آموزشی

روش های درمان نعوظ آقایان دیابتی

روش های درمان نعوظ آقایان دیابتی

درمان نعوظ دیابتی برای آنها که به این بیماری مبتلا هستند و از عوارض آن رنج می برند بسیار حائز اهمیت است.داروی گیاهی برای نعوظ افراد دیابتی از جمله روشهای موجود جهت درمان عدم نعوظ افراد دیابتی می باشد. این اختلال از مشکلات شایع مردانی است که با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند. برای خلاص شدن از این اختلال درمان هایی نیز پیشنهاد شده است. علاوه بر داروهایی که برای درمان نعوظ افراد دیابتی وجود دارد، می توان از درمان های خانگی و داروهای گیاهی نیز سود برد. حتی دستگاه وکیوم مردانه نیز می تواند در درمان این اختلال مؤثر باشد. اما پیش از این که بتوان از درمان مناسب برای آن استفاده کرد، لازم است که بیمار شناختی از دیابت به دست آورد و علت بروز این اختلال را بشناسد.

در ادامه درباره درمان عدم نعوظ دیابتی اطلاعاتی آورده شده است. ضمن این که درباره این بیماری و این اختلال نیز صحبت هایی شده است که می تواند مردانی که دچار عدم نعوظ به علت بیماری دیابت هستند را در انتخاب راهکار مناسب برای درمان راهنمایی کند.

 

بیماری دیابت چیست؟

درمان نعوظ دیابتی با دیگر عوارضی که این بیماری دارد متفاوت است. این بیماری برای زنان علائم دیگری دارد. اما برای مردان علاوه بر اختلال در نعوظ با کاهش میل جنسی و ضعف عضلانی نیز همراه خواهد بود. دیابت در کل بیماری است که استفاده از قند خون را در بدن با مشکل مواجه می کند. وجود قند خون که به آن گلوکز گفته می شود، در سلامتی بدن تعیین کننده است. این ماده است که انرژی مورد نیاز سلول های سازنده عضلات و بافت ها را فراهم می کند. ضمن این که سوخت اصلی سلول های مغزی محسوب می شود. دیابت دارای انواع مختلفی است، اما وجه مشترک همه آنها بالا رفتن قند خون است.

علاوه بر این که مردان دچار این اختلال در پی درمان نعوظ دیابتی هستند، به آسیب های جبران ناپذیری که افزایش قند خون در بدن منجر می شود هم توجه دارند. اندام های مختلف از جمله کلیه ها در معرض خطر هستند. علت مهم بروز این بیماری در بدن این است که غده پانکراس توان ترشح هورمون انسولین را ندارد. هورمونی که وظیفه ذخیره کردن و تأمین انرژی سلول های بدن را بر عهده دارد.

 

 

بیماری دیابت چیست؟

 

 

علت اختلال نعوظ چیست؟

درمان نعوظ دیابتی برای مردان بسیار مهم است. این اختلال به معنای نداشتن توانایی در رسیدن به نعوظ در زمان برقراری رابطه جنسی و همچنین حفظ آن در مدت طولانی است. صحبت کردن از علت هایی که موجب اختلال نعوظ می شوند ساده نیست و این مسئله تا حد زیادی به تغییراتی که به مرور زمان در بدن مردان اتفاق می افتد وابسته است. البته تغییراتی که کارکرد اعصاب، عضله ها و عروق خونی را نیز تحت تأثیر قرار می دهند، حائز اهمیت هستند. برای این که مردان بتوانند نعوظ خود را حفظ کنند، به عروق خونی، اعصاب و هورمون های مردانه نیاز دارند. البته تمایل به برقرار کردن رابطه جنسی هم باید وجود داشته باشد.

با وجود این که مرد به برقرار کردن رابطه جنسی تمایل داشته باشد، در نبود عروق خونی و اعصابی که نعوظ را در کنترل دارند، امکان رسیدن او به نعوظ وجود ندارد. علاوه بر دیابت، عوامل دیگری از جمله چاقی، فشار خون بالا، مشکلات روانی، سیگار و مشروبات الکلی، مشکلات هورمونی و برخی از داروها نیز ممکن است این اختلال را موجب شوند. درمان نعوظ دیابتی با درمان نعوظ که علت آن مواردی دیگر باشد، متفاوت خواهد بود. مهم است که دلیل این اختلال در مردان به طور واضح تشخیص داده شود تا بتوانند برای درمان آن اقدام کنند.

 

چرا افراد دیابتی دچار اختلال نعوظ می شوند؟

درمان نعوظ دیابتی از این جهت اهمیت دارد، که در مردان مبتلا به دیابت میان 10 تا 15 سال زودتر از مردان سالم اتفاق می افتد. تعداد زیادی از مردانی که به دیابت مبتلا هستند این عارضه در آنها دیده می شود. دیابت به علت این که جلوی رسیدن خون به آلت تناسلی و همچنین عصب های کنترل کننده نعوظ را می گیرد، منجر به بروز این اختلال در مردان می شود. در موقع نعوظ ماده ای شیمیایی به اسم اکسید نیتریک در خون مردها جریان پیدا می کند. این ماده است که موجب شل شدن شریان ها و ماهیچه های آلت تناسلی می شود. در نهایت هم منجر به جریان بیشتر خون در این عضو شده و نعوظ را به دنبال دارد.

وقتی سطح گلوکز بالا می رود، اکسید نیتریک کمتری در خون تولید می شود. یعنی خون کافی در آلت تناسلی جریان پیدا نمی کند که موجب نعوظ و حفظ آن شود. به همین دلیل است که درمان نعوظ دیابتی ضروری است. گاهی این مسئله در ارتباط های زناشویی ممکن است مشکلات بسیار جدی را به همراه داشته باشد. به همین دلیل هم لازم است که برای درمان آن در ابتدای امر به پزشک متخصص دیابت مراجعه شود. اگر برای پزشک مسلم شود که این اختلال عارضه این بیماری است، برای درمان آن اقدام های لازم را در همین مسیر مد نظر قرار خواهد داد.

 

بیشتر بخوانید: مردان تا چند سالگی نعوظ دارند؟

 

 

داروهای درمان اختلال نعوظ چیست؟

درمان نعوظ دیابتی با داروهای گوناگونی امکان پذیر است. در صورتی که پزشک تشخیص دهد که بیمار به این اختلال مبتلا است و مشکل دیگری ندارد، می تواند برای او دارو تجویز کند. داروهایی که برای این اختلال تجویز می شوند، جریان خون را در آلت تناسلی افزایش می دهند. ویاگرا یکی از این داروها است. سیالیس یا لویترا نیز برای درمان این اختلال کاربرد دارند. کاورجکت از داروهایی است که به طور مستقیم به آلت تناسلی تزریق می شود. این دارو سرعت عمل بالایی دارد و در بیشتر مواقع اثربخش است. میوز نیز برای این اختلال کارایی دارد. این دارو 5 تا 10 دقیقه پیش از برقراری رابطه جنسی از طریق مجرای ادرار به بدن وارد می شود.

شاید بتوان بهترین دارو برای نعوظ دیابتی ها را تستوسترون درمانی دانست. البته این شیوه برای مردانی که سطح تستوسترون آنها پایین است بسیار کارآمد خواهد بود. اما این داروها باید با مشورت پزشک و بعد از معاینه دقیق و تشخیص او استفاده شوند. هیچ کدام از داروهای شیمیایی بدون عوارض جانبی نیستند. گاهی برای درمان این نوع اختلال ها لازم است که از روانپزشک ها و روانشناس ها نیز کمک گرفته شود. البته سکستراپ ها شاید بتوانند بیشترین کمک را به این افراد بکنند. با پیدا کردن ریشه این اختلال تجویز داروها مسلماً راحت تر خواهد بود.

 

 

داروهای درمان اختلال نعوظ چیست؟

 

 

داروهای گیاهی برای نعوظ افراد دیابتی چیست؟

درمان نعوظ دیابتی با داروهای گیاهی نیز صورت می پذیرد. از آنجا که این اختلال در میان افراد دیابتی شیوع زیادی دارد، تبلیغات زیادی برای مصرف داروهای گیاهی برای درمان آن دیده می شود. ضمن این که داروهای زیادی هم هستند که مبلغان آنها مدعی هستند برای درمان نعوظ بسیار مفیدند. اما واقعیت این است که بیشتر آنها تأثیر کمی دارند. جینسینگ قرمز یکی از این داروها است. البته مصرف آب انار هم برای درمان این اختلال توصیه می شود. تأثیر این دو ظاهراً از بقیه داروهای گیاهی بیشتر به اثبات رسیده است.   

داروی گیاهی برای نعوظ افراد دیابتی مناسب است که بتواند تولید اکسید نیتریک را در بدن آنها افزایش دهد. جینسینگ دقیقاً همین کار را در بدن می کند و آب انار یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که مصرف آن می تواند در درمان نعوظ مؤثر واقع شود. برای مصرف این داروها نیز بهتر است از پزشک متخصص مشورت گرفته شود. گاهی برخی از افراد و بیماران فکر می کنند مصرف داروهای گیاهی عوارضی را برای آنها نخواهد داشت. اما واقعیت این  است که مصرف این داروها و به خصوص مصرف هم زمان آنها با داروهای دیگر ممکن است عوارض وخیمی را برای بیمار داشته باشد. هرگز توصیه نمی شود که بدون توصیه و تجویز پزشک مصرف هیچ دارویی آغاز شود.

برای درمان نعوظ دیابتی از سرکه سیب، سیر سیاه و همچنین کلم بروکلی هم استفاده می شود. برخی سرکه سیب را یکی از بهترین داروها برای انواع بیماری های ناتوانی جنسی می دانند. سیر سیاه و کلم بروکلی نیز ماده ای در بدن مردان تولید می کنند که در نهایت به درمان این اختلال کمک می کند. مصرف هیچ کدام از این داروها بدون مشورت با پزشک توصیه نمی شود. 

سرکه سیب یک داروی گیاهی برای نعوظ افراد دیابتی می باشد. این سرکه علاوه بر اینکه فواید قابل توجهی در کنترل وزن، کنترل دیابت و غیره دارد، می ‌تواند اختلال نعوظ دیابتی را نیز به خوبی درمان کند. نتایج تحقیقات نشان می دهد بسیاری از افراد دیابتی نوع ۲ که دچار اختلال نعوظ هستند، به کمک سرکه سیب بهبود پیدا کرده اند. پلی فنول از جمله ترکیبات مهم سرکه سیب می باشند که برای اختلال نعوظ دیابتی اهمیت قابل توجهی دارند.

نحوه مصرف سرکه سیب برای درمان نعوظ دیابتی

اگر می خواهید از این درمان گیاهی برای نعوظ افراد دیابتی نتیجه بگیرید، باید آن را به شکل مناسب مصرف کنید. اول اینکه می توانید سرکه سیب را به صورت ناشتا یعنی با معده خالی حدود ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری استفاده کنید. توجه داشته باشید این میزان مصرف نباید بیشتر شود. چرا که احتمالاً به معده آسیب وارد می کند. دوم این که می توانید سرکه سیب را به ماریناد گوشت بیفزایید. در این حالت نیز یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه به ماریناد گوشت اضافه می شود. سرکه سیب را می توان در ترکیبات دیگر مثل سس سالاد خانگی نیز استفاده کرد. در این حالت نیز میزان استفاده از سرکه سیب باید یک تا دو قاشق غذاخوری باشد.

توجه داشته باشید که سرکه سیب درمان قطعی اختلال نعوظ دیابتی نیست. با این وجود، این سرکه نقش قابل توجهی در تقویت نعوظ دارد و همین مسئله باعث می‌ شود که از اختلال نعوظ جلوگیری کند. نکته قابل توجه دیگر این که سرکه سیب دارای اسیدهای استیک است. بنابراین مصرف آن به تنهایی و به شکل خام باعث بروز ناراحتی و درد معده خواهد شد. همچنین سرکه زمانی که به شکل طولانی و زیاد استفاده می شود، به مری، دهان و گلو آسیب وارد می کند. افرادی که داروهای درمانی دیابت یا دیورتیک را مصرف می کنند، نباید سرکه سیب را نیز به شکل همزمان استفاده کنند. چرا که مصرف این داروها به شکل همزمان با سرکه سیب، باعث کاهش تاثیر داروها می شود. همچنین سرکه سیب می تواند میزان مواد مغذی و سطح پتاسیم را کاهش دهد.

جینکو بیلوبا: داروی گیاهی برای نعوظ افراد دیابتی

جینکو بیلوبا یک داروی گیاهی برای نعوظ افراد دیابتی است. این گونه گیاهی می تواند شرایط برای افزایش جریان خون را فراهم کند. به طور کلی گیاهانی که جریان خون را در بدن افزایش می دهند، تاثیر قابل توجهی بر روی اختلال نعوظ نیز دارند. بسیاری از اختلالات مربوط به جریان خون و مشکلات حافظه نیز با این داروی گیاهی بهبود پیدا می کنند. این داروی گیاهی باید به شکل دمنوش استفاده شود.

 

درمان نعوظ افراد دیابتی با جینسینگ

جینسینگ یکی از داروهای گیاهی پرطرفدار برای درمان اختلال نعوظ در مردان است. جینسینگ کره ای قرمز رنگ به عنوان یک داروی گیاهی برای نعوظ افراد دیابتی نیز مورد توجه می باشد. البته تاثیر این گیاه بر روی اختلال نعوظ هنوز به قطعیت نرسیده است اما با توجه به اینکه، جینسینگ تاثیری قابل توجه در درمان ناتوانی جنسی دارد، برای بهبود اختلال نعوظ نیز توصیه می شود. برای تهیه این دمنوش، از ریشه گیاه استفاده کنید. آن را خرد کرده و در قوری بریزید. آن گاه آب جوش بر روی آن ریخته و بگذارید دم بکشد.

علف هرز بز شاخی: داروی گیاهی برای نعوظ افراد دیابتی  

در طب سنتی چینی برای اختلال نعوظ افراد دیابتی، علف هرز بز شاخدار توصیه می شود. تاثیر این گیاه در آزمایشگاه ها بر روی موش های آزمایشگاهی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اما در این زمینه هیچ گونه مطالعه ای بر روی انسان انجام نشده است. علف هرز بز شاخی باعث افزایش انرژی شده و تعادل خوبی را در بدن برقرار می کند. همچنین باعث می شود درمان مناسبی برای نعوظ افراد دیابتی نیز باشد. البته توجه داشته باشید که مصرف این گیاه باعث کاهش و افت فشار خون نیز می شود. این دارو باید به شکل دمنوش استفاده شود. برای تهیه دمنوش باید آب جوش را بر روی علف هرز بز شاخی بریزید. بعد از 20 دقیقه دمنوش قابل استفاده است.

داروی گیاهی برای نعوظ  افراد دیابتی

گیاه ریشه طلایی

 گیاه ریشه طلایی، داروی گیاهی موثر برای درمان اختلال نعوظ در افراد دیابتی است. این گیاه می تواند توانایی و استقامت جنسی را افزایش دهد. ضمن اینکه علائم مربوط به اختلال نعوظ و خستگی را نیز کاهش می دهد. از طرفی مصرف گیاه ریشه طلایی با عوارض همراه نیست. این گیاه معمولاً به شکل مکمل روزانه استفاده می شود.

یوهیمب

یوهیمب یک درخت آفریقایی است که می تواند ناتوانی جنسی را به شکل موثری درمان کند. البته این گیاه باعث افزایش ضربان قلب، فشار خون و غیره نیز می‌شود. یوهیمب معمولاً به شکل مکمل روزانه استفاده می شود. بهتر است پیش از مصرف آن حتماً در این رابطه با پزشک خود مشورت داشته باشید.

سیر سیاه

سیر سیاه یک درمان گیاهی برای اختلال نعوظ دیابتی می باشد. این سیر در واقع همان سیر معمولی است اما در طی پروسه تخمیر، بوی بد خود را از دست داده است. اسید آمینه های موجود در سیر سیاه زیاد هستند. این موضوع فواید آنتی اکسیدانی سیر سیاه را افزایش می دهند. همچنین سیر سیاه دارای  پلی فنول می باشد. پلی فنول نقش مهمی در جلوگیری از ناتوانی جنسی و  نعوظ دیابتی دارد. این ماده طبیعی، میزان گردش خون در آلت را افزایش داده و از این طریق مانع نعوظ دیابتی می شود. نکته قابل توجه اینکه، زمانی که سیر تحت تاثیر فرایند تخمیر قرار می گیرد، میزان پلی فنول آن به پنج برابر می رسد.

کلم بروکلی: درمان گیاهی برای نعوظ افراد دیابتی

 کلم بروکلی می تواند یک درمان گیاهی برای نعوظ افراد دیابتی باشد. این سبزیجات، عروق آلت را به خوبی باز کرده و از این طریق از شل شدن آلت در زمان رابطه جلوگیری می کنند. همچنین بروکلی دارای ویتامین B و ویتامین C است که کمبود این ویتامین ها نقش مهمی در بی میلی جنسی مردان دارد. فولات و فسفات این سبزیجات نیز می تواند وضعیت زود انزالی مردان دیابتی را بهبود ببخشد. فشار خون نیز مانند دیابت تاثیر قابل توجهی بر ناتوانی و بی میلی جنسی مردان دارد. با کلم بروکلی می توان فشار خون را نیز تنظیم کرد. در نتیجه بی میلی ناشی از فشار خون نیز برطرف خواهد شد.

انار و درمان اختلال نعوظ

انار درمان گیاهی برای نعوظ افراد دیابتی است. این میوه آبدار نیز باعث گشاد شدن و انعطاف پذیری بیشتر رگ های خونی می شود و همین مسئله تاثیر قابل توجهی در بهبود اختلال نعوظ دارد.

 

روش های خانگی برای رفع مشکل نعوظ دیابتی ها

درمان نعوظ دیابتی با روش های خانگی شاید برای برخی از مردان مؤثر بوده است و به همین دلیل هم مردان دیگری به استفاده از این روش ها روی آورده اند. یکی از مهم ترین کارهایی که می تواند به مردان دارای این اختلال کمک کند تغییر سبک زندگی است. تأثیر تغذیه، ورزش، ترک سیگار و الکل و همچنین خواب به اندازه کافی را نمی توان در درمان بسیاری از اختلال ها نادیده گرفت. وقتی بتوان قند خون را در حد متعادل نگه داشت، اختلال نعوظ جنسی نیز درمان خواهد شد. در صورتی که مردان مبتلا به دیابت بتوانند با رژیم غذایی و ورزش قند خود را به سطح مورد نظر برسانند، می توانند از مبتلا شدن به چنین اختلالی جلوگیری کنند.

سیگار کشیدن ممکن است به بالا رفتن فشار خون در مردان منجر شود. فشار خون بالا هم یکی از دلایلی است که به اختلال نعوظ کمک می کند. رگ های خونی مردان مبتلا به دیابت بیشتر در معرض آسیب قرار دارد که در نهایت به وجود اشکال در نعوظ منجر می شود. به همین دلیل یکی از راه های درمان نعوظ دیابتی ترک سیگار است. کم کردن وزن نیز برای این مردان اهمیت بسیاری زیادی دارد. کاهش وزن می تواند کمک کننده کاهش سطح قند خود و بالا بردن گردش خون و در درمان نعوظ اثرگذار باشد. کاهش استرس هم می تواند به طور غیر مستقیم در درمان این اختلال مؤثر واقع شود.

 

دستگاه وکیوم مردانه و رفع اختلال نعوظ دیابتی

درمان نعوظ دیابتی علاوه بر روش هایی که در بالا به آن اشاره شد، با دستگاه وکیوم مردانه نیز صورت می گیرد. استفاده از این دستگاه زمانی تجویز می شود که پزشک بعد از معاینه دلیل نعوظ را تشخیص داده باشد. استفاده از این دستگاه نه تنها به مردان مبتلا به اختلال نعوظ در اثر ابتلا به دیابت، بلکه به مردانی که اختلال نعوظ آنها در اثر اضطراب است هم توصیه می شود. این دستگاه در واقع یک پمپ است که مردان مبتلا به این اختلال می توانند برای ایجاد و حفظ نعوظ آن را به کار ببرند. یکی از راه کارهای ساده و فوری جهت رفع مشکل نعوظ استفاده از دستگا وکیوم مردانه می باشد که بدون عوارض خاصی مشکل نعوظ را رفع می کند. دستگاه وکیوم در دو نوع دستگاه وکیوم دستی و دستگاه وکیوم برقی در بازار موجود است که نوع برقی آن کارآیی بهتری دارد اما قیمت بالاتری نیز دارد. جهت اطلاع از قیمت ها و مشخصات انواع دستگاه وکیوم می توانید به لینک خرید دستگاه وکیوم مراجعه نمایید.

روش درمان نعوظ دیابتی با این دستگاه به این شکل است که مرد مبتلا باید آن را روی آلت تناسلی قرار دهد. این دستگاه با باتری و دست کار می کند. ابتدا باید هوا از سیلندر آن بیرون بیاید تا خلأ در آن به وجود آید. این خلأ موجب می شود که خون در آلت تناسلی کشیده شود و در آن تورم و نعوظ به وجود آورد. بعد از نعوظ باید نوار نگهدارنده را از انتهای پایینی دستگاه با یک روان کننده بیرون کشید و دستگاه را درآورد. استفاده از این دستگاه خطری ندارد و عوارض جانبی کمی دارد. البته نعوظی که با کمک این دستگاه ایجاد می شود با نعوظ طبیعی متفاوت است.

کبود شدن آلت تناسلی در صورت عدم استفاده از صحیح از این دستگاه، از عوارض جانبی کوتاه مدت استفاده از این دستگاه به شمار می روند و استفاده از کمپرس گرم می تواند سریعاً این عارضه را برطرف کند.

 

 

دستگاه وکیوم مردانه و رفع اختلال نعوظ دیابتی

 

 

 

 

لیست قیمت انواع دستگاه وکیوم مردانه جهت رفع فوری مشکلات نعوظ در آقایان دیابتی

نتیجه گیری

همان طور که در بالا به آن اشاره شد، درمان نعوظ دیابتی غیر ممکن نیست و به شیوه های مختلفی می توان برای درمان آن اقدام کرد. به دلیل محدودیتی هایی که ابراز این اختلال وجود دارد، ممکن است مردان ابتدا به سراغ درمان های خانگی بروند. بعد از این که از این درمان ها نتیجه ای گرفته نشود، آنها به استفاده از داروها و همچنین ابزارهای متفاوت دیگر مانند دستگاه وکیوم مردان روی می آورند. هر کدام از این شیوه ها مزایا و معایب خود را دارند. این که دیابت در چه سطحی قرار دارد و فرد دیابتی از چه نوع دیابت رنج می برد، می تواند در انتخاب نوع درمان مؤثر واقع شود. درمان عدم نعوظ دیابتی با داروهای گیاهی برای نعوظ از دیگر روش های درمان است که مورد استقبال قرار گرفته است و برخی از مردان توانسته اند نتایج خوبی از آن دریافت کنند. مشورت با پزشک متخصص می تواند کمک بسیار زیادی به درمان این اختلال در مردان بکند. مصرف داروها بدون مشورت با پزشک، حتی داروهای گیاهی، می تواند عواقب جبران ناپذیری را برای مردان به دنبال داشته باشد لذا توصیه می شود جهت مصرف داروهای گیاهی برای نعوظ با پزشک خود مشورد نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *