آموزشی

همه چیز درباره درمان اختلال نعوظ در سالمندان

همه چیز درباره درمان اختلال نعوظ در سالمندان

بطور کلی ناتوانی در رسیدن به نعوظ و یا حفظ آن با عنوان اختلال نعوظ شناخته می شود. اختلال نعوظ در سالمندان یک مسئله جدی است که می تواند زندگی فرد سالمند را تغییر دهد. معمولا بیماری ها، سبک زندگی ناسالم، افزایش سن، مشکلات روانشناختی و… همگی بر ایجاد این مشکل اثرگذار می باشند. البته دیده شده که گاهی برای رفع این مشکل اقدامی صورت نمی گیرد که همین باعث می شود تا کیفیت زندگی سالمند تحت تاثیر قرار بگیرد. با این حال اما خبر خوش این است که تحقیقات در حوزه پزشکی ثابت کرده اند که برای درمان اختلال افراد مسن نیز راهکارهای درمانی وجود دارد و این افراد می توانند مثل گذشته از روابط جنسی خودشان لذت ببرند.

استفاده از داروهای شیمیایی و گیاهی، استفاده از دستگاه وکیوم، مراجعه به روانشناس، ایجاد تغییر در سبک زندگی و… از جمله کارهای مفید و موثری هستند که می توانند در رابطه با این مشکل به سالمندان کمک کنند. در این مقاله از درمان اختلال در نعوظ در سالمندان خواهیم گفت. چنانچه خواننده این مقاله هستید قطعا به اطلاعاتی که قصد ارائه آنها را داریم نیاز خواهید داشت. پس با درمان مدیکال همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در مورد درمان اختلال نعوظ در افراد مسن در اختیارتان قرار دهیم.

اختلال نعوظ چیست؟

قبل از صحبت در رابطه با درمان اختلال نعوظ در سالمندان لازم است تا در رابطه با نعوظ و مشکلات آن بگوییم. زمانی که مردان از نظر جنسی هیجان زده و یا اصطلاحا تحریک می شوند ماهیچه هایی که در رگ های خونی آلت تناسلی آنها وجود دارند منقبض شده و همین باعث می شود تا جریان خون در شریان های آلت تناسلی آنها افزایش پیدا کند. این اتفاق باعث نعوظ می شود. به زبان ساده زمانی که آلت تناسلی مردان سفت گردد نعوظ صورت می گیرد.

لازم به ذکر است زمانی که خون موجود در رگ های خونی واقع در آلت تناسلی به جهت خارج از آلت جریان پیدا کنند نعوظ به پایان می رسد و آلت تناسلی به حالت اولیه خود بازمیگردد. با این توضیح به سراغ تعریف اختلال در نعوظ می رویم. با افزایش سن ممکن است نعوظ یا برانگیختگی آلت تناسلی طی مدت زمان طولانی تری اتفاق بیفتد و یا آلت تناسلی به اندازه ای که باید سفت و متورم نگردد. به طوری که انجام رابطه جنسی غیر ممکن شود. این مسئله یک مشکل جدی است که وقوع آن در سنین میانسالی برای مردان محتمل تر است.

بطور کلی برانگیختگی جنسی در مردان یک فرایند بسیار پیچیده می باشد که با درگیر شدن هورمونها، اعصاب، مغز، ماهیچه ها و رگ ها اتفاق می افتد. بروز مشکل در هر یک از موارد عنوان شده می تواند اختلال در نعوظ را در پی داشته باشد. از اینرو استرس، نگرانی، مشکلات عصبی و… به شدت بر نعوظ تاثیر گذارند. با این حال لازم به ذکر است که درمان اختلال نعوظ در سالمندان امکان پذیر است.

 

اختلال نعوظ چیست؟

 

آمار اختلال نعوظ در سالمندان

دانشمندان مدعی هستند که اختلال در نعوظ به صورت خفیف تا متوسط می تواند حدود ۱۰ درصد از مردان را در هر دهه ای از زندگی تحت تاثیر قرار دهد. این بدان معنا است که وقوع اختلال در نعوظ در هر سنی ممکن است. با این حال اما وقوع این مشکل در سنین میانسالی برای مردان محتمل تر است. گفتنی است که ۶۰ درصد از مردان در دهه میانسالی ( دهه پنجم و ششم زندگی به بعد) ممکن است مشکلات نعوظ را به نوعی تجربه نمایند. درمان اختلال نعوظ در سالمندان امکان پذیر است.

لازم به ذکر است محققان متوجه شده اند در میان سالمندان افرادی که سیگار و مشروبات الکلی مصرف می کرده اند با احتمال بیشتری درگیر مشکلات مربوط به نعوظ می شدند. بطور کلی انتخاب سبک زندگی سالم به صورت قابل توجهی می تواند اختلال نعوظ در مردان را کنترل نماید.

دلایل اختلال نعوظ در سالمندان

گاهی اختلال در نعوظ به دلیل بروز بعضی از بیماری ها رخ می دهد. در ادامه بیماری هایی که باعث ایجاد مشکل در نعوظ می شوند را عنوان می کنیم:

  • بیماری های قلبی
  • بیماری تصلب شرایین
  • بیماری های مرتبط با چربی و کلسترول خون
  • فشار خون بالا ممکن است باعث ایجاد اختلال در نعوظ شود
  • بیماری دیابت
  • چاقی مفرط و اضافه وزن
  • آسیب به نورون های عصبی که وظیفه کنترل نعوظ را دارا هستند
  • پارکینسون
  • بیماری MS
  • بیماری PEYRONIE )رشد بافت ها در داخل آلت جنسی(
  • بیماری های مرتبط با خواب یا اختلال در خواب
  • بیماری هایی که سطح تستسترون خون را کاهش می دهند
  • سرطان پروستات و مثانه
  • آسیب به لگن و ستون فقرات

 

گاهی اختلال در نعوظ دلیل روانی دارد

نعوظ یک تغییر فیزیکال است که هدایت آن بر عهده ی ذهن می باشد. در حقیقت این ذهن است که تحت تاثیر قرار می گیرد و تحرکات جنسی در پی آن ایجاد می شوند. با این تفسیر اما هر گونه عامل برهم زننده ای می تواند اختلال در نعوظ را در پی داشته باشد. این عوامل عبارتند از:

  • مشکلات روان شناختی از جمله افسردگی و اضطراب
  • ترس و استرس
  • کمبود اعتماد به نفس که می تواند طرح واره های نقص و شرم را در ذهن فرد ایجاد نماید
  • مشکلات مربوط به رابطه که می توانند ذهن و فکر افراد را درگیر نموده و نعوظ را با مشکل روبرو سازند.

 

گاهی اختلال در نعوظ دلیل روانی دارد

 

دیگر دلایل اختلال در نعوظ سالمندان

  • افزایش سن ( بالا رفتن سن به خودی خود تاثیر زیادی بر نعوظ مردان دارد. هرچه سن بالاتر برود آلت طی مدت زمان کوتاه تری در حالت نعوظ باقی خواهد ماند.
  • مصرف تنباکو ( استفاده طولانی مدت از تنباکو باعث می شود تا فشار خون در رگ ها کمتر شود و به طبع نعوظ سخت تر صورت بگیرد)
  • درمان های پزشکی از جمله درمان پروستات
  • بیشتر بخوانید: درمان نعوظ بعد از جراحی پروستات
  • مصرف بعضی از داروها از جمله داروهای مربوط به بیماری پروستات، داروی ضد افسردگی، داروهای درمان فشار خون و… بر نعوظ اثر گذار هستند.
  • مصرف الکل و مواد مخدر به صورت مستمر

اینها شایع ترین دلایل اختلال در نعوظ هستند. گفتنی است که برای درمان اختلال نعوظ در سالمندان حتما لازم است تا از متخصصین این امر مشورت بگیرید.

روشهای درمان اختلال نعوظ در سالمندان

چنانچه یک فرد به مدت چهار الی پنج هفته برای رسیدن به نعوظ مشکل داشته باشد دچار اختلال نعوظ شده است و بایستی برای رفع مسئله فورا با پزشک متخصص صحبت کند. کما اینکه نادیده گرفتن این مشکل و به تعویق انداختن درمان می تواند برای سلامت افراد مسن خطرناک باشد.

معالجه این بیماری به راحتی امکان پذیر است. با این تفسیر اما موفق شدن در درمان به موارد مختلفی بستگی دارد. در ادامه مهمترین روش های درمان اختلال نعوظ در سالمندان را توضیح می دهیم:

  • مصرف داروهای خوراکی

با مراجعه به داروخانه می توان داروهای مربوط به درمان اختلال نعوظ در سالمندان را به راحتی پیدا کرد. در واقع مداوا به کمک دارو یکی از قابل دسترس ترین، ارزان ترین و راحت ترین روش های درمان است. گفتنی است که اکثر سالمندان می توانند از این روش برای علاج اختلال در نعوظ از آن بهره ببرند. با این تفسیر به عنوان یک نکته ی مهم شایان ذکر است که مصرف این داروها ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی مناسب نباشد. در سوی دیگر استفاده از داروهای درمان اختلال در نعوظ ممکن است عوارضی از جمله تپش قلب، سردرد، سرگیجه و… را به همراه داشته باشد. از اینرو الزامی است تا سالمندان پیش از مصرف این قبیل داروها حتما با پزشک خودشان مشورت کنند.

  • تزریق دارو به آلت تناسلی

این روش یکی از موثرترین روش های درمان اختلال در نعوظ می باشد. بواسطه ی تزریق داروهای خاص به آلت تناسلی عضلات فرد شل شده و خون با شدت بیشتری در شریان های آلت تناسلی به جریان می افتد. از اینرو فرد می تواند حالت نعوظ را راحت تر تجربه کند. گفته می شود که این روش درمانی به مقدار ۸۰ درصد مفید و موثر است و با احتمال بیشتری می تواند اختلال در نعوظ را درمان نماید. با این تفسیر اما باید گفت که این روش خالی از ایراد نیست کما اینکه خطر عفونت، فیبروز در آلت، درد زیاد و… از جمله عوارض درمان اختلال نعوظ در سالمندان با روش تزریق دارو می باشند.

  • مشاوره جنسی برای درمان اختلال در نعوظ سالمندان

گاهی مشکل در نعوظ به دلیل بیماری جسم نیست. بلکه ریشه آن به مسائل روانشناختی باز می گردد. به عنوان مثال افسردگی، احساس گناه و یا حتی استرس و اضطراب می توانند عامل اختلال در نعوظ سالمندان باشند. در چنین شرایطی مشاوره گرفتن از روانشناس می تواند موثر واقع شود.

  • استفاه از دستگاه وکیوم مردانه

یکی از سریعترین روش های درمان اختلال نعوظ در سالمندان استفاده از دستگاه وکیوم مردانه می باشد. این دستگاه برای افرادی مناسب است که نیاز فوری به رفع این مشکل دارند. این دستگاه با استفاده از مکش خون به درون آلت تناسلی باعث راست شدن آلت تناسلی می شود و تا حدود 20 دقیقه نعوظ را برای فرد نگه میدارد. استفاده از این دستگاه بسیار راحت بوده و تمام افرادی که مشکل نعوظ دارند می توانند از این دستگاه استفاده کنند. 

بطور کلی برای درمان اختلال نعوظ در سالمندان در وهله ی اول لازم است تا پزشک یک معاینه فیزیکی کامل را بر روی فرد به انجام برساند و سوابق پزشکی بیمار را به طور کامل بررسی نماید. در صورت لزوم ارائه تست های آزمایشگاهی نیز مورد نیاز می باشد. در نهایت پزشک پس از بررسی مشکل علت بروز بیماری را دریافت نموده و راهکارهای درمانی مناسب را پیشنهاد می دهد.

داروهای گیاهی جهت رفع اختلال نعوظ در افراد مسن

با استفاده از گیاهان دارویی نیز می توان مشکل اختلال در نعوظ را رفع نمود. در ادامه مهمترین داروهای گیاهی برای درمان این عارضه را عنوان می کنیم:

  • جینسینگ (انواع مختلفی از این داروی گیاهی در دسترس است و استفاده از آن می تواند بر درمان اختلال در نعوظ موثر باشد)
  • یوهمبین (این ماده جریان خون در آلت تناسلی را افزایش داده و می تواند جایگزین ویاگرا شود)
  • جینکو بیلوبا (مطالعات نشان داده اند که این گیاه دارویی جریان خون در آلت را افزایش داده و به ایجاد و حفظ نعوظ کمک می کند)
  • ال آرژنین (به شریان های خون برای بازتر شدن کمک می کند و اختلال در نعوظ را بهبود می بخشد)

 

داروهای گیاهی جهت رفع اختلال نعوظ در افراد مسن

دستگاه وکیوم مردانه جهت رفع مشکل نعوظ سالمندان

دستگاه وکیوم یکی از بهترین روش ها برای درمان اختلال نعوظ در سالمندان است. این دستگاه با ایجاد نوعی خلاء جریان خون در آلت تناسلی را افزایش داده و به نعوظ کمک می کند. این وسیله با تقلید از روند طبیعی نعوظ در رسیدن به ارگاسم مردان سالمند موثر است. گفتنی است که این دستگاه به میزان ۹۵ درصد در مداوای اختلال نعوظ و کنترل آن تاثیرگذار می باشد و می تواند رضایت جنسی را به مردان بازگرداند. در زیر نمونه های متنوع این دستگاه به همراه قیمت آورده شده است دستگاه وکیوم مردانه در نوع دستگاه وکیوم برقی و دستگاه وکیوم دستی موجود می باشد که برای اطلاعات بیشتر و بررسی دستگاه ها می توانید روی لینک دستگاه وکیوم مردانه کلیک کنید.

 

 

 

سوالات متداول در مورد عدم نعوظ در سالمندان

آیا مشکل نعوظ در سالمندان قابل درمان می باشد؟

بله روشهای زیادی جهت رفع مشکل نعوظ سالمندان عزیز وجود دارد که بسته به شرایط می توان از این روشها بهره گرفت.

سریعترین روش برای رفع مشکل نعوظ سالمندان و افراد مسن چیست؟

یکی از بهترین و سریعترین روشهای درمان نعوظ در سالمندان استفاده از دستگاه وکیوم مردانه می باشد که این دستگاه ها به صورت فوری می توانند مشکل نعوظ را برطرف کنند اما به صورت دائمی باید از روش های دیگر بهره گرفت

چه روش های درمانی برای عدم نعوظ در سالمندان وجود دارد؟

مصرف داروهای خوراکی – تزریق دارو به آلت تناسلی – مشاوره جنسی برای درمان اختلال در نعوظ سالمندان – استفاه از دستگاه وکیوم مردانه

جمع بندی

چنانچه برانگیختگی جنسی طی مدت زمان نسبتا طولانی اتفاق بیفتد و یا اصلا در زمان تحریک جنسی آلت به اندازه ای که باید متورم و سفت نگردد اختلال در نعوظ رخ داده است.

اختلال در نعوظ یک مساله رایج و شایع در میان مردان می باشد. گرچه که این مشکل می تواند در هر بازه سنی برای مردان رخ دهد اما وقوع آن برای سالمندان محتمل تر است. این مشکل می تواند کیفیت زندگی سالمند را تحت تاثیر قرار دهد. در همین باره گفتنی است که حدود ۶۰ درصد از مردان در سنین میانسالی اختلال در نعوظ را تجربه می کنند. بیماری هایی از جمله بیماری های قلبی و فشار خون بالا و همچنین بیماری های روان شناختی از جمله افسردگی و اضطراب و… می توانند در ایجاد اختلال در نعوظ تاثیرگذار باشند. مصرف الکل و مواد مخدر نیز می توانند ایجاد نعوظ را با مشکل همراه سازند. گفتنی است که روش های درمانی موثری برای این مشکل وجود دارد. مصرف دارو های شیمیایی، مصرف داروهای گیاهی، مراجعه به روانشناس و دریافت مشاوره جنسی و همچنین استفاده از دستگاه وکیوم مردانه و… از جمله مفیدترین و موثرترین روش های درمان اختلال نعوظ در سالمندان می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *