بر طبق قد و وزن فرد انتخاب می شود.

۳– گن باید بتواند سایز فرد را سریعاً کم کند و به مرور باعث کاهش وزنش شود.

۴– یک گن خوب و ایده آل حداقل دو قسمت از بدن فرد را پوشش می دهد.

۵– از مارک های معتبر، گن خریداری کنید.

۶– گن لاغری نباید از زیر لباس مشخص باشد.

۷– فنر هایی که داخل گن ها قرار داده می شوند نباید به بدن آسیب بزنند.

۸– باید به این نکته توجه کنید که گن نباید هنگام استفاده تا شده و خود به لایه ای اضافه تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید گن لاغری

فواید استفاده از گن لاغری

گن لاغری همیشه به عنوان راهکار مناسبی جهت متناسب کردن اندام و خوش فرمی آن، مورد استفاده قرار گرفته است. از فواید اصلی شکم بند لاغری خوش فرم نشان دادن بدن است. گن چیست و گن لاغری آیا واقعاً لاغر کننده است؟ این سوال در ذهن اکثر مردم ایجاد شده است. در پاسخ به این سوال باید گفت که آری گن لاغری در زمان استفاده همان لحظه چند سایز بدن شما را کوچکتر می کند و به مرور زمان باعث لاغر شدن و وزن کم کردن شما می شود. گن ها دارای پارچه های با کیفیت جهت فشرده کردن بعضی قسمت های بدن می باشند. هر چه کیفیت گن ها بیشتر باشد، راحتی آنها هم بیشتر خواهد بود. زیبایی که گن به اندام افراد می دهد تأثیر زیادی روی روحیه آنها دارد. از فواید استفاده از گن لاغری میتوان موارد زیر را نام برد:

۱– باریک نشان دادن کمر:

گن لاغری با کیفیت هم کمر شما را باریکتر نشان می دهد، هم موجب کاهش سایزتان می شود. اما بیشترین تأثیر گن در کوچک کردن سایز بدن به صورت آنی می باشد. یعنی همان لحظه ای که استفاده می کنید سایز شکم و تمام قسمت‌های پوشیده شده توسط گن، حداقل دو سایز کم می شود. این یک راهکار بسیار مفید برای مواقعی است که بدون برنامه ریزی به یک مهمانی یا مکان مهم دعوت می شوید.

۲– هزینه مناسب:

برای زیبا و خوش فرم شدن بدن راههای زیادی وجود دارد، مثل: عمل های جراحی، رژیم های سخت و طولانی. اما استفاده از گن لاغری بهترین و مقرون به صرفه ترین نوع کاهش سایز است. برای عمل های جراحی باید هزینه های هنگفتی کنار بگذارید تا نتیجه بگیرید. جراحی ها دوران نقاهت هم دارند و اگر رعایت نکنید احتمال بازگشت هم وجود دارد.

۳– مشخص نبودن:

گن لاغری با مارک معتبر، از زیر لباس مشخص نیست. یعنی فقط خودتان می دانید که از گن استفاده کرده اید. گن های لاغری برای زیبایی اندام استفاده می شوند، اگر قرار باشد خودشان زیر لباس مشخص باشند که خاصیت خود را از دست می دهند. زیبایی و خاصیت گن در مشخص نبودن آن است.

۴– خوش استایل جلوه دادن:

در بعضی مواقع گن لاغری علاوه بر لاغر نشان دادن فرد، استایل او را هم زیبا نشان می دهد. گن باعث درست ایستادن فرد می شود و این درست ایستادن خود مزایای زیادی از لحاظ سلامتی دارد، مثل: تنفس راحت تر، جذب انرژی بیشتر و … .

۵– بالا بردن اعتماد به نفس:

گن لاغری در بالا رفتن زیبایی فرد کمک می کند، این امر باعث می شود که اعتماد به نفس افراد بالا رود. اعتماد به نفس نقش ویژه ای در پیشرفت و موفقیت افراد در زندگی دارد. وقتی لباس هایی که قبلاً پوشیده اید و به خاطر شکم یا چاقی قسمت های دیگر تن خور زیبایی نداشته اند را با گن میپوشید، اعتماد به نفستان چندین برابر می شود.

۶– بهبودی سریعتر بعد از جراحی:

استفاده از گن های لاغری معمولاً توسط پزشکان متخصص به کسانی که جراحی های زیبایی اندام انجام داده اند، توصیه می شود. علت تجویز گن چیست ؟ این گن ها باعث می شوند فرم بدن تا مدتی ثابت بماند و خیلی سریع بهبود یابد. همچنین استفاده از گن تا مدتی، شما را مطمئن می کند که به سادگی چاقی قبل بر نمی گردد، مگر قواعد دیگر را رعایت نکنید.

در کل اگر از ما بپرسید که بهترین فایده گن چیست ، حتماً به کاهش سایز آنی گن اشاره خواهیم کرد. این خصوصیت بیشترین تأثیر را در تقاضا و استفاده افراد دارد. بعضی مواقع از سایز خود راضی هستید ولی برای یک لباس خاص نیاز به کمی ظرافت بیشتر یا کمری باریکتر دارید، در این مواقع بهترین گزینه استفاده از گن است‌.

فواید استفاده از گن لاغری

عواقب احتمالی استفاده از گن لاغری

بعد از پاسخ به این سوال که گن چیست و چه فوایدی دارد، حالا نوبت به بیان عواقب استفاده از گن رسیده است. روش های زیادی برای لاغری وجود دارد که استفاده از گن های لاغری هم یکی از آن گزینه ها می باشد. یکی از عوارض استفاده از گن های لاغری عرق کردن بیش از حد بدن است. این عرق از آب های زیر پوستی می باشد و به خاطر فشاری که به چربی های شکم وارد می شود، ایجاد می شود. در واقع گن باعث تعرق زیاد و کاهش آب بدن می شود.

عواقب استفاده بیش از حد از گن چیست ؟ استفاده بیش از حد از گن لاغری باعث خارش و تحریک پوست می شود. اگر خیلی به شکم فشار بیاید احتمال پاره شدن مویرگ ها نیز وجود دارد. استفاده معمولی از گن مشکل خاصی برای افراد در پی ندارد ولی اگر به صورت مستمر استفاده شود، بجز مواردی که پزشک تاکید می کند احتمال ایجاد اگزمای پوستی وجود خواهد داشت. اگر خیلی اضافه وزن دارید مخصوصاً در ناحیه شکم، بهتر است اول کمی وزن خود را کاهش داده و بعد از گن استفاده کنید تا مجبور نباشید به گن و شکمتان خیلی فشار وارد کنید. سعی کنید از گن هایی با کیفیت بالا استفاده کنید که با بستن آن ها به شکمتان، فشار زیادی وارد نشود. بعضی گن ها هم به خاطر جنس بی کیفیتی که دارند، در واقع تاثیری روی بدن ندارند.

 

انواع محصولات گن لاغری به همراه قیمت و مشخصات کامل در فروشگاه درمان مدیکال

آتل گن ساعت شنی

11,000 تومان

سوتین گنی جلو بازشو اِما مدل 3651

249,000 تومان

سوتین گنی و شورت Dream Luna

255,000 تومان

گن اسلیپ جلو قزن دار و فاق غزن دار ژله ای بعد از سزارین آرتان مدل 3018

610,000 تومان

گن اسلیپ قزن دار بند دار آرتان مدل 3023

770,000 تومان

گن پادار بعد از زایمان آرتان مدل 3017

610,000 تومان

گن ساعت شنی 6 قزن 9 فنر اصل کلمبیا آنچری

1,200,000 تومان

گن ساعت شنی 6 قزن آنشری

570,000 تومان

گن ساعت شنی آناماری 6 قزن 13 فنر

گن ساعت شنی تاپی 6 قزن 25 فنر آناماری

1,435,000 تومان

گن ساعت شنی تاپی 6 قزن 25 فنر اصل کلمبیا آنچری

1,400,000 تومان

گن ساعت شنی تاپی 6 قزن 27 فنر لیدی کلمبیا

1,800,000 تومان

گن ساعت شنی تاپی 7 قزن 15 فنر اصل آناماری

1,650,000 تومان

گن ساعت شنی تاپی 7 قزن 27 فنر اصل آناماری

1,800,000 تومان

گن ساعت شنی شکمی 6 قزن 25 فنر اصل کلمبیا آنچری

1,150,000 تومان

گن ساعت شنی شکمی 6 قزن 27 فنر لیدی کلمبیا

1,500,000 تومان

گن ساعت شنی شکمی 6 قزن 9 فنر آناماری

1,000,000 تومان

گن ساعت شنی شکمی 6 قزن 9 فنر اصل کلمبیا آنچری

890,000 تومان

گن ساعت شنی شکمی 7 قزن 15 فنر اصل آناماری

1,435,000 تومان

گن ساعت شنی شکمی 7 قزن 27 فنر اصل آناماری

1,500,000 تومان

گن کامل قزن دار آرتان مدل 3013

770,000 تومان

گن لاغری ساعت شنی

115,000 تومان

گن لاغری مردانه آرتان مدل 2072

580,000 تومان

نکاتی برای انتخاب گن لاغری

اگر تصمیم دارید از گن لاغری استفاده کنید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. حال برای انتخاب درست از بین انواع آن باید مواردی مثل اندازه، میزان فشرده سازی، سبک و جنس را در نظر بگیرید. بنابراین علاوه بر مشخص کردن میزان بودجه برای خرید گن، حتما موارد زیر را در نظر بگیرید.

1. انتخاب اندازه مناسب

بسیار مهم است که اندازه مناسب را انتخاب کنید. هنگام انتخاب سایز، اندازه های لباس خود را در نظر بگیرید و بر اساس اندازه لباس هایی که می پوشید گن را انتخاب کنید. همچنین می توانید از چارت اندازه ای که توسط فروشگاه یا کمپانی تولید کننده ارائه می شود استفاده کنید. اگر برای انتخاب سایز مناسب گیج شده اید، می‌توانید برای تنفس راحت تر، سایز آزادتر و یا اگر می خواهید که فشار بیشتری وارد شود سایز کوچک تری انتخاب نمایید. با این حال، سعی کنید تناسب را رعایت نمایید و مواردی برای انتخاب بهتر در زیر آورده شده است.

  • اندازه خیلی کوچک: وقتی گنی که انتخاب کرده اید خیلی تنگ باشد، باعث ناراحتی و بدتر از آن، مشکلاتی مانند اعصاب و جلوگیری از گردش مناسب خون خواهد شد. حتی اگر بیش از حد کوچک باشد، می‌تواند به جای ظاهری صاف و زیبا باعث آسیب به بدن شما گردد.
  • اندازه خیلی بزرگ: پوشیدن گن لاغری بزرگ برای شما هیچ اثر مفیدی نخواهد داشت، و حتی می تواند در زیر لباس شما ایجاد خطوطی بدلیل بزرگتر بودن ایجاد کند و لباسی که برروی گن پوشیده اید، بد شکل به نظر برسد.
  • اندازه درست: در گنی که مناسب است، احساس راحتی می‌کنید، خیلی محدود نمی‌شوید و تقریباً به عنوان پوست دوم شما عمل می‌کند. وقتی اندازه مناسب باشد، اعصاب و گردش خون شما هیچ مشکلی نخواهد داشت.

در نظر داشته باشید در اولین استفاده از گن، چون به آن عادت ندارید به شما احساس ناخوشایندی می دهد، اما نگران نباشید چون پس از چند ساعت به آن عادت می کنید. بخصوص پس از شستشو اول، گن لاغری برروی تن شما راحت تر می شود. برای اطلاع از نحوه شستشو حتما به اطلاعات موجود برروی گن دقت نمایید.

 پیشنهاد می کنیم حتما مقاله انتخاب سایز گن را مطالعه فرمایید.

2. انتخاب میزان فشار بر روی بدن

در بعضی از گن ها می توانید میزان فشار یا فشرده سازی را انتخاب کنید. این موضوع باعث می شود که گن بر روی بدن شما چسبیده تر و صاف باشد. این مورد به نحوه دوخت گن زنانه نیز مرتبط است. در ادامه مزایای سطوح فشرده سازی را مشاهده می کنید.

گن با فشار کم: اگر به دنبال استفاده روزانه و راحت هستید، گن با فشار کم می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

گن با فشار متوسط: اگر از لباس‌هایی برای مهمانی یا مدت زمان کم می خواهید استفاده کنید، گن با فشار متوسط می تواند برای شما مناسب باشد. اما افرادی که برای اولین بار از آن استفاده می کنند، ممکن است برای آنها ناراحت‌کننده باشد. گن با فشار متوسط مناسب برای یک شب یا برای یک رویداد خاص می باشد.

گن با فشار زیاد (سفت): اگر به دنبال فشار شدید هستید، گن با فشار زیاد مناسب است. دقت نمایید که استفاده طولانی از این مدل می تواند مضر باشد.

3. انتخاب نوع گن

با توجه به نیاز و مورد استفاده می توانید نوع گن را انتخاب کنید. گن ها انواع مختلفی برای قسمت های متفاوت بدن دارند که در ادامه تعدادی از آنها را برای شما شرح داده ایم:

  • گن بازو

اگر بازو های شما بیش از حد بزرگ به نظر می آید و در زیر لباس یا پیراهن شما ظاهر مناسبی ندارد می توانید از گن بازرو استفاده کنید. در برخی از انواع این گن، فقط بازو ها را در بر میگیرد، ولی در برخی دیگر تا زیر سینه شما را پوشش می دهد.

  • گن شورتی

گن شورتی در مدل‌ های مختلفی وجود دارد که در اصطلاح قد متفاوتی دارند. نوع بلندتر آن، ران را می پوشاند و همچنین نمونه کوتاه که بصورت حلقه ای است نیز موجود است.

  • گن شکم و پهلو

گن شکم و پهلو مناسب بر طرف کردن و فشرده سازی چربی های دور کمر می باشد. این نمونه محبوب ترین نوع گن است که استفاده از آن باعث تعرق در ناحیه شکم و پهلو شده و کمر شما را خوش فرم می کند. از این گن در زیر انواع لباس ها حتی در زمان ورزش کردن نیز می توانید استفاده نمایید.

  • گن ران پا (جوراب شلواری)

این مدل گن باعث می شود تا پاهای شما، خوش فرم و برجسته به نظر برسد. این نمونه برای استفاده زیر شلوارهای با چسبندگی زیاد مناسب است. استفاده از گن ران پا بصورت روزمره و همچنین در زمان ورزش می تواند درصد زیادی از چربی های زاید را از بین ببرد.

  • گن نیم تنه و بالا تنه

گن نیم تنه، شکم و پهلو ها را در بر می گیرد و در نمونه های بند دار و بدون بند موجود است که در نمونه بند دار چون بر روی شانه متصل می شود، امکان جمع شدن گن وجود ندارد و ظاهر بهتری در زبر لباس دارد. البته انتخاب نوع این گن به لباسی که می خواهید بر روی آن بپوشید بستگی دارد. گن بالا تنه، اطراف سینه و کمر را به خوبی پوشش می دهد و معمولا از این دو نمونه گن بعد از عمل جراحی استفاده می شود.

  • گن صورت و غبغب

گن صورت، فک، چانه و غبغب بیشتر بعد از عمل لیپوماتیک مورد استفاده قرار می گیرند اما نزد بعضی از افراد بخصوص برای از بین بردن غبغب، بسیار محبوب است.

  • گن تمام بدن

گن تمام بدن اغلب از سینه تا پشت شما را می پوشاند. همچنین در بعضی از نمونه ها مانند شلوارک تا بالای زانو ها، یا تا زیر زانو شما را در بر می گیرد، بنابراین بسته به اینکه چقدر می خواهید پشت و باسن خود را خوش حالت کنید، می توانید انتخاب نمایید. گن تمام بدن در انواع رنگ‌ها، از مشکی گرفته تا رنگ های روشن وجود دارند.

بهترین مارک گن لاغری

مقالات پیشنهادی:

بهترین گن های لاغری

بهترین گن لاغری ساعت شنی

نحوه انتخاب گن برای نوع اندام و بدن خود

بدن ما در انواع و اقسام اشکال و اندازه های مختلف و شگفت انگیز آفریده شده است. اگر می خواهید بر اساس نوع اندام و بدن خود، گن لاغری بخرید، و اندام خود را به زیباترین شکل، صاف و زیبا به رخ بکشید، با تعیین نوع اندام و بدن خود می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را در این انتخاب یاری دهیم.

گن برای بدن صاف
شما کمری یکدست و صاف بین باسن و شانه ها دارید که عرض آنها یکسان است. با استفاده از گن ساعت شنی با میزان فشار متوسط می توانید دور کمر را به شکل دلخواه در آورید.

گن برای بدن گلابی شکل

اگر باسن پر و شانه های باریک تری دارید و می خواهید ظاهری متعادل داشته باشید، از گن های پا دار، شورتی یا جوراب شلواری استفاده کنید، یا گزینه ای را انتخاب کنید که دارای سوتین فشاری است تا بالا و پایین را متعادل کند. از لباس‌هایی استفاده کنید که شکم و کمر شما را بدون تغییر باسنتان، صاف می‌کند.

گن برای بدن سیب شکل ( دارای شکم)
اگر باسن و شانه های باریکی دارید ولی دارای شکم می باشید، از گن نیم تنه یا تمام بدن استفاده کنید که به شما کمک می‌کند تا کمر و شکم شما کمتر دیده شود.

گن برای بدن مستطیلی شکل
بدن شما در سرتاسر شانه ها، کمر و باسن برابر است، می‌توانید با گن شکم یا پهلو، کمر خود را باریک نمایید تا اندامی زیباتر داشته باشید.

چه مدت در طول شبانه روز باید از گن استفاده کرد؟

استفاده از گن لاغری در حالت عادی مطابق میل فرد است. فردی که برای زیبایی اندام بدون جراحی از گن استفاده می کند، می تواند تمام طول روز استفاده کند یا همان لحظه که به مکان مورد نظر می رود. اما بعد از جراحی، طبق تجویز پزشک حدود سه هفته اول بهتر است به صورت شبانه روزی از گن های لاغری استفاده شود. از سه هفته اول که گذشت، فرد می تواند فقط روز از گن استفاده کند. اما اگر خودش تمایل داشت و از پوشیدن گن راضی بود می تواند تا آخر دوران نقاهت به صورت شبانه روزی از گن استفاده کند.

اهمیت استفاده از گن بعد از عمل

گن لاغری برای بهتر نتیجه دادن جراحی باید مورد استفاده قرار گیرد. همچنین باعث می شود فرد خیلی زودتر دوران نقاهت را بگذراند و به بهبودی دست یابد. البته باید حتماً اطلاعات لازم جهت استفاده از گن، جنس گن و مدت زمان استفاده از آن را از متخصص پرسید. گن در واقع باعث بدون حرکت شدن قسمت های جراحی شده می شود و به این صورت روند بهبودی را سرعت می دهد. استفاده از گن احتمال برگشت سایز را کم می کند.

اهمیت استفاده از گن بعد از عمل

گن لیزری چیست؟

امروزه برای بیشتر افراد این سوال پیش می آید که گن لیزری چیست و چه تفاوتی با بقیه گن ها دارد. گن لیزری دارای مزیت جمع کنندگی زیاد می باشد و همچنین بدن شما را بسیار خوش فرم تر می کند و انتخاب مناسبی برای استفاده در زیر انواع لباس می باشد. گن لیزری دارای لایه داخلی چسبی در قسمت کمر می باشد که باعث می شود تا گن بهتر جذب بدن شده و شکم و پهلو را به داخل جمع کرده و شما را ۲ تا ۳ سایز جمع تر نشان می دهد.

 

بیشتر بخوانید: روشهای از بین بردن چربی شکم

 

 

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم تمام سوالات شما در مورد گن چیست و چه کاربردی دارد و راهنمای کامل انتخاب گن لاغری مناسب و همچنین فواید گن لاغری و عوارض احتمالی گن های لاغری را با شما در میان گذاشتیم. برای خرید انواع گن می توانید به صفحه گن لاغری در فروشگاه درمان مدیکال مراجعه نمایید. در توضیحات هر محصول می توانید اطلاعات لازم در مورد محصول را کسب نمایید و انتخاب مناسبی داشته باشید. درمان مدیکال همواره جهت مشاوره رایگان در خدمت شما عزیزان خواهد بود. جهت مشاوره می توانید با از طریق صفحه تماس با ما یا از طریق چت آنلاین با ما در ارتباط باشید. در پایان هر گونه نظر، پیشنهاد و تجربه ای در مورد گن و انواع آن دارید می توانید در زیر همین پست برای ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع:

https://www.perfectlypriscilla.com/blogs/blog/everything-you-need-to-know-about-shapewear

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *