آموزشی

معرفی بهترین دستگاه بخور گرم خانگی 🔴 (ایرانی و خارجی)

معرفی بهترین دستگاه بخور گرم خانگی (ایرانی و خارجی)

بهترین دستگاه بخور گرم کدام است؟ دستگاه بخور گرم یکی از کاربردی ترین دستگاهی می باشد که وجود آن در هر خانه ای ضروری می باشد، خشکی هوا باعث بروز مشکلاتی می شود که می تواند سلامت فرد را تهدید نماید بنابراین جلوگیری از خشکی هوای محیط یکی از راهکارهای پزشکی جهت رفع بسیاری از مشکلات می باشد. معمولا دستگاه بخور گرم برای از بین بردن عوارض سرماخورگی، مرطوب نگه داشتن خانه مخصوصا در فصل سرما، رفع مشکلات تنفسی، از بین بردن سرفه های خشک و  پاکسازی پوست صورت کاربرد دارد. دستگاه بخور گرم وسیله ای است که آب را به بخار تبدیل کرده و هوای خشک محیط را مرطوب می سازد. استفاده از دستگاه بخور از قدیم میان مردمان جوامع مختلف رایج بوده است در حال حاضر نیز این دستگاه در انواع مدل های مختلف برای مصارف خانگی و صنعتی تولید می شود. به دلیل وجود محصولات متنوع در بازار انتخاب یک دستگاه بخور گرم خوب کار دشواری است اما در این مقاله ما به شما کمک خواهیم کرد انتخاب شایسته ای داشته باشید. در ادامه این مقاله از سایت تجهیزات پزشکی درمان مدیکال سعی خواهیم داشت شما را با انواع دستگاه بخور گرم، کاربرد و مزایای استفاده از آن، مهمترین فاکتورها در خرید بهترین دستگاه بخور گرم و همچنین معرفی تعدادی دستگاه بخور گرم خوب آشنا کنیم.

دستگاه بخور گرم چیست؟

دستگاه بخور در دو نوع گرم و سرد عرضه می شود که هریک دارای خواص متفاوتی می باشد. دستگاه بخور گرم دارای سیستم گرمایشی بوده که از طریق آن، آب داخل مخزن به بخار تبدیل و به وسیله یک فن در محیط پخش می گردد. وجود مخزن دارویی جداگانه در این دستگاه این امکان را می دهد که شما دارو را با بخار به هوا پخش کنید. استفاده از این نوع دستگاه بخور در زمستان به وفور مشاهده می شود و از این طریق می توان پوست صورت را همواره نرم و مرطوب نگه داشت.  انواع دستگاه بخور گرم برای شادابی و زیبایی پوست، رفع مشکلات ناشی از سرماخوردگی، رفع مشکلات سینوزیت و مشکلات سینوسی، از بین بردن ویروس ها و باکترهای موجود در هوا و رفع سرفه خشک می تواند مفید باشد.

انواع دستگاه بخور گرم

دستگاه بخور گرم در انواع مدل ها و طرح های مختلفی طراحی و عرضه می شوند. از انواع دستگاه بخور گرم در مدل های مختلف می توان به دو مورد زیر اشاره نمود:

  • مدل تبخیری: دستگاه بخور مدل تبخیری برای تبخیر کردن آب درونی اش از انرژی برق استفاده می کند. این دستگاه نسبت به مدل های دیگر دستگاه بخور، ارزان تر بود و از لحاظ ایجاد صدا در مقایسه با دیگر مدل بسیار پرسروصدا می باشد. از این مدل دستگاه های بخور برای موارد بهداشتی و گرم کردن محیط های بزرگ بهره مند می شوند.
  • مدل التراسونیک: این مدل دستگاه بخور، توسط یک دیافراگم و با لرزش فراصوتی آب را به بخار تبدیل می کند. به گونه ای می توان گفت مدل التراسونیک جدیدترین دستگاه بخور در بازار می باشد. مصرف انرژی در این مدل نسبت به دیگر مدل های دستگاه بخور بسیار کم می باشد. هم چنین این دستگاه بدون نیاز به فیلتر کار می کند و تنها موضوع مهم برای عملکرد صحیح آن، نظافت مداوم بخش های درونی و بیرونی آن است. این محصول از نظر قیمت نسبت به دیگر بخورها تا حدودی گرانتر می باشد.

انواع دستگاه بخور گرم

کاربرد و فواید بخور گرم

خرید بهترین دستگاه بخور گرم فواید و مزیت های بسیاری را برای مصرف کنندگان به دنبال خواهد داشت. جلوگیری از خشکی پوست، خشکی چشم و سینوسی از جمله فواید این دستگاه می باشد. هم چنین افرادی که بسیار خر و پف می کنند با خرید و استفاده از این دستگاه می توانند معجزه درمان خر و پف را مشاهده کنند. استفاده از دستگاه بخور گرم برای درمان خون دماغ، سرماخوردگی و درمان آلرژی بسیار مفید می باشد. افرادی که به بیماری کرونایی مبتلا شده اند نیز با استفاده از این دستگاه می توانند سرفه های خشک را بهبود بخشیده و با ایجاد رطوبت کافی در اتاق و تعرق این ویروس را از بدن دفع کنند. همانطور که می دانید کرونا ویروسی است که ریه ها را خشک کرده و سبب سرفه های خشک می شود. به همین دلیل استفاده از دستگاه بخور گرم برای درمان این بیماری بسیار مناسب می باشد.

استفاده از انواع دستگاه بخور گرم با توجه به فواید و کاربردی که دارند، در اولویت توصیه پزشکان قرار گرفته است. در فصل سرد سال استفاده از دستگاه بخور گرم به دلیل مرطوب نگه داشتن محیط در درمان عفونت و گرفتگی موثر واقع می شود. هم چنین افرادی که از بیماری سینوزیت رنج می برند، با استفاده از این دستگاه می توانند از رنج های سینوزیت در امان باشند. بخور گرم به دلیل بالا رفتن آب تا 100 درجه، باکتری های موجود در آب را از بین برده و در نتیجه این باکتری ها در فضا پخش نمی شود. افرادی که می خواهند در فصل سرد از خشکی و التهابات پوستی جلوگیری کنند، بهتر است دستگاه بخور گرم را در اولویت قرار دهند.

ویژگی های دستگاه بخور گرم

از ویژگی های مهم در بهترین دستگاه بخور گرم که منجر به تسهیل استفاده مخاطبان می شود، می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • خاموش شدن خودکار یکی از ضروری ترین ویژگی های بهترین دستگاه بخور گرم بوده و این ویژگی به صورت هوشمندانه زمان خاموش شدن را به راحتی تشخیص می دهد. از این طریق از آسیب رسیدن به دستگاه جلوگیری نموده و در مصرف انرژی صرفه جویی عمل می کند.
  • اشعه ماوراء بنفش: این اشعه در حذف آلاینده ها، کپک و میکروب های آب از عملکرد موثری برخوردار می باشد. در این راستا میکروب و آلاینده های آب داخل مخزن، به صورت کامل پاکسازی می شود.
  • کارتریج تهویه هوا: وجود این کارتریج در بهترین دستگاه بخور گرم سبب از بین بردن مواد معدنی و املاح شده و از این طریق سختی آب را کاهش می دهد. هم چنین در این راستا طول عمر دستگاه را افزایش می دهد.
  • فیلتر تهویه هوا: فیلتر تهویه هوا با حذف گرد و غبار، آلودگی ها و آلاینده های ناشی از وجود حیوانات خانگی در هوا، به بهبود کیفیت هوای داخل اتاق کمک کرده و از این طریق بیماری بسیاری از افراد را درمان می کند.
  • چراغ های هشدار: یکی دیگر از ویژگی های بهترین دستگاه بخور گرم، وجود چراغ های نشانگر هشدار می باشد. این چراغ زمان تعویض فیلتر، زمان تمیز کردن دستگاه و کم شدن آب مخزن را به مخاطبان یادآوری می کند.

ویژگی های دستگاه بخور گرم

فاکتورهای مهم در انتخاب دستگاه بخور

اگر به دنبال خرید بهترین دستگاه بخور گرم هستید بهتر است مشورت های لازم در این زمینه را دریافت کنید. در وهله اول مشورت با پزشک برای دریافت تاییدیه از سوی وی یکی از الزامات می باشد. چرا که هرگونه سابقه آلرژی می تواند مشکلات بزرگ تری را برای شما به دنبال داشته باشد. پس از آن در انتخاب بهترین دستگاه بخور گرم بایستی یک سری فاکتورها و نکات را در اولویت قرار دهید. در ادامه به برخی از ویژگی های مهم در انتخاب و خرید دستگاه بخور گرم اشاره خواهیم کرد:

  • نوع دستگاه: قبل از خرید مشخص کنید برای چه نوع کاربردی قصد تهیه این دستگاه را دارید. چرا که هر یک از انواع دستگاه های بخور گرم دارای خواص و ویژگی های مختلف می باشند.
  • نوع صدا: هنگام خرید دستگاه های بخور گرم به میزان صدایی که تولید می کنند، توجه داشته باشید. چرا که برخی از مدل های این دستگاه صدای بسیار زیادی را تولید می کنند.
  • اندازه دستگاه: دستگاهی متناسب با اندازه اتاق انتخاب کنید. بزرگ یا کوچک بودن سایز دستگاه بخور نتیجه منفی به دنبال خواهد داشت.
  • قیمت دستگاه: مهمترین فاکتور دیگر در خرید بخور گرم، قیمت آن می باشد. به همین منظور ابتدا مقدار بودجه ای که برای خرید این دستگاه می توانید کنار بگذارید را مشخص کنید.
  • توجه به میزان تولید رطوبت: در حین خرید بهترین دستگاه بخور گرم شاید به دنبال بزرگترین سایز این دستگاه باشید. در حالی که این انتخاب خوبی نخواهد بود. اگر اندازه اتاق یا محیط مدنظرتان کوچک باشد و میزان تولید رطوبت دستگاه بیش از حد باشد، در این صورت رطوبت بیش از حد مجاز در محیط اتاق پخش خواهد شد. در نتیجه این امر سبب رشد کپک شده و سبب ایجاد واکنش های آلرژیک می شود.
  • قابلیت کنترل رطوبت دستگاه: اکثر دستگاه های بخور هوشمند به گئنه ای طراحی شده اند که قابلیت کنترل رطوبت را داشته و وقتی میزان رطوبت به مقدار مشخص برسد، دستگاه به صورت اتوماتیک خاموش می گردد.
  • خدمات پس از فروش: در حین خرید به خدمات پس از فروش توجه داشته باشید. هریک از انواع برندهای مختلف این دستگاه دارای کیفیت و کارایی مختلف هستند.

مقاله پیشنهادی: فواید بخور صورت

معرفی بهترین دستگاه بخور گرم

بهترین دستگاه بخور گرم برای تسکین دردهایی از جمله عفونت ویروسی، مرطوب نگه داشتن محیط، شادابی پوست صورت و … مفید عمل می کند. دستگاه بخور گرم در انواع مختلف با عملکردهای گوناگونی عرضه می شود. مخاطبان می توانند بر اساس نوع نیاز و انتظارات خود بهترین گزینه را در اولویت خرید قرار دهند. یکی از سوالات پر تکراری که کاربران همواره از ما می پرسند این است که دستگاه بخور گرم چی بخریم؟ در ادامه این مقاله قصد داریم تعدادی دستگاه بخور گرم خوب و خانگی را به شما معرفی نماییم. در ادامه با درمان مدیکال همراه باشید.

  • دستگاه بخور گرم سیندال مدل vs 40 :

یکی از بهترین دستگاه بخور گرم، دستگاه بخور برند سیندال می باشد. این دستگاه با تولید بخور گرم، تنفس را برای شما آسان می کند. این محصول دارای 4.3 لیتر گنجایش برای آب داشته و از منبع برق شهری به عنوان انرژی بهره مند می شود.

دستگاه بخور گرم سیندال مدل vs 40

  • دستگاه بخور گرم مروارید مدل Newfane :

دستگاه بخور گرم مروارید مدل Newfane دارای کاربری آسان بوده و کلیدی برای روشن و خاموش کردن روی دستگاه تعبیه شده است. طراحی این دستگاه به گونه ای است که دستگاه به راحتی قابل جدا شدن می باشد.

دستگاه بخور گرم مروارید مدل Newfane

  • دستگاه بخور صورت امسیگ مدل FC16 :

این دستگاه از برند قدرتمند امسیگ بوده که با وزن 732 گرم، از مخزن استنشاق دهان و بینی برخوردار می باشد. ظرفیت مخزن این محصول 80 میلی لیتر بوده و دارای محفظه تبخیر آب می باشد.

دستگاه بخور صورت امسیگ مدل FC16

  • دستگاه بخور گرم ویکس مدل ونوس:

بسیاری از خریداران معتقدند این دستگاه یکی از بهترین دستگاه بخور گرم می باشد. این دستگاه از برند وکس بوده و طبق استانداردهای موجود طراحی شده است. این دستگاه با صدای بسیار کم، قادر به ایجاد رطوبت کافی در هوای خشک می باشد.

دستگاه بخور گرم ویکس مدل ونوس

  • دستگاه بخور گرم ویکس مدل MESHKAT :

این دستگاه دارای یک مخزن 5.7 لیتری بوده و تعداد دفعات کمتری به پاکسازی نیاز دارد. از مهمترین ویژگی هایی که این مدل را به بهترین دستگاه بخور گرم ایرانی تبدیل کرده است می توان به عایق سه جداره مخزن، چراغ خواب و محافظ برای جلوگیری از تماس مستقیم با حرارت بخار اشاره نمود. وزن این دستگاه 1200 گرم بوده و دارای نمایشگر حداکثر سطح آب می باشد.

دستگاه بخور گرم ویکس مدل MESHKAT

  • دستگاه بخور صورت کوپکس مدل CH-6515 :

از بهترین دستگاه بخور گرم می توان به برند کوپکس اشاره نمود. این دستگاه دارای المنت های گرم کننده بوده و گنجایش مخزن آن برابر با 200 میلی لیتر می باشد. این مخزن برای روغن های گیاهی، انواع مواد دارویی، ژل های بر پایه آب و … مناسب می باشد. از ویژگی های این دستگاه می توان به افزایش کلاژن و الاستین پوست، افزایش گردش خون و خارج کردن چربی های موجود در پوست اشاره نمود.

دستگاه بخور صورت کوپکس مدل CH-6515

  • دستگاه بخور گرم آنی ساز مدل MF 2010 :

این دستگاه جز بهترین برندهای بازار بوده که دارای شش ماه گارنتی می باشد. از این محصول می توان برای صورت و محیط استفاده نمود. سری به گونه ای طراحی شده است که در هنگام استفاده برای صورت، ایمنی بالایی دارد و از سوختن صورت شما جلوگیری می کند. از مزایای آن به ظرفیت 4.3 لیتری و قابلیت خاموش شدن خودکار می توان نام برد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید این محصول به صفحه دستگاه بخور گرم آنی ساز مدل MF 2010 مراجعه نمایید.

دستگاه بخور گرم آنی ساز مدل MF 2010

 

 

دستگاه بخور گرم در فروشگاه درمان مدیکال

سوالات متداول

  • دستگاه بخور گرم خارجی بهتر است یا ایرانی؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت، نوع انتظارات از این دستگاه از فردی به فرد دیگر متفاوت می باشد. شاید به نظر بسیاری از افراد برندهای خارجی از کیفیت بهتری نسبت به برند ایرانی برخوردار باشد. اما ناگفته نماند که بسیاری از برندهای ایرانی نیز با کیفیت مناسب از هزینه مقرون به صرفه ای برخوردار می باشند.

 

  • مهمترین کاربرد دستگاه بخور گرم چیست؟ از مهمترین کاربرد و فواید دستگاه بخور گرم می توان به گرم کردن محیط اتاق، تسکین دردهای عضلانی، بهبود تنفس، شادابی و نرمی پوست اشاره نمود.

 

  • قیمت دستگاه بخور گرم چقدر است؟ قیمت بهترین دستگاه بخور گرم به عوامل متعددی بستگی دارد. توجه داشته باشید که بهترین دستگاه بخور، الزاما گران ترین آن نبوده و شما می توانید با هزینه مناسب و منصفانه این دستگاه را در بهترین کارایی تهیه کنید.

 

همچنین بخوانید: بهترین دستگاه بخور سرد

در این مقاله سعی بر آن داشتیم شما را با بهترین دستگاه بخور گرم در انواع مدل ها و برندهای مختلف آشنا سازیم. دستگاه بخور باکیفیت علاوه بر عملکرد صحیح و مناسب بایستی از طول عمر بالایی نیز برخوردار باشد. در حین خرید این دستگاه بهتر است مشاوره لازم را دریافت نموده و نکات مهم از جمله ویژگی ها و مزیت های آن را با دقت مورد بررسی قرار دهید. مخاطبان بایستی پس از برآورد نیازهای خود یکی از بهترین دستگاه بخور گرم را در اولویت خرید قرار دهند. در این راستا نیز بررسی مشخصات فنی این دستگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. قیمت دستگاه بخور گرم یکی از مهمترین فاکتورهای خرید برای مخاطبان به شمار می رود. در این خصوص می توان گفت قیمت این دستگاه به نوع برند و کیفیت طراحی آن بستگی دارد. به همین منظور می توان در انواع نرخ های مختلف دستگاه بخور گرم را تهیه نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *