آموزشی

چگونه گن لاغری درست کنیم؟

چگونه گن لاغری درست کنیم؟

چگونه گن لاغری درست کنیم؟ یکی از اهدافی که امروزه افراد به دنبال آن هستند، داشتن یک اندام ایده آل است. این هدف، بیش از همه در بین جوانان وجود داشته و شدیدا در جستجوی تحقق آن می باشند. لاغری و اندام خوب از چند راه امکان پذیر می باشد. داشتن رژیم غذایی سالم و فاقد چربی، یکی از این راه هاست. گزینه بعدی، ورزش کردن است. راه راحت تری که می توان از طریق آن به یک اندام ایده آل دست یافت، استفاده از گن لاغری است. لزوما نیازی به خریداری گن از طریق فروشگاه ها نیست، بلکه می توان اقدام به ساخت گن لاغری در خانه کرد. بله درست متوجه شدید، هر کدام از افراد با آموزش ساخت گن لاغری در خانه می توانند بدون نیاز از هر کجا، گن مورد نیاز خود را تهیه نمایند. اگر سوالتان این است که چگونه گن لاغری درست کنیم، با ارائه راهکارهایی در خصوص طرز تهیه گن لاغری، پاسخ این سوال را خواهید گرفت. در ادامه راجع به اینکه چگونه گن لاغری بسازیم، صحبت خواهیم کرد.

 

گن لاغری چیست؟

یکی از محصولات مهم و کاربردی که به کمد لباس افراد اضافه شده و آنها را در موقعیت های مختلف مانند مهمانی و دورهمی همراهی می کند، گن لاغری است. گن لاغری موجب فشرده سازی چربی های شکم و پهلو شده و اندام را باریک تر و بهتر جلوه می دهد. با وجود این تاثیرات می توان پی به محبوبیت بالای گن برد. اگر چه گن لاغری تا کنون دارای تاثیرات مثبتی بوده و منجر به رضایت بالای کاربران شده، اما همچنان این نام برای خیلی از افراد، نامانوس است و با آن آشنایی چندانی ندارند. در تعریف گن می توان گفت این محصول دارای جنس لاتکس بوده و کاملا کشی است. با بستن آن به دور کمر یا هر قسمت از بدن، چربی ها جمع شده و از بیرون لباس دیده نخواهند شد. اغلب افراد از گن لاغری برای پوشیدن در زیر لباس های مهمانی استفاده می کنند. هدف آنها از این کار، فرم گرفتن بدن و افزایش زیبایی ظاهری آن می باشد.

گن لاغری دارای مدل های متنوعی بوده و از این میان می توان گن لاغری زنانه و گن مردانه را نام برد. حتی افراد مشهور مانند بازیگران نیز برای حضور در مراسمات مختلف از انواع گن لاغری بهره برده و با آن، خوش اندامی شان را به رخ دیگران می کشند. اگر چه گن باعث تعرق و افزایش دمای پوستی شده و آب بدن را کاهش می دهد، اما بر خلاف تصور عده ای از مردم، تاثیر چندانی در آب کردن چربی شکم نداشته و تنها برای استفاده موقت و حصول نتایج مطلوب در کوتاه مدت، طراحی و ساخته شده است. در هر حال ساخت گن از طریق هر یک از روش های مرسوم مانند روش خانگی یا صنعتی، پیامدهای مثبتی را به ارمغان آورده است.

 

گن لاغری چیست؟

 

چگونه گن لاغری درست کنیم؟

ساخت گن نه تنها با اتکا به روش های صنعتی، امکان پذیر می باشد، بلکه این امر با تکیه بر روش های خانگی نیز محقق گشته است. این کار به هیچ وجه دشوار نبوده و با یک دستورالعمل ساده، قابل اجراست. پیش از ساخت گن ابتدا باید سایز دور سینه یا کمر را مشخص کنید. برای تهیه کش گن، هیچ محدودیتی از لحاظ اندازه و ضخامت وجود نداشته و می توانید آن را به هر اندازه و متراژی که می خواهید، تهیه نمایید. اگر هدف شما ساخت گن سینه است، بهتر است کش با پهنای پانزده الی بیست سانتی را انتخاب کنید. دوخت چسب نر به یک سمت کش و دوخت چسب ماده به سمت دیگر آن، اقدامی است که باید پس از تعیین سایز کش انجام دهید. به جای دوخت می توانید از روش کوک زدن نیز استفاده نمایید.

 

یک روش کم هزینه و مقرون به صرفه

بدون شک دوخت گن با استفاده از ابزارهای خیاطی مثل چرخ خیاطی، مطمئن تر بوده و دوخت محکم تری را رقم می زند. چه بسا که دستتان برای تنگ و شل کردن گن نیز باز خواهد بود. با این کار نه تنها صاحب یک گن لاغری می شوید، بلکه هزینه کمتری را هم متحمل خواهید شد. ضمنا با این اقدام از یک گن استاندارد و کاملا متناسب با سایز بدنتان برخوردار گشته و می توانید یک روش مقرون به صرفه را تجربه کنید. در صورت حساسیت داشتن به کش گن می توانید از یک پارچه نخی به عنوان لایه یا استر استفاده کرده و این پارچه را به گن بدوزید.

 

طریقه ساخت گن شورتی

اگر هدف شما، ساخت گن شورتی است، طرز ساخت این مدل را نیز خواهیم گفت. برای ساخت گن مورد نظر، تنها باید به سراغ پارچه هایی خاص مثل پارچه لاکرا کشی، یاردی (آلمانی، آمریکایی یا ترکی) و دانتل کش بروید. سپس می بایست با استفاده از متر، سایز دور باسن، داخل پا، بلندی فاق و بلندی گن را بگیرید.

 

الگوی دوخت

ابتدا نیاز به کاهش بیست سانتی سایز دور باسن خواهید داشت. سپس 4/1 دور باسن را از 5 سانت کسر کنید. از فرمول 1 به 3 برای بلندی گن استفاده کرده و الگو را به داخل و به صورت عمودی بکشید. برای بلندی باسن، فرمول 1 به 5 را به کار برده و باز هم الگو را به داخل و عمودی بکشید. برای بلندی فاق، فرمول 1 به 7 نیاز می باشد. پس از آن کشیدن الگو به داخل جهت به دست آوردن نقطه هشت، الزامی است. سپس اقدام به نشانه گذاری کرده و این کار را با رعایت فاصله یک سانتیمتر انجام دهید.

از فرمول 1 به 9، 2 به 10 و 2 الی 3 سانت جهت اتصال آنها به فاق استفاده نمایید. پس از آن فرمول 3 به 11، 4 به 12 و 2 تا 3 سانت را به کار برده و آنها را به صورت کج یا مورب به فاق وصل کنید. برای تعیین سایز داخل پا از فرمول 8 به 12 استفاده نمایید. نصف کردن خط 11 به 12 و بالا رفتن به اندازه یک تا دو سانت، سپس نشانه گذاری نقطه 13 و کشیدن هلال جلوی گن، اقداماتی بعدی اند که باید انجام شوند.

 

الگوی دوخت

 

لوازم لازم برای ساخت گن با کش پهن

  • زیپ پلاستیکی بیست سانتی دنده درشت
  • نوارهای تزیینی
  • کش پایین پا
  • کش پهن کمر
  • پارچه کشی
  • پارچه کشی
  • قزن

 

انواع پارچه برای دوخت گن

  1. پارچه سیمپلکس

این پارچه به عنوان پارچه ترکیبی انتخاب شده و بافت محکمی دارد. با توجه به این بافت، کشسانی این پارچه، کم است. سیمپلکس پارچه ای است دورو که علاوه بر ساخت گن برای دوخت لباس های زیر نیز کاربرد دارد.

  1. پارچه اسپاندکس

اسپاندکس یکی دیگر از پارچه هایی است که جهت ساخت گن مورد توجه قرار گرفته است. خاصیت کشسانی و برخورداری از بافت مستحکم، از ویژگی های اصلی این پارچه به شمار می آیند.

  1. پارچه کرپ دوشین

نه تنها الیاف طبیعی، بلکه الیاف مصنوعی نیز در تهیه این پارچه، نقش دارند. مقاومت بالای این پارچه، وزن بسیار کم، کشسانی بودن و انعطاف پذیری زیاد، منجر به تمایز آن گردیده اند. این پارچه، ناهمواری های بدن را مخفی نموده و خیلی سخت لکه می گیرد. ضمنا به راحتی قابل شستشوست.

  1. ریون

ریون دارای مدل های مختلفی است. یکی از ویژگی های مشترکی که بین همه مدل های ریون وجود دارد، بافت لطیف است. البته پارچه های ریون دارای یک مشخصه دیگر می باشند که آن، کشسانی بودن این پارچه هاست. به طور کلی هر پارچه ای که خاصیت کشسانی داشته باشد، برای ساخت گن، مناسب خواهد بود.

  1. ژرژت و شیفون

تنوع رنگی زیاد را می توانید در پارچه های فوق مشاهده فرمایید. به جز این، هر دو پارچه از بافت سبک برخوردار بوده و نهایت لطافت و ظرافت را به خود اختصاص داده اند. پلی استر و ابریشم، از جمله الیافی هستند که در تهیه این پارچه ها نقش داشته و آنها را جهت دوخت گن، مناسب گردانده اند.

  1. بامبو

بامبو یکی از نرم ترین پارچه ها محسوب شده و ضد حساسیت می باشد. این پارچه که برای دوخت گن انتخاب می شود، کشی بوده و لطیف به نظر می رسد.

  1. لاتکس

گنی که از لاتکس ساخته شده باشد، برای جمع نمودن موقتی چربی های بدن، قطعا موثر خواهد بود. لاتکس از خاصیت کشسانی برخوردار بوده و از هر لحاظ مناسب می باشد.

  1. تورکشی

تورکشی به عنوان پارچه اصلی گن انتخاب نمی شود، بلکه در جایگاه دوم قرار دارد. این پارچه نیز به قدر کافی، خاصیت کشسانی داشته و جهت تزیین، ایده مناسبی است.

چرا باید گن لاغری بپوشیم؟

  1. پنبه ای

پارچه پنبه ای که انتخاب بعدی برای ساخت گن محسوب می شود؛ نه تنها ضد حساسیت است، بلکه ضد تعریق می باشد. نرمی، لطافت و استحکام بالای این پارچه را می توان از ویژگی های اصلی آن به شمار آورد.

  • جرسی

جرسی به عنوان پارچه ترکیبی استفاده شده و گن محکمی را شکل خواهد داد. جرسی که خاصیت کشسانی بالایی دارد، از ترکیب چند پارچه به وجود آمده است: پلی استر، ریون، بامبو و کتان.

 

انواع پارچه برای دوخت گن

 

بهترین پارچه برای دوخت گن لاغری

اگرچه تعداد پارچه های انتخابی برای ساخت گن، زیاد است؛ اما از میان نمونه های موجود، پارچه ای برای دوخت گن، بهتر خواهد بود که علاوه بر طراحی جذاب، از لحاظ مقاومت، لطافت، قابلیت تبادل هوا و برخورداری از مواد معدنی نیز امتیازاتی را کسب کرده باشد. با این تفاسیر می توان گفت پارچه پنبه ای، یکی از بهترین گزینه هاست، چرا که این پارچه، همه این ویژگی ها را در خود جای داده است.

در پایان برای استعلام قیمت گن ساعت شنی و انواع گن لاغری میتوانید محصولات زیر را بررسی کنید. فروشگاه درمان مدیکال انواع محصولات گن ساعت شنی آنچری اصل را با ضمانت اصالت کالا برای شما ارسال می کند.

 

 

آتل گن ساعت شنی

11,000 تومان

سوتین گنی جلو بازشو اِما مدل 3651

249,000 تومان

سوتین گنی و شورت Dream Luna

255,000 تومان

گن اسلیپ جلو قزن دار و فاق غزن دار ژله ای بعد از سزارین آرتان مدل 3018

610,000 تومان

گن اسلیپ قزن دار بند دار آرتان مدل 3023

770,000 تومان

گن پادار بعد از زایمان آرتان مدل 3017

610,000 تومان

گن ساعت شنی 6 قزن 9 فنر اصل کلمبیا آنچری

1,200,000 تومان

گن ساعت شنی 6 قزن آنشری

570,000 تومان

گن ساعت شنی آناماری 6 قزن 13 فنر

گن ساعت شنی تاپی 6 قزن 25 فنر آناماری

1,435,000 تومان

گن ساعت شنی تاپی 6 قزن 25 فنر اصل کلمبیا آنچری

1,400,000 تومان

گن ساعت شنی تاپی 6 قزن 27 فنر لیدی کلمبیا

1,800,000 تومان

سخن پایانی

گن لاغری یکی از بهترین ابزارها جهت دستیابی به اندام خوب است، اندامی که تصویر خوشایند از فرد در ذهن دیگران خواهد ساخت. داشتن اندام ایده آل، نه تنها باعث ایجاد حس اعتماد به نفس در شخص خواهد شد، بلکه در افزایش رضایت و موفقیت های فردی نیز نقش بسزایی دارد. بنابراین با ساخت گن و استفاده از آن می توان به همه این نتایج دست یافت. با توجه به اینکه نمونه های تجاری این محصول با قیمت نسبتا بالا به فروش می رسند، می توان گن خانگی را جایگزین این محصولات کرد. طرز تهیه گن لاغری کاملا ساده است. بنابراین همه افراد، حتی کسانی که سابقه چندانی در خیاطی ندارند؛ می توانند آن را تهیه کنند. در این متن راجع به اینکه چگونه گن لاغری درست کنیم (چگونه گن لاغری بسازیم)، صحبت کردیم و راهکارهای لازم در این خصوص را نیز ارائه دادیم. لذا کسانی که علاقمند به ساخت گن لاغری در خانه هستند، می توانند با دنبال کردن آموزش ساخت گن لاغری به این نیاز خود پاسخ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *