آموزشی

بهترین گن لاغری بعد از زایمان کدام است؟

بهترین گن لاغری بعد از زایمان کدام است؟

 

بهترین گن لاغری بعد از زایمان چه گنی است؟ سوال مهمی و همیشگی که خانم ها در زمان بارداری و پس از آن دارند این است که آیا استفاده از بهترین گن لاغری بعد از زایمان می تواند اندازه شکم آنها را به حالت قبل خود بازگرداند؟ امروزه داشتن تناسب اندام مناسب در بین خانم ها یک نیاز واجب شده است. به طوری که تا قبل از ازدواج و بارداری تمام سعی خود را میکنند تا بدن آنها در فرم و استایل متناسب خود خصوصا” در ناحیه شکمی باقی بماند.

اما با شروع بارداری اندازه و حجم شکم خانم های باردار با رشد جنین به تدریج بزرگ می شود. این وضعیت تا لحظه تولد فرزند ادامه خواهد یافت و در این حالت پوست ناحیه شکمی و عضلات کشیده و بزرگتر خواهند شد. پس از زایمان و با خروج نوزاد از شکم این وضعیت عضلانی و کشیدگی پوست نمی تواند به سادگی به حالت قبل خود بازگشت نماید. به همین علت در سطح پوست شاهد ایجاد اسکار، شل شدگی و افتادگی شکم خواهند بود. این وضعیت برای بیشتر خانم ها مانند یک کابوس است و باید راهی برای رفع آن جستجو کرده و مورد استفاده قرار دهند.

استفاده از بهترین گن لاغری بعد از زایمان سریع ترین روش برای بازگشت وضعیت بدن خانمها به استایل قبل از زایمان می باشد. استفاده از این گن های لاغری بعد از زایمان بهترین و موثرترین روش برای رفع بزرگ شدگی، شلی و افتادگی شکم و همچنین ترمیم اسکار ها یا ترک های پوستی می باشد. در این مقاله از سایت تجهیزات و کالای پزشکی درمان مدیکال به شما خواهیم گفت که چگونه خواهید توانست با انتخاب بهترین گن لاغری بعد از زایمان متناسب و با کیفیت بدن خود را به وضعیت سابق خود برگردانید.

 

گن لاغری چیست؟

 گن لاغری بعد از زایمان در واقع پوششی برای اندام مختلف بدن از جنس پارچه های کشی مانند لیکرا و اسپاندکس هستند. از گن ها در ابتدا فقط برای موارد پزشکی استفاده می شده است اما اینک بیشتر به عنوان یک وسیله زیبایی و یا حتی لاغر کننده نیز مورد استفاده قرار می گیرند. البته اینکه واقعا” گن باعث یک لاغری پایدار در بدن خواهد شد یا نه سوالی است که در مورد آن باید با شک جواب داد.

اما اگر استفاده از گن برای موارد پزشکی مثل استفاده برای ترمیم زخم های بعد از عمل جراحی باشد باید گفت که در این خصوص حتما” این کار بهترین انتخاب است. در این حالت در نظر داشته باشید که انتخاب نوع گن و نحوه مصرف آن باید حتما” با نظر پزشک باشد.

به عنوان یک مثال از کاربرد گن ها می توان به استفاده از آنها برای بعد از زایمان توسط خانم ها اشاره نمود. در این خصوص چه زایمان طبیعی بوده باشد و یا اینکه با عمل سزارین انجام شده باشد استفاده از گن بدون شک بسیار موثر خواهد بود.

همچنین استفاده از گن های ورزشی برای ورزشکاران نیز به سبب کمک به جریان خون بیشتر در ناحیه مورد استفاده بسیار موثر و کارساز است. اما اینکه گن ها دارای خاصیت لاغر کنندگی هم باشند باید گفت که بسیاری از متخصصان این نوع استفاده از گن را زیاد کارساز و موثر نمی دانند. هرچند که استفاده از گن ها می تواند برای زیبایی موثر باشد و به صورت موقت با جمع کردن چربی ها و عضلات شل شده به بدن یک فرم مطلوب دهد ولی اینکه آیا باعث لاغری دائمی هم خواهد شد یا نه باید گفت که احتمال آن بسیار کم خواهد بود.

 

گن لاغری چیست؟

 

مزایای استفاده از گن بعد از زایمان چیست؟ 

بهترین گن لاغری بعد از زایمان میتوانند عوارض ناشی از بزرگ شدن حجم شکم را برطرف نمایند. همچنین برای مواقعی که زایمان به صورت طبیعی نبوده و با عمل سزارین انجام شده نیز این گن ها باعث ترمیم سریع محل جراحی خواهند شد. مهمترین مزیت های استفاده از بهترین گن لاغری بعد از زایمان عبارتست از:

  • گن با فشردن محل مورد نظر باعث افزایش جریان خون در آن ناحیه خواهد شد. با افزایش جریان خون بهبودی سریعتر محل زخم و زایمان با سرعت بیشتری اتفاق خواهد افتاد.
  • حجم و اندازه رحم در طول زمان بارداری بزرگ می شود. استفاده از گن باعث می شود تا یک فشار مداوم بر روی نسوج رحم اعمال گردد تا اینکه رحم به تدریج به اندازه طبیعی خود برگردد.
  • در طول مدت بارداری رحم با مایعات زمان بارداری پر می شوند. بعد از زایمان نیز هنوز مقداری از این مایعات در درون رحم باقی می ماند. استفاده از گن باعث می شود با فشرده شدن شکم خروج کامل این مایعات سرعت گیرد. در این حالت شکم می تواند به سرعت کوچک شده به اندازه قبل خود بازگردد.
  • درد های کمر ناشی از زایمان یکی از عوارض بارداری است. استفاده از گن باعث می شود تا عضلات گردن، شانه و قسمت زانو حمایت شوند و به تدریج دردهای کمری بارداری از بین برود.
  • شکم خانم ها بعد از زایمان دچار تغییر سایز خواهد شد. استفاده از گن ها می تواند مانع ایجاد چین و چروک پوست و ترک های این ناحیه در اثر بزرگ شدن شکم بعد از زایمان گردد.
  • بیشتر خانم ها بعد از زایمان با بزرگ شدن شکم و خارج شدن از تناسب اندام قبلی خود دچار افسردگی می شوند. استفاده از گن لاغری بعد از زایمان قادر است که اعتماد به نفس قبلی را به آنها برگرداند.

اگر چه که گفتیم استفاده از گن فقط برای زیبایی و کوچک کردن شکم ممکن است به نتیجه مطلوب خود نرسد اما بهترین گن لاغری بعد از زایمان و جراحی سزارین برای کمک به مادران باردار برای برگشت اندام به حالت قبل و ترمیم زودتر ناحیه جراحی بسیار موثر می باشد. امروزه پزشکان برای دوره بعد از جراحی و درمان در بسیاری از بیماران انواع مختلف گن را تجویز می کنند.

استفاده از بهترین گن لاغری بعد از زایمان موجب می شود تا ناحیه جراحی سریعتر ترمیم یابد و دچار آسیب نگردد.

 

هنگام انتخاب گن به چه نکاتی باید دقت شود؟

بهترین گن لاغری بعد از زایمان یا عمل های جراحی دیگر فقط یک وسیله برای زیبایی نیستند. این گن ها می باید دارای خواص و ویژگی های مشخص و کارایی خاصی باشند زیرا از آنها به عنوان یک وسیله و ابزار درمانی استفاده می شود. به همین علت اگر خواستید یک گن مخصوص بعد از زایمان تهیه نمایید بهتر است که موارد زیر را در آن مورد توجه قرار دهید.

  • نوع و مدل گن های لاغری پس از زایمان چگونه باید باشد؟

گن های مورد استفاده در موارد درمانی مانند گن های بعد از زایمان طبیعی یا سزارین همچنین گن هایی که پس از انجام عمل جراحی توسط پزشک تجویز می شود باید دارای نوع و شکلی مشخص باشند. هر یک از این گن ها بسته به نیاز و هدفی که برای آن ساخته شده اند کارایی به خصوصی دارند. به عنوان مثال گن های شکم و پهلو برای بعد از زایمان طبیعی مفید هستند در صورتی که گن های مخصوص بعد از سزارین باید حتما به صورت پادار باشند تا بتوانند تمامی ناحیه جراحی سزارین را به خوبی پوشش دهند.

  • بهترین گن های لاغری بعد از زایمان از چه جنسی باید ساخته شده باشند؟

در زمان استفاده از گن معمولا” باید آنها را به صورت مداوم یا برای زمان زیادی از شبانه روز پوشید. استفاده زیاد از این گن ها خصوصا” وقتی برای کسی که تازه عمل جراحی کرده و بدن او ضعیف شده است باشد باید کاملا” ایمن باشد. به همین علت گن های مخصوص پزشکی حتما” با استاندارد های خاص و از جنس پارچه مخصوص در چند لایه تهیه می شوند. این گن ها نباید پوست را دچار حساسیت نمایند پس لایه های مختلف آنها از پارچه های کشی مخصوص ضد حساسیت تهیه می شود.

هر گن از دو لایه تشکیل شده است که لایه اول را به نام پاور نت می نامند. این بخش به علت تماس مداوم با پوست باید از الیاف طبیعی و ضد حساسیت با طول عمر بالا درست شده باشد. لایه دوم یا میانی گن به نام اسپاندکس شناخته میشود. این بخش را با استفاده از الیاف ویول تکس تهیه می کنند . خواص دارویی و درمانی گن ها دقیقا” به خواص این بخش بستگی دارد.

  • سایز و اندازه بهترین گن لاغری بعد از زایمان باید چگونه باشد؟

بهترین گن لاغری بعد از زایمان را بیشتر برای ایجاد تناسب اندام استفاده می کنند. در این مورد باید دقت شود که حتما” از گنی باید استفاده شود که سایز آن با سایز محل مورد استفاده مطابقت داشته باشد. استفاده از گن های بزرگتر در واقع عمل جمع کردن و فشردن لایه های چربی را به خوبی انجام نمی دهند. همچنین اگر سایز گن کوچکتر از مقدار مناسب باشد با ایجاد فشار زیاد موجب خستگی و آزار استفاده کننده از گن خواهد شد.

بنابراین بهتر است که بهترین گن لاغری بعد از زایمان مورد استفاده به صورت دقیق و به سایز درست انتخاب شوند. به این ترتیب می توان از آنها بدون احساس ناراحتی در زمان های طولانی استفاده نمود. البته ساختمان برخی از انواع گن ها به گونه ای طراحی شده است که بتوانند فشار حاصل بر بدن را متناسب با نیاز کنترل کنند. این امکان با استفاده از تغییر سایز در آنها به کمک گیره و قزن ها ممکن شده است.

  • گن هایی لاغری پس از زایمانی را انتخاب کنید که مانع شیر دادن نشود:

استفاده از گن پس از بارداری برای مادرانی که به فرزند خود شیر می دهند مستلزم آن است که گن های آنها دارای شرایط خاص و ویژه ای باشد. این گن ها معمولا” کوتاهتر از بقیه انواع گن هستند تا شیر دهی به کودک به سادگی انجام شود. همچنین جنس پارچه های گن در این حالت حتما” بهتر است نرم و لطیف و ضد حساسیت پوستی باشد.

بارداری می تواند به عضلات کمر آسیب وارد نماید با گن های مخصوص پس از زایمان می توان مانع آن شد.

  • گنی را انتخاب کنید که از عضلات کمر به خوبی حمایت نماید: 

در طول مدت بارداری با رشد جنین و ایجاد اضافه وزن عضلات کمر مادران ممکن است دچار آسیب و خستگی گردد. این حالت پس از زایمان نیز همچنان ادامه می یابد بنابراین بهتر است بهترین گن لاغری بعد از زایمان حتما” به گونه ای طراحی شوند که بتوانند فشار وارده بر این عضلات را کمتر نمایند.

 

هنگام انتخاب گن به چه نکاتی باید دقت شود؟

 

تفاوت انواع گن های پس از زایمان و سزارین در چیست؟

به طور کلی استفاده از گن می تواند پس از زایمان طبیعی و یا سزارین بسیار مناسب و مفید باشد. در هر صورت استفاده از این گن ها می تواند به کوچک شدن شکم و بازگشت به سایز اولیه کمک نماید. گن های سزارین از نظر ساختاری با گن هایی که برای استفاده پس از زایمان طبیعی استفاده می شوند باید کمی متفاوت باشد. مهمترین تفاوت ها در این دو نوع گن عبارتند از:

  • گن مورد استفاده پس از سزارین باید در لایه درونی از پارچه های نرم و لطیف استفاده شده باشد. این گن ها باعث ایجاد یک پوشش خوب بر روی ناحیه زخم حاصل از عمل سزارین می شوند.
  • گن های مورد استفاده بعد از سزارین بهتر است از نوع پادار باشند. استفاده از گن پوشش ی پادار علاوه بر نگهداری از عضلات کمر همچنین به صورت کامل می تواند ناحیه عمل سزارین بر روی شکم را نیز ثابت نگهداری نماید. بدین ترتیب علاوه بر جلوگیری از شک و تکان ها به محل بخیه با ثابت نگه داشتن محل زخم موجب ترمیم سریع و کامل آن نیز خواهند شد.

دقت کنید که خانم هایی که بارداری را با زایمان طبیعی به پایان برده اند هم می توانند از گن های بعد سزارین استفاده نمایند ولی خانم هایی که عمل سزارین انجام داده اند نباید در هفته های اول از گن های معمولی استفاده کنند.

 

مشخصات بهترین گن لاغری بعد از زایمان و بارداری:

بهترین گن لاغری بعد از زایمان در طرح ها و مدل های متفاوتی تولید می شوند. این گن ها باید بتوانند انواع نیاز های مصرف کننده های خود را برطرف نمایند. مهمترین اشکال و طرح های گن های لاغری بعد از زایمان عبارتند از:

  • گن لاغری بعد از زایمان زیپ دار: این نوع گن ها در سایز های متفاوت برای مصرف کنندگان تولید می شوند. در این مدل از گن ها در قسمت جلو و یا پشت گن برای بسته شدن آن به دور محل مورد نظر از زیپ استفاده شده است. به همین علت آنها زا گن های زیپ دار می نامند.
  • گن لاغری بعد از زایمان کرستی یا قزن دار: در این نوع از گن ها به جای استفاده از زیپ معمولا” از ردیف های قزن و گیره برای بسته شدن استفاده می شود. وجود ردیف های متفاوت قزن که می تواند تا حدود 6 سری هم برسد این گن ها را قابل تنظیم و تغییر سایز می کند. به همین علت استفاده از این نوع گن بسیار بیشتر از گن های تک سایز یا زیپ دار است. استفاده کننده از گن های قزن دار یا کرستی می تواند به تدریج با کاهش سایزی که در اثر استفاده از گن حاصل شده از ردیف های جلوتر قزن برای کوچک تر کردن سایز استفاده نماید.
  • گن لاغری بعد از زایمان بدون دکمه و زیپ: این مدل از گن ها دارای اندازه و سایز ثابت هستند. این نوع از گن را می توان مانند لباس پوشید یا از تن خارج نمود و از این نظر راحت تر از مدل های دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. تنها اشکال این نوع از گن ها غیر قابل تنظیم بودن آنها است که در نتیجه باید در موقع خرید گن لاغری دقت لازم را داشته باشید تا گن با سایز درست را تهیه نمایید. همچنین اگر سایز شما به مرور تغییر نماید به ناچار باید گنی جدید با سایز کوچکتر تهیه نمایید که هزینه بر خواهد بود.
  • گن لاغری بعد از زایمان سرهمی: این نوع گن پوشش کاملی از بالای زانو تا زیر سینه را می توانند ایجاد نمایند. در این حالت علاوه بر کوچک کردن شکم با تقویت و مراقبت از عضلات کمر و پا، دردهای بعد از زایمان در خانم ها بسیار کمتر خواهد شد. همچنین تمامی سطح پوشش داده شده توسط این نوع گن علاوه بر شکم با فشرده کردن چربی ها و همچنین افزایش میزان جریان خون با کاهش سایز و مقابله با چروک خوردگی های پوست محافظت خواهند شد. این گن ها معمولا” دارای بند های روی شانه هستند تا قرارگیری آنها بر روی بدن به صورت کامل و ثابت باشد.

 

نکات مهم در استفاده از بهترین گن لاغری بعد از زایمان کدامند؟

با پایان بارداری بیشتر خانم های باردار وقتی با تغییر سایز اندام خود مواجه می شوند دچار نوعی استرس و افسردگی می شوند. همچنین اگر زایمان به صورت سزارین بوده باشد با مشکل محل زخم جراحی و همچنین دردهای ناحیه کمر و پا مواجه می شوند. استفاده از بهترین گن لاغری بعد از زایمان به عنوان یک راهکار کم هزینه و مفید برای رفع تمام این حالات پیش آمده موثر است.

در مورد بهترین گن لاغری بعد از زایمان و استفاده درست از آنها باید به نکات مهم زیر باید دقت شود. این نکات عبارتند از:

  • حتما در هنگام خرید، گن های با جنس الیاف استاندارد را تهیه نمایید. گن های نامرغوب برای سلامتی پوست خطر خواهند داشت و همچنین قادر به فشرده سازی مطلوب و تقویت جریان خون نیز نیستند.
  • سایز گن ها را برای استفاده بهینه مورد توجه قرار دهید و در صورت امکان از گن های دارای قابلیت تنظیم سایز استفاده نمایید. استفاده از گن ها باعث تغییر سایز شما خواهد شد لذا بهترین راه برای صرفه جویی در هزینه استفاده از گن های قابل تنظیم برای تغییر سایز می باشد.
  • مدت زمان استفاده از گن را برای تاثیر کامل آن در نظر داشته باشید. گن ها بسته به اینکه به چه منظوری طراحی شده اند باید در طول روز به اندازه مشخصی در ناحیه مورد نظر بسته شوند. همچنین طول زمان استفاده آنها نیز حتما” باید با مشورت پزشک باشد. استفاده کوتاه مدت و طولانی مدت از گن باعث بی تاثیری آن یا آسیب های دیگر خواهد شد.
  • اگر بارداری شما با عمل سزارین پایان یافته دقت نمایید از گن های ویژه دارای پارچه درونی لطیف مخصوص سزارین استفاده نمایید. در صورتی که گن مخصوص سزارین ندارید توجه نمایید که حداقل دو یا سه هفته بعد از سزارین می توانید از گن معمولی استفاده کنید. استفاده از گن معمولی در مواردی که بارداری با سزارین تمام شده بسیار خطرناک خواهد بود.
  • برای پوشش کامل منطقه زخم عمل سزارین و همچنین تقویت عضلات کمر و ران از گن های پادار استفاده کنید. عمل جراحی سزارین و بارداری می تواند عضلات پشت، گردن و ران پا را دچار آسیب نماید. گن های مخصوص استفاده در عمل سزارین با این دردها مقابله می کنند و درمان را سریعتر خواهند نمود.
  • اگر خودتان به بچه شیر می دهید از گن های مخصوص زمان شیردهی برای راحتی بیشتر استفاده نمایید. بدیهی است استفاده از گن های نامناسب در دوران شیردهی مانع راحتی در شیر دهی به کودک خواهد شد و نباید از آنها استفاده نمود.

رعایت اصول فوق باعث می شود که بیشترین و بهترین نتیجه را در استفاده از بهترین گن لاغری بعد از زایمان کسب نمایید. و در نتیجه خیلی زود به وزن و سایز مورد نظر بازگردید.

 

نکات مهم در استفاده از بهترین گن لاغری بعد از زایمان کدامند؟

 

 

انوع مدل های شکم بند و گن بعد از زایمان

نتیجه گیری:

استفاده از بهترین گن لاغری بعد از زایمان به عنوان وسیله ای مطلوب برای کاهش وزن و اندازه سایز اندامی مثل شکم بسیار موثر است. اما بدون شک تاثیر درمانی این وسیله برای مقابله با عوارض جراحی هایی مثل سزارین از تاثیر آن بر لاغری بسیار با اهمیت تر است. در دوره بارداری بدن مادران به علت افزایش ناگهانی وزن و ابعاد شکم در معرض عوارض ناخواسته قرار خواهد گرفت. استفاده از بهترین گن لاغری بعد از زایمان و سزارین ساده ترین و بهترین راه برای مقابله با این عوارض خواهد بود.

به دلیل شرایط ویژه ای که خانم ها در دوران بعد از زایمان خود دارند بهتر است که با انتخاب بهترین گن لاغری بعد از زایمان بدن خود را در برابر خطرات و بیماری های بعدی ایمن نموده و در همین حال موجبات احساس ضعف و افسردگی را از خود دور نمایند. در مقاله بالا در همین خصوص سعی شده تا با معرفی انواع مختلف گن و مزیت های استفاده از آن اهمیت بسیار زیاد بهره گیری از یک گن لاغری بعد از زایمان توضیح داده شود.

توجه نمایید که بهترین گن لاغری بعد از زایمان در مرحله اول باید به عنوان یک وسیله درمانی در نظر گرفته شوند که در ضمن خاصیت کاهش وزن را نیز دارند. بدین ترتیب سلامت و بهداشت مادر و فرزند با استفاده درست از بهترین گن لاغری بعد از زایمان و سزارین تامین خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *