آموزشی

چگونگی نگهداری و جرم گیری دستگاه بخور ♨️ به صورت تصویری 🖼️

چگونگی نگهداری و جرم گیری دستگاه بخور

چگونه دستگاه بخور سرد را تمیز کنیم؟ شما نیز به دنبال جرم گیری دستگاه بخور خود هستید؟در سال های اخیر استفاده از دستگاه های بخور میان مردم کشورمان افزایش قابل توجهی را داشته است. چرا که استفاده از انواع  دستگاه های بخور های سرد و گرم می تواند مزایای زیادی را به دنبال داشته باشد. مهمترین مزایای مربوط به استفاده از دستگاه های بخور درمان سردردهای سینوسی، بهبود سرفه های مکرر و خشک، درمان حساسیت و آلرژی، مرطوب نمودن پوست بدن و از بین بردن خشکی گلو می باشد. از سوی دیگر دستگاه های بخور یکی از مهمترین تجهیزات پزشکی مورد نیاز بسیاری از بیماران می باشند. بنابراین استفاده از دستگاه  بخور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. یکی از مهمترین موضوعاتی که در خصوص دستگاه های بخور وجود دارد، نحوه ی رسوب زدایی و جرم گیری آنها می باشد. شما بایستی با روش های مراقبت و نگهداری از دستگاه بخور آشنا شوید تا بتوانید استفاده ی بهینه تری را از دستگاه داشته باشید. در ادامه مقاله در مورد موارد زیر صحبت خواهیم کرد. با درمان مدیکال سایت فروش تجهیزات پزشکی همراه باشید.

 

  • ✔ نکات مهم در مراقبت از دستگاه بخور
  • ✔ چرا دستگاه بخور رسوب میگیرد
  • ✔آموزش جرم گیری دستگاه بخور
  • ✔چرا باید دستگاه بخور را جرم گیری کنیم
  • ✔طریقه تعویض فیلتر دستگاه بخور

 

نکات مهم در مراقبت از دستگاه بخور کدامند؟

توجه داشته باشید که دستگاه های بخور یکی از مهمترین تجهیزات و لوازم پزشکی می باشند که از کارایی بالایی برخوردارند. پیشنهاد می گردد که در استفاده از دستگاه های بخور به برخی از موارد توجه لازم را داشته باشید. چرا که با مراقبت صحیح از دستگاه می توانید عمر مفید دستگاه بخورتان را افزایش دهید. مهمترین نکات مورد توجه در مراقبت از دستگاه های بخور عبارتند از:

 

  • جرم گیری دستگاه بخور به شکل دوره ای
  • ✔استفاده از آب تصفیه شده جهت پر کردن دستگاه بخور
  • ✔ضدعفونی و تمیز کردن دستگاه بخور و عوض کردن آب داخل دستگاه به شکل روزانه
  • ✔قرار دادن دستگاه بخور در محیط تمیز و عاری از هرگونه گرد و غبار

 

لازم به یادآوری است که جرم گیری دستگاه بخور یکی از مهمترین اقداماتی می باشد که بایستی در حین استفاده از این دستگاه به آن توجه کافی را داشته باشید. همچنین امروزه دستگاه های بخور به لامپ یو وی مجهز هستند، به طوری که این لامپ ها قابلیت از بین بردن باکتری ها و پاکسازی آب داخل دستگاه بخور را دارند. به عنوان یک نکته در نظر داشته باشد در خرید دستگاه بخور به مشخصات و ویژگی های آن توجه نمایید تا با کیفیت ترین دستگاه بخور را انتخاب نمایید.

 

 

نکات مهم در مراقبت از دستگاه بخور کدامند؟

 

 

چرا دستگاه بخور رسوب می‌گیرد؟

همانطور که اشاره شد جرم گیری دستگاه بخور یکی از مهمترین نکات مورد توجه جهت مراقبت از دستگاه های بخور می باشد. استفاده از آب شهری و آشامیدنی تصفیه نشده، می تواند اصلی ترین علل رسوب گذاری در دستگاه های بخور باشد. جهت استفاده ی بهینه از دستگاه بخور بایستی مخزن آن را پر از آب نمایید. شما نمی توانید از هر آبی برای پر کردن مخزن دستگاه بخورتان استفاده کنید. پیشنهاد می شود که از آب مقطر و تصفیه شده برای دستگاه بخور خود استفاده نمایید. چرا که در این صورت می توانید رسوب گذاری دستگاه بخورتان را به حداقل میزان ممکن برساند.

 

شما می توانید اطلاعات دقیقی را در خصوص میزان سختی آب منطقه زندگی خود به دست آورده و سپس از دستگاه بخور استفاده نمایید. جرم گیری دستگاه بخورتان را نیز بر اساس دستورالعمل های یاد شده در دفترچه راهنمای آن انجام دهید. با مطالعه دفترچه راهنمای دستگاه می توانید رسوب های دستگاه بخور خود را با توجه سختی آب منطقه خود به حداقل برسانید. توجه داشته باشید که رسوب زدایی دستگاه های بخور می تواند تاثیر مثبتی را در عملکرد آن داشته باشد.

 

آموزش جرم گیری دستگاه بخور به شکل کامل

امروزه ویدیوهای آموزشی بسیار متعددی را در خصوص نحوه ی جرم گیری دستگاه بخور می توانید مشاهده کنید. همچنین برای کسب اطلاعات دقیق در این خصوص می توانید دفترچه راهنمای دستگاه در اختیار خود را نیز مطالعه نمایید. در ویدئو زیر می توانید مراحل جرم گیری دستگاه بخور را به صورت تصویری مشاهده نمایید.

 

 

 

 

برای جرم گیری دستگاه های بخور باید فیلتر دستگاه بخور را جدا نموده و آن را با دقت تمیز کنید. توصیه می شود که برای تمیز کردن فیلتر از مایع ظرفشویی یا صابون استفاده نمایید. سپس فیلتر را بر روی یک حوله نرم قرار داده و اجازه دهید تا خشک شود. همچنین مخزن آب را جدا کرده و آلودگی های مربوط به مخزن را به کمک مسواک کهنه یا قلم مو تمیز کنید. برای تمیز کردن قسمت های مختلف مخزن می توانید از سرکه سفید نیز استفاده نمایید.

 

در مرحله آخر نیز می توانید مخزن را پر از آب کرده و یک قاشق پراکسید هیدروژن (آب اکسیژنه) به آن اضافه کنید. سپس بعد از گذشت سی دقیقه می توانید آب مخزن را خالی نمایید. اکنون دستگاه شما آماده استفاده می باشد و کاملا تمیز و جرم گیری شده است. در حین جرمگیری و تمیز کردن دستگاه بخور به موارد زیر توجه لازم را داشته باشید:

 

  • ✔توصیه می شود که در حین جرم گیری دستگاه بخور در اختیار خود از مواد شوینده شیمیایی استفاده نکنید چرا که در این صورت ممکن است آسیب جدی به فیلتر دستگاه تان وارد شود.
  • ✔همچنین بهتر است بعد از سه بار استفاده از دستگاه بخور، آن را مورد جرمگیری قرار دهید.
  • ✔پیشنهاد می گردد که با یک دستمال تمیز قسمت های مختلف دستگاه مذکور را خشک نمایید.

 

مقاله پیشنهادی: بخور سرد یا گرم برای کودکان

 

چرا باید دستگاه بخور را جرم گیری کنیم؟

با جرمگیری و تمیز کردن دستگاه بخور می توانید کارایی مربوط به این دستگاه را افزایش دهد. همچنین در نظر داشته باشید که با جرمگیری دستگاه بخور در اختیار خود می توانید به مدت بسیار طولانی تر از آن استفاده نمایید. البته در نظر داشته باشید که فرایند جرمگیری دستگاه های بخور با یکدیگر متفاوت می باشد. شما بایستی با توجه به نوع دستگاه بخوری که در اختیار دارید، بهترین روش را برای جرم گیری آن انتخاب نمایید. فراموش نکنید که دستگاه های بخور در دو مدل گرم و سرد طراحی می شوند. هر یک از دستگاه های یاد شده کاربرد و مزایای مختلفی را دارند.

 

 

چرا باید دستگاه بخور را جرم گیری کنیم؟

 

 

جرم گیری دستگاه بخور سرد چگونه است؟

دستگاه های بخور سرد مناسب برای مناطقی می باشند که از آب و هوای خشکی برخوردارند. استفاده از دستگاه های یاد شده می تواند آلودگی های هوا را کاسته و خشکی هوا را از بین ببرد. برای جرم گیری دستگاه بخور سرد بهتر است که دستگاه را از برق کشیده و مخزن آن را خالی کنید. سپس مقداری سرکه سفید یا جوش شیرین به مخزن اضافه کرده و بعد از گذشت ده دقیقه با مسواک مناطق جرم گرفته را تمیز نمایید. در گام آخر نیز می توانید مخزن را مورد شستشو قرار داده و اجازه دهید تا به شکل کامل خشک شود. اگر نتوانید دستگاه یاد شده را به شکل کامل تمیز کنید، در این صورت ممکن است دستگاه کارآیی خود را از دست بدهد.

 

نحوه ی جرم گیری دستگاه بخور گرم

دستگاه های بخور گرم جزو پرفروش ترین انواع دستگاه های یاد شده هستند. شما می توانید جهت درمان سرفه های مکرر و خشکی گلوی خود از دستگاه بخور گرم استفاده نمایید. عدم رسوب زدایی در دستگاه بخور گرم، سبب سوختگی و خرابی دستگاه می شود. به همین دلیل به شکل منظم دستگاه بخور در اختیارتان را مورد جرم گیری قرار دهید. فرایند جرم گیری دستگاه بخور گرم نیز مانند جرم گیری دستگاه بخور سرد می باشد. با این تفاوت که مخزن دستگاه بخور گرم را پر از آب کرده و مقداری سرکه سفید به آن اضافه کنید. سپس بعد از گذشت بیست دقیقه به کمک برس رسوبات مخزن را از بین ببرید.

 

 

نحوه ی جرم گیری دستگاه بخور گرم

 

 

طریقه تعویض فیلتر دستگاه بخور

امروز می توانید فیلتر ضد رسوب دستگاه بخور را در ویترین بسیاری از فروشگاه های اینترنتی مشاهده کنید. برای استفاده ی بهینه از دستگاه بخور توصیه می گردد از فیلترهای ضد رسوب استفاده نمایید. همچنین با نصب فیلترهای ضد رسوب می توانید در زمان بسیار کمتری دستگاه بخور خود را تمیز کنید. از سوی دیگر برای ضدعفونی کردن دستگاه بخور توصیه می شود که از سرکه سفید یا جوش شیرین استفاده نمایید. به هیچ وجه از مواد شیمیایی برای تمیز کردن فیلترها یا جرم گیری دستگاه بخور استفاده نکنید.

 

نتیجه گیری

دستگاه بخور یکی از پرکاربردترین انواع تجهیزات پزشکی می باشد که در مدل های بسیار مختلفی تولید و عرضه می شود. شما بایستی به شکل مرتب دستگاه بخور در اختیار خود را مورد جرم گیری و ضدعفونی قرار دهید، چرا که در غیر این صورت ممکن است آلودگی های موجود در آب، به مرور زمان در هوا نیز منتشر شوند. در این مقاله راجع به آموزش جرم گیری دستگاه بخور و رسوب زدایی آن توضیحات لازم را به شما همراهان درمان مدیکال دادیم. همچنین اشاره شد که نگهداری از دستگاه بخور از اهمیت بالایی برخوردار است. جهت جرم گیری دستگاه بخور خود می توانید از سرکه سفید و مایع ظرفشویی استفاده نمایید. توصیه می شود که به شکل منظم و مکرر دستگاه های بخور  را تمیز نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *