آموزشی

آشنایی با فواید بخور گرم ♨️توصیه پزشکان از فواید استفاده از دستگاه بخور گرم

آشنایی با فواید بخور گرم

 

معمولا در فصل های پاییز و زمستان با شروع سردی هوا، اکثر مردم به فکر خرید دستگاه بخور می افتند. خواص و فواید دستگاه بخور گرم محدود به فصل های سرد سال نمی باشد؛ بلکه در همگی فصل های سال می توان از فواید آن بهره برد. ممکن است این سوال ذهن شما را مشغول کرده باشد که آیا بخور گرم برای سلامتی بدن فایده دارد؟ فواید بخور گرم بسیار زیاد می باشد و بر سلامتی شما تاثیر زیادی می گذارد. بسیاری از پزشکان نیز در فصل های سرد سال استفاده از بخور گرم را پیشنهاد می کنند. این دستگاه به طور معجزه آسایی بر روی تمامی سیستم های بدن شما تاثیر می گذارد و موجب بهبود عملکرد سیستم های بدن می شود. در ادامه این مقاله با درمان مدیکال همراه باشید تا نحوه عملکرد دستگاه بخور گرم، خواص و فواید منحصر به فرد دستگاه بخور گرم برای بدن و به صورت کلی اینکه بخور گرم برای چی خوبه را با شما در میان بگذاریم. در ادامه این مقاله در مورد موارد زیر صحبت خواهیم کرد.

  • دستگاه بخور گرم چیست
  • نحوه عملکرد دستگاه بخور گرم
  • فواید دستگاه بخور گرم
  • فواید بخور گرم برای سرماخوردگی
  • فواید بخور گرم برای ریه
  • فواید بخور گرم برای جوش صورت
  • فواید بخور گرم برای سینوزیت
  • فواید بخور گرم برای پوست
  • فواید بخور گرم برای صورت

 

دستگاه بخور گرم چیست؟

یکی از عامل های مضر برای سلامتی افراد، کاهش رطوبت هوا می باشد. منظور از رطوبت هوا، میزان بخار آب موجود در هوا می باشد. میزان رطوبت هوای داخل خانه باید حدود 40 تا 45 درصد باشد. در صورتی که میزان بخور هوا کمتر از این عدد باشد، هوا بسیار خشک می باشد و شرایط مناسب برای رشد انواع باکتری ها، میکروب ها، ویروس ها و عوامل بیماری زا فراهم می شود. دستگاه بخور گرم، دستگاهی است که با تولید رطوبت، موجب افزایش رطوبت هوا می شود. این دستگاه با افزایش میزان رطوبت هوا، از رشد عوامل بیماری زا جلوگیری می کند و با این شیوه بر سلامتی افراد تاثیر مثبت می گذارد.

 

 

دستگاه بخور گرم چیست؟

 

 

نحوه عملکرد دستگاه بخور گرم

بخار درمانی یکی از روش های موثر حفظ سلامتی می باشد که از دوران مصر باستان تا به امروز از آن استفاده می شود. بخار درمانی یک مفهوم جدید نمی باشد، بلکه به مرور زمان کاربرد های آن افزایش یافته و امروزه با استفاده از دستگاه بخور گرم بخور درمانی شکل دیگری به خود گرفته است. دستگاه های بخور گرم به وسیله برق کار می کنند. این دستگاه دارای یک المنت داخلی می باشد که باعث به جوش آمدن آب گرم می شود. هنگام به جوش آمدن آب، بخار ناشی از آن در محیط بیرون و خانه پخش می شود و به این شیوه میزان رطوبت خانه افزایش می یابد. این دستگاه با به جوش آوردن آب، موجب استریلیزاسیون آب می شود و بخاری پاک و بدون آلودگی را در محیط بیرون پخش می کند.

 

فواید دستگاه بخور گرم

از جمله سوالات متداول مخاطبان این می باشد که دستگاه بخور گرم برای چی خوبه؟ دستگاه بخور گرم چه کاربردی دارد؟ معمولا عوامل بیماری زا مخصوصا در فصل های سرد سال، در شرایط آب و هوای خشک رشد می کنند. با افزایش رطوبت هوا، امکان رشد عوامل بیماری زا کاهش می یابد و بدین صورت از وجود بیماری هایی همچون عفونت گلو، آبریزش بینی، سرماخوردگی و… پیشگیری می شود. بخار گرم موجب رقیق شدن و شل شدن ترشحات مجاری تنفسی می شود و برای بیماری آسم بسیار مفید می باشد. همچنین بخور گرم برای شادابی و سلامت پوست بسیار مفید می باشد. در ادامه این مقاله به تفکیک فواید بخور گرم را برای اعضای مختلف بدن و بیماریها بیان خواهیم کرد.

 

فواید بخور گرم برای سرماخوردگی

یکی از فواید بخور گرم، پیشگیری و درمان سرماخوردگی می باشد. معمولا در فصل های سرد سال، انواع بیماری ها از جمله سرماخوردگی شیوع پیدا می کنند. همیشه به این اصل مهم دقت کنید که پیشگیری بهتر از درمان است. معمولا در زمستان درصد رطوبت هوا به کمتر از 30 درصد پایین می آید و انواعی از ویروس ها از جمله ویروس سرماخوردگی شیوع زیادی پیدا می کند. بر اساس تحقیقات انجام شده در سال 2010، رطوبت بالا موجب مختل شدن عملکرد ویروس سرماخوردگی می شود و ابتلا به آن را تا حد زیادی کاهش می دهد. همچنین بخور گرم از گرفتگی و احتقان بینی جلوگیری می کند و باعث کاهش التهاب بینی و مجاری تنفسی می شود. بنابراین یکی از بهترین و موثرترین راه های پیشگیری و درمان سرماخوردگی، بخور گرم می باشد.

 

 

فواید بخور گرم برای سرماخوردگی

 

 

فواید بخور گرم برای ریه

درمان مشکلات مربوط به ریه، یکی از فواید بخور گرم می باشد. امروزه یکی از داروهای تجویز شده توسط فوق تخصصان ریه برای درمان مشکلات و اختلالات ریه، بخور گرم می باشد. سیستم تنفسی یکی از مهمترین و حیاتی ترین سیستم های بدن انسان محسوب می شود. ریه اصلی ترین و مهم ترین اجزای سیستم تنفسی می باشد. اکثر بیماری های مختلف موجب التهاب مجاری تنفسی و افزایش ترشحات ریه می شوند و بدین صورت موجب اختلال در عملکرد سیستم تنفسی می شوند و انواعی از بیماری های ریوی را از جمله آسم پدید می آورند. بدون شک اولین و مهمترین راهکار جهت حفظ عملکرد ریه، بخور گرم می باشد. بخور گرم موجب رقیق شدن ترشحات ریه می شود و به افراد در دفع این ترشحات کمک می کند و بدین صورت عملکرد ریه را بهبود می دهد.

 

مقاله پیشنهادی: بهترین دستگاه بخور گرم

 

فواید بخور گرم برای جوش صورت

یکی از فواید منحصر به فرد بخور گرم، درمان جوش های صورت می باشد. جوش های صورت به علت تجمع باکتری ها و سلول های مرده زیر پوست تشکیل می شوند. استفاده مداوم از بخور گرم موجب باز شدن منافذ پوستی می شود و به این شیوه باکتری ها و سلول های مرده از زیر پوست خارج می شوند. با کاهش این باکتری ها، جوش های صورت به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا می کنند. بخور گرم با باز شدن منافذ پوست به پاکسازی پوست صورت کمک می کند و انواع آلودگی های پوستی را از بین می برد.

 

 

 

فواید بخور گرم برای سینوزیت

امروزه یکی از بیماری های شایع در میان مردم، بیماری سینوزیت می باشد. سینوس ها فضاهای خالی می باشند که در قسمت جلویی استخوان جمجمه و در کنار استخوان بینی قرار گرفته اند. قسمت داخلی سینوس ها توسط بافت مخاطی پوشیده شده است. گاهی اوقات به علت عفونت، سینوس ها دچار التهاب می شوند. به التهاب سینوس ها، سینوزیت می گویند. سینوزیت موجب درد زیاد بینی، پیشانی و زیر چشم ها می شود. درمان سینوزیت و کاهش درد آن، یکی از فواید بخور گرم می باشد. بخور گرم موجب رقیق شدن و نرم شدن ترشحات سینوس می شود و به تخلیه ترشحات کمک می کند. با تخلیه ترشحات، علائم سینوزیت رفع می شود.

 

 

فواید بخور گرم برای سینوزیت 

 

 

فواید بخور گرم برای پوست

یکی از مهمترین فواید بخور گرم، برای پوست می باشد. پوست یکی از مهمترین اعضای بدن می باشد. همانطور که در قسمت بالا گفتیم بخور گرم با باز کردن منافذ پوست، موجب پاکسازی پوست می شود. همچنین بخور گرم خاصیت آبرسانی دارد و با آبرسانی پوست موجب مرطوب و شاداب شدن پوست می شود. در صورتی که از دارو های پوستی استفاده می کنید، به شما توصیه می کنیم قبل از استعمال این دارو ها، از بخور گرم استفاده کنید.

 

بخور گرم با باز کردن منافذ پوست، تاثیر دارو های پوستی را چند برابر می کند. بخور گرم موجب بهبود گردش خون پوست می شود و سرعت آن را نیز زیاد می کند. با افزایش گردش خون پوست، میزان رشته های کلاژن و الاستین پوست افزایش پیدا می کند. افزایش کلاژن به جوانسازی پوست بدن کمک می کند. پوست سالم علاوه بر زیبایی، در سیستم ایمنی بدن شما تاثیر دارد. یکی از راه های نفوذ میکروب به بدن، از طریق پوست می باشد. بخور گرم موجب از بین بردن میکروب ها و باکتری های روی سطح پوست می شود و بدین صورت از شما در برابر بیماری های مختلف، محافظت می کند.

 

مقاله پیشنهادی: چگونگی جرم گیری دستگاه بخور

 

فواید بخور گرم برای صورت

در هر سنی که باشید، داشتن صورت زیبا از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. همواره یکی از دغدغه های اصلی بشر، داشتن صورت زیبا می باشد.  همواره مردم در حال تلاش برای داشتن صورتی زیبا می باشند. یکی از راه های ارتباطی مهم افراد، از طریق صورت می باشد. یکی از مهمترین راز های داشتن صورت زیبا، بخور گرم می باشد. بخور گرم با جوانسازی و افزایش رطوبت پوست صورت، موجب زیبایی صورت می شود. همچنین بخور گرم باعث رفع آکنه، جوش های سر سیاه، لکه ها و… می شود و پوستی صاف و زیبا را به شما هدیه می دهد.

 

 

فواید بخور گرم برای صورت

 

 

نتیجه گیری

در پاسخ به سوال « دستگاه بخور گرم چه کاربردی دارد »  و بخور گرم برای چی خوبه می توان به پاکسازی صورت، شادابی پوست، رفع جوش و آکنه، درمان سینوزیت، بهبود عملکرد ریه، آرام سازی اعصاب و… اشاره کرد. دستگاه بخور گرم با استفاده از برق موجب تولید بخار گرم می شود و رطوبت هوا را افزایش می دهد.  فواید بخور گرم بسیار منحصر به فرد و زیاد می باشد و سلامت همگی سیستم های بدن شما را حفظ می کند. همچنین بخور گرم با از افزایش رطوبت هوا موجب از بین بردن همگی عوامل بیماری زا از جمله ویروس ها، قارچ ها، باکتری ها و میکروب ها می شود و بدین صورت از شما در برابر بیماری های مختلف محافظت می کند. در صورتی که در رابطه با دستگاه بخار گرم و نحوه استفاده آن هر سوالی دارید، می توانید با ما ارتباط برقرار کنید. همچنین می توانید اگر نظر و پیشنهاد جذابی برای خوانندگان این مقاله دارید با ما و دیگر خوانندگان این مقاله در میان بگذارید.

یک فکر در مورد “آشنایی با فواید بخور گرم ♨️توصیه پزشکان از فواید استفاده از دستگاه بخور گرم

  1. اسرا گفت:

    من بخور گرم گرفتم عالی بود

    1. مدیر گفت:

      درود وقت بخیر
      ممنون از شما دوست عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *