آموزشی

بهترین دارو و قرص نعوظ چیست؟

همه چیز در مورد قرص نعوظ

بهترین داروی نعوظ مردان چیست؟ بهترین قرص نعوظ کدام است؟ از نظر سلامت جنسی، اختلال نعوظ یا Erectile dysfunction شایع ترین مشکلی است که آقایان با آن دسته و پنجه نرم می کنند. تشخیص اختلال نعوظ برعهده پزشک است و لازم است که همه افرادی که علائم این اختلال را تجربه می کنند، نزد پزشک بروند تا هم تشخیص به درستی انجام شود و هم روش درمانی مناسب نیز اتخاذ گردد. درمان اختلال نعوظ در آقایان می تواند شامل مصرف داروهای مختلف، مراجعه به روانشناس و روانپزشک و یا عمل جراحی باشد. بدیهی است که هر یک از این روش های درمانی، می توانند بر اساس شرایط فرد بیمار، انتخاب شوند. چرا که ممکن است هر کدام از این روش های درمانی مانند مصرف قرص نعوظ، باعث بروز عوارض جانبی ناخواسته ای شوند. با توجه به اهمیت اختلال نعوظ، در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد این اختلال، روش مصرف قرص تقویت نعوظ و دارو نعوظ و همچنین، روش های رایج دیگر برای درمان این اختلال صحبت کنیم.

اختلال نعوظ چیست؟

آقایانی که مبتلا به اختلال نعوظ هستند، نمی توانند یک رابطه جنسی ایده آلی را تجربه کنند. این موضوع می تواند در کیفیت زندگی آقایان تاثیر بدی داشته باشد و روابط زناشویی میان آقا و خانم را ضعیف و ضعیف تر کند. برخی از افراد تصور می کنند که به دلیل کوتاه شدن مدت زمان سفت ماندن آلت تناسلی، دچار اختلال نعوظ شده اند؛ اما واقعیت این است که زمانی به این مشکل اختلال می گوییم که باعث بروز مشکلات دیگری از قبیل عدم رضایت از رابطه جنسی گردد.

اختلال نعوظ در آقایان که با نام Erectile dysfunction در جهان شناخته می شود، یک مشکل در آقایان است که به علت عدم سفت شدن آلت جنسی آقایان رخ می دهد. آقایانی که دچار این مشکل هستند، نمی توانند رابطه جنسی خوب یا طولانی مدتی را داشته باشند. نوع و نحوه بروز این اختلال در هر یک از آقایان متفاوت است.

تشخیص به موقع اختلال نعوظ در آقایان، می تواند بهترین راهکار برای درمان این بیماری باشد. به همین خاطر، روش های تشخیصی مختلفی نیز برای پیشگیری از شدیدتر شدن اختلال نعوظ در آقایان وجود دارند. در هر صورت می توان گفت که این اختلال، جزء اختلالات رایج جنسی است که البته روش های درمانی مختلفی دارد.

آگاهی از این که ED می تواند یک بیماری قابل درمان باشد از زمان کشف اینکه داروی سیلدنافیل یا ویاگرا بر نعوظ آلت تناسلی تأثیر می گذارد، افزایش یافته است. با این حال، افرادی که با عملکرد جنسی خود مشکل دارند ممکن است تمایلی به صحبت با پزشک خود نداشته باشند و آن را به عنوان یک مسئله شرم آور تلقی کنند.

علت اختلال در نعوظ آقایان چیست؟

قبل از اینکه بخواهید برای درمان اختلال نعوظ از قرص نعوظ و یا دیگر داروهای عدم نعوظ استفاده کنید، باید در مورد این بیماری و علت بروز آن بیشتر بدانید. به طور کلی، در اکثر موارد اختلال نعوظ در اثر یک مشکل دیگر به وجود می آید. یعنی در اصل نعوظ آقایان مشکلی ندارد و یک مشکل دیگر می تواند باعث بروز این اختلال در آقایان شود. در موارد نادری نیز افراد اختلال نعوظ اولیه دارند. این یعنی اینکه نعوظ آن ها غیر طبیعی است و دچار مشکل می باشد.

هر فردی که مشکلی را در حین نعوظ تجربه کند و این مشکل نیز مداوم باشد، باید حتما به پزشک مراجعه کنید. چون یک بیماری زمینه ای می تواند باعث بروز این مشکل شود. تشخیص به موقع و مناسب اختلال نعوظ، می تواند باعث کنترل مشکل و پیشگیری از تشدید آن شود. علت بروز اختلال نعوظ در آقایان به چند دسته مختلف تقسیم بندی می شود که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

علت اختلال در نعوظ آقایان چیست؟

علت های فیزیکی اختلال نعوظ در آقایان

  • بیماری قلبی و تنگ شدن عروق خونی
  • دیابت
  • فشار خون بالا
  • کلسترول بالا
  • چاقی و سندرم متابولیک
  • بیماری پارکینسون
  • اسکلروز چندگانه
  • اختلالات هورمونی، از جمله شرایط تیروئید و کمبود تستوسترون
  • اختلالات ساختاری یا تشریحی آلت تناسلی مانند بیماری پیرونی
  • سیگار کشیدن
  • اختلال مصرف الکل و سوء مصرف مواد
  • مصرف کوکائین
  • درمان بیماری پروستات
  • عوارض جراحی
  • صدمات در ناحیه لگن یا نخاع
  • پرتودرمانی در ناحیه لگن

قرص ها و داروهای افزایش دهنده احتمال بروز اختلال نعوظ در آقایان

  • داروهای کنترل فشار خون بالا
  • داروهای قلبی مانند دیگوکسین
  • درمان های اضطراب
  • مسکن های مخدر
  • برخی از داروهای سرطان، از جمله عوامل شیمی درمانی
  • داروهای ضد افسردگی مانند مهارکننده های مونوآمین اکسیداز (MAOIs)، مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) و ضد افسردگی های سه حلقه ای
  • آنتی کولینرژیک ها
  • داروهای هورمونی

داروهای افزایش دهنده احتمال بروز اختلال نعوظ در آقایان

علت های روانی اختلال نعوظ در آقایان

  • ترس از صمیمیت
  • افسردگی
  • اضطراب عمومی
  • اضطراب عملکرد جنسی
  • عزت نفس پایین

آیا عدم نعوظ در آقایان درمان دارد؟

بسیاری از افرادی که با اختلال نعوظ مواجه هستند، در مورد روش های درمان اختلال نعوظ سوال می پرسند و اصلا نگران این هستند که می توانند اختلال نعوظ را درمان کنند یا خیر؟ عدم نعوظ در آقایان قابل درمان است و جای نگرانی نیست. اگرچه برخی از روش های درمان اختلال نعوظ در آقایان نیاز به پیگیری مداوم دارند؛ اما می توان با کمک گرفتن از آن ها، از تشدید اختلال نعوظ جلوگیری کرد و روابط جنسی میان زوجین را بهبود بخشید.

روش های درمانی اختلال نعوظ در آقایان

روش های مختلفی برای درمان اختلال نعوظ در آقایان وجود دارد. البته برخی از افراد تصور می کنند که فقط باید با مصرف قرص نعوظ خود را درمان کنند؛ اما ممکن است قرص درمان نعوظ، آنقدر اثربخشی نداشته باشد. بنابراین، در برخی از مواقع روش های درمانی اختلال نعوظ در آقایان با هم ترکیب می شوند تا در نهایت به بهترین نتیجه رسید. در ادامه به روش های درمانی اختلال نعوظ در آقایان اشاره می کنیم.

1.      VED (دستگاه نعوظ خلاء)

دستگاه وکیوم مردانه که با نام دستگاه نعوظ خلاء نیز شناخته می شود، می تواند برای درمان اختلال نعوظ بدون قرص نعوظ مورد استفاده قرار گیرد. این دستگاه با نام پمپ آلت تناسلی نیز شناخته می شود. اساس کار این پمپ مکش است و می تواند در طی 30 دقیقه به رفع اختلال نعوظ کمک کند. افرادی که از اختلال نعوظ رنج می برند و به دنبال یک روش درمانی خاص هستند، می توانند از این دستگاه استفاده کنند.

VED که اغلب پمپ آلت تناسلی نامیده می شود، با کشیدن دستی خون به داخل آلت تناسلی و با استفاده از مکش کار می کند. پس از ایجاد نعوظ، یک حلقه کششی به پایه آلت تناسلی می لغزد که به حفظ نعوظ برای حدود 30 دقیقه کمک می کند.

دستگاه وکیوم مردانه می تواند بهترین راهکار برای درمان بدون دارو برای نعوظ باشد. چرا که عملا هیچ عارضه جانبی جدی ندارد و برای اکثر آقایان نیز کارایی دارد. با این حال، استفاده طولانی مدت از دستگاه وکیوم مردانه، می تواند باعث بروز عوارض خاصی شود. بنابراین، حتی برای استفاده از پمپ آلت تناسلی نیز باید با پزشک مشورت کرد.

VED (دستگاه نعوظ خلاء)

2.     جایگزینی تستوسترون

گاهی اوقات دلیل بروز اختلال نعوظ در آقایان، کاهش ترشح تستوسترون در آقایان است. این هورمون می تواند باعث افزایش میل جنسی و بهبود نعوظ شود. بنابراین، کاهش ترشح این هورمون تاثیر بسیار زیادی روی عملکرد جسم دارد. با یک آزمایش ساده می توان تشخیص داد که میزان تستوسترون کاهش پیدا کرده است یا خیر.

اگرچه این روش درمانی، یعنی تجویز این هورمون برای همه افراد توصیه نمی شود؛ اما اگر دلیل بروز اختلال نعوظ در آقایان کاهش تستوسترون باشد، می توان با مصرف این هورمون اختلال نعوظ را درمان کرد. بنابراین، حتما برای استفاده از این روش درمانی، با پزشک خود مشورت کنید.

3.    شیاف مجرای ادرار

یکی دیگر از روش های درمانی اختلال نعوظ بدون قرص نعوظ این است که از شیاف مجرای ادراری استفاده کنید. این شیاف در نوک آلت تناسلی قرار داده می شود. سپس، می تواند در عرض 10 دقیقه نعوظ را در شما به وجود آورد. با این حال ممکن است مدت زمان اثربخشی شیاف مجرای ادراری بیشتر باشد. اگرچه این روش برای درمان اختلال نعوظ ایده آل است، اما ممکن است باعث بروز سوزش نیز شود.

4.    تزریق آلت تناسلی

اگرچه بسیاری از افراد ترجیح می دهند از روش های دیگر برای درمان اختلال نعوظ کمک بگیرند، اما تزریق آلت تناسلی نیز یکی از روش های اصولی برای درمان اختلال نعوظ در آقایان است. برای تزریق آلت تناسلی لازم است که یک سوزن بسیار کوچک به داخل آلت تناسلی وارد شود و ماده دارویی مورد نیاز مستقیما به داخل آلت تزریق گردد.

تزریق آلت تناسلی

5.    ایمپلنت آلت تناسلی

یکی دیگر از روش های درمانی بدون قرص نعوظ، کاشت ایمپلنت آلت تناسلی است. این روش که با نام روش جراحی درمان اختلال نعوظ نیز شناخته می شود، می تواند در طی 30 الی 45 دقیقه، مشکل نعوظ شما را برطرف کند. در این روش یک ایمپلنت حاوی آب در داخل آلت تناسلی قرار داده می شود. با کمک این ایمپلنت می توانید مدت زمان نعوظ خود را کنترل کنید.

ایمپلنت آلت تناسلی

داور و قرص های تقویت نعوظ آقایان

افرادی که مبتلا به اختلال نعوظ هستند، می توانند گروهی از داروها به نام مهارکننده های PDE-5 (فسفودی استراز-5) را مصرف کنند. معمولا این قرص ها می توانند 30 الی 60 دقیقه قبل از رابطه جنسی مصرف شوند تا از بروز اختلال نعوظ در حین رابطه جنسی پیشگیری کنند. بهترین قرص نعوظ باید بر اساس شرایط شما و نظر پزشک تجویز شود. بنابراین، حتما با پزشک برای مصرف دارو درمان نعوظ مشورت کنید. چون عمدتا این داروها باید با نظر پزشک برای شما تجویز شوند.

اگرچه مصرف دارو و قرص تقویت نعوظ آقایان بدون مشورت پزشک، می تواند عوارض زیادی را به همراه داشته باشد؛ اما ما فقط برای راهنمایی شما عزیزان، لیست برخی از قرص های تقویت نعوظ را ذکر می کنیم. ولی شما مجاز به مصرف این قرص ها بدون مشورت پزشک نیستید.

  • واردنافیل (لویترا)
  • تادالافیل
  • آوانافیل (Stendra)
  • مهارکننده های PDE-5
 

عوارض استفاده از قرص های نعوظ چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، هر نوع روش درمانی که برای اختلال نعوظ مورد استفاده قرار می گیرد، باید طبق توصیه پزشک انجام شود. بنابراین، مصرف قرص نعوظ بدون مشورت پزشک، یک کار اشتباه است. برخی از قرص هایی که برای اختلال نعوظ مورد استفاده قرار می گیرند، می توانند باعث بروز عوارض زیادی شوند. دلیل این موضوع هم مصرف بدون توجه به داروهای مصرفی دیگر و یا بیماری های زمینه ای است.

اگرچه احتمال بروز عوارض جانبی ناشی از قرص نعوظ بسیار کم است؛ اما برای پیشگیری از بروز این عوارض، حتما قبل از مصرف قرص نعوظ با پزشک مشورت کنید. حتی قرص های گیاهی که تصور می کنید بدون عارضه جانبی هستند هم نباید بدون مشورت پزشک و بی رویه مصرف شوند. از جمله عوارض نادر قرص های مسدودکننده PDE-5 عبارتند از:

  • سرگیجه
  • احساس گرگرفتگی
  • از دست دادن بینایی
  • از دست دادن شنوایی
  • سردرد
  • سوء هاضمه

آیا قرص های نعوظ تاثیر دارند؟

بسیاری از افرادی که از اختلال نعوظ رنج می برند، به دنبال روش هایی هستند که به صورت قطعی این مشکل را درمان کنند. قرص تقویت نعوظ می تواند برای کنترل علائم ناشی از اختلال نعوظ مورد استفاده قرار گیرد؛ اما آیا واقعا قرص های نعوظ تاثیر دارند؟ تاثیر قرص نعوظ وابسته به دلیل بروز اختلال نعوظ است. ممکن است دلیلی روانی برای بروز اختلال نعوظ وجود داشته باشد. در این صورت نباید انتظار داشت که فقط با مصرف قرص نعوظ علائم این اختلال را در فرد کاهش داد و وی را درمان کرد.

بنابراین، اثربخشی هر روش درمانی مانند دارو برای نعوظ، زمان مشخص می شود که دلیل بروز اختلال نعوظ تعیین شود. پس نمی توان از همان ابتدا اقدام به مصرف قرص نعوظ کرد و شاهد بهبود علائم اختلال نعوظ بود. ابتدا می بایست دلیل بروز این اختلال بررسی شود و در صورت نیاز قرص های تقویت کننده تعویض تجویز شوند. ممکن است علاوه بر مصرف قرص، افراد نیاز به انجام روش های درمانی دیگر نیز داشته باشند.


بیشتر بخوانید: بهترین قرص گیاهی نعوظ


آیا قرص های نعوظ تاثیر دارند؟

چه مدت طول می کشد که مشکل نعوظ برطرف شود؟

یکی دیگر از سوالات رایجی که در مورد مشکل نعوظ و قرص نعوظ وجود دارد این است که چه مدت طول می کشد تا مشکل نعوظ برطرف گردد؟ پاسخ به این سوال چندان ساده نیست. چون قطعا عوامل بسیار متعددی وجود دارند که می توانند روی مدت زمان درمان اختلال نعوظ تاثیرگذار باشند. ممکن است فرد از روش نامناسبی برای درمان اختلال نعوظ کمک گرفته باشد و حتی پس از گذشت چندین ماه و یا سال، شاهد بهبود این اختلال نباشد.

از طرفی شدت علائم هر فرد نیز بر روی مدت زمان درمان مشکل نعوظ در آقایان تاثیر می گذارد. به طور مثال، افرادی که دیر به فکر درمان اختلال نعوظ افتاده اند، باید مدت زمان بیشتری را برای درمان اختلال نعوظ صبر کنند. چون به هر حال مدت زمان زیادی از بروز این بیماری در شما گذشته است.

موضوع دیگری که باید برای مدت زمان اختلال نعوظ به آن توجه داشته باشید، ترکیب روش های درمانی است. ممکن است برخی از افراد به واسطه اینکه ترکیب دلایل روانی و فیزیکی باعث بروز اختلال نعوظ در آن ها شده است، نیاز به ترکیب چند روش درمانی داشته باشند. بنابراین، برای درمان مشکل نعوظ در آقایان (مثلا) نیاز به مصرف قرص نعوظ و استفاده از دستگاه وکیوم مردانه می باشد.

خلاصه بگوییم که نمی توان زمان مشخصی را برای درمان و برطرف شدن اختلال نعوظ بیان کرد. چون به هر حال عوامل متعددی روی این موضوع اثر می گذارند، از جمله مصرف داروهای مختلف، عوام روانی، بیماری های جسمی و …

 

انواع دستگاه های وکیوم مردانه برقی و دستی برای رفع مشکل نعوظ در فروشگاه درمان مدیکال

دستگاه وکیوم مردانه جهت رفع اختلال نعوظ

یکی از روش های درمان اختلال نعوظ بدون قرص تقویت نعوظ، استفاده از دستگاه وکیوم آلت مردانه است. دستگاه وکیوم مردانه می تواند برای افرادی که به دنبال رفع اختلال نعوظ هستند و نمی خواهند از قرص نعوظ استفاده کنند، گزینه بسیار خوبی باشد.

این روش درمان اختلال نعوظ در آقایان، یک روش مکانیکی است. در این روش یک دستگاه خلاء وجود دارد که با پمپ دستی و برقی کار می کند. این پمپ باعث مکش آلت تناسلی آقایان به درون محفظه شیشه ای شکل می شود. فشار ایجاد شده از سوی محفظه بر روی آلت تناسلی، می تواند باعث افزایش جریان خون در این ناحیه شود. از طرفی یک واشر در دور آلت تناسلی قرار می گیرد که جریان خون را در این ناحیه نگه می دارد. پس با کمک این دستگاه می توان نعوظ را در آقایان ایجاد کرد.

افرادی که از اختلال نعوظ رنج می برند، می توانند قبل از رابطه جنسی خودشان از دستگاه وکیوم مردانه استفاده کنند. استفاده از این دستگاه نیاز به مصرف قرص نعوظ را کاهش می دهد. با این حال، این بدین معنی نیست که دستگاه وکیوم مردانه کاملا بی خطر است. شما باید برای استفاده از این دستگاه، حتما با پزشک مشورت کنید.

دستگاه وکیوم مردانه جهت رفع اختلال نعوظ

 

بیشتر بخوانید: غذاهای نعوظ آور کدامند؟

 

جمع بندی

اختلال نعوظ در آقایان یکی از مشکلات رایجی است که بسیاری از آقایان آن را تجربه کرده اند. اگرچه برخی از آقایان به اشتباه تصور می کنند که دارای این اختلال هستند؛ اما باز هم تشخیص به موقع مشکل نعوظ در آقایان، در سریع تر کردن درمان آن موثر است. برای درمان اختلال نعوظ در آقایان روش های مختلفی وجود دارد که در این مقاله به طور کامل به آن ها اشاره کردیم. اگرچه برخی از افراد ترجیح می دهند که با مصرف قرص نعوظ، مشکل نعوظ خود را برطرف کنند؛ اما باز هم اختلال نعوظ باید بر اساس شرایط هر فرد درمان شود. بنابراین، لزوما بهترین قرص نعوظ نمی تواند برای درمان اختلال نعوظ راهگشا باشد. با توجه به توضیحات این مقاله، برای درمان اختلال نعوظ و مصرف دارو برای نعوظ، باید حتما به پزشک مراجعه شود تا تمامی شرایط فرد بررسی گردد و بر اساس آن، بهترین روش درمان اختلال نعوظ به کار گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *