آموزشی

علت زود شل شدن نعوظ چیست؟🤔نکات طلایی ❤️ در مورد علت عدم نعوظ کامل ✅

علت زود شل شدن نعوظ چیست؟

علت زود شل شدن نعوظ آقایان چیست؟ یکی از مشکلاتی که معمولا افراد با سنین بالا یا افراد دچار به بیماری خاص با آن روبرو هستند مشکل عدم نعوظ یا نعوظ ناقص و یا شل شدن زود نعوظ می باشد. بطور کلی 16 درصد تمامی مردان به این مشکل دچار می شوند و این در حالی است که مردان 40 الی 70 ساله به میزان 50 درصد ممکن است به این مشکل مبتلا شوند. بسیاری از کاربران ما سوالاتی مانند چرا نعوظ زود از بین می رود؟ چرا من نعوظ ندارم؟ علت شل شدن الت؟ علت نعوظ نشدن کامل چیست؟ چه زمانی باید برای مشکل نعوظ به پزشک مراجعه نماییم؟ را از ما می پرسند و به دنبال راه حلی برای این مشکل هستند. در این مقاله به صورت کامل علت زود شل شدن نعوظ یا به صورت کلی علت اختلال در نعوظ را به شما توضیح خواهیم داد. در ادامه با درمان مدیکال فروشگاه لوازم پزشکی همراه باشید تا اطلاعات مفید و کاملی را در این رابطه در اختیار شما قرار دهیم و راه های درمانی آن را با شما در میان بگذاریم.

خوابیدن یا  زود شل شدن نعوظ در آقایان را اختلال در نعوظ می نامند. دلایل متعددی برای این اختلال وجود دارد. پزشکان و متخصصان این حوزه معتقد هستند که این مشکل می تواند زندگی مردان را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد. به دلیل اهمیت این موضوع در این مقاله بر آن شدیم تا به علت زود شدن شدن نعوظ بپردازیم.


بیشتر بخوانید: اختلال نعوظ چیست؟

علائم اختلال نعوظ

برای این که آلت مردان به درستی نعوظ کند نیاز به هماهنگی و همکاری قسمت های مختلفی از جسم و ذهن انسان است. عدم کارکرد صحیح یک بخش می تواند علت اختلال نعوظ یا نعوظ ضعیف آلت شخص شود. اختلال در نعوظ دارای علائم و نشانه های متعددی است که شایع ترین آن ها شامل موارد زیر می باشد.

  • شل ماندن آلت حین تحریک جنسی

یکی مهم ترین نشانه های وجود مشکل در نعوظ، عدم نعوظ آلت حتی در حین تحریک جنسی می باشد. این حالت از شایع ترین و جدی ترین نشانه های وجود مشکل در نعوظ صحیح آلت است. عدم نعوظ در حین تحریک جنسی معمولا دلایل روحی و روانی دارد و باید برای درمان آن از پزشک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

  • ناتوانی در حفظ نعوظ حین رابطه جنسی

دومین موردی که از نشانه های جدی وجود اختلال در نعوظ محسوب می شود، ناتوانی شخص در حفظ حالت نعوظ آلت خود حین فعالیت جنسی می باشد. این دسته از افراد معمولا در حین انجام رابطه جنسی به یکباره آلتشان شل می شود و دیگر قادر به ادامه فعالیت خود نیستند.

  • پایین آمدن سطح علاقه به رابطه جنسی

کاهش علاقه مرد نسبت به رابطه جنسی با شریک خود یکی از نشانه های اختلال در نعوظ مردان محسوب می شود. معمولا کسانی که دچار عدم نعوظ می شوند، علاقه به رابطه جنسی در آن ها نسبت به ماه ها و سال های قبل کاهش یافته و به مرور نسبت به برقراری رابطه جنسی بی میل می شوند.

  • زودانزالی

زودانزالی یکی از مشکلات بسیار رایج در بین مردان است که طبق آمار ها حدود 30 الی 40 درصد از مردان با آن درگیر هستند. مشکل زود انزالی می تواند از جمله نشانه های عدم نعوظ صحیح در مردان باشد. البته باید توجه داشته باشید که صرفا با در نظر داشتن زودانزالی نمی توانید به وجود اختلال در نعوظ پی ببرید و این مورد تنها با معاینه و بررسی پزشک امکان پذیر است.

  • اختلال در انزال یا دیر انزالی

از دیگر نشانه های اختلال در نعوظ مردان، دیر انزالی می باشد. افراد دارای اختلال در انزال نیاز به زمان بیشتری برای تحریک جنسی و انزال دارند. دلیل اصلی اختلال در انزال آن ها می تواند ناتوانی در نعوظ باشد.

موارد ذکر شده از مهم ترین و شایع ترین نشانه های اختلال در نعوظ می باشند. علت اختلال نعوظ در مردان بسیار زیاد است و عموما به بیماری های جسمی و روحی ختم می شود. توجه داشته باشید که برای تشخیص قطعی این مشکل نیاز به بررسی و آزمایشات پزشکی است و صرفا با داشتن نشانه های ذکر شده در فوق نمی توان به طور قطعی به نتیجه خاصی رسید.

اختلال نعوظ در آقایان 3 علت دارد:

اختلال در نعوظ یا زود شل شدن آلت تناسلی مشکلی است که در هر سنی ممکن است رخ دهد. این مشکل از دلایل متعددی برخوردار است و نارضایتی جنسی را به همراه می آورد. گفتنی است زمانی می توان به این مساله به چشم بیماری یا مشکل نگاه کرد که مکرر، مزمن و تقریبا همیشگی باشد. سه علت اصلی این مشکل موارد زیر می باشد.

  • سن بالا: یکی از اصلی ترین دلایل شل شدن و اختلال نعوظ سن بالای افراد می باشد. در سنین بالا به دلیل ضعیف شدن عروق خونی پمپاژ خون به آلت تناسلی مرادانه کاهش پیدا می کند و این مورد باعث می شود نعوظ ناقص شکل بگیرد و یا بعد از نعوظ، آلت تناسلی به سرعت شل شود.
  • اضطراب: برقراری رابطه جنسی می تواند استرس آور و اضطراب زا باشد. لذا استرس زیاد علت زود شل شدن نعوظ است. این مورد زمانی شدت پیدا می کند که یک مرد بخواهد تمامی مردانگی خودش را با عملکردش در اتاق خواب برابر کند. این باعث می شود تا او نسبت به رفتارهای احتمالی دچار استرس شود. با این حال اگر مردی سابقه اختلال در نعوظ داشته باشد این اضطراب می تواند قدری بیشتر شده و به مشکل دامن بزند.
  • بیماری ها: کوچک شدن عروق آلت تناسلی که در نهایت به شل شدن نعوظ منجر می شود می تواند نشانه ای از بروز یک بیماری باشد. گفتنی است که این مشکل بی ارتباط با بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت، کلسترول بالا و  فشار خون نیست. در حقیقت پیش از سکته این رگ های بدن هستند که کوچک می شوند. لذا اگر مردی دچار اختلال در نعوظ است باید نگاهی دقیق تر و موشکافانه تر به وضع سلامت خودش بیاندازد.

اختلال نعوظ در آقایان 3 علت دارد

دیگر علت های زود شل شدن نعوظ چیست؟

زود شل شدن نعوظ دلایل متعدد دیگری دارد. در ادامه این دلایل را به صورت موردی ذکر می کنیم و هر کدام را توضیح می دهیم:

  • مصرف الکل یا مواد مخدر: حتما می دانید که مصرف بیش از حد الکل عوارض جبران ناپذیری دارد. در سوی دیگر مصرف بعضی از مواد روان گردان و مواد مخدر از جمله ماری جوانا، کوکائین و… نیز عوارض خاص خودش را دارد. کم شدن نعوظ، از بین رفتن نعوظ یا شل شدن نعوظ از جمله عوارضی هستند که مصرف این قبیل مواد می تواند عامل ایجاد آنها باشد.
  • محتوای پورن: در پاسخ به سوال چرا نعوظ زود از بین میرود؟ می توان مشاهده ی بیش از حد پورن را یکی از دلایل اصلی عنوان کرد. در واقع علت زود شل شدن نعوظ گاهی وقت ها به مشاهده ی فیلم های پورنوگرافی و برخورداری از انتظارات غیر واقعی از خود ربط پیدا می کند.
  • ناراحتی مزمن: بعضی از عوامل روانشناختی وجود دارند که می توان آنها را به عنوان پاسخی برای سوال علت زود شل شدن نعوظ در نظر گرفت. افسردگی مزمن، استرس، حملات پانیک و… از جمله این عوامل هستند. چنانچه این عوامل ذهن شما را درگیر ساخته باشند احتمالا بر میل جنسی شما یا حالت نعوظتان تاثیر نامطلوب بگذارند.
  • مصرف بعضی از داروها: علت زود شل شدن نعوظ یا علت نعوظ ضعیف را می توان در مصرف بعضی از داروها جستجو کرد. گفتنی است که اگر مردی در حین رابطه توانایی نعوظ را از دست بدهد در 25 درصد موارد می توان دلیل را در مصرف بعضی از داروها جستجو نمود. از اینرو مهم است که قبل از مصرف دارو در رابطه با عوارض احتمالی آن از پزشک خودتان سوال بپرسید. لازم به ذکر است که در چنین شرایطی معمولا پزشک تغییر دارو را تجویز می کند که این روش در اکثر موارد روشی مفید و موثر می باشد.
  • میل جنسی: بعضی از مردان بطور کلی از میل جنسی کمتری برخوردار هستند. هورمون ها در این زمینه اثر گذارند. به عنوان مثال ترشح کم تستوسترون علت زود شل شدن نعوظ است. در این زمینه گفتنی است که میل جنسی کم بیماری نیست و به همین دلیل حتما باید میان میل جنسی کم و بیماری زود شل شدن نعوظ فرق قائل شد. با این حال اگر مردی پس از مدتی دچار کاهش میل جنسی شود می توان گفت که مشکلی رخ داده و بایستی به فکر درمان بود.
  • خستگی: در پاسخ به سوال علت نعوظ نشدن کامل چیست؟ می توان از خستگی به عنوان یک علت اساسی نام برد. در همین زمینه شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که ورزشکاران حرفه ای گاها نسبت به دیگران از میل جنسی کمتری برخوردار هستند. در واقع خستگی بیش از حد می تواند سدی در برابر میل جنسی باشد کما اینکه افراد زمانی می توانند به این میل پاسخ مطلوبی بدهند که از لحاظ جسمی و روانی در شرایط خوب و ایده آلی قرار گرفته باشند.

بیشتر بخوانید: درمان عدم نعوظ دیابتی

عفونت و التهاب می تواند تاثیر گذار باشد؟

عفونت و التهاب می تواند تاثیر گذار باشد؟

عفونت و التهاب با شکل ها و حالت های مختلفی خودش را نشان می دهد. چه بسا که زود شل شدن نعوظ با التهاب و عفونت در مجاری ادراری و بیماری پروستات در ارتباط باشد. برای تشخیص و رفع این مشکل حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کرد.

در همین باره لازم به ذکر است که انجام فعالیت های بدنی، ورزش منظم، ترک سیگار و در کل پیش گرفتن سبک زندگی سالم می تواند به بهبود وضعیت بیمارانی که دچار اختلال در نعوظ هستند کمک کند. کما اینکه اگر بیماری و وضعیت شریانها وخیم تر شود اختلال نعوظ شدت بیشتری پیدا خواهد کرد.

آیا ضعف پس از مقاربت با عدم یا زود شل شدن نعوظ مترادف است؟

مردان در فاصله ی کوتاه پس از انجام رابطه نعوظشان را از دست می دهند و تا مدتی نعوظ مجدد نخواهند داشت. به این دوره دوره ی مقاومت گفته می شود. گاهی زنان این شرایط را با زود شل شدن نعوظ و اختلال در نعوظ یکی می پندارند. گفتنی است که این شرایط طبیعی است و ربطی به میزان هورمون ها در بدن ندارد. لازم به ذکر است که این دوره با افزایش سن طولانی تر می شود.

این مشکل چگونه قابل تشخیص است؟

معمولا مردان در طول رابطه نعوظ دارند و اندکی پس از آن نعوظ شان را از دست می دهند. با این حال چنانچه این رویه تغییر کند و مرد در طول انجام رابطه و پیش از رسیدن به لذت نعوظ را از دست دهد و در صورتی که این مشکل مزمن باشد می توان گفت که وی دچار مشکل زود شل شدن نعوظ است. از اینرو او باید به دنبال پیدا کردن علت زود شل شدن نعوظ باشد.

گفتنی است که تست NPT و گرفتن سونوگرافی رنگی از آلت نیز از روش های تشخیص زود شل شدن نعوظ هستند.

توصیه های مفید جهت رفع مشکلات نعوظ

توصیه های مفید جهت رفع مشکلات نعوظ:

حتما می دانید که داشتن رابطه جنسی موفق از با اهمیت ترین الزامات زندگی زوجین است. از اینرو زود شل شدن نعوظ را باید جدی تلقی کرد و به دنبال راه حلی برای تقویت نعوظ بود. در ادامه توصیه هایی را در این باره ذکر می کنیم. دانستن این توصیه ها و بکارگیری آنها می تواند در تقویت میل جنسی و سفت شدن نعوظ مردان کمک کننده باشد.

  • دیابت، کلسترول بالا و  فشار خون از جمله بیماری هایی هستند که بر نعوظ تاثیر می گذارند. اگر به این بیماری ها مبتلا هستید کنترل کردن آنها الزامی است.
  • پیشتر گفتیم که سبک زندگی ناسالم علت زود شل شدن نعوظ است. از اینرو اگر سبک زندگی شما سالم نیست، اگر سیگار می کشید، اگر فعالیت فیزیکی ندارید، اگر غذای ناسالم می خورید، اگر خواب مناسبی ندارید، حتما به فکر اصلاح سبک زندگی باشید.
  • اگر از مشکلات روان شناختی رنج می برید حتما به درمانگر مراجعه کنید. گفتنی است که این دست از مشکلات را می توان مهمترین علت زود شل شدن نعوظ قلمداد کرد.
  • مصرف الکل و مواد مخدر علاوه بر اینکه علت زود شل شدن نعوظ هستند مشکلات دیگری را نیز برای فرد به همراه می آورند. به عنوان یک توصیه مفید لازم است بگوییم که اگر سلامت جنسی برایتان مهم است از مصرف الکل و استعمال دخانیات دوری کنید.
  • مراجعه به پزشک را جدی بگیرید. اگر احساس کردید که کیفیت نعوظ تان دچار افت شده حتما و الزاما به پزشک متخصص مراجعه کنید.
  • یکی از روش های درمانی فوری برای اختلال نعوظ استفاده از دستگاه وکیوم مردانه می باشد. جهت خرید دستگاه وکیوم مردانه اورجینال کلیک کنید.
  • بیشتر بخوانید

بیشتر بخوانید: آیا دستگاه وکیوم موثر است

بیشتر بخوانید:  درمان قطعی سستی نعوظ

لیست قمیت انواع مدل های دستگاه وکیوم مردانه جهت رفع مشکلات نعوظ آقایان

چه بیماری هایی بر نعوظ تاثیر میگذارند؟

یکی از عواملی که می تواند بر روی نعوظ مردان تاثیرات منفی به همراه داشته باشد، بروز بیماری های مختلف روحی و جسمی می باشد. علت اختلال نعوظ در مردان بسیار گسترده است و موارد متعددی می توانند در این مشکل نقش داشته باشند. اما رایج ترین علت عدم نعوظ یا نعوظ ضعیف، بیماری هایی ذکر شده در زیر است.

  • اختلالات عصبی
  • بیماری دیابت
  • بیماری های قلبی
  • بیماری های غددی
  • فشار خون بالا
  • بیماری پارکینسون
  • کلسترول بالای خون و انسداد رگ های خونی
  • مشکلات پروستات
  • بیماری های کلیوی
  • بیماری ها و مشکلات روحی مانند افسردگی
  • مشکلات هورمونی و پایین بودن سطح اسپرم
  • بیماری اسکلروزیس
  • بروز بیماری پیرونی در آلت تناسلی

آیا واریکوسل باعث اختلال نعوظ میشود

واریکوسل یکی از مشکلاتی است که می تواند علت اختلال نعوظ مردان باشد. همان طور که می دانید بروز ناهنجاری در کیسه بیضه ها و بزرگ شدن بیش از حد رگ ها می تواند سبب بروز واریکوسل شود. آلت هر مرد به منظور نعوظ نیاز به خونرسانی با شدت بالا دارد. در واقع عامل اصلی نعوظ آلت، پر شدن شریان آلت  از خون می باشد. لذا زمانی که واریکوسل رخ می دهد، رگ های خونی آلت تناسلی نمی توانند به خوبی منبسط شوند و خون رسانی به درستی انجام نمی شود. بروز چنین شرایطی مانع از نعوظ کامل آلت در حین تحریک جنسی می شود.

از دیگر عوارض واریکوسل می توان به کاهش شدید تولید اسپرم اشاره کرد. زیرا تورم رگ های خونی در کیسه بیضه مانع از خونرسانی کافی به بیضه ها شده و عملکرد آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. این موضوع سبب کاهش تولید اسپرم و در نتیجه پایین آمدن میل جنسی مرد می شود.

امروزه واریکوسل به عنوان علت اختلال نعوظ و ناتوانی جنسی شناخته می شود. عموما پزشکان در معاینات خود جهت یافتن علت شل شدن آلت مردان، کیسه بیضه را به خوبی بررسی و معاینه می کنند تا از عدم وجود واریکوسل مطمئن شوند.

استرس و اختلال نعوظ چه رابطه ای با هم دارند

طبق تحقیقات مشخص شده است که حالت های ذهنی مردان در کیفیت روابط جنسی آن ها تاثیرات مستقیم دارد. لذا داشتن استرس و اضطراب می تواند بر کیفیت رابطه جنسی تاثیرات منفی داشته باشد. یکی از علت های رایج اختلال نعوظ در مردان، وجود استرس و نگرانی شدید در حین برقراری رابطه جنسی می باشد.

وجود نگرانی و اضطراب در حین برقراری روابط جنسی می تواند دلایل متعددی از جمله انتظارات بالا از عملکرد جنسی، سایز آلت، مدت زمان رابطه، راضی نگه داشتن شریک جنسی و … داشته باشد. وجود افکار منفی در مورد توانایی های جنسی در خود می تواند عامل اصلی استرس و نگرانی در حین رابطه باشد. این شرایط در صورت ادامه دار بودن می تواند پس از مدتی باعث بروز مشکلاتی نظیر ناتوانی جنسی و اختلال در نعوظ شود.

طبق تحقیقات علمی مشخص شده که اضطراب و نگرانی در مردان موجب افزایش ضربان قلب و همچنین تنفس آن ها می شود. بروز چنین حالاتی موجب افزایش فشار خون بدن می شود. فشار خون بالا علت اختلال نعوظ در مردان شناخته شده و مانع از نعوظ کامل و صحیح آلت مرد می شود. زیرا به طور مستقیم عملکرد سیستم عصبی سمپاتیک را تغییر می دهد. سیستم عصبی سمپاتیک در بدن مردان وظیفه شروع نعوظ آلت را بر عهده دارد.

متاسفانه امروزه درصد قابل توجهی از مردان مشکل عدم نعوظ کامل و مناسب دارند که علت اختلال نعوظ در آن ها به دلیل وجود استرس و نگرانی های بیش از حد می باشد. وجود استرس های شغلی و مالی، افکار منفی درباره توانایی جنسی، یادآوری تجربه های تلخ، عدم وجود اعتماد به نفس و عزت نفس، انتظارات غیر واقعی و … جزو شایع ترین دلایل روحی برای اختلال نعوظ می باشد. خوشبختانه روش های درمانی مختلفی برای رفع مشکلات ناتوانی جنسی وجود دارد که می توانید با مراجعه به پزشک متخصص نسبت درمان آن اقدام کنید.

تاثیر دیابت بر اختلال نعوظ

دیابت یکی از بیماری هایی است که می تواند در توانایی جنسی مردان تاثیرات منفی به همراه داشته باشد. این موضوع در مردانی که به دیابت نوع 2 مبتلا شده اند بیشتر به چشم میخورد. افزایش بیش از حد قند خون در عملکرد قلب و و عروق تاثیر منفی داشته و خونرسانی به خوبی انجام نمی شود. لذا از آنجایی نعوظ آلت نیاز به خونرسانی مناسب دارد، کاهش عملکرد شریان خون می تواند مانع از نعوظ مناسب در مردان شود. لذا علت اختلال نعوظ در برخی مردان ممکن است به دلیل ابتلا به دیابت باشد.

به طور علمی، علت اختلال نعوظ در مردان مبتلا به دیابت، کاهش میزان اکسید نیتریک در خون آن ها می باشد. اکسید نیتریک عامل اصلی شل شدن رگ های آلت و افزایش خون رسانی به آن می باشد. این ماده به طور طبیعی در خون انسان موجود است و توسط بدن تولید می شود. زمانی که قند خون انسان دچار نوسان شود و میزان قند خون بیش از حد استاندارد بالاتر باشد، اکسید نیتریک خون کاهش پیدا می کند و این ماده کمتر از مقدار نرمال تولید می شود. لذا در حین شروع نعوظ، خونرسانی به آلت به خوبی انجام نمی گیرد و شخص در برقراری رابطه جنسی ناتوان می ماند.

گاهی مواقع برخی افراد از دارا بودن بیماری دیابت در خود اطلاعی ندارند و پس از مراجعه به پزشک جهت مشخص شدن علت نعوظ ضعیف، متوجه وجود چنین مشکلی می شوند. خوشبختانه امروزه روش ها و دارو های متعددی برای درمان وجود دارند و افراد دیابتی می توانند از روش های مختلف برای رفع اختلال نعوظ اقدام کنند.

آیا بیماری فشار خون بر اختلال نعوظ تاثیر دارد

داشتن فشار خون بالا می تواند علت نعوظ ناقص مردان باشد. خونرسانی مناسب به آلت تناسلی یکی از عوامل مهم در ایجاد نعوظ مناسب می باشد. مشکل فشار خون بالا در بدن باعث سفت شدن دیواره های عروق شده و مانع گشاد شدن شریان ها جهت افزایش خون رسانی می شود. این موضوع در حین شروع تحریک جنسی مانع از انتقال خون کافی به آلت مرد می شود.

البته این مشکل در تمامی افراد مبتلا به فشار خون بالا رخ نمی دهد و حدود 30 درصد آن ها مشکل ناتوانی در رسیدن به نعوظ کامل و یا حفظ نعوظ دارند. مورد دیگری که فشار خون بالا در ناتوانی جنسی مردان به همراه دارد، کاهش سطح تستوسترون در بدن می باشد. هورمون تستوسترون در عملکرد جنسی مردان تاثیرات مستقیمی دارد که با کاهش آن، میل جنسی شخص نیز کاهش پیدا می کند.

جمع بندی و نتیجه گیری:

اختلال در نعوظ  یا زود شل شدن نعوظ نام مشکلی است که ممکن است در هر سنی رخ دهد اما اختلال نعوظ در آقایان 3 علت اصلی دارد یکی از اصلی ترین دلایل آن می تواند سن بالا و ضعیف شدن رگهای خونی می باشد علت های دیگر بیماری های خاصی و اضطراب می باشد، استرس و اضطراب زیاد علت دیگر زود شل شدن نعوظ می باشد، اگر مردی سابقه اختلال در نعوظ داشته باشد استرس می تواند به مشکل او دامن بزند. این مشکل می تواند دلایل متفاوتی دیگری نیز داشته باشد  که نارضایتی جنسی را به همراه خواهد داشت. علت  عدم نعوظ را می توان در مصرف بعضی از داروها نیز جستجو کرد. علت دیگر را می توان به مشاهده ی بیش از حد پورن ربط داد، مشاهده ی پورن باعث می شود تا فرد درگیر توقعات غیر واقعی از خودش شود. در پایان لازم است ذکر کنیم روش های مختلفی برای تشخیص این مشکل وجود دارند، تست NPT و گرفتن سونوگرافی رنگی از آلت از مهمترین روش های تشخیص می باشد و گفتنی است که مشکل زود شل شدن نعوظ قابل درمان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *