آموزشی

فواید بالش طبی نشیمنگاه و لزوم استفاده از بالش طبی دنبالچه

فواید بالش طبی نشیمنگاه و لزوم استفاده از بالش طبی دنبالچه

 

مطالعات زیادی وجود دارند که نشان می دهند، نشستن های طولانی مدت باعث ایجاد بیماری های مختلفی در بدن افراد می شود. حتی در برخی از تحقیقات مشخص شده است که نشستن های طولانی مدت، باعث مرگ زودرس می شود. اما با تمامی این معایب نشستن های دراز مدت، بسیاری از ما به دلیل نوع شغل و زندگی که داریم، مجبور هستیم هر روز ساعت زیادی را روی صندلی خودرو، صندلی کار و … بنشینیم. در این زمان تنها کاری که از دستمان بر می آید این است که با کمک بالش طبی نشیمنگاه، فشار ایجاد شده بر روی نشیمنگاه را برداریم. فواید بالش طبی نشیمنگاه می تواند شما را ترغیب کند که یک بالش زیر نشیمنی بخرید و مورد استفاده قرار دهید.

 

در این مقاله قصد داریم در رابطه با اینکه بالش طبی نشیمن چیست و چه فوایدی برای بدن شما دارد، صحبت کنیم. بنابراین، اگر تا به حال به فکر خرید این بالش های طبی نبودید، بهتر است که در ادامه این مقاله با درمان مدیکال سایت تجهیزات پزشکی همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در این باره در اختیارتان قرار دهیم.

 

عوارض نشستن های طولانی مدت بر روی صندلی

چه کسی دوست ندارد که بر روی یک سطح نرم و راحت بنشیند و ساعت ها کار انجام دهد؟ همه ما دوست داریم که بدون درد کمر و باسن خودمان، ساعت ها بر روی صندلی خودرو یا کامپیوتر بنشینیم و کار انجام دهیم. اما هر چقدر هم که تلاش می کنید تا پوزیشن مناسب نشستن پشت کامپیوتر و فرمان خودرو را حفظ کنیم، باز هم با درد کمر و گردن و باسن مواجه می شویم!

 

جالب است که بدانید فشار ایجاد شده بر روی گردن، باعث اعمال فشار بر روی تمامی ستون فقرات و حتی زانوها می شود. در واقع، هر تغییری که باعث بهم خوردن بالانس نیروهای وارد شده به ستون فقرات شود، درد زیادی را در کمر و ستون فقرات شما ایجاد خواهد کرد.

 

اکثر صندلی های خودروها و صندلی هایی که بر روی آن ها استراحت یا کار می کنیم، دارای نشیمن سفتی هستند. به همین خاطر، باعث مختل کردن گردش خون در نواحی پایینی بدن ما می شوند و یک بی حسی موقت ایجاد می کنند. این در حالی است که نشستن های طولانی مدت باعث ایجاد فشار زیادی بر روی ستون فقرات و کمر می شود.

 

بالش طبی نشیمنگاه چیست؟

بالش طبی نشیمنگاه یکی از انواع محصولات پزشکی است که برای افرادی که در طول روزهای کارهای زیادی را به صورت نشسته انجام می دهند، مناسب است. این بالش طبی دارای الیاف نرم و مناسب با نشیمن افراد است. به همین خاطر، فشار زیادی به کمر یا باسن وارد نمی کند و می تواند باعث کاهش درد ایجاد شده در کمر و باسن افراد شود.

 

فواید بالش طبی نشیمنگاه بسیار زیاد است و شاید نتوان به طور دقیق، تمامی فواید این بالش طبی را ذکر کرد. اما باید بدانید که بالش طبی زیر نشیمنی، می توانند برای منتقل کردن نیرو به صورت مساوی در پایین تنه مورد استفاده قرار گیرند.

 

در حال حاضر، انواع مختلفی از بالش های طبی نشیمنگاه در بازار وجود دارند که بیشتر آن ها به شکل دونات هستند. بهترین بالش های طبی، بالش هایی هستند که با فوم حافظه دار به تولید رسیده اند. اما معمولا چون این بالش های طبی گران قیمت هستند، افراد بیشتر به دنبال خرید بالش طبی پنبه ای یا پلی استری می باشند.

 

 

بالش طبی نشیمنگاه چیست؟

 

 

کاربرد بالش طبی نشیمنگاه چیست؟

بالش طبی نشیمنگاه می تواند برای تمامی افرادی که نیاز به نشستن های طولانی مدت دارند، مورد استفاده قرار گیرد. این بالش های طبی قابل استفاده برای خودرو، مبل و صندلی های کامپیوتر و کار می باشند. فرقی نمی کند که چند سالتان است. چه شغلی دارید و یا قرار است برای چه کاری بر روی صندلی بنشینید! اگر احساس می کنید که نشیمن صندلی شما سفت است، حتما اقدام به خرید بالش طبی نشیمنگاه کنید.

 

شاید در ماه ها و سال های اولی که بر روی یک سطح سفت می نشینید، احساس بدی نداشته باشید. اما باید بدانید که روز به روز دارید فشار بیشتری به ستون فقرات خودتان وارد می کنید و این موضوع قطعا برای شما خطرناک است، پس با کمک زیر نشیمنی طبی، می توانید فشار وارد شده بر روی ستون فقرات خود را کاهش دهید و باعث کاهش کمر درد، گردن درد و پا درد شوید.

 

فواید بالش طبی نشیمنگاه که باید بدانید!

قطعا در هنگام خرید بالش طبی نشیمنگاه، اولین سوالی که برای شما مطرح می شود این است که اصلا ضروری است که یک بالش طبی نشیمنگاه بخرم یا خیر؟! اگر در رابطه با فواید بالش طبی نشیمنگاه اطلاعات کافی کسب کنید، قطعا یک بالش زیر نشیمنی با کیفیت خریداری می کنید و در طول روز مورد استفاده قرار می دهید.

در ادامه به فواید بالش طبی نشیمنگاه اشاره می کنیم.

 

  • کمک به بهبود وضعیت بدن

یکی از خواص زیر نشیمنی این است که می تواند وضعیت بدن را در حالت تعادل نگه دارد. بالش های طبی می توانند وضعیت نشستن را آسان تر کنند و به ستون فقرات شما برای باقی ماندن در یک حالت طبیعی کمک خواهند کرد. داشتن یک وضعیت بدنی خوب، باعث کاهش خطر ابتلا به ناراحتی های مزمن ستون فقرات خواهد شد. بنابراین، تمرکز و انرژی شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

 

با بهبود وضعیت بدن با کمک بالش طبی نشیمنگاه، شما اعتماد به نفس بیشتری در هنگام کار کردن دارید. قطعا شما با کمک استفاده از این بالش های طبی، به خودتان در سنین پیری هم کمک خواهید کرد. به خصوص زمانی که همکارانتان نیاز به واکر برای حرکت دارند و شما هنوز می توانید خیلی راحت راه بروید!

 

  • کاهش فشار

صندلی هایی که طراحی ضعیفی دارند و نشیمن راحتی ندارند، باعث ایجاد فشار زیادی بر روی دنبالچه و باسن شما می شوند. به همین خاطر، یکی از دردهای شایع میان افرادی که طولانی مدت روی صندلی نشسته اند، درد دنبالچه می باشد.

 

یکی از فواید بالش طبی دنبالچه این است که می تواند فشار اعمال شده بر روی دنبالچه شما را کاهش دهد. به همین خاطر، درد و خستگی ایجاد شده در کمر و باسن شما پس از کار کردن کاهش پیدا خواهد کرد. قطعا کیفیت زندگی شما تحت تاثیر استفاده از بالش طبی نشیمنگاه که باعث توزیع فشار به صورت منظم می شود، قرار می گیرد.

 

 

فواید بالش طبی نشیمنگاه که باید بدانید!

 

 

  • گردش خون بهتر

یکی از فواید بالش طبی نشیمنگاه این است که می تواند باعث بهبود گردش خون در نواحی پایینی ستون فقرات شود. گردش و جریان خون در لگن، پاها و باسن شما به دلیل اعمال فشار زیاد از سوی صندلی ها، کاهش پیدا می کند. این موضوع باعث می شود که اکسیژن رسانی به اندام های تحتانی کاهش پیدا کند و شما احساس خستگی و کسلی داشته باشید.

 

شاید برای شما جالب باشد که بدانید، بروز اختلال در گردش خون به دلیل نشستن های طولانی مدت بر روی سطوح سفت، باعث می شود که قلب شما سخت تر کار کند و سلامت آن به خطر بیفتد.

 

  • کمک به تحرک بیشتر

خودتان قضاوت کنید که اگر بر روی یک سطح سفت بنشینید، می توانید راحت تر از روی صندلی بلند شوید یا اگر روی یک سطح نرم؟ قطعا پاسخ شما این است که اگر روی یک سطح نرم بنشینید، راحت تر می توانید از روی آن بلند شوید و کمی وضعیت بدنی خود را تغییر دهید.

 

یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از بیماری های ستون فقرات، تغییر وضعیت بدنی، هر 30 دقیقه یک بار است. پس شما با داشتن بالش طبی نشیمنگاه، می توانید تحرک خود را بر روی صندلی بیشتر کنید و مانع از ابتلا به بیماری های مختلف ستون فقرات شوید.

 

  • راحتی و کاهش کمر درد

ممکن است لازم داشته باشید هشت ساعت و یا بیشتر بر روی یک صندلی اداری معمولی کار کنید. این موضوع می تواند برای کمر و ستون فقرات شما یک زنگ خطر باشد. از جمله فواید بالش طبی نشیمنگاه این است که می تواند باعث تامین راحتی شما شود و درد کمر را نیز کاهش دهد.

 

انواع زیر نشیمنی طبی

بالش طبی نشیمنگاه را می توان از لحاظ پشتیبانی و متریال به کار رفته در آن، به دو دسته کلی تقسیم بندی کرد.

 

پشتیبانی

  • دنبالچه و لگن

رایج ترین بالش طبی نشیمنگاه، بالشی است که برای حمایت از دنبالچه و لگن شما مورد استفاده قرار می گیرد. این بالش ها یک حالت ارگونومیک به بدن شما می دهند و می توانند از کمر شما حمایت کنند.

 

افرادی که دارای انحنای ستون فقرات، چرخش باسن و مشکلات دیگر می باشند، می توانند با کمک بالش طبی نشیمنگاه این مشکلات را درمان کنند و یا حداقل از پیشرفت آن ها جلوگیری نمایند.

 

مواد به کار رفته

بالش های طبی برای نشستن، دارای انواع مختلفی از لحاظ جنس می باشند. بالش طبی ارزان، دارای فوم استاندارد و معمولی است و فواید بالش طبی نشیمنگاه را ندارد. اما به هر حال برای نشستن های کوتاه مدت، گزینه بدی محسوب نمی شود.

 

برای بهترین پشتیبانی از کمر و دنبالچه خودتان، باید به دنبال یک بالش طبی نشیمنگاهی باشید که دارای فوم حافظه دار و یا ژل می باشد. در صورتی که هم فوم و هم ژل در بالش طبی به کار رفته باشند، کیفیت بالش طبی بسیار بالاتر خواهد رفت.

 

فواید بالش طبی نشیمنگاهی که با فوم حافظه دار ساخته شده باشد، بسیار بیشتر است؛ اما این نوع بالش گران تر از بالش های زیر نشیمنی می باشد.

 

انواع مدل های زیر نشیمنی طبی در فروشگاه درمان مدیکال

بــه نـشــیـن الاســتـیـژن باراد مــدل SC3

بالش فرم دهی و بعد از تزریق ژل باسن آرون

به نشین اُرتوپدی ارگونومیک باراد مدل SC5

به نشین تن آسا باراد مدل SC1

زیر نشیمن ارگونومی پلی یورتان سما طب پاکان کد 8018

537,000 تومان

زیر نشیمن طبی ارگونومی پلاس سما طب پاکان کد 8021

623,000 تومان

زیر نشیمن طبی پلی یورتان سما طب پاکان کد 7024

587,000 تومان

زیر نشیمن طبی حرفه ای زیفِن مدل کالیفرنیا

1,095,000 تومان

زیر نشیمن طبی مموری فوم سما طب پاکان کد 8017

زیر نشیمنی بادی

زیر نشیمنی طبی الیافی پارچه مبله مستر طب

99,000 تومان

زیر نشیمنی طبی الیافی مربعی مستر طب

95,000 تومان

انواع زیر نشیمنی طبی

 

جمع بندی

در این مقاله در رابطه با فواید بالش طبی نشیمنگاه صحبت کردیم. طبق توضیحات داده شده و مطالعاتی که بر روی مشکلات ستون فقرات انجام داده شده اند، بهتر است که برای جلوگیری از هر گونه درد ستون فقرات و بیماری های شدید کمر، از همین حالا اقدام به خرید بالش طبی نشیمنگاه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *