بیماری

شانه شپش چیست و نحوه استفاده از آن

شانه شپش چیست

یکی از گزینه های درمان آفت شپش کودک این است که آنها را با یک شانه شپش فلزی با کیفیت بالا شانه کنید. اگر در انجام آن بسیار محتاط و دقت داشته باشید ، شانه زدن می تواند روشی کاملاً موثر باشد.

شانه زدن شپش را می توان علاوه بر استفاده از روش های درمانی بدون شپش مانند پرمترین (در درمان شپش و گال به کار می‌رود) یا به صورت خودکار انجام داد. آنچه شما نیاز دارید شانه شپش خوب ، یک روش موثر ، پشتکار زیاد و کودکی است که این روش را تحمل خواهد کرد.

آکادمی اطفال آمریکا (AAP) به جای شانه زدن ، درمان شیمیایی شپش را توصیه می کند ، اما نه به این دلیل که شانه زدن جواب نمی دهد. اتکا به شانه زدن به تنهایی برای خیلی از والدین عملی نیست.

چرا؟ از آنجا که شانه زدن ، اگر به درستی انجام شود ، خسته کننده و بسیار وقت گیر است – مخصوصاً اگر به جای استفاده از یک درمان شیمیایی این کار را انجام می دهید. اگر مصمم هستید که از درمان شپش دارویی استفاده نکنید ، یا اگر درمان شپش شما را با شکست مواجه کرده است ، شانه زدن می تواند آلودگی به شپش را از بین ببرد.

شانه شپش نیز یک وسیله تشخیصی مناسب است. مطالعات نشان داده است که شانه شپش بهترین ابزار برای یافتن شپش زنده است.

 

چگونه یک شانه خوب برای درمان شپش پیدا کنیم

یک شانه شپش با کیفیت بالا دارای دندانهای بلند ، ظریف و فلزی است که بسیار به هم نزدیک هستند. برخی از متخصصان می گویند که با شانه های پلاستیکی یا آنهایی که در بسته های داروی شپش وجود دارد ، امکان درمان وجود ندارد و حتما باید از شانه شپش فلزی استفاده شود. شما می توانید بهترین شانه شپش را از با کلیک برروی لینک زیر تهیه نمایید :

 

>برای خرید شانه شپش فلزی کلیک نمایید 

 

آماده شدن برای شانه کردن

 

پس از آماده شدن برای شانه زدن ، خود را در جایی که نور خوب و قوی دارد قرار دهید. اگر نور روز خوب باشد می توانید حتی بیرون این کار را انجام دهید.

 

چه چیزهایی باید در هنگام شانه زدن داشته باشید:

 

  • یک شانه معمولی
  • نرم کننده
  • شانه شپش فلزی
  • گیره برای نگه داشتن قسمت هایی از موهای کودک شما
  • یک کاسه پلاستیکی برای تمیز کردن شانه (می توانید آن را خشک بگذارید یا با آب صابون پر کنید)
  • حوله های کاغذی برای پاک کردن شانه
  • یک حوله پارچه ای برای قرار دادن آن در اطراف شانه های فرزندتان
  • فیلم ها ، بازی های دستی ، کتاب ها ، یا سایر حواس پرتی ها برای کودک شما
  • دستکش پلاستیکی (اختیاری)
  • عینک مطالعه قوی یا ذره بین یا حلقه برای دیدن بهتر
  • نور زیاد ، مانند یک لامپ روشن که می تواند به ناحیه ای که شانه می کنید ، هدایت شود

 

کشیدن شانه خوب بسته به بلند ، ضخیم ، ظریف یا فر بودن مو می تواند تا سه ساعت طول بکشد. یک فعالیت را برای کودک خود آماده کنید تا کودک شما سرگرم شود. بسیاری از والدین به فرزندان خود اجازه می دهند تا بازی های دستی انجام دهند یا فیلم ها را تماشا کنند تا آنها را بی حرکت نگه دارند. کتاب های صوتی نیز به خوبی کار می کنند.

قبل از شروع شانه شپش ، موها را خیس کنید ، مقداری نرم کننده یا مواد پاک کننده اضافه کنید و گره ها یا پیچش مو را با یک شانه معمولی شانه کنید.استفاده از نرم کننده سفید بر روی موها روند شانه زدن را آسان تر می کند ، شپش را کند می کند و دیدن آنها را روی شانه آسان می کند.

 

 

چگونه می توان یک شانه زدن کامل را انجام داد

 

1 – موهای کودک خود را از وسط جدا کرده و یک نیمه آن را جمع کنید تا از کار خارج شود.
2 – در قسمت شل ، یک قسمت کوچک از مو را انتخاب کنید ، تقریباً به اندازه عرض شانه شپش. از پوست سر شروع کنید تا لکه ها (تخم های شپش) را بگیرید ، که تخم گذاشته می شوند و فقط کسری از سانت از پوست سر خارج می شوند.
3 – هر بخش را به چند جهت (بالا ، پایین ، چپ ، راست) شانه کنید.
4 – شانه را تا انتهای مو بکشید. ممکن است شپش را بعد از کشیدن مو از روی شانه مشاهده کنید.
5 – دندان های شانه را به یک کاسه بریزید ، آن را در یک کاسه آب صابون آغشته کنید یا بعد از هر بار کشیدن آن را با حوله کاغذی پاک کنید.
6 – شانه زدن هر قسمت را ادامه دهید تا شانه تمیز بیرون بیاید (بدون شپش و جوش). بهتر است که موهای شانه شده را بپیچانید و به سر کودک خود ببندید.

وقتی تمام سر را تمام کردید ، موها را از حالت خلال جدا کرده و نرم کننده را بشویید. شانه و گیره ها را در آب گرم و صابون بشویید تا تمیز شود. لباس هایی را که خود و فرزندتان هنگام شانه زدن می پوشید بشویید.

 

 

چند بار باید شانه زدن را انجام دهیم؟

 

شانه زدن را هر روز انجام دهید تا جایی که بعد از حدود دو هفته ، دیگر شپش زنده در موها ندیده اید. در اولین شانه زدن باید از شر بیشتر شپش ها خلاص شود. با هر شانه زدن بعدی ، تعداد بیشتری از شپش های باقیمانده و برخی از آنها که در این بین از بین نرفته اند را از بین خواهید برد.

اگر شپش در منطقه شما یک مشکل مداوم است ، هر ماه یک بار موها را شانه کنید.

 

مادری که دخترش دو بار شپش زده است ، می گوید: “شانه زدن های منظم بهترین پیشگیری است.” “هر زمان که از مدرسه هشدار می دهند ، دخترم را برای شانه زدن می نشاندم. همچنین بعد از خواب یا سایر تفرج هایی که بچه ها به هم نزدیک هستند ، موهایش را شانه می کنم. از آن زمان تاکنون شپش نداشته ایم.”

 

 

اگر موها خیلی سخت شانه شوند؟

 

اگر موهای فرزند شما خیلی ریز یا بلند یا ضخیم یا موج دار است ، شانه زدن آنها خیلی سخت است ، برای بیرون آوردن شپش ها با استفاده از شانه مشکل خواهید داشت.

گزینه ای که بخوبی جواب می دهد ، کوتاه کردن موهای فرزندتان است. سر تراشیده شده به معنای پایان فوری شپش سر است ، اما این راه حل معمولاً فقط برای پسران قابل قبول است.

برای دختران ، شما می توانید با کوتاه کردن موهای او (بنابراین شانه زدن راحت تر است) و تراشیدن پشت گردن از تعداد شپش ها کم کنید . البته خودتان مجبورید این کار را انجام دهید ، زیرا نمی توانید کودک مبتلا به شپش را به آرایشگاه ببرید.

 

 

 

برای خرید شانه شپش فلزی کلیک نمایید 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *