آموزشی

بخور سرد چیست؟ 🆒 صفر تا 💯 مکانیزم و نحوه کار بخور سرد؟ 🌟

بخور سرد چیست و چه تفاوتی با بخور گرم دارد؟

همه ما با سرما خوردگی و مشکلات آن دست و پنجه نرم کرده ایم و در برخی موارد به توصیه پزشک و یا دیگر افراد خانواده و فامیل از بخور استفاده کرده ایم. احتمالاً شما هم با بخور دادن آشنایی دارید و یا از بخور و فواید بخور بسیار شنیده اید. معمولا با توجه به اینکه در گذشته مردم برای بخور دادن از بخار آب جوشیده (بخور گرم) استفاده می کرده اند آشنایی مردم با انواع بخور گرم بیشتر است و این سوال معمولا برای بسیاری از افراد پیش می آید که بخور سرد چیست و چه تفاوتی با بخور گرم دارد؟ در ادامه با فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی درمان مدیکال همراه باشید تا در مورد بخور سرد چیست و چه تفاوتی با بخور گرم دارد، بررسی دستگاه بخور سرد، فواید دستگاه بخور سرد و اثرات دستگاه بخور سرد بر سرماخوردگی و کرونا به شما اطلاعات لازم را بدهیم.

مقدمه

معمولا ما انسانها تا زمانی که دچار مشکلات تنفسی حاد نشده باشیم توجهی به تنفس و دم و بازدم خود در طول روز نداریم، اما باید بدانید که بی توجهی به مشکلات تنفسی می تواند آسیب های جبران ناپذیری به شما وارد کند. در فصل های سرد سال مانند زمستان و پاییز معمولا هوای محیط خشک تر از فصول گرم می باشد و با توجه به اینکه بدن انسان برای تنفس به هوای مرطوب نیاز دارد در این فصول سال بدن به راحتی نمی تواند عمل تنفس را انجام دهد، بنابراین باید فکر چاره ای برای این مشکل باشیم تا دچار مشکلات تنفسی حادتر نشویم. یکی از روشهای مناسب برای رفع این مشکل استفاده از  انواع دستگاه های بخور است. همچنین با شروع شدن فصول سرد و خشک شدن هوای اطراف، ابتلا به بسیاری از بیماری های ویروسی مانند آنفلوآنرا و سرماخوردگی بیشتر می شود. معمولا برای از بین بردن خشکی هوا همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم از دستگاه بخور استفاده می شود.

 

دستگاه های بخور که در دو مدل دستگاه بخور سرد و دستگاه بخور گرم تولید می شوند، می توانند هوای مرطوب و با کیفیتی تولید کنند که برای فعالیت ریه های انسان بسیار مفید است و از بروز مشکلات تنفسی تا حد زیادی جلوگیری می کند. پس با این مقدمه متوجه شدیم که دستگاه های بخور گرم و سرد هر دو برای مرطوب کردن محیط مورد استفاده قرار می گیرند اما تفاوت هایی با هم دارند که در این مقاله به تفاوت های آنها می پردازیم تا متوجه شوید دستگاه بخور سرد چیست و چه تفاوتی هایی با بخور گرم دارد تا بتوانید انتخاب بهتری با توجه به شرایط خود داشته باشید.

 

 

دستگاه بخور سرد چیست؟

 

 

دستگاه بخور سرد چیست؟

همانگونه که قبلا نیز اشاره کردیم این دستگاه به جهت کم کردن اثرات ناشی از خشکی هوا مورد استفاده قرار می گیرد. رطوبت تولید شده توسط این دستگاه می تواند برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی و تنفسی مفید باشد. برخی از این مشکلات عبارت اند از التهاب گلو، خشکی لب، گرفتگی بینی، خشکی پوست و بیماری های تنفسی.

 

دستگاه بخور سرد، هوایی با دمایی نزدیک به دمای اتاق پخش می کند. این دستگاه از دو فناوری متفاوت به نام تبخیر و اولتراسونیک استفاده می کند. دستگاه بخور سردی که از فناوری تبخیری بهره می برد دارای یک فیتیله درونی است که به وسیله آن آب را جذب کرده و هوا را به درون فیتیله منتقل می کند. این فرایند موجب می شود که بخار آب سرد در محیط پخش شود. دستگاه بخور سردی که مجهز به فناوری اولتراسونیک است هنگام کار کردن به طور مداوم می لرزد و این لرزش برای تولید بخار آب انجام می شود. دستگاه بخور سردی که به فناوری اولتراسونیک مجهز است، می تواند فضای کلی یک خانه را پوشش دهد زیرا حجم بخار آبی که توسط این فناوری تولید می شود بسیار بالا است. این نکته را هم یادآور شویم که فناوری اولتراسونیک در دستگاه بخور سرد، برق کمی مصرف می کند.

 

تفاوت بخور سرد و گرم

  • یکی از اولین تفاورت های دستگاه بخور سرد و گرم در ایمنی این دستگاه ها است، دستگاه بخور سرد به نسبت دستگاه بخور گرم از ایمنی بیشتری برخوردار است. دستگاه بخور گرم به دلیل داشتن یک مخزن آب داغ باید از دسترس کودکان دور نگه داشته شود. مخزن آب دستگاه بخور سرد بر خلاف بخور گرم دمای بسیار پایینی دارد به گونه ای که از آن می توان در اتاق کودکان استفاده کرد

 

  • دستگاه بخور سرد در مقایسه با دستگاه بخور گرم برق کمتری مصرف می کند و از لحاظ مصرفی انرژی بسیار با صرفه تر است.

 

  • تفاوت بعدی بخور سرد و گرم در محیطی است که می توانند پوشش دهند. پوشش دهی بخور سرد بیشتر از دستگاه بخور گرم  است.

 

  • مراقبت از مخزن دستگاه بخور سرد سخت تر می باشد. این مخزن باید بعد از هر بار استفاده با آب و صابون به خوبی شسته شود، همچنین آبی که در این مخزن ریخته می شود باید سرد باشد.

 

  • از لحاظ قیمتی، قیمت دستگاه بخور سرد گران تر از دستگاه بخور گرم است.

 

برای کسب اطلاعات کاملتر در مورد تفاوت بخور سرد و گرم  کلیک کنید.

 

 

فواید بخور سرد چیست؟

 

 

فواید بخور سرد چیست؟

در ادامه به چند مورد از فواید اصلی بخور سرد اشاره می کنیم. این دستگاه امنیت زیادی دارد. مخزن آن بسیار خنک می باشد بنابراین برای افراد مختلف به ویژه کودکان خطری ایجاد نمی کند. اگر این دستگاه را به صورت روشن در گوشه ای در خانه رها کنید برای کسی دردسری ایجاد نمی کند. این دستگاه قسمت های زیادی از فضای خانه را پوشش می دهد. بخور سرد را به راحتی می توان نظافت کرد. نفس کشیدن در هوایی که به وسیله دستگاه بخور سرد مرطوب شده بسیار مطلوب تر از هوایی می باشد که به وسیله بخور گرم مرطوب شده است. این دستگاه برای کسانی که در خواب خر و پف می کنند نیز مفید است. هوای مرطوب شده به تنفس راحت تر این افراد کمک می کند. هر چه این افراد راحت تر نفس بکشند صدای خر و پف آنها نیز پایین تر می رود.

 

دستگاه بخور سرد کم مصرف است، این جوابی است که مردم علاقه دارند هنگام طرح سوال فواید بخور سرد چیست، بشنوند. امروزه اکثر کشور ها سعی می کنند وسایلی تولید کنند که انرژی کمی مصرف کنند. دستگاه بخور سرد به شما این امکان را می دهد که با کمترین مقدار انرژی بتوانید هوای خانه خود را مرطوب کنید. شما با استفاده از این دستگاه در هزینه های خود نیز صرفه جویی می کنید. دستگاه بخور سرد برای قطع کردن زنجیره انتقال بیماری های ویروسی مانند سرماخوردگی یا آنفلوآنزا بسیار مفید می باشد. این دستگاه در بسته شدن منافذ باز پوست تاثیر مثبتی دارد. استفاده از این دستگاه بهتر از گذاشتن یخ روی صورت می باشد. دستگاه بخور سرد در اندازه های مختلفی تولید می شود و این امکان را به شما می دهد که بنابر سلیقه خود آن را خریداری کنید. دستگاه بخور سرد در بهبود شرایط تنفسی بیماران مبتلا به آسم نیز موثر می باشد. این نکته را نیز متذکر شویم که استفاده از بخور سرد برای کودکان مبتلا به آسم ضروری است.

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دیگر خواص بخور سرد می توانید مقاله فواید بخور سرد را مطالعه نمایید.

 

 

اثرات دستگاه بخور سرد برای درمان سرماخوردگی

 

 

اثرات دستگاه بخور سرد برای درمان سرماخوردگی

تحقیقات نشان داده است که نتیجه درمانی بخور سرد برای سرماخوردگی بسیار ثمربخش از دستگاه بخور گرم می باشد. فرقی نمی کند که در کجای دنیا زندگی می کنید، اگر هوا سرد شد باید از دستگاه بخور سرد استفاده کنید. در فصل های سرد، شیوع سرماخوردگی در بین افراد جامعه به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند. بیماری سرماخوردگی موجب گرفتگی بینی و تنگی نفس می شود. این بیماری ممکن است شما را از انجام کار های روزمره خود دور نگه دارد. اگر سرماخوردگی درمان نشود اختلال شدیدی در زندگی شما به وجود می آید. تنها راه سنتی و غیر شیمیایی که با آن می توان موجب بهبودی سرماخوردگی شد، استفاده از دستگاه بخور سرد است. علاوه بر درمان این بیماری شما می توانید با کمک این دستگاه از شیوع آن نیز جلوگیری کنید. این دستگاه ارگانسیم های بیماری زا را می تواند از محیط اطراف شما پاکسازی کند.

 

اثرات دستگاه بخور سرد برای درمان بیماری کرونا

امروزه که به غیر از سرماخوردگی بیماری های تنفسی واگیردار زیادی مانند کرونا  نیز به وجود آمده اند،  استفاده از دستگاه بخور سرد در درمان این بیماری ها نیز تاثیر گذار می باشد. بیماران کرونایی به طور شدیدی به مشکلات تنفسی دچار می شوند. این بیماری در برخی افراد تا حدی پیشروی می کند که برای ادامه زندگی به کپسول اکسیژن نیز نیاز پیدا می کنند.. یکی از روش های رسیدگی به این بیماران، مرطوب کردن هوای محیطی است که در آن استراحت می کنند. اگر به موقع از دستگاه بخور سرد برای این افراد استفاده شود، امکان بهبودی آن ها در حد قابل توجهی بالا می رود. به غیر از خاصیت درمانی می توان از این دستگاه در جهت پیشگیری از شیوع کرونا  نیز استفاده کرد.

 

انواع دستگاه های تولید بخور سرد در فروشگاه درمان مدیکال با قیمت عالی

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک 3.8 لیتری

1,575,000 تومان

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US412

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US414

2,818,000 تومان

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US416

3,837,000 تومان

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US418

2,994,500 تومان

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US434

2,999,000 تومان

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US442

2,349,000 تومان

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US444

3,135,000 تومان

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US464

2,389,000 تومان

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک امسیگ مدل US468

3,089,000 تومان

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک زیکلاس مد مدل C06

دستگاه بخور سرد اولتراسونیک زیکلاس مد مدل C07

چند نکته در مورد انتخاب دستگاه بخور سرد و گرم

اگر برای مصارف پوستی از دستگاه بخور استفاده می کنید باید بدانید که دستگاه بخور گرم بسیار بهتر از دستگاه بخور سرد است. دستگاه بخور گرم هوای گرمی پخش می کند که این هوا موجب می شود منافذ پوستی شما باز شوند، در نهایت به پوستی عاری از جوش و آکنه دست پیدا می کنید.

بخور سرد برای سرماخوردگی و سایر بیماری های تنفسی بسیار مفید می باشد. استفاده از دستگاه بخور سرد موجب کاهش ریسک سرایت بیماری به افراد دیگر می شود. اگر مجاری تنفسی شما دچار التهاب شده باشند سعی کنید از بخور گرم استفاده نکنید زیرا این کار موجب افزایش التهابات شما می گردد. اگر به بیماری تنفسی مبتلا نیستید در فصل سرما از بخور گرم به جهت مرطوب سازی هوای محیط خود استفاده کنید. استفاده از بخور گرم برای بیماری های ریوی بهتر می باشد.

 

بیشتر بخوانید: نحوه استفاده از بخور سرد 

نکات مهم خرید دستگاه بخور سرد

نکات مهم خرید دستگاه بخور سرد

در این قسمت به طور خلاصه نکاتی را که هنگام خرید این دستگاه باید به آن توجه کنید را بیان خواهیم کرد. اطمینان حاصل کنید که دستگاه مورد نظرتان اصل باشد. سعی کنید از نمایندگی ها و فروشگاه های معتبر اقدام به خرید این دستگاه کنید، همچنین دستگاهی  را خریداری نمایید که گارانتی تعویض داشته باشد. اگر دستگاه بخور سرد شما خراب شد می توانید با ارائه گارانتی تعویض به نمایندگی یا فروشگاه معتبر، اقدام به تعویض دستگاه خود کنید و نگرانی بابت خرابی دستگاه خود نداشته باشید.فروشگاه اینترنتی درمان مدیکال با 12 سال سابقه فروش انواع تجهیزات پزشکی همراه شما جهت تهیه این محصول می باشد و گارنتی های لازم را به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت خرید و استعلام قیمت می توانید به لینک بخور سرد مراجعه نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *