آموزشی

فواید بخور صورت و پوست چیست؟

فواید بخور صورت و پوست چیست؟

 

خواص و فواید بخور صورت چیست؟ یکی از محصولات تولید شده که توانسته است در دهه های اخیر افراد زیادی را به خود جذب کند، دستگاه بخور می باشد. امروزه  به توجه به اینکه مردم و بخصوص خانم ها، بیشتر به پوست صورت خود و سلامتی آن اهمیت می دهند، استفاده از دستگاه بخور صورت افزایش یافته است؛ به همین دلیل در سال های اخیر شاهد ورود دستگاه های جدید بخور به بازار های کشور بوده ایم. همان طور که اشاره کردیم، مردم اهمیت زیادی را برای پوست صورت خود قائل هستند، به همین منظور نیز استقبال مردم از دستگاه بخور صورت فوق العاده بوده است. اما لازم به ذکر است که هر فردی که قصد استفاده از این محصول را دارد، باید از قبل به بررسی فواید بخور صورت بپردازد. همچنین فواید بخور سرد برای جوش صورت از جمله مواردی بوده که سبب افزایش استفاده از این محصول شده است. بررسی فواید بخور سرد برای پوست موجب می شود تا خرید دستگاه بخور شما با آگاهی لازم صورت بگیرد و در نتیجه سطح کیفی خرید شما افزایش یابد. در ادامه این مقاله با درمان مدیکال همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در مورد فواید بخور صورت در اختیار شما قرار دهیم.

 

بخور صورت چیست؟

همان طور که می دانید پوست صورت انسان در برابر آلودگی ها هیچ گونه لایه محافظی را ندارد. در نتیجه تمامی ماده های مضر موجود در هوا و اشعه مضر خورشید، می توانند آسیب های زیادی را به پوست انسان وارد کنند. در گذشته شاید استفاده از لایه بردار های پوست یا ماسک های صورت رواج بیشتری داشت. امروزه نیز بسیاری از افراد برای پاکسازی پوست خود از چنین محصولاتی استفاده می کنند. اما بخور صورت به عنوان روش بهتری شناخته شده که مردم کشورمان نیز علاقه زیادی به استفاده از آن دارند.

فواید بخور صورت چیست؟

فواید بخور صورت به میزانی بالا بوده که موجب شده تا اکثریت مردم کشورمان نسبت به استفاده از بخور به جای محصولات شیمیایی بپردازند. لازم به ذکر است که بخور صورت تاثیر مستقیمی را در کاهش هزینه های پاکسازی پوست شما دارد. از این رو علاوه بر داشتن هزینه های بسیار کم، در پاکسازی پوست شما نیز موفق تر عمل می کند. اما مواردی وجود دارد که باید قبل از بخور صورت به بررسی آن ها بپردازید تا این فرآیند به شکل درستی انجام شود.

 

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط برجسته ترین محققان جهان، بخور صورت می تواند تحولات فوق العاده ای را در پوست شما ایجاد کند. یکی از اصلی ترین فواید این روش درمانی، مرطوب شدن پوست می باشد. این مسئله بدین معنا بوده که چربی پوست شما در میزان استانداردی قرار می گیرد. علاوه بر این موضوع، میزان تاثیرگذاری دارو های پوستی، پس از استفاده از بخور بسیار بیشتر می باشد. در پی استفاده از بخور صورت می توانید در کلاژن سازی پوست خود نیز تاثیر زیادی را بگذارید. یکی دیگر از فواید بخور، افزایش میزان گردش خون بوده که به زندگی سالم تر نیز کمک خواهد کرد. کاهش جوش و همچنین بیماری های مربوط به سینوس از مزایای بخور صورت شمار می رود.

 

پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین ماسک برای بعد از بخور صورت را مطالعه نمایید.

 

برای صورت بخور گرم بهتر است یا سرد

در گذشته استفاده از بخور گرم به جای بخور سرد رواج گسترده ای داشت. اما به مرور زمان، محققان زیادی دریافتند که فواید بخور صورت سرد بسیار بیشتر از بخور گرم می باشد. این مسئله موجب شد تا اکثریت مردم جهان از بخور سرد استفاده کنند. البته امروزه همچنان استفاده از بخور گرم نیز رواج دارد. چرا که بسیاری از افراد این نوع از بخور را بهتر می دانند.

 

برخی اوقات پزشکان با دلایل مشخص شما را ملزم به استفاده از بخور گرم می کنند. به این دلیل که ممکن است شما دچار بیماری خاصی باشید که با بخور گرم سازگاری بیشتری دارد. اما نیاز است که بدانید هر یک از انواع بخور های سرد و گرم دارای فواید خاص  خودشان می باشند.

 

پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین دستگاه بخور صورت را مطالعه نمایید.

 

 

برای صورت بخور گرم بهتر است یا سرد

 

 

بهترین زمان بخور صورت

قبل از بررسی فواید بخور صورت، به بررسی بهترین زمان ممکن برای بخور صورت  می پردازیم. اکثریت پزشکان و محققان بر این باور هستند که بخور صورت باید در هفته یکبار انجام شود و بهترین زمان بسته پوست شما متفاوت می باشد. البته برخی از پوست ها به دلیل شرایط خاص، باید دو بار در هفته از روش درمانی بخور صورت بهره مند شوند تا پوست شرایط بهتری پیدا کند. توجه داشته باشید که برای اطلاع دقیق از بهترین زمان برای بخور صورت، نیاز است تا با پزشک مربوط به پوست و مو مراجعه نمایید و زمان مناسب برای بخور پوست خود را مشخص نمایید.

 

ریسک ها و عوارض بخور صورت

به عنوان کسی که می خواهید از بخور صورت استفاده کنید، علاوه بر آگاهی از فواید بخور صورت، باید از ریسک ها و عوارض بخور صورت نیز مطلع باشید. این مسئله موجب خواهد شد تا در این روش درمانی موفق تر عمل کنید.

 

یکی از مسائلی که بسیاری از افراد به آن توجه ندارند، حفظ فاصله خود با دستگاه بخور صورت می باشد. در صورتی که از بخور گرم استفاده کنید، عدم رعایت فاصله شما موجب خواهد شد تا سوختگی های شدیدی در سطح پوست شما به وجود بیاید. همچنین اگر دارای آکنه در سطح پوست صورت خود هستید، پیشنهاد می کنیم تا از بخور گرم برای پوست صورت خود استفاده نکنید. چرا که سبب التهاب و قرمزی آکنه پوست شما خواهد شد. توجه داشته باشید که با توجه به نوع پوست شما، بخور صورت نیز باید در زمان بندی مناسب انجام شود. یعنی اگر دارای پوست خشک یا اگزما هستید از این روش درمانی در مدت زمان کمتری استفاده کنید. بنابراین پیشنهاد می کنیم تا حتما از یک پزشک قبل از استفاده از بخور صورت مشاوره بگیرید.

جهت اطلاعات بیشتر در مورد عوارض بخور صورت کلیک کنید.

طرز استفاده از بخور برای پوست

  • در ابتدا نیاز است تا به بررسی دفترچه راهنمای دستگاه بخور صورت موردنظر خود بپردازید. این مسئله موجب خواهد شد تا در حین انجام این درمان با مشکلات مختلف روبرو نشوید. چرا که هر یک از دستگاه های بخور دارای نکات خاصی بوده که در روش درمانی شما تاثیر دارد.

 

  • توجه داشته باشید که صورت خود را بیش از اندازه به دستگاه بخور نزدیک نکنید. این مسئله علاوه بر کاهش فواید بخور صورت تاثیر زیادی را در آسیب به صورت شما خواهد داشت.

 

  • توجه داشته باشید که دستگاه دقیقا باید در طرف روبروی شما قرار بگیرد.

 

  • توجه داشته باشید که هیچ گونه مواد آرایشی و بهداشتی نباید بر روی سطح پوست صورت شما وجود داشته باشد. این مسئله موجب از بین بردن فواید بخور صورت خواهد شد. بدین جهت پوست صورت خود را از هر گونه مواد آرایشی یا بهداشتی و روغن های مختلف پاکسازی کنید.  این عمل موجب می شود تا پوست شما از هر گونه آلودگی پاک شود.

 

  • می توانید برای تاثیر بیشتر و افزایش فواید بخور صورت به لایه برداری پوست خود اقدام کنید. این مسئله سبب خواهد شد تا بخار موردنظر به قسمت های عمیق پوست راه پیدا کنند.

 

  • آب دستگاه را تعویض کنید و از آب تمیز برای پر کردن مخزن دستگاه بخور صورت استفاده کنید. این عمل نیز سبب افزایش فواید بخور صورت خواهد شد.

 

 

طرز استفاده از بخور برای پوست

 

 

مراحل استفاده از دستگاه بخور صورت

  • در مرحله بعدی دمای موردنظر خود را تنظیم کنید. سپس اقدام به روشن کردن دستگاه کنید و در قسمت روبرویی دستگاه قرار بگیرید.
  • فرآیند بخور صورت با توجه به نظر پزشک شما می تواند از سه تا دوازده دقیقه زمان ببرد. از این رو قبل از انجام این درمان از پزشک خود مشورت بگیرید.
  • پس از تمام شدن زمان بخور صورت، به شستشوی پوست خود بپردازید. سپس نسبت به ماساژ دادن صورت برای افزایش گردش خون بدن اقدام کنید. همچنین می توانید برای افزایش فواید بخور صورت از ماسک های ضدالتهاب و تقویت کننده استفاده کنید.

 

معرفی برخی از بخور های گیاهی مناسب برای پوست

بخور سرکه سیب به عنوان یکی از بهترین بخور های صورت شناخته شده که به عنوان یک ماده همه فن حریف شناخته می شود. این بخور در برابر تمامی بیماری های پوستی موثر بوده و می تواند تاثیر مستقیمی را در درمان بیماری های مختلف داشته باشد.

 

بخور بابونه نیز یکی دیگر از بخور های صورت می باشد. فواید بخور صورت بابونه بسیار زیاد بوده که یکی از آن ها درمان التهاب های پوستی می باشد. اگر پوست شما دارای التهاب و آکنه است، می توانید نسبت به استفاده از بخور بابونه اقدام نمایید.

 

در میان گیاهان مختلفی که در بخور صورت استفاده می شوند، آویشن نیز به عنوان یکی از گیاهان محبوب شناخته می شود. آویشن به دلیل ساختار بی نظیر خود، تاثیر زیادی را در رفع سموم پوست شما دارد. پاکسازی عمیق پوست و همچنین از بین بردن دانه های سرسیاه موجود بر روی پوست از فواید بخور صورت به وسیله آویشن شناخته می شود.

 

اگر دقت کرده باشید، بسیاری از مراکز بهداشتی برای تقویت پوست شما از بخور صورت اکالیپتوس استفاده می کنند. بخور اکالیپتوس سبب تنفس بهتر شما شده و همچنین تاثیر مستقیمی در کاهش آکنه و جوش های صورت شما دارد. از دیگر فواید بخور صورت اکالیپتوس می توان به مفید بودن این بخور برای پاکسازی پوست صورت اشاره داشت.

 

علاوه بر تمامی گیاهان ذکر شده، گیاهان دیگری مانند اسطوخودوس، چای سبز و … در بخور های صورت استفاده می شوند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله برای بخور صورت از چه گیاهی استفاده کنیم را مطالعه نمایید.

 

 

معرفی برخی از بخور های گیاهی مناسب برای پوست

 

 

فواید بخور برای انواع پوست

پوست های چرب

اکثریت افرادی که دارای پوست چرب هستند، استفاده از بخور صورت را هیچوقت فراموش نمی کنند. چرا که بخور فواید بخور صورت برای این افراد بسیار زیاد بوده و سبب متعادل شدن چربی پوست آن ها خواهد شد. در بسیاری از مواقع استفاده از گیاه بابونه برای پوست های چرب می تواند سبب بهتر شدن پوست صورت شما شود. توجه داشته باشید که پوست های چرب به دلیل چربی بسیار زیاد، نیاز به بخور دارند تا دچار مشکلاتی همچون آکنه و بیماری های پوستی نشوند. لازم به ذکر است که پس از بخور صورت پوست ها چرب به هیچ عنوان ماساژ صورت را فراموش نکنید. ماساژ پوست صورت پس از بخور می تواند سبب افزایش فواید بخور صورت شود. این فرآیند گردش خون شما را نیز بالا خواهد برد.

بیشتر بخوانید: بخور چه گیاهی برای جوش صورت خوب است؟

پوست های خشک

پوست های خشک نیز، پوست هایی هستند که در زمان بندی مرتب نیاز به بخور دارند. ترشح چربی در پوست های خشک بسیار پایین بوده و به همین دلیل نیز رطوبت این نوع از پوست ها پایین می باشد. لازم به ذکر است که پوست های خشک به سرعت دچار چین و چروک می شوند. فواید بخور صورت برای پوست های خشک شامل افزایش رطوبت و شادابی پوست، رفع آکنه، رفع آلودگی و … می باشد.

 

پوست های معمولی

پوست های معمولی نیز درصد متناسبی از چربی و خشکی را بهره مند هستند. این سبک از پوست ها نیازی به مراقبت های خاصی ندارند و امکان استفاده از هر بخور گیاهی برای آن ها وجود دارد. البته رسیدگی به پوست های معمولی برای جلوگیری از بیماری های پوستی بسیار مهم است.

 

مقاله پیشنهادی: فواید بخور صورت با گلاب

 

لیست قیمت انواع مدل های دستگاه بخور صورت در فروشگاه درمان مدیکال

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک 3.8 لیتری

1,775,000 تومان

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US412

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US414

2,818,000 تومان

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US416

3,837,000 تومان

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US418

قیمت اصلی 3,532,000 تومان بود.قیمت فعلی 2,994,500 تومان است.

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US434

قیمت اصلی 3,575,000 تومان بود.قیمت فعلی 2,999,000 تومان است.

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US442

قیمت اصلی 2,700,000 تومان بود.قیمت فعلی 2,349,000 تومان است.

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US444

قیمت اصلی 3,700,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,135,000 تومان است.

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US464

قیمت اصلی 2,700,000 تومان بود.قیمت فعلی 2,389,000 تومان است.

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US468

قیمت اصلی 3,700,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,089,000 تومان است.

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک زیکلاس مد مدل C06

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک زیکلاس مد مدل C07

مدت زمان استفاده از بخور برای انواع مختلف پوست

یکی از سوالات رایج این مسئله بوده که مدت زمان استفاده از بخور برای انواع پوست چقدر می باشد؟ در جواب این سوال باید بگوییم که زمان دقیقی برای بخور انواع پوست ها تعیین نشده است. اما در بسیاری از مقاله های پزشکی ذکر شده که میانگین استفاده از بخور صورت باید 3 الی 12 دقیقه باشد. توجه داشته باشید که در ابتدا نوع پوست شما باید توسط پزشک تعیین شود و  با توجه به گفته پزشک، در مدت زمان دقیقی از بخور صورت بهره مند شوید.

 

 

مدت زمان استفاده از بخور برای انواع مختلف پوست

 

 

مراقبت های بعد از بخور صورت

همان طور که می دانید پس از بخور صورت، منافذ پوست شما برای تخلیه جوش های سرسیاه و آلودگی های مختلف باز می شود. در چنین شرایطی پیشنهاد می کنیم برای استفاده از فواید بخور صورت به شستشوی پوست خود پس از بخور بپردازید. توجه داشته باشید که استفاده از آب سرد برای شستشوی صورت بهتر است. همچنین استفاده از ماسک های بهداشتی می تواند به بهتر شدن پوست شما کمک زیادی را کند.

 

جمع بندی نهایی

استفاده از بخور صورت تاثیر زیادی در سلامت پوست افراد دارد. فواید بخور صورت سرد در تناسب با بخور گرم بیشتر بوده و می توانید به مشورت با پزشک خود از انواع بخور های سرد و گرم استفاده نمایید. از فواید بخور سرد برای پوست می توان به افزایش کلاژن سازی و متعادل کردن رطوبت پوست اشاره داشت. فواید بخور سرد برای جوش صورت نیز زیاد بوده و افرادی که دچار جوش های زیاد می شوند نیز می توانند از این دستگاه استفاده کنند. این مسئله سبب خواهد شد تا پوست صورت شما تغییرات شگفت انگیزی را در مدت زمان های کوتاه داشته باشد. توجه داشته باشید که استفاده از دستگاه بخور سرد می تواند کمک بیشتری را به شما کند در صورتی که امکان استفاده از دستگاه بخور سرد را دارید پیشنهاد ما استفاده از این دستگاه می باشد. بسیاری از افراد به جای استفاده از دستگاه های مخصوص به استفاده از روش های سنتی می پردازند، اما دستگاه های بخور، تاثیر بیشتری را بر روی پوست شما خواهند داشت، از این رو پیشنهاد اکثریت پزشکان و متخصصان، استفاده از دستگاه بخور سرد می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *