آموزشی

آیا دستگاه بخور سرد برای گیاهان 🌱 مفید است؟

آیا دستگاه بخور سرد برای گیاهان مفید است؟

 

استفاده از دستگاه بخور سرد برای گیاهان در تامین رطوبت مورد نیاز آنها، بسیار کارآمد و پرکاربرد می باشد. رطوبت از جمله فاکتورهای بسیار حیاتی برای رشد گیاه بوده که کمبود آن سبب آسیب به گیاهان یا از بین رفتن آنها می شود. در مورد گل های آپارتمانی این مساله بیشتر مورد توجه قرار داده می شود. چرا که محیط بسته خانه، شرایط ایده‌آلی برای رشد گیاه فراهم نمی آورد. در محیط آپارتمان با تکیه بر شیوه های مختلف، بایستی رطوبت مورد نیاز گیاهان تامین شود. برخی از گل ها و گیاهان گران قیمت از جمله کاج، خزه، سرخس، بروملیاد ها و ارکیده ها از طریق برگ نیز جذب آب دارند. نبود رطوبت کافی بر روی برگ این گیاهان، سبب زرد، پژمرده شدن و از بین رفتن آنها خواهد شد. چنانچه در تامین رطوبت مناسب گیاهان در منزل خود دچار مشکل شده اید، مطالعه این مقاله برای شما مفید و پرکاربرد خواهد بود. در این مقاله در مورد دستگاه های بخور سرد، نحوه استفاده از آنها و نقشی که در تامین رطوبت داخل آپارتمان دارند صحبت خواهد شد. همچنین قصد داریم در مورد دستگاه بخور مناسب گیاهان و روش استفاده از آن و چگونگی تامین رطوبت مورد نیاز گیاهان به کمک این دستگاه، مطالبی ارائه دهیم. بنابراین چنانچه قصد خرید دستگاه بخور برای گیاهان آپارتمانی خود را دارید، تا انتهای این مقاله با مجله درمان مدیکال همراه باشید.

 

 

میزان رطوبت مورد نیاز گیاهان

سوالی که برای اکثر افراد مطرح می شود این است که چگونه متوجه شویم که گل های آپارتمانی منزل، به چه میزان رطوبتی نیاز دارند؟‌ میزان رطوبت مورد نیاز گیاهان از طریق برگ های آنها قابل تشخیص می باشد. نوع، اندازه و ضخامت برگ گیاه گویای میزان رطوبت مورد نیاز آن است.

 

رطوبت مورد نیاز گیاهانی با برگ های ضخیم، مغزدار و گوشتی تا حدودی توسط خود تامین می شود. این گل ها در برابر خشکی هوا و کمبود رطوبت مقاومت بیشتری از خود نشان داده و در برابر کم آبی نیز از سایر گیاهان مقاوم ترند. گیاهانی با برگ های نازک، کوچک یا ظریف، در برابر کم آبی، خشکی و کمبود رطوبت حساس تر بوده و مقاومتی از خود نشان نمی دهند.

 

به طور کلی کمبود رطوبت هوا با مشاهده نشانه‌های زیر قابل تشخیص خواهد بود:

  • زرد یا قهوه ای شدن کل برگ گیاه یا لبه‌ های آن
  • ول شدن برگ ها، پژمرده و خمیده شدن ساقه گل
  • خشک و نازک شدن شاخ و برگ‌ گیاه
  • خم شدن نوک برگ ها به سمت داخل ممکن است در اثر کمبود رطوبت یا آفت زدگی باشد.
  • رشد کند و دفرمه شدن برگ های تازه روییده گیاه
  • خشک شدن غنچه های گل، در گیاهان گلده پیش از باز شدن آنها
  • ریزش مداوم برگ های گل

 

همانگونه که رطوبت کم به گیاه آسیب می زند، وجود رطوبت زیاد هم برای گیاهان مضر می باشد. رطوبت مورد نیاز گیاهان بین 30 الی 70 درصد می باشد. که بسته به نوع گیاه متغیر است. از نشانه‌های وجود رطوبت بیش ‌از اندازه‌ هوا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • وجود کپک خاکستری یا سفیدرنگ بر روی ساقه‌ها‌، گل‌ها و برگ‌های گیاه
  • از بین رفتن سفتی و سختی برگ و ساقه های گیاه، نرم ، زرد، گندیده و پوسیده شدن آنها
  • وجود لکه‌های سیاه رنگ روی برگ‌ها در رطوبت خیلی بالا

 

به منظور تامین رطوبت مورد نیاز گیاهان، بهتر است به کمک ابزارهایی این رطوبت را اندازه گیری کرده و به حد نرمال برسانید. در حال حاضر وجود دو دستگاه رطوبت ‌سنج یا نم سنج برای اندازه گیری رطوبت هوای اطراف گیاه و رطوبت سنج خاک برای اندازه گیری میزان رطوبت خاک گلدان برای سنجش میزان رطوبت گیاه بسیار کمک کننده خواهند بود.

 

با تشخیص به موقع و دقیق رطوبت مورد نیاز گیاهان از نابودی آنها پیشگیری کرده و به رشد و نمو آنها سرعت بیشتری خواهید بخشید.

 

 

دستگاه بخور سرد یا گرم برای گیاهان

 

 

دستگاه بخور سرد یا گرم برای گیاهان

دستگاه بخور سرد برای گیاهان و تامین رطوبت مورد نیاز آنها بسیار پرکاربرد است. در پاره ای از مواقع بخور گرم نیز می تواند کارگشا باشد. در واقع یکی از ساده ترین روش های بالا بردن رطوبت محیط خانه در تابستان و زمستان استفاده از این دستگاه می باشد.

دستگاه بخور برای گل ها و گیاهان رطوبت ‌دوستی چون کالاتیا، مارانتا، گیاه هوازی یا تیلاندزیا، سرخس، کاج و خزه بسیار عالی می باشد. اگر در تامین رطوبت مورد نیاز گیاهان آپارتمانی خود، نگران از بین رفتن لوازم و وسایل چوبی منزل خود در برابر رطوبت هستید، با قرار دادن این دستگاه در جای مناسب و روشن کردن آن به میزان مورد نیاز تا حد زیادی از این مسائل پیشگیری خواهید کرد.

 

چرا گیاهان آپارتمانی به دستگاه بخور نیاز دارند ؟

روشن بودن گاز یا فر و در زمستان وجود بخاری در خانه ها، کمبود رطوبت و خشکی هوای داخل را سبب خواهد شد. این هوا برای گیاهان خشک و غیر قابل تحمل می باشد. بنابراین بایستی در جستجوی راه حل مناسب برای تامین رطوبت مورد نیاز گیاهان و گل های آپارتمانی بود.

 

به نظر می رسد ساده ترین، کم هزینه ترین و نتیجه بخش ترین راه، استفاده از دستگاه بخور سرد برای گیاهان می باشد. این دستگاه با ریز کردن ذرات آب و پاشیدن آن در فضا و تامین رطوبت مورد نیاز گیاهان یک محیط مطلوب و ایده‌آل برای رشد آنها فراهم می آورد. به همین دلیل وجود آن در هر خانه ای لازم و پرکاربرد خواهد بود.


طرز کار دستگاه بخور سرد

در زمان خرید دستگاه بخور سرد برای گیاهان آپارتمانی توجه داشته باشید که این دستگاه ها با دو تکنولوژی متفاوت تولید و به بازار عرضه می شوند. این دو فناوری بدین شرح می باشند:

 

  • دستگاه بخور سرد تبخیری: در دستگاه بخور سرد تبخیری، آب سرد با یک فن به داخل یک فیلتر فرستاده شده و در فضای اتاق بخار سردی را پخش می کند. نکته قابل توجه در مورد این دستگاه این است که دارای فیتیله ای میباشد که آلودگی ها و ناخالصی های آب را به خود جذب می کند.
  • دستگاه بخور التراسونیک: در این نوع دستگاه ها، بخار آب در اثر لرزش التراسونیک تولید شده و بخار حاصله سرد می باشد.

 

 

بهترین دستگاه بخور سرد برای گیاهان

 

 

بهترین دستگاه بخور سرد برای گیاهان

دستگاه بخور مناسب گیاهان دارای ویژگی های مختلفی است. بنابراین در زمان خرید دستگاه بخور سرد برای گیاهان توجه به این نکات لازم و ضروری می باشد:

 

  • اندازه دستگاه بخور سرد را متناسب با فضایی انتخاب کنید که دستگاه در آن قرار داده می شود.
  • در خرید دستگاه بخور سرد برای گیاهان دقت کنید که دستگاه به سادگی تمیز شده و قابل شستشو باشد.
  • برای خرید دستگاه بخور سرد برای گیاهان، از میان موارد موجود،گزینه ای را انتخاب کنید که سروصدای کمتری داشته باشد.

 

دستگاه بخور سرد برای گیاهان در تابستان

فصل تابستان فصل مناسبی برای رشد گیاهان می باشد. چرا که همه فاکتورهای مورد نیاز گل ها در این فصل به فراوانی یافت می شوند. اما این نکته را نباید از یاد برد که گرمی هوا، میزان تبخیر آب را بالا برده و میزان رطوبت خاک و محیط اطراف گیاه را به شدت کاهش خواهد داد.

 

بنابراین فراهم آوردن شرایطی برای تامین رطوبت مورد نیاز گیاهان در این فصل لازم و ضروری می باشد. برای حل این مساله، بهترین گزینه پیش روی شما، استفاده از دستگاه بخور سرد می باشد. این دستگاه به سادگی راه اندازی شده و رطوبت خوبی را در محیط به وجود خواهد آورد.

 

با خرید دستگاه بخور سرد برای گیاهان، هم در حفظ سلامت و رشد گیاهان خود قدم موثری برداشته اید و هم به خنک شدن هوای منزل و تنفس بهتر خود کمک کرده اید.

 

لیست قیمت انواع دستگاه بخور سرد برای گیاهان در فروشگاه درمان مدیکال

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک 3.8 لیتری

1,575,000 تومان

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US412

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US414

2,818,000 تومان

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US416

3,837,000 تومان

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US418

2,994,500 تومان

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US434

2,999,000 تومان

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US442

2,349,000 تومان

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US444

3,135,000 تومان

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US464

2,389,000 تومان

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US468

3,089,000 تومان

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک زیکلاس مد مدل C06

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک زیکلاس مد مدل C07

طرز صحیح استفاده از بخور سرد برای گیاهان

چنانچه برای تامین رطوبت مورد نیاز گیاهان قصد دارید از دستگاه بخور سرد استفاده کنید، باید طرز صحیح استفاده از آن را بدانید.

  • دستگاه بخور سرد را روی زمین یا فرش قرار ندهید. این امر سبب ازبین رفتن لوازم چوبی داخل منزل خواهد شد.
  • دستگاه بخور نباید کاملا چسبیده به گیاه باشد زیرا سبب تر شدن آن خواهد شد.
  • بهتر است سر مربوط به خروج بخار سرد به سمت گیاه نباشد.
  • از رطوبت سنج در نزدیکی گیاه استفاده کنید و در صورت کمبود رطوبت دستگاه را روشن کنید.
  • از آب بی کیفیت یا مانده در دستگاه استفاده نکنید چرا که این کار محیط را نیز آلوده خواهد کرد.
  • دستگاه بخور را مرتب تمیز کنید تا بخار آب با کیفیتی تولید شود.

 

 

مدت زمان استفاده از بخور سرد برای گیاهان

 

 

مدت زمان استفاده از بخور سرد برای گیاهان

اگر به منظور تامین رطوبت مورد نیاز گیاهان از دستگاه بخور سرد استفاده می کنید، باید بدانید که مدت زمان استفاده از این دستگاه در تابستان و زمستان و در هر شرایط آب و هوا متفاوت می باشد. بهترین راهکار برای آنکه بدانید دستگاه بخور سرد چه مدت زمان روشن بماند، این است که از رطوبت سنج استفاده کنید.

اگر رطوبت محیط کمتر از 40 درصد بود، دستگاه را روشن و در صورتی که رطوبت به 60 درصد رسید، آن را خاموش کنید.

 

سخن آخر

وجود دستگاه بخور مناسب گیاهان آپارتمانی سبب افزایش طول عمر و سلامت آنها شده و رشد این گیاهان  را سرعت و بهبود خواهد بخشید. به دلیل کمبود رطوبت در فضای بسته خانه و وجود لوازم گرمایشی و اجاق گاز، این خشکی افزایش پیدا خواهد کرد. تهیه دستگاه بخور سرد برای گیاهان یک راه حل عالی و کم هزینه برای این مساله خواهد بود. با این اقدام حال گلهای شما بهتر خواهد شد. جهت خرید دستگاه بخور برای گیاهان آپارتمانی و یافتن بهترین مکان برای قرارگیری آن، با افراد با تجربه در این زمینه مشورت کنید. با انجام این اقدامات، تفاوت چشمگیری را در رشد و زیبایی گلهای خود شاهد خواهید بود. در این محتوا در مورد میزان رطوبت مورد نیاز گیاهان و روش های تامین آن در خانه اطلاعاتی در اختیار شما قرار دادیم. همچنین در زمینه دستگاه های بخور سرد، روش کار و چگونگی استفاده از آنها صحبت کردیم تا گلها و گیاهانی شاداب و زیبا در منزل داشته باشید.

یک فکر در مورد “آیا دستگاه بخور سرد برای گیاهان 🌱 مفید است؟

  1. ناهیدفرقانی گفت:

    کدام‌دستگاه‌کیفیت‌بالاوقیمت‌مناسب‌داره

    1. مدیر گفت:

      درود دستگاه بخور سرد برند های امسیگ، زیکلاس مد و وکتو عالی هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *